100 de solutii!

16 Oct

Azi, la Congres, am o mare mandrie: sa prezint colegilor din partid programul nostru de guvernare. Il puteti citi aici. De maine, incepem o dezbatere vie in toata tara pe marginea tuturor solutiilor propuse de noi. Astept de la voi critici, sugestii si sprijin. Multumesc!

P.S. Am vazut ca invitatii nostri, bloggerii, s-au ocupat sa ne ajute cu transcrierea. Le multumesc mult tuturor pentru prezenta!

71 Responses to “100 de solutii!”

  1. sandman October 16, 2010 at 1:57 pm #

    D-le Ponta, un lucru va aduc si eu la cunostiinta: face-ti ceva cu Garda si ANAF-ul. Schimbati structura, oamenii (uitati-va ce averi de bugetari au), modul de lucru. Pe mine, ca mic comerciant, nu m-a adus in pragul falimentului impozitul minim, cit spagagii astia de la Garda. Si daca tot sinteti tinar si va doriti o Romanie moderna, ar trebui facut ceva cu Inmatricularile auto (la nemti dureaza 5 min. cu 2 acte), cu RAR-ul unde colcaie de spaga, cu Registrul Comertului care era bine facut de A. Nastase la Expozitie si care e prost facut acum, unde pierd la depuneri de acte cite 5-6 ore si in general cu locurile astea cronofage care ne maninca viata.
    Cu stima.

    • ProPSD November 15, 2010 at 10:49 am #

      Domnule Presedinte Ponta,

      Vis a vis de declaratia dumneavoastra de respingere a oricarei colaborari pe plan local cu PDL, Va semnalam mai multe situatii “contra naturii” existente in judetul Olt sub obladuirea directa a presedintelui PSD Olt si in acelasi timp presedinte al Consiliului Judetean Olt, Paul Stanescu:
      – managerul Spitalului Judetean de Urgenta Slatina, Nicu Vladu este vicepresedintele PDL Olt, numit si sustinut neconditionat de Paul Stanescu, datorita unor interese meschine cunoscute doar de el, contrar tuturor opiniilor membrilor si simpatizantilor PSD.
      http://www.gazetaoltului.ro/gazeta_new/viewArticle.htm?id=8908
      Situatia Spitalului Slatina trebuie rezolvata doar de PSD
      – prin propriile actiuni, Paul Stanescu nu face altceva decit sa creeze un climat favorabil PDL,ce va duce in 2012 si la PIERDEREA CONSILIULUI JUDETEAN, alaturi de primariile pe care le-a pierdut deja (Caracal, Corabia). Va reproduc declaratia lui Darius Vilcov la alegerile PDL din 13.11.2010 „Am o echipa performanta, cu care ma pot mândri. Vreau sa va multumesc pe aceasta cale pentru organizarea exemplara de care ati dat dovada, dar si pentru munca depusa de-a lungul timpului in partid. Dupa ce vom termina astazi aici, ne asteapta o lupta dura pentru alegerile din 2012. Putin ne-a lipsit in 2008 sa avem un democrat-liberal la cârma Consiliului Judetean Olt, unul dupa multi ani. Acum, este momentul sa ne regrupam pentru a câstiga aceasta reduta. La alegerile din 2012 PDL Olt nu trebuie sa coboare sub pragul de 28%”.

      Ori cum mai putem lupta contra PDL-ului, cind insusi presedintele PSD Olt se face vinovat de complicitate cu acestia?

      Domnule Presedinte Ponta, pina nu este prea tirziu, Va rugam cercetati situatia existenta in judetul Olt! Nu lasati sa fie distrusa o munca de 20 de ani datorita unei singure persoane!

      Un grup pro PSD

  2. Bibliotecaru October 16, 2010 at 1:58 pm #

    @ Victor Ponta

    Prima mea observaţie ar fi următoarea:
    – Legea pensiilor, chiar dacă este unică (pentru toate pensiile), nu ar trebui să amestece fondurile de pensie. Cei care au contribuţii (pensionarii obişnuiţi) ar trebui să aibă un fond de pensie, militarii alt fond de pensie, magistraţii alt fond de pensie, transporturile alt fond de pensie… De ce? Pentru că practic amestecând totul la un loc nu se întâmplă decât un furt de la gura pensionarilor obişnuiţi pentru a da la cei cărora statul le-a promis venituri viagere după ieşirea la pensie. Având fonduri separate, se poate negocia şi condiţia unor contribuţii mai mari care să conducă la pensii mai mari pentru cei care până acum au fost cu pensii pe “legi speciale”.

    De asemenea cred că aceste Case de Pensii ar trebui să-şi câştige, în sfârşit, autonomia, statul să se rezume la a supraveghea activitatea lor pentru a nu exista fraude şi deturnări de fonduri, fără a impune o politică anume în desfăşurarea activităţii lor.

  3. Bibliotecaru October 16, 2010 at 2:01 pm #

    Chestiunea auditului este importantă, nu văd însă sensul acestui audit dacă singura lui ţintă este să demonstreze cât de slabi sunt cei de la PDL. Interesant ar fi ca auditul să fie punctul de plecare pentru un plan real de modernizare a economiei naţionale.

    • Maia October 17, 2010 at 2:03 pm #

      @Bibliotecarul

      Trebuie neapărat şi de urgenţă AUDIT pentru că trebuie să existe şi la noi “reponsabilitatea ministerială”. Să se înţeleagă odată pentru totdeauna că nu oricine poate deţine un portofoliu ministerial şi că toţi aceia care ocupă vremelnic o astfel de funcţie de înaltă demnitate şi reponsabilitate trebuie să răspundă în faţa legii pentru modul în care şi-au exercitat mandatul. Avem atâtea exemple de încălcări ale Drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale cetăţenilor români, inclusiv ale drepturilor salariale, trăite sau prezentate de presă.

    • Bibliotecaru October 18, 2010 at 6:38 am #

      Absolut de acord. Asta spuneam şi eu.
      Chestiunea este că deşi este foarte important ca miniştrii şi premierul să poată fi acuzaţi de proasta guvernare a ţării, din punctul de vedere al viitoarei guvernări, faptul că “nu ştiu ce ministru” va fi condamnat penal nu are prea mare importanţă.
      Pentru România auditul ar fi necesar tocmai pentru a observa unde anume se “sifonează” banii, unde anume se risipesc, unde anume se pierd, de ce anume nu se colectează taxele şi impozitele… Dacă priviţi la TV, toţi politicienii îşi dau cu părerea, se iau după manualele de economie, nimeni nu ştie sigur.

      Veniturile bugetului de stat pe anul 2000 au fost în sumă de 112.188,3 miliarde lei, bugetul de stat pe anul 2005 s-a stabilit la venituri in suma de 357.366,6 miliarde lei, bugetul de stat pe 2010 s-a stabilit la venituri in suma de 66.654,3 milioane lei.

      Cheltuielile prevăzute în bugetul de stat pe anul 2000 sunt în sumă de 143.755 miliarde lei, cheltuieli pe 2005 sunt în suma de 387.955,2 miliarde lei şi pe 2010 în sumă de 101.678,4 milioane lei.

      Cineva trebuie să explice de ce în 2000 cheltuielile de personal erau aproape duble ca în 2010 sau de ce în 2010 ele sunt la jumătate decât în 2000, căci observaţia este la fel de şocantă, oricum ai lua-o.

      Eu cred că se vede cu ochiul liber că aici este o problemă. Nu încape vorbă că între statistica comunicată şi cea reală sunt discrepanţe. Lămurirea mecanismelor care produc aceste discrepanţe trebuieşte lămurită şi pentru acest lucru un audit (eu spun MĂCAR al ultimilor 10 ani) este esenţial.

    • Victor Ponta October 18, 2010 at 2:55 pm #

      Pentru ca Romania Corecta nu poate fi construita pe o temelie subreda si corupta de actuala putere, auditul financiar si institutional este absolut necesar – iar asta o spun nu doar in calitate de presedinte de partid, cat mai ales in calitate de procuror!

