De trei ori peste cap halei-hap!

11 Oct

Raliul Sibiului 2008

Deci am facut accident la Raliul Iasiului! Si m-am gandit la cantecelul preferat al Irinei, sper ca toti vi-l amintiti din “Veronica” – “Eu sunt licuriciul, de trei ori peste cap halei-hap!” (Dumnezeu sa aiba grija in Rai de Florian Pitis care era asa tanar in rolul acela si care mi-a marcat atat de mult si de pozitiv adolescenta).

Ne-am dat noi peste cap la propriu dar tot nu ne-ar fi trecut prin minte  (mie si lui Edi) ca o sa fie asa vuiet, breaking news, dezbateri televizate (Titi Aur, Mihai Leu, pana si Mircea Geoana interogati pe tema asta!),  chiar un sondaj pe Realitatea.net si bineinteles un nou comunicat (oficial-  Sa Traiti Dom’ General) de la fostul meu prieten Gabi Oprea cu injuraturile si ironiile de rigoare.  O sa va explic (sper sa am maine timpul necesar) de ce nu era cazul de atata agitatie (mai putin din partea celor cu adevarat apropiati sau interesati de soarta mea si carora vreau sa le multumesc pentru ingrijorarea reala si sa le spun ca sunt chiar fff bine!). Si de ce nu ma las ACUM  de raliuri!

 

Update:

 

Update 2: Revin cu precizarile promise !

1. Pt ca vreau sa ma las “schimbat” cat mai putin de noua functie, incerc sa-mi pastrez, pe cat posibil, obiceiurile si pasiunile anterioare alegerii mele la Congres, cam aceiasi prieteni si stil de viata. Cred sincer ca asa e mai bine si chiar daca castig in responsabilitate, experienta, echilibru, sper sa nu ma schimb ca structura.


2. Sunt sigur ca fiecare om are nevoie de un debuseu pt energiile si emotiile acumulate, eu in special – prin natura activitatii mele de zi cu zi, dar si prin felul meu extrem de retinut in a-mi manifesta iritarea, enervarea sau frustrarea (va poate spune Daciana de cate ori am exasperat-o cu stilul asta). Nu beau , nu joc carti, nu sunt vanator, nu am alte pasiuni decat cititul si sportul. Cand apare o perioada mai lunga de inactivitate sportiva (raliu, baschet sau tenis) ma resimt in mod evident si nu cred ca-i bine sau corect sa-mi vars nervii pe cineva sau sa-mi pierd rabdarea si calmul de care am atata nevoie pt jobul meu.

3. Sunt foarte dator raliurilor, dintr-o sumedenie de motive. In primul rand, am reusit sa scap de un alt hobby infinit mai periculos pt mine dar si pentru eventuale victime nevinovate – motocicletele! In al doilea rand, am cunoscut oameni care mi-au devenit foarte dragi: Edi Keleti nu este doar coechipierul meu dar a intrat rapid si meritat in cercul foarte restrans si restrictiv al celor mai buni prieteni. Si el, si Titi Aur sau George Grigorescu, Adi Berghea sau Silviu Morar (si majoritatea celor pe care nu-i mai enumar aici, dar pe care ii apreciez foarte tare) mi-au creat sentimentul ca ma accepta in primul rand pentru ce fac in masina si nu pentru ce fac in politica, si chiar am suficienta experienta sa-mi dau seama daca o fac sincer sau nu! Tot cu raliurile am ajuns in locuri in care nu ma gandeam vreodata, senzational de frumoase si cumplit de sarace (credeati ca exista comuna Cioca-Boca???); sunt uluit de impactul pe care il are activitatea mea (in special prin intermediul televiziunilor)  asupra acestor oameni si niciodata din sondaje nu o sa aflu adevarul despre ce gandesc ei asa cum il aflu la fata locului!

4. Cu orice risc, marturisesc ca simt nevoia sa-mi testez rezistenta in conditii extreme, sa realizez unde imi este propria limita, sa-mi confirm faptul ca dupa ce m-am rasturnat cu masina nu am simtit deloc teama, ci doar multa ciuda ca nu putem continua cursa. Asta imi da enorm de multa incredere si curaj in ce fac in viata publica si cred ca se remarca acset lucru. Nu-mi asum niciodata riscuri inutile, dar nici nu ezit macar o fractiune de secunda cand, la 150 km/h, ii spun lui Edi cum sa ia un viraj intre niste copaci uriasi si un sant hidos.  Plus ca nu aveam alta ocazie sa invat cum este sa-ti pui viata (la propriu) in mainile cuiva, o persoana care insa asculta si executa aproape orbeste indicatiile mele de care depinde integritatea lui fizica; interesant sentiment sa ai incredere totala! Unde pot sa-l gasesc in politica? Evident ca vreau sa fiu competitiv in tot ceea ce fac; multi credeau la inceput ca Edi ma tine copilot doar pt ca ma cheama Ponta! Am fost foarte fericit cand au inceput sa vina victoriile si mai ales cand ne-am intors cu un rezultat remarcabil de la Campionatul Mondial din Spania. Toti carcotasii s-au dat batuti (cel mai frumos articol despre mine a fost cel care avea titlul “Ponta a plecat ministru si s-a intors copilot”).