  4. Pigmalion October 16, 2010 at 2:11 pm #

    Imi doresc ca spiritul de invingator de azi al lui “Mister KO” sa se rasfranga asupra Congresul PSD. Si de ce nu, Congresul sa fie un “upercut de stanga” in barbia puterii!

  5. Maia October 16, 2010 at 2:28 pm #

    Victor,
    Te rog mult, nu mai folosi în discursuri,interviuri, etc., atunci când te referi la noi, truditorii acestei ţări, sintagma “români”, aşa cum fac permanent B&Co, definindu-ne ca o masă amorfă, manipulabilă, fără drepturi.
    Noi suntem “cetăţeni români” (şi europeni, desigur) şi ca cetăţeni avem drepturi constituţionale care trebuie respectate.
    Am ajuns în această situaţie tocmai pentru că ne lipseşte spiritul civic, de aceea chiar şi numai utilizarea în vorbirea curentă a sintagmei “cetăţeni români” este de natură a creşte puţin câte puţin conştiinţa noastră civică, de a contribui la consolidarea climatului democratic.
    Am ţinut să-ţi spun asta pentru că am ascultat cuvântul de început al Congresului de astăzi.
    Succes mult şi să dea Domnul să izbândiţi şi să ieşim de sub această talpă nenorocită .

    • Victor Ponta October 18, 2010 at 2:56 pm #

      Nu Maia, aici nu sunt de acord cu tine! De ce sa nu-l mai folosesc? E un cuvant de care trebuie sa fim mandri! Nu l-au inventat nici Basescu, nici Boc, din contra, ei i-au dat un sens peiorativ, asa cum au facut-o si cu termeni precum: speranta, competenta, prosperitate etc. Eu zic ca a venit timpul sa ne luam aceste cuvinte inapoi!

  6. Adeline October 16, 2010 at 2:29 pm #

    Nu mi-a placut mesajul adresat diasporei…..”romanii din diaspora au votat ca raul sa ramana in tara”…In tara si-au lasat copiii, parintii, prietenii, si nu au plecat multi ca au vrut, ci pentru a le asigura acestora un trai mai bun. Numai Basescu are tendinta sa ne traga de urechi la televizor.. Romanii din diaspora se vor simti ofensati de acest mesaj, ofensati in truda si in sacrificiul lor pentru un trai mai bun. Cred ca li se putea spune ca o solutie social democrata pentru guvernarea Romaniei inseamna mai multa siguranta, aici, in tara lor. Si sa nu uitam ca in alte tari au plecat multi tineri cu rezultate la olimpiada si concursuri internationale. Nu exista niciun mesaj pentru ei. Nici pentru cei care au hotarat sa reuseasca cu forte proprii.Intr-adevar, raul s-a facut. Basescu a mai luat un mandat. Dar hai sa fim noi generatia care il da jos printr-un vot corect exprimat si cu un mesaj credibil, sa-i depasim prin competenta si integritate. Domnule Ponta, ne punem speranta in dvs.!

    • ZOLTES October 18, 2010 at 9:32 am #

      Dar astora din Romania crezi ca le-a placut cand voturile din diaspora a rasturnat rezultatul alegerilor ???

    • Victor Ponta October 18, 2010 at 3:02 pm #

      Si eu am fost nevoit sa plec, in tinerete, la munca in strainatate. Si eu stiu ce inseamna sa fii printre straini. Dar asta nu mi-a obturat niciodata viziunea fata de ce se intampla real in tara mea.
      Cei care au votat cu Basescu anul trecut nu sunt toti romanii din diaspora! Ei sunt doar cei organizati de PDL sa mearga la vot! Mai sunt multi, multi altii care au alta parere – si la cererea lor am creat PSD Diaspora. Asa vom comunica mult mai bine si vom fi mai aproape de ei.

  7. ank October 16, 2010 at 4:14 pm #

    Buna! Ma uit la TV la discursul tau si suna foarte frumos, dar as vrea sa prind ziua in care chiar o sa faci ceva concret, nu doar vorbe. Bafta!

    • Alin October 16, 2010 at 9:26 pm #

      corect. si eu astept fapte, nu doar demagogie ieftina

      • Victor Ponta October 18, 2010 at 3:07 pm #

        Si eu vreau solutii concrete, intotdeauna! Tocmai de aceea am lansat, sambata, programul nostru de guvernare, care sa fie, in egala masura, concret si corect! Va invit la lectura, AICI si, daca vreti sa cititi varianta completa (cea cu multe pagini si multe solutii), o gasiti AICI . Ba chiar va invit sa si dezbatem programul!

  8. kukubau October 16, 2010 at 4:52 pm #

    De ce v-ati iritat de prezenta lui nea Oprescu la congres?

    • Victor Ponta October 18, 2010 at 3:14 pm #

      Nu uitati ca EU l-am invitat pe Sorin Oprescu la Congres!!
      Marea mea dorinta a fost ca el sa fie primit bine de cei din sala, si a fost!

  9. Domitian October 16, 2010 at 6:03 pm #

    Pai ce facetzi, o datzi la intors? : ) Cum adica “Planul B”, cu 8% pana la 10,000??? Fiti consistent – e precum la vanatoare, odata ce a intrat glontzul pe tzeava nu mai e loc de intors..

    PS: magistral discurs la Congres!
    PS2: Pe Ion Iliescu tzineti-l in vitrina, sa zambeasca frumos, nu-i mai datzi microfonul prea mult.. : )

    • Victor Ponta October 18, 2010 at 3:11 pm #

      Nu e „planul B”. Am lansat doua variante de impozitare dezbaterii publice! Noi nu suntem ca Base care vine si zice: „maine taiem 25%, nu discut, la revedere, am incheiat subiectul!” Din contra, suntem deschisi dialogului social; vrem sa-i intrebam pe oameni, pe sindicate, pe tot ceea ce inseamna societate civila, ce pareri si sugestii au? Aici nu suntem pe vapor. Cand e vorba de viitorul tuturor, fiecare opinie conteaza! Chiar atat de rau s-a ajuns incat uitam ca deciziile importante se iau in urma unei dezbateri cu toti cei implicati? Se numeste simplu: de-mo-cra-ti-e! Va rog eu, nu uitati de ea!

  10. Vasile Roaita October 16, 2010 at 6:50 pm #

    Sunt lucruri bune; primul este congresul…
    Apoi, ma bucur pentru coerenta mesajului; la Realitatea TV, Prelipceanu si unul Frumosu s-au legat de chestia, dupa parerea mea doar de retorica, “nu ma pricep, foarte bine la economie, dar invat…” sau ceva de genul asta…Asa cum spunea Lenin “dusmanu’ de clasa este, mereu, treaz…”

    In rest, discursul a fost OK si electrizant cand a venit vorba despre hoti…

    Nu imi dau seama daca finalul, discursul Dlui Iliescu, a fost inspirat…Dar, asumarea lui Ion Iliescu, asumarea lui Adrian Nastase sunt chestiuni de onoare…Poate, ati merita felicitari si pentru acest lucru…Stiti mai bine!

    Go walking…

  11. Revizorul tehnic de trenuri October 16, 2010 at 7:37 pm #

    Motto : Cu toţii-n stradă în ziua moţiunii pesedeului pentru a nu ajunge pe drumuri !

    POVESTE FEROVIARĂ
    (Scurt fragment)

    Vagonul, şina şi locomotiva, mereu nedespărţite la bine şi la rău,
    Pe frig, zăpadă, inundaţii, veri caniculare, nicicând intr-un birău,
    Îşi povestesc în scurte clipe de răgaz, pe la semnale, halte şi triaje,
    Ce-au mai văzut recent, ce-au auzit, pe ici pe colo, prin blindaje :

    Potopul ce se abătu mai în amonte, pe cinci versanţi înalţi, împăduriţi
    Umflând de peste zece ori o albie de râu, luă prin forţă pila unui pod.
    O fată ce păştea o vacă, văzând un tren la orizont, cu ochi înmărmuriţi,
    Fugi spre el de-l aviză prin iuţi semnale rotitoare de oprire, cu-n capod.

    Cu drumul de frânare, lung anevoios, pân’ la oprirea orişicărui tren
    Ne-am confruntat mai ună zi când apăru în faţă un om sătul de viaţă.
    Era bătrân, bolnav, abandonat, pensionar, scârbit, cu chipul de paiaţă;
    L-am retezat cât ai clipi din ochi, lăsând pe veci o cruce c-un catren…

    ————————————————————————————-
    De la o vreme stau pe loc încremenite, de zile-ntregi, p-o linie banală.
    Revizorul, mecanicul, acarul, impiegatul, scrâşnesc a grevă generală.
    Ei sunt armata-ntâia, iar de îşi pun ciocanele, cu tâlc, la subsuoară,
    Pe unşpe mii de kilometri drum de fier, pot pune-n fund întreaga ţară !!!

  12. Fragmentarium Politic October 16, 2010 at 8:42 pm #

    Schimbati titlul din “100 de solutii” in “101 de solutii”. Sunt absolut convins ca noul titlu va face “cariera”, intrand in manualele de istorie, atunci cand cei care se vor intreba de ce “101” vor afla ca acel “1” peste suta reprezinta solutia propusa in Congres de catre sindicate de a se introduce in legislatie dreptul le greva si la protest, obstructionat da catre regimul Basescu-Boc. Urmasii nostri au dreptul sa stie…

  13. justitiaru October 16, 2010 at 8:50 pm #

    D-le Ponta
    Astazi seara, in ajunul motiunii de cenzura apar la TV
    d-l Zgonea-PSD si d-l Busoiu-PNL si se cearta pe masuri economice (diferite) ale celor doua partide.PSD pt.impozit progresiv si PNL pt.impozitarea unica redusa nla 10%.Ce intelege cetateanul(si parlamentarii)? Mai nimic.Intelege insa ca opozitia este divizata ,(unul hais si unul cea) si ca atare nu trebuie data tara pe mana lor .
    Mi se pare absurd sa mergi la motiunea de cenzura fara sa existe un program politic si economic comun minimal intre partidele care sustin motiunea.
    Daca asa vreti sa treaca motiunea pacat de timp !

    • r October 16, 2010 at 9:41 pm #

      dle Ponta,
      are dreptate omu….faceti bine si armonizati mesajul cu pnl, ca altfel crede lumea ca nuu vreti sa treaca motiunea
      ps de ce nu puneti tot materialul in pdf pentru cine vrea sa citeasca si sa analizeze..

      • mariana October 18, 2010 at 9:29 am #

        oricum nu vor sa treaca
        din pacate

    • ZOLTES October 18, 2010 at 9:46 am #

      Cu totul de acord !!! Lasati maraiala intre lupi…sariti toti la gatul ursului !!! Pact, alianta, bloc sau cum vreti sa-i ziceti !! “Unirea face puterea” e vorba din strabuni…verificata si mama ei !!!

  14. Maia October 16, 2010 at 9:15 pm #

    Nu inteleg de ce mi se cenzureaza postarea?
    Am postat de 5 ori incepand cu ora 14 dar comentariul meu nu apare. Constat in schimb ca alte comentarii sunt acceptate – vezi justitiaru October 16, 2010 at 8:50 pm.
    Să înţeleg că s-a trecut deja la cenzură?

  15. Bibliotecaru October 16, 2010 at 9:37 pm #

    @ Victor Ponta
    Mi-aş fi dorit să ascult la Congresul PSD discursuri mai aplicate pe politică şi cu mai puţină referire la PDL şi Traian Băsescu. Discursul cel mai natural cred că l-a avut domnul Iliescu.

    Politica ar trebui să-şi amintească că un Congres este, întâi de toate, un prilej de definire doctrinară şi mai puţin un prilej de “declaraţie politică”.

    Atât cât am reuşit să urmăresc la TV, personal pot spune că am fost dezamăgit. Mi-aş fi dorit ca acest congres să fie o dezbatere vie şi, de ce nu, în contradictoriu, pe problemele esenţiale ale strategiei prezentate, decât un prilej de a adresa mesaje împotriva PDL.

    • Zero October 16, 2010 at 11:05 pm #

      sunt in dezacord 100% cu cele de mai sus. un asemenea moment e unul pentru a arata Leadership, pentru a insufleti membrii echipei, si pentru a fixa obiectivul strategic principal.

      chestiile de detaliu, management, dezbateri – astea se fac in birouri si comisii, nu de la tribuna congresului, in pre-ziua Motiunii.

      well done PONTA !

    • Bibliotecaru October 17, 2010 at 9:26 am #

      @ Zero
      Stimate domn,
      Mă veţi sili să postez lung.😀

      Se prea poate ca eu să fiu un om care trăieşte prea mult în documente, în principii şi mai puţin în viaţa de zi cu zi care calcă în picioare documentele şi principiile. După părerea mea un partid trebuie să existe şi să se dezvolte după prevederile statutare. Din câte am înţeles eu, poate greşit, actualul congres are o foarte mare legătură cu modificarea statutului PSD. “După ureche”, căci nu sunt membru PSD sau la un alt partid, cred că Congresul PSD are legătură cu democraţia, cu delegarea execuţiei voinţei membrilor de partid spre cei aleşi de partid. De exemplu, la Congres se pot ataca, de exemplu, Hotărârile Comisiei de Arbitraj şi Integritate Morală, tocmai pentru că delegaţii Congresului reprezintă un vot suprem în partid sau, în cuvinte mai potrivite, forul suprem de conducere.

      Cum spuneam, eu sunt un om al documentelor şi nu prea trăiesc în viaţa reală. De aceea mă pot duce imediat la statutul, încă în vigoare, al PSD.

      Articolul 49
      Congresul extraordinar poate fi convocat de către Consiliul Naţional în una din următoarele situaţii:
      (1) în cazul alegerilor parlamentare, europarlamentare sau prezidenţiale, la termen sau anticipate;
      (2) în situaţii deosebite sau pentru modificarea Statutului sau a Programului politic al partidului, la iniţiativa Consiliului Naţional, a Comitetului Executiv Naţional, a grupurilor parlamentare din cele două Camere sau a cel puţin 16 Consilii judeţene ale organizaţiilor PSD;
      Congresul extraordinar al PSD este compus din membrii Consiliului Naţional al PSD şi delegaţi aleşi de către conferinţele extraordinare ale organizaţiilor judeţene şi a municipiului Bucureşti, pe baza normei de reprezentare stabilite de Comitetul Executiv Naţional.

      Articolul 51
      (1) La lucrările Congresului PSD pot participa, ca invitaţi, personalităţi proeminente ale vieţii politice, economice, academice, universitare, ştiinţifice, culturale, juridice, artistice, sportive şi din alte domenii; pot fi invitaţi să participe reprezentanţi ai Internaţionalei Socialiste, ai Partidului Socialiştilor Europeni, ai partidelor social democrate sau socialiste, precum şi ai altor partide democratice din ţară şi din străinătate.
      (2) Lista invitaţilor este stabilită de Biroul Permanent Naţional având în vedere şi propunerile formulate de către organizaţiile judeţene şi a municipiului Bucureşti. Invitaţii audiază lucrările, pot lua cuvântul, dar nu pot vota.

      Articolul 52
      Congresul PSD are următoarele atribuţii:
      (1) adoptă sau modifică, prin hotărâre, Statutul PSD, cu votul a cel puţin 2/3 din numărul delegaţilor prezenţi;
      (2) adoptă sau modifică Programul politic al partidului;
      (3) stabileşte orientările, strategia şi tactica partidului pentru perioada dintre două congrese;
      (4) alege, prin vot secret, preşedintele partidului, vicepreşedinţii, secretarul general, ceilalţi membri ai Consiliului Naţional, Comisia Naţională de Arbitraj şi Integritate Morală şi Comisia Naţională de Control Financiar;
      (5) desemnează candidatul PSD la funcţia de Preşedinte al României şi primul – ministru în situaţia câştigării alegerilor;
      (6) hotărăşte asupra activităţii desfăşurate de preşedinte, vicepreşedinţi, secretar general şi de Consiliul Naţional;
      (7) hotărăşte asupra activităţii desfăşurate de Comisia Naţională de Arbitraj şi Integritate Morală şi de Comisia Naţională de Control Financiar;
      (8) soluţionează contestaţiile împotriva hotărârilor luate de Consiliul Naţional sau de Comitetul Executiv Naţional, de Comisia Naţională de Arbitraj şi Integritate Morală şi de Comisia Naţională de Control Financiar;
      (9) hotărăşte, la cererea celor interesaţi, asupra sancţiunii de excludere din partid;
      (10) hotărăşte dizolvarea partidului.