5. Mai e ceva extrem de personal. Tin enorm la exemplul pe care i-l dau fiului meu, Andrei. Evident ca, in special  sub influenta mea, s-a apucat de karting cand inca nu stia sa mearga pe bicicleta! Acum, cand deja si-a castigat primul titlu de campion national la categoria sa (va dati seama ce mandrie ma cotropeste cand scriu asta), am din ce in ce mai mult incredere ca imi ating scopurile –  sa invete sa fie cat mai independent, sa lucreze in echipa, sa se bata pentru un scop determinat, sa munceasca pentru asta si, mai ales, sa se pregateasca sa dovedeasca mereu ca este Andrei Ponta si nu baiatul lui Ponta! Sunt tot mai prins in acest proiect, iar biata maica-sa nu credea la inceput  ca o va prinde toamna tremurand in tribunele de la kartodrom, pe ploaie, la fiecare tur si la fiecare depasire  (ii sunt foarte recunoscator pentru asta, dar mai ales cred ca Andrei ii este!). L-am invatat mereu ca nu trebuie sa cedezi dupa un accident, ci doar sa inveti si sa nu repeti greseala, nu pot acum sa-l las balta prin cedarea mea!

In concluzie, ma voi lasa de raliuri, dar nu ACUM, ci atunci cand motivele de mai sus se vor estompa; sau cand voi avea, temporar, o functie publica in care viata multor oameni va depinde de mine! Pana atunci, urati-mi succes si nu va ingrijorati, un drum cu masina pe drumurile noastre spre Iasi este de mii de ori mai periculos decat un accident la raliu!

p.s. – ieri, dupa Conferinta Organizatiei de Femei, am plecat cu Adrian Nastase la masa; cu umorul pe care eu chiar il apreciez (chiar daca foarte multi nu!) mi-a propus sa vina cu masina mea. Intr-0 intersectie, din dreapta, a venit cu viteza o alta masina care a franat cu greutate. Va puteti inchipui fata soferului care a dat brusc peste un Mitsubishi negru sport cu Ponta la volan si Nastase in dreapta!!!! Bine ca nu era Base cu Loganul ca sigur nu frana!

 

 

43 Responses to “De trei ori peste cap halei-hap!”

  1. Byblis October 11, 2010 at 1:49 am #

    În sfârșit un ciot de articol despre Rally! 🙂 Las, că nu-i așa mare bai că v-ați dat peste cap. Tărăboi se face oricum…Da ce are Geoană cu cursele? Putea spune dânsu ce eroare tehnică a survenit?!:))Hai că asta-i bună!

    Spor pe mai departe, aștept cu interes articol despre Rally-Iași!

  2. Ali October 11, 2010 at 9:32 am #

    Parerea mea legat de acest “zumzet” care s-a facut cu privire la aceasta stire , este ca totusi mass-media din Romania este atat de avida dupa “rating” daca pot spune asa incat prezinta orice , numai sa prinda la public…ma intreb totusi cine e vinovat , publicul larg pentru ca “digera ” toate stirile mai putin importante prezentate de ei sau efectiv cei din mass-media care nu au strategii mai inteligente de a-si face rating ?

  3. Bibliotecaru October 11, 2010 at 9:39 am #

    @ Victor Ponta
    Personal am fost mirat cum de maşina nu a păţit mai nimic. În afară de puţin plastic crăpat şi capota şifonată… nimic. Şi totuşi… Îmi aduc aminte că Dumitru Tinu a murit tot de la o răsturnare într-o maşină care nu păţise nici ea mai nimic. Eu zic să nu o luaţi ca o glumă-întâmplare, ci ca un semn de exclamare.