      În cazul nostru, scopul anunţat al Congresului a fost:
      1. Adoptarea modificărilor statutare.
      2. Proiectul de măsuri PSD al preluării şefiei Guvernului după alegeri (anticipate sau la termen)

      Să-mi fie cu iertare, dar a vorbi împotriva PDL, împotriva Guvernului Boc, împotriva domnului Băsescu sunt acţiuni de propagandă, nu prea îşi au locul într-un Congres menit să schimbe statutul partidului, linia programului politic (MARE ATENŢIE! “Programul Politic” este cu totul şi cu totul altceva decât “Programul de Guvernare”. Programul Politic reprezintă baza doctrinară a partidului şi, cu el şi cu statutul, partidul se înscrie la tribunal), poate oarecum îndreptăţit de o eventuală schimbare în orientările, strategia şi tactica partidului, dacă acestea se duc preponderent pentru schimbarea din funcţie a domnilor Boc şi Băsescu dar nu au legătură cu ţara şi cu faptul că PSD are primari şi parlamentari cu care trebuie să participe la actul de guvernare. Oricum propaganda aplicată chiar delegaţilor partidului mi se pare un fel de “auto-medicaţie” pe corp sănătos.

      Acum, dacă domnia voastră vedeţi în statut cele ce le spuneţi, “arătarea de leadership”, însufleţirea echipei, şi obiective principale… vă rog să-mi citaţi unde anume. Eu v-am citat prevederile statutare şi obiectivele declarate care mă îndreptăţeau să asist la o dezbatere despre modificarea statutului (adică vroiam să aflu de ce anume se schimbă statutul PSD, care sunt argumentele în favoarea schimbării şi cele în defavoarea schimbării, Statutul fiind practic Constituţia unui partid) şi, în eventualitatea că programul de măsuri reprezintă “orientările, strategia şi tactica partidului”, aş fi vrut să aflu mai ales ce este la baza acestui program de măsuri, “materia” care stă la baza “înscrisului”.

      Este dreptul dumneavoastră să nu fiţi de acord cu mine. Dar şi eu cred că am dreptul de a fi dezamăgit.

      • Zero October 17, 2010 at 2:08 pm #

        OK, sa o luam altfel. Discursul presedintelui la un congres e ca o prefatza la o carte. Doua pagini, scurt, la inceputul volumului, pentru introducerea in SPIRITUL cartii si pentru a da reperele principale. Restul celor 1000 de pagini ale cartii sunt lectura individuala si dezbatere interna care poate dura zile/saptamani intregi..

        De acord ca a fost un discurs agresiv. Insa sunt la fel de constient ca poporul roman se afla azi in fata unui asediu feroce, bine dirijat din interior si din exterior, care trebuie respins cu o ferocitate egala, sau chiar mai mare. Acesta a fost SPIRITUL discursului lui Ponta, sunt 100% de acord cu el, iar pentru mine e un semnal clar ca noul shef PSD are stofa de leader. Vremea pentru shezatori teoretice va veni mai tarziu, pana una-alta Luni asteptam momentul crucial al motiunii!!

        Traiasca Romania !

      • Bibliotecaru October 17, 2010 at 3:12 pm #

        Aş zice exact ca dumneavoastră dacă ar fi existat alte 998 pagini în stil diferit.

    • Victor Ponta October 18, 2010 at 3:28 pm #

      Dezbaterea interna a inceput cu mult inaintea zilei de sambata, programul propus spre validare fiind tocmai rezultatul dialogului avut, atat cu membri PSD, cat si cu sindicate, patronate, specialisti in economie, societate civila etc. Iar cel mai important dialog de-abia acum incepe: dezbaterea in spatiul public larg a programului de guvernare propus de PSD, la care va invit sa luati parte cu totii!

  16. Vasile Roaita October 16, 2010 at 10:07 pm #

    Puteti posta un link cu discursul de la congres?
    Va rog! Multumesc!

  17. Alexa October 17, 2010 at 2:01 am #

    Hei sexy!Salutare!

    O sa ma uit pe cele 100 de solutii cat de curand. Am mai citit ceva despre solutiile voastre prin ziare si in principiu sunt de acord dar evident trebuie vazut si ce zic ceilalti experti din opozitie,ma refer la guvernul de criza,intrucat eu nu sunt specialista in economie.

    As vrea sa citesc si textul motiunii,evident.Recunosc ca nu sunt cu PSD in mod traditional, frate nici n-am vrut sa votez ultima data, desi am votat cu Victor Orban cand au fost alegerile acum vreo 2 ani. Dar ma atragi ca un magnet, cum te-am vazut am zis hopa!uite ce tip tare avem aici. Acuma nu pot sa ma inscriu in PSD doar pt. ca imi place sefu’, dar sunt ochi si urechi la ce vorbesti si voi vota pt tine daca se iveste ocazia,iti promit.

  18. Alexa October 17, 2010 at 2:05 am #

    Dar acum vreau sa-ti vorbesc de alte 2 chestii,daca nu te superi.
    Primul lucru pe care vreau sa-l supun atentiei tale,

    Am o propunere, hai sa stranga cineva niste bani pt. invatatoarea in greva foamei, poate daca ar sti ca exista un fond pt. ea s-ar opri din greva. Daca cade Guvernul dupa motiune, nu mai are rost, dar daca nu il puteti demite, hai sa dea fiecare niste bani pt. ea.Eu nu prea am bani dar tot as da 10 lei. Sper sa reziste pana pe data dezbaterii motiunii.

    Evident ca eu sper ca veti putea demite acest Guvern in urma motiunii.

    • ZOLTES October 18, 2010 at 9:53 am #

      Sa strangi bani pentru invatatoare si sa-i oferi in schimbul incetarii grevei foamei cred ca ar fi o mare jignire pentru dansa si pentru efortul pe care l-a depus pana acum. Nu cred ca vrea bani sau mila de la semeni, ci a spus-o clar : sa se respecte legea care ii da un anumit DREPT banesc, contravaloarea MUNCII domniei sale.

  19. Alexa October 17, 2010 at 2:49 am #

    Inca un mic mesaj aici si gata,am terminat pe ziua de azi. Recunosc ca esti ca un drog pt. mine in ultima vreme, tot timpul zic, hai sa mai vedem ce-a mai scris Ponta pe blog.

    Si te rog sa nu te superi daca vin cu o alta idee, sper ca nu o consideri o aberatie, dar si daca o sa zici ca-i o idee tampita eu tot ti-o zic.

    Cand o sa fii prim-ministru,ca cetatain curand sper pt. binele Romaniei, te rog mult sa iei in cabinetul tau cat mai multi tineri destepti cu idei bune,consultanti inclusiv studenti din diverse domenii, si mai ales din tinerii aceia care au fost la scoala prin strainatate si cand au venit nu s-au putut angaja, desi chiar statul roman i-a trimis acolo.

    Si sa aveti sedinte de brainstorming pt. diverse probleme si sunt sigura ca vor veni cu solutii bune la care nimeni nu s-a gandit pana atunci.

    De exemplu, hai sa consideram ca am tinut o sedinta(fictiva) de brainstorming chiar astazi. Problema principala se referea la cum sa faceti sa subventionati gigacaloria pt. caldura si apa calda catre autoritatile locale.