    • Edwin Keleti October 11, 2010 at 12:36 pm #

      Buna ziua,

      intervin doar pentru a da niste explicatii despre cat de diferita este o masina de raliu de una de strada si de cat de diferit este riscul in competitii fata de cel asumat, involuntar de cele mai multe ori, de noi toti, in trafic.
      Masinile de raliu moderne sunt construite de firme specializate si corespund unor norme extrem de stricte in ceea ce priveste siguranta, norme stabilite de Federatia Internationala a Automobilului.
      Astfel, habitaclul este complet inconjurat de un sistem de tevi denumite roll-cage, gandite in asa fel incat sa protejeze la maxim echipajul. Scaunele sunt ergonomice, special gandite sa nu permita miscari laterale ale corpului si construite din materiale extrem de rezistente. Apoi sunt centurile in 6 puncte, fixe, casca de protectie si sistemul Hans, acesta din urma extrem de util in a limita miscarile capului in cazul unui soc frontal. Deci, in competitii, chiar daca exista riscuri, ele sunt limitate la maxim si e vorba de echipaje cu experienta! In plus, nu vine nimeni din…fata! Aici e si marea diferenta cu traficul rutier civil. Din pacate, noi toti suntem mult mai expusi in circulatia libera decat in raliuri.

      O zi buna,

      Edwin Keleti

    • Bibliotecaru October 11, 2010 at 2:15 pm #

      @ Edwin Keleti
      Stimate domn,
      Am şi eu o idee, poate vagă, despre cum funcţionează astfel de lucruri. Numai că există o lege a fizicii care spune că energia se conservă. Maşina aflată în mişcare, atunci când se loveşte de ceva, va proteja pasagerii, nu dacă va fi foarte rigidă, ci dacă se “mototoleşte” cât mai mult. Motivul este că energia cinetică a mişcării se transferă energiei potenţiale absorbite de deformarea tablei. Este motivul pentru care maşinile moderne, foarte sigure, se mototolesc destul de uşor protejând totuşi pasagerii. În cazul răsturnării este totuşi mult mai greu de acoperit întreaga gama de eforturi apărute în structura rigido-elastică a maşinii. Ranforsarea autoturismului protejează foarte bine habitaclul pilotului, îl fereşte de pericolul strivirii, dar nu şi de şoc. Din acest motiv sistemul centurilor de siguranţă la maşinile pe care concuraţi sunt total diferite faţă de cele obişnuinte, silind trupul pilotului şi copilotului să stea cât mai fix pe scaun, astfel încât scaunul să preia cea mai mare parte din şoc.

      Acel sistem roll-cage (eu îl numesc renforçage, sau echivalentul românesc ranforsaj) este dimensionat să preia şocuri şi sarcini importante, numai că nu poate fi proiectat să preia şocuri de oriunde ar veni ele. Calculul structurii se face prin încărcări longitudinale, care determină flambajul, şi frontale, care determină forfecarea… Dacă priviţi însă modelul de răsturnare real din filmul de mai sus, ea s-a făcut cumva pe diagonala structurii. Dacă răsturnarea ar fi fost direct pe cabină şi nu secundar pe cabine, situaţia nu era tot aşa de fericită. Rigidizarea structurii se face prin închiderea gradelor de libertate în triunghi, aşa numitele zăbrele, în structură asemănătoare cu structura macaralelor. Pe colţul capotei, în care maşina s-a răsturnat, întăritura nu a lucrat, tocmai de aceea s-a şi deplasat cu câţiva centimetrii. Eu cred că marele noroc a fost terenul moale, care a amortizat foarte mult totul… Pe teren dur, cu macadam sau altceva, maşina ar fi avut mult mai mult de suferit şi şocul pasagerilor ar fi fost cu mul mai serios.

      Eu nu o spun ca să maximalizez pericolul încă şi mai mult decât este el real, dar am impresia că luaţi mult prea în uşor un astfel de incident.

    • cristofor. October 11, 2010 at 8:31 pm #

      Dumitru Tinu a fost asasinat,ce vrei sa spui,ca i-se poate intampla si D-ului Ponta?

      • Bibliotecaru October 12, 2010 at 12:40 am #

        @ cristofor.
        Dacă aveţi astfel de dovezi ale asasinatului domnului Tinu, sunt convins că procuratura le va aprecia în mod deosebit. Personal eu nu am auzit de aşa ceva şi cred că inventaţi.

  4. gicasandu October 11, 2010 at 9:46 am #

    Eu inteleg ,,nebunia”ta,esti tanar,trebuie sa-ti descarci adrenalina intr-un fel,dar acum cand ai o mare responsabilitate pentru tara si fata de noi, care credem ca numai tu si PSD puteti salva tara,ar trebui sa ai mai multa grija.Tara are nevoie de oameni ca tine INTREGI nu ,,juliti”pe la raliuri:)! Gata cu ,,gargara”,la munca! De mine ziceam.:))Succes cu motiunea!

  5. Dan October 11, 2010 at 1:32 pm #

    Va salut,

    O intrebare: De ce nu ati revenit a doua zi sub incidenta Super-Rally? Cat de grav a fost avariata masina? Din filmari mi se pare ca s-a dus doar suspensia spate stanga (cu toate ca pare intreaga). In mod normal Sainz, Mc’Rae ar fi plecat imediat ce ar pune-o pe roti si tot ar bate timpii pe probe. Nu de alta dar eu speram sa va vad a doua zi cum trageti pe proba speciala cu o integrala 🙂 Ca abia sambata am ajuns si eu, pe PS8 si PS9.

    • Edwin Keleti October 11, 2010 at 1:45 pm #

      Simplu! Nefiind o cursa cu miza pentru noi, castigasem deja campionatul la grupa A cu doua etape inainte de final, nu am vrut sa riscam sa stricam ceva la masina.
      Si noi am fi vrut sa mergem tot raliul, dar asta e, data viitoare!

      • Dan October 11, 2010 at 3:24 pm #

        Pacat ca e Romania si abia se chinuie pilotii sa mentina masinile din punct de vedere al costurilor. Ca altfel ar fi fost situatia daca era buget destul pentru echipa … ca imediat era masina ca noua, si automat se trage tare pentru performanta. Regula de baza din pacate e: ai buget, ai performante. Nu conteaza ca bulesti masina, ca se face imediat la loc. Si sa nu uitam … masina era de imprumut (inchiriata).

        PS: la ce grupa va dati anul viitor? 😉

  6. Elisabeta Marin October 11, 2010 at 1:33 pm #

    Pai daca se face taraboi fara sa va dati peste cap, nu putea sa fie altfel acum. Eu nu am avut emotii, ca fara sa fiu cunoscatoare in ale raliului, un lucru stiu si eu: masinile astea sunt facute sa reziste la ” de 3 ori peste cap”. Daca ar merge asta cu datul peste cap si cu motiunea, si cu suspendarea, m-as baga si eu, ca ne-am dat si noi peste cap de 3 ori, cu masina, cu toata familia ( 4 buc.) Poate va ajuta! :))

  7. danapel October 11, 2010 at 1:37 pm #

    Mai multa atentie ….sunt prea multe emotii pentru popor
    Daca in masina ar fi fost mult “stimabilul” Base, atunci”veselie generala”..urmata de dezamajire maxima ca nu a fost mai rau.
    In cazul dv…in schimb..tensiune maxima..mai ales ca lumea va vede ca pe un “izbavitor” al natiunii.
    Mai multa atentie pt copii dv si pt noi

  8. costel October 11, 2010 at 2:27 pm #

    domnu ponta, cred ca e o greseala undeva, m-am uitat pe blogul doamnei daciana sarbu si am vazut ca in blog roll dvs sinteti primu din lista, dar la dvs pe blog doamna nu e prima, e pe la mijloc asa in ordine alfabetica, nu prea se face, poate luati masuri.

  9. Theodora October 11, 2010 at 3:06 pm #

    Spuneti: “Ne-am dat noi peste cap la propriu dar tot nu ne-ar fi trecut prin minte (mie si lui Edi) ca o sa fie asa vuiet, breaking news, dezbateri televizate (Titi Aur, Mihai Leu, pana si Mircea Geoana interogati pe tema asta!), chiar un sondaj pe Realitatea.net si bineinteles un nou comunicat (oficial- Sa Traiti Dom’ General) de la fostul meu prieten Gabi Oprea cu injuraturile si ironiile de rigoare.”
    Eu am stiut din prima secunda ca asa o sa se intample. Presa nu putea sa rateze ocazia.
    Oamenii poltici au gasit si ei un moment oportun sa isi dea cu parerea.
    Mircea Geoana se pricepe la raliuri? Sunt surprinsa 🙂 Nu credeam ca are permis auto. Poate ca a comentat din punctul de vedere al unui pieton.
    Important este ca sunteti sanatosi amandoi si ca “masina licurici” nu are defectiuni prea mari.

  10. justitiaru October 11, 2010 at 3:07 pm #

    D-le Ponta
    Cred ca ar trebui sa dati dovada de mai multa seriozitate si responsabilitate.Desigur ca TB ar fi fost incantat sa aveti un accident grav care sa va scoata din “joc” de pe “terenul politic”.Asemenea distractii periculoase vi le puteati permite cind nu erati presedintele PSD ,principala forta de opozitie.V-ati asumat in mod liber obligatii publice la cel mai inalt nivel-respectati-le !