    Si o tipa cu tricou roz zice(apropo, am vazut video acela cu tine si sotia in care dansati salsa cred, si erati amandoi in roz,am ras de numa’, dansezi ca un …cenzurat):

    -Domnule prim-ministru,vreau sa va spun ca am putea sa incercam sa redirectionam niste bani de la Mediu-din aceia dati de UE special pt asta, pt a instala panouri solare in orase pe banii statului,sub forma de subventii nerambursabile.

    Nu, nu ma refer sa instalati pe blocuri nimic-deoarece sunt dificultati tehnice in a racorda panourile la retelele individuale de apa si caldura.Si in plus sunt dificultati in a distribui banii care asociatiile de locatari.

    Dar cel putin in Bucuresti, in fiecare cartier exista asa numitele puncte termice, care sunt de fapt o cladire +acoperis, ei bine, cred ca daca s-ar face ceva studii tehnice s-ar putea instala panouri solare direct la punctele termice de cartier si distribui apa calda astfel subventionata(probabil s-ar economisi 10-15 procente)-trebuie calculat ce economie efectiva s-ar produce daca s-ar aplica aceasta metoda si ce ar castiga statul si oamenii/beneficiarii din acest lucru.

    Bla bla bla..bla bla bla…

    Nu stiu cum ar raspunde primul-ministru unei asemenea propuneri dar avand in vedere ca ai propus pe blog sa discutam solutii concrete,mi-am propus sa vin si eu cu mica mea idee,ca simplu cetatean care am vazut cum situatie e grava cu incalzirea,unele familii sau oameni batrani se debranseaza pur si simplu ca n-au bani sa mai plateasca dar nu-si permit nici centrala de apartament. Asa ca, nu cunosc interesele unora, ce vor sa faca cu Radetul,si nici nu stiu ce-au facut pana la urma cu banii veniti de la UE la Mediu prin vara-exact pt. asta, eu asa am citit in media si nu ma intereseaza politic, nu sunt din interior, dar tin cu oamenii si as vrea sa fie mai bine pt tara asta,sincer.

    Te rog sa ma ierti daca am spus o tampenie. Esti un om foarte destept si cred ca daca aceasta idee merita bagata in seama o sa faci ceva in acest sens, iar daca nu, inseamna ca era totusi o tampenie.

    I’m just a man whose intentions are good,God,please dfon’t let me be misunderstood.

  20. Alexa October 17, 2010 at 3:06 am #

    Ups!Sorry,frate, am vrut sa zic Ludovic Orban.
    Sa auzim de mult mai bine.

  21. MIO October 17, 2010 at 8:36 am #

    FELICITARI!!!Am urmarit cu atentie congresul,atat cat a difuzat televiziunea,si mi-a placut f.mult.Nu este totul perfect, insa ati fost la inaltime.SUPER-TARE!
    BAFTA in continuare,BAFTA!!!

  22. exasperat October 17, 2010 at 10:06 am #

    Câteva lucruri de la Congres: http://exasperat.wordpress.com/

    Victor, aştept şi de la tine un comentariu. La mine pe blog. Aşa e fair.

    Petruţ Dumitru – Târgovişte

  23. ICS October 17, 2010 at 11:34 am #

    Felicitari
    a fost congresul cu cel mai consistent mesaj din 2003 si pana azi, si stiu ce vorbesc ca in perioada asta nu am ratat niciunul *(exceptand cele de la doamne)
    pentru prima data dupa multe intalniri comentariile colegilor de dupa nu s-au mai rezumat la cuvantul domnului Iliescu, pentru prima data dupa mult timp nu ne-am extras speranta din cuvantul dumnealui. Pentru prima oara in spatele mesajului politic sta consistenta ideologica si pentru prima oara dupa mult timp am simtit ca suntem in stare sa fim coerenti si sa facem lucrurile asa cum trebuie. Nici macar bazaitul enervant pe holuri al unui fost nu a reusit sa atenueze senzatia.
    am si cateva comentarii, dar vreau sa ma opresc azi doar la laude si sa revin …

  24. Fragmentarium Politic October 17, 2010 at 12:36 pm #

    Perceptii ale unui participant-invitat la Congresul extraordinar al PSD 2010: http://fragmentariumpolitic.wordpress.com/2010/10/17/impresii-de-congressman/

  25. Razvan October 17, 2010 at 1:19 pm #

    Asteptarile sunt mari de la opozitie iar trecerea motiunii de cenzura este prioritara.Am inteles ca sindicatele vor face un miting de protest in ziua discutarii motiunii.Presiunea din partea populatiei trebuie sa fie mare dar si presiunea opozitiei asupra parlamentarilor puterii va trebui sa fie pe masura.
    Dupa mine,scuzele nu se vor mai justifica daca motiunea nu trece.

    Am citit in mare programul propus de PSD.Eu cred ca prioritatea numarul 1 este atragerea de fonduri europene si stimularea industriei si agriculturii pentru a creea noi locuri de munca.Atata timp cat nu producem si nu se fac angajari,slabe sanse sa avem o crestere economica bazata pe productie si nu pe specula.

  26. Maia October 17, 2010 at 2:48 pm #

    Victor,

    Mai toţi cetăţenii români s-au lovit şi suportă, în ultimii ani,consecinţele nefaste ale ignorării legii de către cei mandataţi tocmai să o aplice şi să vegheze la respectarea legii, şi de aici deteriorarea situaţiei României pe toate planurile.
    De aceea, propun Partidului Social Democrat:
    1. Adoptarea Prevederii constituţionale „NIMENI NU ESTE MAI PRESUS DE LEGE”, ca Motto pentru programul de guvernare al PSD;
    2. Elaborarea şi susţinerea Modificării Regulamentelor Camerei Deputaţilor şi Senatului conform cărora, Camera decizională, prin comisia de specialitate avizatoare pe fond, are obligaţia să solicite ministerelor responsabile, un raport asupra implementării şi aplicării legilor, la un an după intrarea în vigoare a acestora. Sau, şi mai bine, modificarea Legii nr.24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, pentru ca, în mod obligatoriu, orice lege să cuprindă prevederea de mai sus, respectiv obligaţia ministerelor responsabile cu aplicarea repectivelor legi de a întocmi şi transmite comisiei de specialitate avizatoare pe fond din camera decizională a unui raport asupra implementării şi aplicării legilor, la un an după intrarea în vigoare a acestora. De aici vor putea rezulta eventuale modificări de natură instituţională sau legislativă ce se impun a fi făcute pentru ca actul normativ să fie aplicat în litera şi spiritul legii;
    3. Elaborarea şi susţinerea Modificării Legii nr.115/1999 privind responsabilitatea ministerială, republicată, cu modificările ulterioare, în sensul ca ministrul să fie considerat demis de drept pentru nepunerea în aplicare a hotărârilor definitive şi irevocabile ale instanţelor judecătoreşti, în 10 zile de la aducerea la cunoştinţă a acestora.
    Cu o mediatizare pe măsură, susţinută cu orice ocazie de către toţi reprezentanţii şi vorbitorii PSD, veţi putea impune aceste reglementări, normale pentru revenirea la normalitate şi pentru instituirea justiţiei pentru toti cetăţenii români.

    Succes pe mai departe

  27. ovidiu October 17, 2010 at 3:13 pm #

    Buna! Recomand o buna gestionare a interventiilor conducerii PSD in mass-media, in perioada urmatoare. O spune unul care aseara am vazut pe de o parte interventiile d-lui Bejenariu si a d-lui Zgonea si pe de alta parte si sustinerea facuta de d-nul Iancu. Fara a-i critica pe primii, modul in care s-a prezentat si a a prezentat d-nul Iancu Programul a fost mult, foarte mult, peste primii doi mentionati. Cel mai bun argument pentru cele mentionate il reprezinta atacul lansat deja la ora 14,00 de catre PD-L prin Adriean Videanu.
    SUCCES CU MOTIUNEA !!!

  28. mumu12345 October 17, 2010 at 5:30 pm #

    @ Victor Ponta

    Sunt printre cei care au citit cu atenţie toate documentele emise de departamentele PSD-ului pentru Congres. Am citit documentul “România Corectă-România Socială” atât în formatrul de 18 pagini, cuprinzând cele 100 de măsuri, cât şi în cel de 172 pagini. Am citit şi cele 17 capitole editate separat, printre care şi pe cel intitulat “Politica fiscală a Partidului Social Democrat”. În acesta, la pagina 8 am găsit scenariile pe care le aveţi în discuţie pentru stabilirea impozitării diferenţiate.
    D-le Ponta, am înţeles că principalul argument care vă determină să fiţi împotriva cotei unice, este că a determinat prin aplicarea sa o polarizare foarte mare a bogăţiei şi sărăciei. Adică această cotă unică a făcut ca bogaţii să fie şi mai bogaţi.
    Ei bine, d-le Ponta, Scenariul 2 pe care îl prezentaţi în document duce la o şi mai mare polarizare a bogăţiei.
    Să mă explic: În timp ce cei cu venituri de până la o 1000 lei vor primi în plus faţă de sistemul actual până la maxim 80 lei, cei peste acest venit vor primi mai mult, astfel încât cei cu venitul de 4500 şi peste vor primi cu 2200lei în plus faţă de sistemul actual cu cota de 16%.
    Să înţeleg că urmăriţi cu acest scenariu mărirea decalajelor între săraci şi bogaţi, că din neatenţie sau nepricepere, cei care au lucrat acest scenariu n-au văzut această consecintă, că cineva vrea să dinamiteze din interior obiectivele PSD-ului şi credibilitatea acestuia, sau că cei care au fost direct implicaţi au venituri mult peste 1000 lei şi profitând de neatenţia şefilor au dorit să-şi mai adauge pe “sub masă” nişte venituri suplimentare prin micşorarea impozitului plătit? Oricare ar fi varianta de răspuns, trebuie urgent şi public renunţat la acest scenariu antipopular, sau modificat în sensul în care el să nu mai producă astfel de efecte.
    Daca ţineţi morţiş la acest scenariu 2, eu v-aşi propune următoarele cifre:
    “Cota 10% pana la 1000 lei salariu brut;
    cota 16% pentru ce depaseste 1001 lei până la 5000 lei salariu brut; cota 22% pentru ce depăşeşte 5000 lei.”
    Aceste cifre duc la un câştig la venitul net pe salariat, faţă de sistemul actual, care pleacă de la 36 lei pentru venitul minim actual de 600 lei şi ajunge la 60 lei la 1000 lei şi se menţine la acest nivel pâna la 5000 lei. De la această sumă în sus începe să scadă şi devine 0 lei la venitul de 6000 lei, de unde impozitul începe să crească, ajungând la 10000 lei să fie cu 240 lei mai mare decât în sistemul actual, adică cu doar 2,4% mai mare decât cel actual.
    Aceste cifre, folosite pentru scenariul 2, mi se par mult mai rezonabile, destul de uşor de suportat, căci ele încep să afecteze doar în mică masură pe cei care depăşesc un venit de 6000 lei, şi mult mai în spiritul social democraţiei şi al solidarităţii sociale.

    Să auzim şi de bine!

  29. maia_home October 17, 2010 at 6:04 pm #

    Felicitari pentru discursul de la congres!Din tot sufletul felicitari!

  30. jos_iliescu October 17, 2010 at 7:16 pm #

    “.I-auzi, ia! Cum a pierdut deja Victor Ponta viitoarele alegeri.” (http://voxpublica.realitatea.net/politica-societate/i-auzi-ia-cum-a-pierdut-deja-victor-ponta-viitoarele-alegeri-53760.html#comment-504112)

    Victor Ponta: “Noi nu l-am votat pe Băsescu. L-au votat cei din diaspora. Votul lor a fost mai important decât al celor 11 milioane de români din ţară(.) Au plecat din România pentru că era rău, dar au votat să rămână răul. Nu ştiu dacă e un sentiment românesc de a muri capra vecinului.”

    Domnule Ponta,

    ati pierdut deja alegerile din 2012.
    Ma gandeam la modul cel mai serios sa va votez in 2012, desi urasc PSD-ul.
    Dar acum chiar ati dovedit ca nu aveti pic de diplomatie.
    ORICE OM NORMAL CARE AR AVEA DE ALES INTRE PSD SI ALTCEVA, AR ALEGE ALTCEVA!
    Si eu eram in strainatate in decembrie in decembrie 2009, si m-am dus special la Haga sa votez, ca sa nu iasa Prostanacul! Eram student, masterand cu bursa la o universitate de prestigiu, pe la care probabil ca latraii latraii de votanti pesedisti, nu o sa ajunga niciodata, fiindca nu ii duce capul. (Da, da, aia care ii fac manelisti pe votantii lui Basescu, desi nici ei nu sunt mult peste manelisti. au terminat si ei cu chiu cu vai o facultate particulara, sau au trecut ca gasca prin apa la una d ela stat, si acum se plang ca nu le e bine din cauza statului, deci nu sunt nici ei cu mult peste manelisti.)

    Si stiti ceva? Bine am facut ca l-am votat pe Basescu. Daca iesea Geaoana, era si mai rau. Geoana n-ar fi redus cheltuielile bugetare – normal, doar e prea papagal, prea papa-lapte, si prea populist! – si ar fi marit imprumutul de la FMI!Asta dupa ce dadea vina pe “greaua mostenire” – ca asa se face in politica.

    Domnule Ponta,imi pare rau cand ma gandesc ca m-am gandit, fie si numai pentru o saptamana, sa va votez in 2012!

    Si auzi logica: “Votul lor a fost mai important decât al celor 11 milioane de români din ţară.”

    Un om, un vot! Votul fiecarui roman din diaspora a fost EGAL cu votul fiecarui roman din tara! Iar romanii din diaspora au fost mult mai putini, cati au fost 500 de mii! Romanii din tara – care, intre noi fie vorba, sunt mai prosti decat romanii din diaspora fie si numai pentru faptul ca au ramas aici, in tara asta distrusa de Iliescu, Nastase, si de gasca dumneavoastra de PSD-isti – au fost 11 MILIOANE!

    Declaratia dumneavoastra a fost si jignitoare la adresa 50%% din electorat, si ilogica si, la urma urmei, fundamental gresita. Intre doua rele foarte mari, romanii au evitat raul cel mai mare. Ati gresit la nivel declarativ, nu ati dat dovada de diplomatie, si asta va va costa scump la alegerile urmatoare. Pentru ca cei 50% dintre romanii care au fost la vot, si au ales sa nu greseasca iarasi cu PSD-ul, va vor tine minte!

    Cu stima,

    Un Cetatean Turmentat (aka jos_iliescu)

    • ZOLTES October 18, 2010 at 10:09 am #

      Un roman care spune ca cei din tara sunt mai prosti ca cei din diaspora merita sa ramana in tara unde eminenta sa cenusie isi definitiveaza masterul ! Cu tot cu cetatenie !!!
      Nu e bine ca Ponta s-a dat asa de dur la diaspora…desi o cam merita…insa felul “masteros” al dumitale, de a pune problema si de a scrie indica o dezvoltare cel putin sfertodocta.
      Condoleante morale stimabile….

      • jos_iliescu October 18, 2010 at 10:54 pm #

        Prietene, uita-te in top 100 ARWU. Cate universitati romanesti gasesti? Cate universitati olandeze gasesti? Uita-te in top 500 ARWU. Cate universitati romanesti gasesti? cate universitati olandeze gasesti?
        Le-ai numarat? Da?
        I rest my case.

  31. jos_iliescu October 17, 2010 at 7:20 pm #

    Vad ca se cenzureaza postarile intr-o veselie aici, desi nu am injurat. Sau se aproba doar cele pro-PSD?
    Si cine era “dictator” , domnule Ponta? Cica Basescu? :)))

    • Vasile Roaita October 17, 2010 at 8:15 pm #

      Nu stiu ce ‘se cenzureaza”…Eu am primit pe mail postarea ta si am venit sa-ti spun ca alegerile nu trebuie castigate cu 100%…Asa ca, orice partid isi permite sa renunte la votul unui masterand in Olanda care intelege politica prin voxpublica…Indiferent ce votezi, daca te rspecti, urmaresti viata politica, te documentezi, citesti si tragi concluzii…

      Daca cunosti mai mult de doi ziaristi, comentatori politici, esti tare! Probabil aia sunt Ioan T Morar si Costi Rogozanu…

      Esti incorsetat in tipare; si alea cu marginile rupte…

      Pune mana si citeste; citeste si iar citeste…Mai trage si cu ochiu’ la TV…Da’ nu tegrabi sa imbratisezi prima opinie citita! Altfel, nu conteaza ca ai facut un masterat! Nici macar pentru tine!