  11. miscellaneous11 October 11, 2010 at 3:25 pm #

    Să nu te lași de raliuri 🙂 Indiferent că ”dă bine” sau ”dă rău” pentru politică, mi se pare că e o prostie să renunți la pasiunea ta doar pentru a păstra aparențele. Așa că … ralisucces în continuare 😀

  12. Fragmentarium Politic October 11, 2010 at 3:50 pm #

    Opereta “consultarilor”, o noua blasfemiere a democratiei

    Oricat s-ar dori ca PSD sa fie prins pe picior gresit, ar trebui sa i se dea dreptate in ceea ce priveste decizia pe care a luat-o de a nu participa alaturi de UNPR la consultarile solicitate de catre Presedinte. UNPR nu are o legitimitate electorala, deci fara un mandat obtinut printr-un scrutin acesta nu reprezinta pe nimeni, iar PSD nu a respins dialogul, catre care ramane deschis, ci impostura, falsul, facatura politica.

    In absenta reprezentantilor opozitiei, consultarile Presedintelui numai cu cei ai partidelor din arcul guvernamental nu inseamna decat un simulacru de democratie. In realitate, nu va fi vorba decat de un nou monolog prezidential, in “famiglia” puterii portocalii Traian Basescu fiind intotdeauna un primus inter pares in fata caruia nimeni nu cracneste, iar remarca locatarului de la Cotroceni ca va “substitui” el opozitia, nu va putea fi interpretata decat ca o noua proba de cinism.

    Opereta politica in doua acte, pusa in scena sub bagheta aceluiasi dirijor, in care, in prima parte, puterea a cantat la unison aria egalizarii varstelor de pensionare, iar, in cea de-a doua, simtind sula in coaste a opozitiei, a dat-o la intors, schimband-o cu cea a diferentierii acestora, nu va fi aplaudata de nimeni, ci dimpotriva, pentru ca suna teribil si penibil de fals. In mod evident, Traian Basescu si Guvernul Boc nu vor mai putea culege niciun fel de lauri de pe urma Legii pensiilor, asa cum au scontat, prin diversiunile retrimiterii acesteia in Parlament si al chemarii partidelor la consultari pe aceasta tema…

  13. Cristinel Virgilius Degeratu October 11, 2010 at 4:43 pm #

    Nu trebuie sa renunti la raliuri, arati in felul acesta ca ai sange in instalatie (cum zicea un celebru “clasic in viata”). Ceva atentie in plus nu ar strica insa, nu de alta, dar suntem destui care ne-am pus sperantele in tine. Frica nu prea ne-a fost, stim cum sunt construite masinile astea, dar pana te-am vazut iesind tot ne-a stat sufletul la gura.

  14. Larisa October 11, 2010 at 4:52 pm #

    Halei hap uite-asa am picat!

  15. Vasile Roaita October 11, 2010 at 6:28 pm #

    Sunt convins ca “accidentul” face parte din noua politica de imagine a lui Victor Ponta si a PSD; masina era asigurata pentru o suma record care va permite PSD sa finanteze campania electorala ce abia a inceput ( am vazut eu la TV o dama blonda care a dat startul )

    Solutia s-a dovedit miraculoasa; Victor Ponta a crescut in sondaje cu 10 puncte…

    Se spune ca in Modrogan se fac exeritii de rasturnare cu vaporul iar Crin Antonescu ia lectii de rasturnica de la Tariceanu…

    Nu s-au primit informatii de la Oprea, Voiculescu si Vadim…

  16. justitiaru October 11, 2010 at 8:06 pm #

    Astept cu nerabdare ce “bomba” mediatica se prepara in “alambicurile securiste “de la Cotroceni,ceva care sa rastoarne pachetul de carti masluite cu dama-Anastase si valetul-Voinescu.
    “Serialul” de la Cotroceni ca serialul “Inima de tigan”-bine scris,bine jucat !

  17. cristofor. October 11, 2010 at 8:45 pm #

    Inteleg curjul si teribilizmul dumneavoastra,dar,trbuie sa va ganditi ca majoritatea Romanilor,va vrea Presedintele Romaniei,si sa stiti ca nu fac afirmatii gratuite,trbuie sa ne scapi de basescu si Romanii va vrea intreg atat la trup cat si la minte.Lasati raliurile pe mai tarziu.Va doresc succes si sanatate maxima!

  18. george October 11, 2010 at 9:39 pm #

    d-le Ponta, cred ca cu declaratiile de astazi, despre oug 50, adica ca o sa votai in favoarea populatiei, dar nici bancile sa nu aiba de pierdut (adica exact ceea ce a facut nea Tudose – credeam ca a facut-o de capul lui- la comisie), v-ati asigurat aproximativ 5.000.000 de voturi in MINUS d-le Ponta.

    • george October 11, 2010 at 9:44 pm #

      si inca ceva….se vor duce toti cei 5.000.000 la vot d-le Poanta

      • Roxana October 11, 2010 at 10:36 pm #

        „Am dat un mandat politic deputatilor nostri pentru a sustine si a vota in Camera Deputatilor OUG 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori, in asa fel incat aceasta ordonanta sa apere in primul si in primul rand drepturile celor care au credite la banci, sigur, fara a vatama ceea ce tine de interesul legitim al sistemului bancar si financiar”, a declarat Victor Ponta.

        Presedintele PSD a subliniat ca vicepresedintele Dan Nica va coordona actiunea deputatilor PSD, astfel incat acestia sa sustina interesele debitorilor. „Mandatul politic este foarte clar, colegii nostri din comisiile de specialitate si din grupul parlamentar vor vota in interesul debitorilor, a celor care au credite la banci”, a spus Ponta.

        George..cu tot respectul.. nu ai inteles nimic!

    • Victor Ponta October 11, 2010 at 10:54 pm #

      Am citit numeroasele postari ale dvs desi nu aveau nicio legatura cu subiectul, dar erau totusi fff importante.
      Imi pare rau ca nu vreti sa intelegeti doua lucruri
      1. Decizia politica a mea personal dar si a PSD in ansamblu a fost azi foarte clara – votam Oug 50 in forma favorabila clientilor bancilor! Nu va adresati cui trebuie, noi suntem de partea dvs dar nici nu avem majoritate si nici nu participam la vot din cauza crizei politice generate de Roberta Anastase
      2. Acesta este un blog personal si nu de partid, cu cat ma bombardati mai tare cu un subiect pe care consider ca l-am transat (repet, aveti dreptate si sustinem fara ezitare poztia dvs) cu atat imi starniti suspiciuni de natura politica, foarte probabil neintemeiate!
      Multumesc de intelegere!

      • Roxana October 12, 2010 at 10:32 am #

        Domnule Ponta.. Felicitari pt alegerea d-nului Alin Greavu la TSD..este un tanar care promite mult..si sunt sigura ca va fi un plus necesar partidului..
        in al 2-lea rand referitor la votul asupra legii pensiilor..nu mi se pare normal sa se discute numai amandamentul referitor la egalitatea varstei de pensionare..intrucat votul a fost fraudat in totalitate.. Va reamintesc ca in acest sens deputatii PSD din Comisia de munca din cadrul C.Dep au propus si admis un amendament era un amendament în sensul că prevederile referitoare la cadrele militare în activitate, poliţişti şi funcţionari publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciarelor, din domeniul apărării naţionale, ordinii publice şi siguranţei naţionale se elimină.Acest amendament a fost aprobat in unanimitate de voturi (fiind inregistrati doar 2 absenti) de catre comisie insa a fost “respins” prin votul fraudat de d-na Anastase, daca se mai poate numi “d-na”.. prin umrmare, in numele tuturor categoriilor de mai sus, va cer sa faceti tot posibilul ca intreaga Lege impreuna cu amendamentele ei sa fie resupusa la vot..intrucat prin fraudarea acestuia s-a dispus probabil si alterarea continutului..fapt inacceptabil!

  19. Vasile Roaita October 11, 2010 at 11:24 pm #

    Va rog, sa-l anunte cineva pe Dl Basescu…Licuriciu’ e printre noi…

  20. liviu perisan October 12, 2010 at 9:34 am #

    Bine ca nu s-a intamplat nimic. Bafta in raliuri!!!

  21. Socrate October 12, 2010 at 9:47 am #

    @Victor Ponta * Spuneti : “ In concluzie, ma voi lasa de raliuri, dar nu ACUM, ci atunci cand motivele de mai sus se vor estompa; sau cand voi avea, temporar, o functie publica in care viata multor oameni va depinde de mine! “. Aveti deja o functie publica in care viata multor oameni depinde de dvs. Sunteti presedintele celui mai mare partid din Romania si milioane de oameni isi pun sperantele in PSD si in dvs.

  22. justitiaru October 12, 2010 at 10:46 am #

    1)Sustineti ca ati citit toate mesajele dar nu imi face impresia ca ati citit mesajele mele.In raspunsul dv adresat tuturor cititorilor blogului nu ati raspuns nici direct nici indirect la problemele pe care le-am ridicat.Revin asupra lor in speranta ca le veti citi si mai ales ca le veti intelege intradevar continutul si mesajul .
    2)In legatura cu accidentul sustineti ca veti renunta la raliuri atunci cind veti avea “o functie publica in care viata multor oameni va depinde” de dv. Poate ati “uitat” dar sinteti presedintele PSD principalul partid de opozitie intr-o perioada extrem de critica pentru Romania.Cred ca ar trebui sa dati dovada de mai multa seriozitate si responsabilitate.Desigur ca TB ar fi fost incantat sa aveti un accident grav care sa va scoata din “joc” de pe “terenul politic”. Asemenea distractii periculoase vi le puteati permite cind nu erati presedintele PSD ,principala forta de opozitie.V-ati asumat in mod liber obligatii publice la cel mai inalt nivel-respectati-le !
    3)Este interzis ca “mutarea” smechereasca a presedintelui de retrimitere a legii pensiilor pentru o chestiune neactuala sa “temporizeze” atacul la Roberta Anastase si la legea votata fraudulos(de ce Sever Voinescu nu este bagat si el in aceeasi “ciorba”?) .
    Presedintele sustine ca nu este treaba lui sa se amestece in functionarea Parlamentului.Total fals, e treaba lui si inca cum! Desigur ca nu-i convine s-o faca, de aceea trebuie obligat. Continuarea actualei situatii de boicotare a lucrarilor Camerei Deputatior fara ca justitia sa dea curs cereri de anchetare a votului fraudat si fara ca Robertei Anastase si coalitiei la putere sa-i pese de actiunea de protest este o situatie inacceptabila.Tema fraudarii se “fasaie” si asta este ceeace ei vor.
    Propun sa adresati Presedintelui o scrisoare deschisa in care sa relatati frauda de la vot ilustrata cu filmarile respective si sa-i cereti (Conform Constitutiei art.80
    (2) Preşedintele României veghează la respectarea Constituţiei şi la buna funcţionare a autorităţilor publice.)sa ordone deschiderea imediata a anchetei penale pe care PSD a depus-o la Parchet.
    Anuntati ca pina la rezolvarea acestei probleme exceptional de grave activitatea parlamentara nu se mai poate desfasura intr-un cadru democratic legal si constitutional si de aceea parlamentarii opozitiei din camera deputatilor nu vor mai participa la sedinte . Daca Presedintele nu va da curs acestei cereri legitime se face vinovat de incalcarea Constitutiei si ca atare veti putea incepe procedura legala de suspendare.
    Anuntati de asemenea aceasta situatie exceptionala si tuturor factorilor juridici si politici pe langa Parlamentul Europei si cereti acestor foruri sa intervina imediat pentru rezolvarea acestui caz de incalcare flagranta a libertatilor democratice si legalitatii. Actualmente activitatea Justitiei si a Parlamentului este blocata de interventia unor factori politici abuzivi si infractionali.
    Ar fi fost bine sa trimiteti aceasta scrisoare ca raspuns la “invitatia” la Cotroceni. Un astfel de mesaj ar fi avut cred un impact public cu mult mai efectiv.

    • Victor Ponta October 12, 2010 at 5:00 pm #

      Zau ca am citit, si chiar voi face cum propuneti, ii voi scrie lui TB

      • Maria October 12, 2010 at 6:11 pm #

        Bravo,Domnule Ponta.Asa reactioneaza un adevarat lider al opozitiei. Nu trebuie sa-i “slabiti” deloc pe cei de la PDL.Ne-am saturat de ei.

  23. Ali October 12, 2010 at 11:02 am #

    Domnule Ponta ,este clar ca fiecare dintre noi avem momente cand trebuie sa ne incarcam cu o “doza de energie pozitiva” daca pot spune asa , insa eu as dori sa va intreb daca timpul nu o sa va mai permita sa va ocupati de aceste hobby-uri ,cum o sa va “descarcati” de energiile si emotiile negative acumulate zilnic,avand in vedere ca probabil presiunea acestora ar fi si mai mare intr-o functie pe masura?

  24. Cosmin.T October 12, 2010 at 11:10 am #

    Ceva vesti pentru crr 2011 ? Schimbati clasa? Cu ce masina o sa concurati?

  25. Revizorul tehnic de trenuri October 12, 2010 at 11:14 am #

    Off topic

  26. Revizorul tehnic de trenuri October 12, 2010 at 11:16 am #

    ANGELA VS „CA(PULET)”

    – ambii născuţi în anii ’50 (54/51);
    – câteşidoi în semn de apă (Rac/Scorpion);
    – acelaşi prefix la vârstă (ea are coada-n sus -56, el are coada-n jos – 59);
    – născuţi în zone portuare (Hamburg / Constanţa);
    – ambii au probleme cu doctorii (ea e doctor în fizică, el e tot pe la doctori) ;
    – educaţie solidă şi multilaterală comunistă au amândoi;
    – bănuiţi că au cochetat cu securitatea-s câteşidoi;
    – blonda e preferinţa comună (ea ca podoabă capilară, el ca podoabă… guvernamentală);
    – ambii au probleme cu suveranitatea României(ea i-o vrea limitată, el nu ştie ce vrea) ;
    – apetenţa comună pentru braşoave i-a adunat azi la Braşov ;
    – alternativa la discuţii : ţigănirea spaţiului schengen au schengenirea spaţiului ţigănesc;
    – daruri posibile : ea Hoţii (de Schiller), el Ţiganiada (de Ioan Budai Deleanu).

  27. Adeline October 13, 2010 at 11:59 am #

    Citind postarea asta mi-am adus aminte de cuvintele lui Barbu Delavrancea, “PASIUNILE NE INSEALA, LIPSA LOR NE DEZGUSTA”, sau mai bine zis pasiunile ne omoara, lipsa lor ne dezgusta, deci sunte intr-o relatie de ambivalenta, ceva obisnuit pentru experienta noastra cotidiana.
    Sunt de acord ca pasiunea dvs pentru raliuri reprezinta o parte consolidata a personalitatii dvs si ca depasirea situatiilor competitive de la karting creste stima de sine a unor copii, totusi, cred ca ar trebui sa va intoarceti la pasiunile mai “vechi”, cum ar fi baschetul pentru ca este un joc sportiv care nu va pune viata in pericol. O parte din electoratul social-democrat traditional s-ar putea sa aiba deja cognitii stabile privind notiunea de siguranta sociala si responsabilitate sociala si sa faca de aici asocieri cu situatia raliului. Asa ca, mai ganditi-va ce doriti sa le transmiteti prin asta…pentru ca sunteti o persoana publica…si tot ceea ce faceti are o semnificatie, influentand comportamentul de vot al indivizilor. Multa bafta!

  28. Viorica Buda October 13, 2010 at 11:40 pm #

    Mi-a placut aceasta postare.

  29. razbunatorul October 15, 2010 at 1:31 am #

    portocaliul olteanu crede ca majoritatea cetatenilor au mintea scurta si ne cere sa fim solidari ingnorind evenimentele de aseara salariati dela min..fin ..majoritatea femei cu unsalariu de -4-5-sute lei protestau in holul min..ingesuite si nemincate iar mebri din conducerea-p-d-l in salonnul bine iluminat si luxos mincau icre negre beau sampanie asa cum sa intimplat cu vasul -titanic-la puntea de sus lainbubati burtosi le cinta muzica dasau si beau sampanie iar in subsolul vasului marinari si caltori saraci se inecau asta e reforma statului pe care basescu cu boc -poc stie sa o faca cei care lau votat sa traiasca cum or putea dar restul nu suntem solidari cu hotii

  30. Geogica October 3, 2012 at 9:09 pm #

    Va salut cu toata stima!
    Domnule prim ministru,
    Eu, la fel ca si multi altii v-am spus ca nenorocitul de Rus este omul lui Basescu.
    Pentru mine si multi altii sunteti o dezamagire!
    V-a tras-o Traian Basina! Stiati asta!
    Ati pierdut mult cu acest ipochimen!
    Vad ca acum o luati pe Luluta la Parlamentul European prin MAE.Cine mai poate avea incredere in dvs.?
    Nu mai avem in cine sa credem…
    L-ati mai pus si pe fostul PDL-ist la sanatate… Si-a dat demisia, dar v-a mai pus un bolovan in spate…
    Asteptam sa il puneti si pe avorton la Invatamant!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Opozitia nu participa la consultarile de la Cotroceni – Basescu crede ca poate sa substituie opozitia in discutiile cu alianta de guvernamant? « Hai ca se poate! - October 11, 2010

    […] Presedintele PSD, Victor Ponta, i-a trimis, luni dimineata, o scrisoare presedintelui Traian Basescu… […]

Leave a comment