      Pa! Sa-mi dcrii!

      • jos_iliescu October 18, 2010 at 10:52 pm #

        Iti scriu. Prietene, stai linistit. Am citit cel putin de 10 ori mai mult ca tine.

        Domnul Ponta era o tanara speranta. Se pare insa ca mai dureaza pana sa se maturizeze. Poate in 2017.

      • Vasile Roaita October 18, 2010 at 11:21 pm #

        Faci afirmatii fara acoperire; arogante si riscante…
        Nu cred ca ai citit mai mult decat mine; da’ si de 10 ori, pare o poveste nemuritiare…
        Presupunand ca altceva nu faci, nu mananci, nu te plimbi, nu faci copii…Ei, in cazul asta este posibil…
        Dar, oricum, noi doi nu suntem in competitie; nu ma intereseaza sa fi citit mai mult ca tine…Ma intereseaza ca, putinul pe care il citesc sa imi foloseasca!
        Deci, nu am spus ca nu ai facut un master in Olanda; nu spun ca nu ai citit si nici nu ma intereseaza…Am spus, am riscat iar tu mi-ai conformat prin acest mesaj, ca nu ti-a folosit…Tarii si mai putin!

  32. justitiaru October 17, 2010 at 8:25 pm #

    @ Cetateanul Turmentat care striga Jos_Iliescu

    Ca d-l Ponta cu respectiva declaratie nu a fost deloc diplomat(eufemistic vorbind) este indubitabil, dar si mai indubitabil este ca la d-ta,desi masterand(?!) scrie mana fara prea multa gandire.Daca este vorba de declaratii imbecile si ofenatoare la adresa cetatenilor Basescu este “campion” fara rival.De exemplu declaratia d-sale precum ca “Scoala romaneasca produce tampiti” este o ofensa adusa intregului popor roman(dar si lui insusi si in asta are dreptate !)iar nu numai scolii romanesti asa cum in prostia si nesimtirea lui intentiona.
    Ca esti ostil PSD este evident, dar mai este de asemenea evident ca esti rupt total de reralitatile politice si economice din Romania si nu intelegi prea multe din viata.E de inteles esti se pare inca f.tanar,poate te vei mai lumina ce este viata si cu ce se “mananca”,dar poate ca nu (caci dupa exprimare te dovedesti o persoana nu prea echilibrata).
    Daca ai avea habar de dezastrul economic pe care l-a adus guvernarea Basescu-Boc ai vorbi altfel,dar pesemne ca rudele tale nu sint afectate de dezastrul adus de aceasta guvernare Corupta si Imbecila.Poate insa ca d-ta esti legat de afacerile PDL-iste care au ruinat economia (o lingurita de 2 lei este achizitonata de “reteaua” criminala PDL-ista cu 100 de lei)si atunci tottul se explica.
    D-l Geoana a dovedit la alegeri imaturitate politica dar Basescu& Co au dovedit ca sint o banda mafiota care au furat alegerile, care fraudeaza voturile in parlament in vazul lumii si devalizeaza visteria statului.Daca d-ta preferi mafiotii este altceva.Justitia va avea “leac” la timpul oportun si de ei si de d-ta,atunci cand justitia nu va mai fii manipulata de clanul Basescu.

    • jos_iliescu October 18, 2010 at 11:03 pm #

      Nu sunt legat de nicio afacere PDL.
      O sa ma exprim cat mai simplu.
      Basescu este corupt.
      PSD-ul insa este si el corupt.
      PNL-ul la fel.
      Tough choice.
      Sunt de acord ca “Scoala romaneasca produce tampiti” a fost o declaratie foarte ofensatare. Din pacate, peste 60% dintre cei care termina o scoala romaneasca SUNT tampiti. Din motive numeroase si complexe, pe care n-o sa le mai detaliez aici.
      Mult mai suparatoare si mai imbecila mi s-a parut declaratia conform careia avem nevoie de ospatari si de tinichigii. asta da declaratie imbecila si comunista, comparabila doar cu “noi muncim, nu gandim.”
      Tu in schimb imi vorbesti numai in clisee pe care le-ai pescuit din presa. Guvernare corupta, imbecila, blablabla. Bun, am inteles. cat intelegi tu din economie, si ce solutii practice propui tu, in afara de “sa fure aia mai putin” – un cliseu de care m-am saturat pana peste cap? Ai citit macar o carte de macroeconomie la viata ta?

      • jos_iliescu October 18, 2010 at 11:06 pm #

        *ofensatoare (typo)

      • Vasile Roaita October 18, 2010 at 11:44 pm #

        josiliescule,

        cu cat vei posta mai putin cu atat mai bine pentru tine…
        pornesti de la niste lucruri corecte, de bun simt si sfarsesti in frazeologie basesciana de cea mai proasta speta..
        degeaba lasi impresia ca intelegi, ca esti inteligent, ca ai opinii analitice…de masterand…Degeaba! Sfarsesti prin a trage concluzii pe care orice manelist care l-a votat pe Basescu le poate trage!

        Am vazut azi o opinie…”Am ales ciuma de teama unui guturai”…Omul, cu umor amar, isi facea autocritica…Tu, inca, te mandresti!

        Spuneam, mai sus, ca nimeni nu are nevoie de votul tau in situatia in care convingerile tale sunt vraiste…Varza! Imi alegeam cuvintele pentru a lasa o cale de comunicare…Imi pare rau ca ai fost atacat, oarecum, neelegant…Oamenii se simt “acasa” si considera ca le-ai violat domiciliul…Daca insisti sa intri in casa si sa convietuiesti, trebuie sa incerci sa nu dai in caini…Sa incerci sa fii civilizat…
        Vii cu opinii, nu cu demonstratii teribile, logice, irefutabile citite pe voxpublica si, fara sa le analizezi, ca un intelectual de inalta tinuta care a citit de 10 ori mai mult decat mine, le dai valoare de adevar absolut si il anunti pe Ponta ca a pierdut alegerile din 2012…
        Am crezut, o clipa, ca esti de buna credinta; ca vrei sa te luminezi…Si am incercat sa iti dau un sfat: sa citesti…Apoi, mi-am dat seama ca nu ti-am spus ce…Si, ca citind in continuare anapoda, nu vei intelege nimic…
        Acum cred ca nu mai conteaza; daca ai citit atata si spui ce spui, si faci ce faci inseamna ca astea iti sunt posibilitatile…

    • jos_iliescu October 18, 2010 at 11:09 pm #

      Apropo, se scrie va “fi” – cu un i. Mai invata romana inainte sa vorbesti cu mine.

      P.S. Tu chiar iti inchipui ca PSD-ul este mai “curat” decat PDL-ul? Hahahahaha! Uite cine e nu numai rupt de realitate, ci de-a dreptul naiv.

      • Vasile Roaita October 19, 2010 at 3:40 pm #

        Dai din una in lata…
        Daca am un i in plus il poti pastra! Dar nu am gasit in textul meu aceasta forma, “va fii”…Am gasit un “sa fii”..

        Toti idiotii care au implinit 18 ani confunda un ptoces electoral cu un meci de box…

        E, un pic, mai complicat…Ai o balanta; ea are 2 talere…Pe un taler sunt cateva milioane de cetateni care nu au fost trimisi la studii. Sau, pur si simplu, nu au putut invata mai mult…

        O politica sociala corecta le da dreptul sa traiasca…Nimic mai mult! La cat esti de “inteligent” ai putea sa faci un efort sa intri pe un sait de baieti destepti…Al miscarii Zeitgeist…Vei vedea ca ce ai invatat la scoala pot fi considerate valori conventionale…Ca munca nu este o calitate indispensabila a omenirii si ca salariul nu are o corespondenta directa cu cantitatea de bunuri produse…Tu esti ” de dreapta ” ar trebui sa intelegi…Dar, sincer, ma indoiesc…Esti atat de indroctinat si limitat ca pari a fi supt “cota unica” in loc de lapte…Ca te cutremura gandul ca din munca ta, inestimabila, sunt platiti oameni ce ar trebui impuscati…Sau lasati sa moara de foame; tot una…

        Ai citit de 10 ori mai mult decat mine ( sau, ca mine cum bine spui tu )…Ai ocazia, in sfarsit, sa probezi asta…Ia si citeste!

  33. tufan mihaela October 18, 2010 at 3:07 pm #

    domnule presedinte victor ponta va doresc mult succes si multa sanatate si sa-l dati jos pe boc si basescu sa veniti la putere cat de repede se poate hai psd jos huligani boc basescu

  34. ZIARULVIITOR.RO October 18, 2010 at 9:30 pm #

    Sociologia PSD arata ca va intra la guvernare.

  35. justitiaru October 19, 2010 at 3:14 pm #

    @Cetateanul turmentat care striga jos_Iliescu

    1)Oricine intelege dupa stilul tau mitocanesc si bazaconbiiole tale fara cap si fara coada ca esti “masterand in PDL-ism”. Ce om normal la cap ar semna ca tine “cetateanul turmentat ?!

    2)Oricine intelege ca esti platit sa-ti debitezi tampeniile pe acest blog.

    3)Oricfine intelege ca ai primit ordine si ca ordinul superiorilor se executa nu se discuta !
    Continua-ti asadar munca in zadar,n-ai probabil incotro!

    4) Oricine intelege ca sustii un regim odios(deci esti si tu un om odios) care a saracit populatia si visteria tarii pentru ca ca mafia PDL-ista sa-si umple buzunarele.P

    5)Oricine intelege ca pe tine si acolitii tai te pasc ani grei de puscarie.

    6)Oricine intelege ca degeaba indrugi clasica propaganda basista(toate guvernarile sint vinovate…).

    7)Oricine intelege ca guvernarea PDL-ista a transformat jaful institutionalizat in “macroeconomie”.
    Probabil ca la aceasta “macroeconomie PDL-ista” te referi, dupa care au studiat cum sa-i jefuiasca pe pensionari si pe bugetari “Videnii” si “Udrele” voastre.

    8)Mars javra la cotetul tau ! )

  36. exasperat October 20, 2010 at 11:18 am #

    Câteva chestii de la Congresul PSD

    o Pentru prima oară de când merg la un eveniment PSD, evenimentul începe la timp. Atipic din cale-afară. Nu pentru prima oară însă, aiureala cu locurile e marcă înregistrată. Nimeni nu ştie unde stă, care e zona lui, unde-i sunt amicii de judeţ, aleargă primarii ca nişte zombi de colo-colo, mai fluieră câte unul ca la el la rural…Tipic din cale-afară.
    o Gura lui Sorin Oprescu nu e aşa strâmbă în realitate ca la televizor.
    o N-am priceput nici acum criteriile după care au fost aşezaţi oamenii de pe scenă. Cine era acolo? Care, cum? Parlamentari prin sală, parlamentari pe scenă, primari prin sală, primari pe scenă…Aştept încă ceva lămuriri.
    o Corina Creţu e mai înaltă în realitate decât la televizoro Reacţia sălii la discursul lui Sorin Oprescu nu trebuie trecută cu vederea. Şi ar trebui să le dea de gândit liderilor social-democraţi. Pentru că nu poţi contrapune aplauzele entuziaste a 4500 de oameni cu 2 guralivi din primele rânduri. Şi nici cu guralivul de la sectorul 5. Adică eroare – eroare în 2008 cu Diaconescu, dar nu se poate să ieşi în 2012 cu persoana care îţi aduce în momentul de faţă cele mai mari deservicii de imagine. Ăsta e deja masochism.
    o Marian Vanghelie e mai urât în realitate decât la televizor.
    o Clipul prezentat de Liviu Dragnea a fost…de zile mari. Imaginile ca imaginile, dar vocea “povestitorului” în bezna din sală a făcut toţi banii. Dacă-ţi apărea un pedelist în faţă când s-a aprins lumina zbierai de moarte. Obiectiv atins.
    o Lia Olguţa Vasilescu e mai pitică şi mai frumoasă în realitate decât la televizor.
    o Adrian Năstase – poate să ţină în sală oameni chiar şi atunci când prezintă platforme – program. Plus un bonus pentru bancul cu Boc. Şi încă unul, mare, pentru Loja Bloggerilor.
    o Preşedintele Consiliului Naţional e mai impunător în realitate decât la televizor. Şi la televizor e impunător.
    o În sfârşit…Credeam că e fără scăpare, dar Victor Ponta poate ţine şi discursuri cu fluctuaţii ce ţin de oratorie, cu crescendo-uri pe final care aţâţă auditoriul. De când aşteptam asta.
    o Preşedintele PSD e mai matur în realitate decât adolescentul ieşit din pubertate de pe afişe.
    o Ion Iliescu. A sărit calul cu durata discursului. Dar ce discurs…Obiectiv, critic, asumându-şi greşelile cu luciditate. Superb. Omul pare mai limpede în idei la 80 de ani decât atunci când era preşedintele ţării.
    o Fondatorul PSD zici că a băut din izvorul vieţii. De fiecare dată când îl vezi arată mai bine decât data trecută când l-ai văzut.
    Cam atât cu lucrurile de suprafaţă. Zilele, săptămânile următoare discutăm suta de soluţii propusă de PSD. Cu critici argumentate de preferat. Plusaţi!

  37. horia October 24, 2010 at 3:57 pm #

    Impozitul progresiv va afecta mediul IT , unde azi se plateste impozit de doar 8% , decizie ce a facut ca piata IT sa creasca in Romania. Exista solutii ca IT-ul sa nu se prabuseasca daca PSD ajunge sa guverneze tara?

  38. mihaela tufan November 1, 2010 at 10:18 pm #

    succes va dorim si suntem alaturi de dv dom victor ponta mult succes

  39. Ambrus Florica November 7, 2010 at 2:16 pm #

    Domnule Presedinte Victor Ponta daca imi permiteti sa va relatez ca eu Ambrus Florica[numele fostului sot prin hotarire judecatoreasca ]sunt membra PSD din anul 2003,va rog cu tot respectul ,am convingerile mele si nu pot permite sa se faca presing asupra mea s-au a familiei mele,de persoane rau voitoare .Am 2 colaborari colaterale cu Primaria sector 4,Politia Capitalei,serviciul Ordine Publica,iar locul de munca il am la Facultatea de Farmacie Carol Davila,va solicit sprijinul in aceasta problema va multumesc si va respect.Sunt probleme majore de rezolvat in aceasta tara. Ambrus Florica.

  40. jos_iliescu January 12, 2011 at 1:17 am #

    @justitiaru:

    Limbajul tau spune multe, si despre tine, si despre majoritatea fanilor domnului Ponta.. niste gorile care nu au argumente si, in lipsa lor, nu stiu decat sa injure. Hai, intoarce-te la Iliescul tau, probabil tot la mila domniei sale, eminenta cenusie, acest guru al socialismului stiintific, si in 2014. Abia astept. Sa primim ce meritam – de fapt, sa primiti exact ce meritati!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Am participat la Congresul Extraordinar al PSD in calitate de invitat « Hai ca se poate! - October 17, 2010

    […] Liderul PSD, Victor Ponta, a declarat ca in nici o tara afectata de criza cei care conduc nu dau vin…si si-a exprimat convingerea ca, dupa motiunea de cenzura a PSD, guvernul Boc o sa cada definitiv “De data aceasta caderea lui Boc va fi o cadere definitiva si in folosul acestei tari” […]

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: