Despre Moguli si alti demoni!

7 Oct

In primul rand, vreau sa transmit tuturor celor care m-au avertizat ca o sa-mi fie greu cu viata de blogger ca au avut dreptate! In ultimele zile, am tot avut in cap diverse idei pe care le-as fi pus pe blog si uite ca n-am reusit (treaba multa, obosit, tracasat, etc – chestii negative, dar si doua seri in care am stat cu Irina si Andrei si nu m-am putut apropia de computer, ca sareau amandoi sa se joace ei).  Jur ca am citit toate comentariile (noroc cu Ipad-ul!) dar evident ca de cate ori ma hotaram sa raspund aparea altceva mai urgent. Dar gata cu justificarile, cand pot – scriu, cand nu – nu!

Poate totusi ca e bine ca nu m-am grabit cu postarea asta (ideea si titlul le aveam de cateva zile de cand am cautat in biblioteca ceva si am dat de cartea lui Marquez, careia i-am parafrazat titlul). Iata ca a fost dezvaluita decizia Curtii Constitutionale in ce priveste Legea Pensiilor si “alea jacta est”! E clar pentru cine ma cunoaste ca nu-mi trece prin cap sa dau inapoi si le voi cere colegilor din PSD sa mergem mai departe cu actiunea de suspendare daca dl. Basescu semneaza promulgarea. Nu doar pentru ca asa sunt construit (principiul “niciun pas inapoi, indiferent de risc” imi este extrem de drag si caracteristic). Dar si pentru alte motive pe care le consider rationale, politice si chiar morale, iar cateva le mai descriu o data aici:

1. Pentru ca, de data asta, chiar avem dreptate! Nici cei mai infocati suporteri ai PDL-ului sau ai lui Traian Basescu nu au indraznit sa conteste frauda din Parlament cand cei 95 de deputati au fost inmultiti de Roberta Anastase ca in povestea biblica cu painile si pestii! Au fost tot felul de justificari, ca s-a practicat si alta data, ca de ce nu eram noi in sala, ca trebuie sa avem legea, bla bla bla, pana la absolut nerusinata chestie ca “ne cere FMI-ul” (de parca FMI ii da Robertei un fel de indulgenta ca Papa la cruciatii care jefuiau orasele musulmane!)

2. Pentru ca foarte greu o sa mai avem pentru suspendare o motivatie atat de clara si care sa aiba legatura directa cu un subiect esential pe agenda publica si nu pe cea politica – e vorba de Legea pensiilor, 6 milioane de oameni interesati direct (va dati seama ca supararea noastra privind schimbarea regulilor politice din Parlament, migratia politica, si altele poate la fel de importante pe fond, pe termen mediu si lung nu ar fi starnit decat deja cunoscutul leitmotiv al televiziunilor “Scandal in Parlament”!)

3. Pentru ca, in loc sa scriem textul actiunii de suspendare, e suficient sa punem filmarea cu voturile numarate de Roberta si cu x-urile pe ecran care dovedesc atat de clar frauda (multumesc Radu Tudor pentru idee, e meritul tau si al celorlalti jurnalisti care au dat acele filmari, fara ele tot ce am afacut noi ramanea un strigat al unor pesti in acvariu)

4. Pentru ca, daca ne multumeam cu orice alta forma de protest, dadeam impresia ca minciuna aia ticaloasa a Robertei ca ne mituieste Guvernul Boc (de parca Boc e al meu nu al lor?) chiar ar putea sa aiba ceva adevar si scenarita ar fi intrat din nou in functiune

5. Pentru ca reactia tuturor hotilor (Anastase, Mircea Toader etc – cu remarca pozitiva pentru tacerea demna a lui Sever si a UDMR-istilor) a complicilor (Boc) si a instigatorilor (Basescu) a fost atat de aberanta incat nu a facut decat sa toarne gaz pe foc in loc sa aduca o solutie rationala

6. In cele din urma, dar probabil cel mai important, pentru ca oamenii se uita la acest eveniment cu acel interes milenar romanesc – oare patesc astia rai ceva sau mai bine tacem si noi din gura ca oricum nu avem ce sa le facem ?

Probabil ca pot fi invocate si alte argumente pro sau contra, dar exista realitatea celor prezentate mai sus si nu cred ca, pentru noi, exista cale de intors (pentru ei ar fi cateva, dar tocmai au ratat-o pe cea mai comoda – respingerea Legii de catre Curtea Constitutionala)

Ce cred eu ca este extrem de surprinzator prin lipsa de imaginatie (ca sa nu zic direct de inteligenta) este raspunsul la actiunea noastra – se dezgroapa vechea marota cu mogulii, repetata in clasicul stil al Martorilor lui Basescu – le scoti creierul si le pui banda, vor spune toti aceleasi lucru, cu aceleasi cuvinte si apoi se vor felicita reciproc pentru cat de buni au fost in repetarea frazelor identice! De ce cred ca sunt lipsiti de imaginatie, explic tot pe puncte:

1. Pentru ca situatia de azi nu mai seamana deloc cu cea de anul trecut (toamna nu-i ca iarna cred!). Increderea oamenilor in Basescu, Boc, Udrea & Co. este atat de scazuta incat si cand spun cum ii cheama 90% din romani cred ca mint!

2. Pentru ca absurditatea acuzatiilor este mai evidenta ca oricand – nu Mogulii au pus-o pe Roberta sa fure voturi (imi suna senzational interventia lui Rebengiuc din “Balanta” in care spune “Lasa Parinte, ca nu turcii au baut fundatia de la biserica”)

3. Pentru ca orice asocierea a mea ca promotor al actiunii cu Domnii Vantu si Voiculescu vad, cu satisfactie, ca nu are sanse de reusita; fara sa anticipez dezgroparea subiectului, am invocat tema celor doi in anul acesta tocmai pentru a ma delimita si a sanctiona niste practici vechi si extrem de daunatoare ale conducerii PSD pe care eu am concurat-o si am schimbat-o la Congresul din 20 Februarie (cu o fractura logica extrem de jenanta pentru capacitatea sa mentala, Sever Voinescu folosea reprosurile mele publice la adresa relatiei dintre cei doi si Mircea Geoana ca un argument ca, iata, ei ma conduc si pe mine!!!); fara sa-i dau dreptate lui Basescu in lupta sa cu falsii dusmani ai societatii, am precizat de mult ca nu l-am intalnit niciodata pe Sorin Ovidiu Vantu si ca am o relatie strict politica si extrem de dificila cu Dl. Voiculescu; am fost unul dintre putinii politicieni nebasescieni care s-au pronuntat public in cazul arestarii Dlui. Vantu intr-un sens care a dat frisoane chiar si unor colegi de-ai mei;  asumandu-mi riscurile de expunere media, am anuntat inca de la inceputul mandatului meu o schimbare strategica de esenta in relatia PSD cu PC (asta e, asa gandesc de mult si asa gandesc cei mai multi din colegii mei de partid; norocul Dlui. Antonescu si nu consider nimic de criticat ca beneficiaza implicit, dar consistent, de aceasta situatie); si, ca sa inchei, pentru ca cel mai bun martor al meu ar fi chiar Dl. Basescu (cel care stie unde imi fac eu vacantele si cu cine) care cu siguranta a fost informat ca nu am avut niciun fel de contacte sau influente de la cei 2 patroni de media pe aceasta chestiune a suspendarii sau pe oricare alta!

4. Singurul element care mi-a scapat in aceasta ecuatie, si pe care probabil consilierii Dlui. Basescu au mizat cu succes, a fost masochismul evident al celor 2 canale de stiri – Antena 3 si Realitatea (habar nu am daca cu sau fara consimtamantul celor 2 patroni denumiti de pedelisti – “Moguli”, nici nu are relevanta). Eu refuz sa accept ca se numeste “echidistanta” ideea de a da fara oprire toate conferintele de presa  ale lui Sever Voinescu in care sunt infierati cu manie proletarii dusmanii poporului – Mogulii. Asta e masochism, pe bune! Sa dai din ora in ora intregi fragmente care mai de care mai extinse din aberatiile spuse de Dl. Basescu unde? la B1, la emisunea lui Radu Moraru, care si cand vorbea cu mine de impozitare diferntiata se mai intorcea la castravetii lui – Vantu si Voiculescu (dincolo de asta, chiar m-am simtit ok cand am fost eu insumi la emisiune, pt ca Dl. Moraru m-a lasat sa vorbesc despre lucruri importante si tare imi place sa am o tabla de scris langa mine). Sa faci o mare stire din faptul ca-i dai in judecata pe Boc si Udrea de parca ei te-au obligat sa-i dai din ora in ora cu acele declaratii care, imi pare rau, nu sunt calomnii in sens juridic ci pur si simplu minciuni pentru cei suficient de prosti sa-i creada; curat masochism sa-l ai pe primul loc la aparitii in emisiunile de la televiziunile “mogulilor’ pe alin popoviciu de la PDL , si foarte aproape pe gelu visan sau marcel hoara (chiar am scris cu intentie numele cu litera mica pentru ca acestia sunt deja substantive comune sinonimele unor epitete pe care nu vreau sa le mai mentionez). Pai zau ca bine le fac! Daca iti bagi in casa in fiecare seara vecinii care pun manele la maxim, te injura, te scuipa si-ti si fura si presul de la usa, zau ca meriti ce-ti fac, sau esti masochist!

Ca sa inchei – am vrut, dragii mei, care inca mai accesati acest blog, sa stiti ce va asteapta in perioada urmatoare – noi mergem cu suspendarea mai departe, ei o sa o tina mai departe cu “Mogulii” lor, iar dvs. daca o sa va uitati pe Antena 3 si Realitatea sa nu va enervati! Dati pe Discovery, ca sa-i puteti spune Dlui. Basescu ce e pe acolo (eu am citit special “Levantul” ca se pare ca nici Cartarescu nu mai vrea sa i-l povesteasca si poate am eu ocazia candva, la o discutie, cu ocazia predarii stampilei si a cheilor – am glumit zau, nu sunt arogant!). Sau poate mai intrati pe blogul meu, ca sa va informati mai bine!

p.s. 1 – am incercat sa explic unor pedelisti ca Mogulii (desi musulmani) au creat cel mai mare si mai dezvoltat imperiu din India (macar Taj Mahalul sa-l stie si ei din poze); pierdere de timp

p.s. 2 – maine seara sunt la mogulul Gadea sa va prezint principalele idei din reforma fiscala pe care o prounem; o sa le pun si pe blog in curand, sa le vedeti

110 Responses to “Despre Moguli si alti demoni!”

  1. romania inedit October 7, 2010 at 4:03 am #

    Eu cred ca punctul doi din expunerea ta de motive privind suspendarea este cel mai elocvent .

    Dupa parerea mea multora incepe sa le fie frica de tine si asta este bine , pentru ca tu reprezinti o alternativa si asta ii sperie pe multi politicieni ( unii chiar din PSD ) .

    Daca nu dai dovada de hotarare , cetatenii o sa creada ca te-au mituit si pe tine .

    • Roxana October 8, 2010 at 3:04 pm #

      domnule Ponta..desi ne-ati promis in numele PSD ca acest partid va vota OUG50/2010 privind creditele pentru consumatori in varianta ei actuala, fara amendamente.. am avut neplacuta surpriza sa vedem reactia Sefului Comisiei Economice – D-nul Tudose care ne-a sfidat in ultimul hal spunandu-ne ca daca nu am citit contractele bine la semnare sa platim! ca bancile nu sunt Crucea Rosie..
      pai Crucea Rosie nu sunt.. ca ei trateaza bolnavii.. ei sunt de la Pompe Funebre.. ca vor sa ne ingroape cat mai curand posibil!!
      intr-adevar poate nu am citit intreg contractul pt ca nu am fost lasati.. contractul meu are 16 pagini..cu un scris de Times New Roman de 10..si chiar si citindu-l nefiind jurist..tot aia era..
      problema este insa urmatoarea:
      Atunci cand am aplicat pentru un credit, banca ne-a oferit o dobanda cuprinsa intre 5,7 si 6,8%, din care daca scadem indicii de referinta de la data contractarii creditului, care se aflau la 4-4,5% obtinem exact marjele fixe pe care insasi banca le-a impus si le-a asumat prin semnarea contractului. Acea marja ingloba costurile cu creditul meu+profitul bancii – determinate atunci si care ar trebui sa ramana neschimbate..urmand ca dobanda mea sa creasca numai in functie de indicii de referinta in functie de care banca isi achita factura cu creditul meu..
      insa Banca pana acum a ransferat in dobanda mea si costurile ei ulterioare: eventualele pierderi cu creditele care nu se mai platesc, dezvoltarea spatiilor noi..primele angajatilor.. si uite asa am ajuns sa platesc dupa un an 10% la euro.. si acum .. daca se va schimba legea voi ajunge sa platesc si mai mult..euriborul fiind in crestere
      De asemenea, nu mi se pare corect ca clientii noi sa beneficieze de marje de 4,5% peste EURIBOR, iar noi, cei vechi, cu rate platite la timp in fiecare luna de mai bine de 3-4 ani sa fim nevoiti sa acceptam marje duble sau chiar mai mari.

      Pe aceasta cale va rog in numele celor 4 milioane de clienti ai diferitelor banci sa nu aprobati o stirbire a autoritatii ANPC-ului, care impreuna cu Garda Financiara reprezinta singurele institutii de care atat aprozarul din coltul strazii cat si Banca X, cea mai mare din Romania, mai stiu de frica.
      Va amintim pe aceasta cale ca un cuantum mai mare a unei sanctiuni sau o pedeapsa mai
      aspra a incalcarii prevederilor legale au determinat in toate tarile europene o vigilenta mai
      mare in respectarea acestora si un numar mult mai mic de abateri constatate si sanctionate
      totodata.
      de asemenea este vitala pastrarea masurii complementare prin care ANPC-ul poate
      suspenda activitatea de creditare a unei Institutii bancare in cazul in care aceasta recidiveaza
      sau refuza sa se supuna masurilor dispuse de ANPC sau Instantele de Judecata. Consideram
      ca intrucat BNR s-a dezis de orice posibilitate de interventie asupra ilegalitatilor comise de
      catre banc – ANPC- este singura autoritate indreptatita sa ia masuri drastice, in
      eventualitatea ca acest lucru este absolut necesar.

      Roxana Vestemeanu

    • Mihai October 8, 2010 at 5:09 pm #

      MARE ATENTIE!!!….Datorita unor prosti sau “cumparati” de catre banci, unora dintre noi, riscam sa pierdem peste 6 milioane de voturi pt. o lunga perioada de timp!

      De ce d-l Ponta prefera sa piarda pe veci 6 milioane de voturi sustinad bancile in loc de clienti in scandalul OUG50/2010? In Romania sint incheiate cam 8,5 milioane contracte de credit de catre 6 milioane de romani; acestia majori si cu drept de vot!!!…au credite pe o medie de 18 ani….daca luati partea bancilor, in acest scandal al abuzurilor bancare, realizeaza d-l Ponta ca cel putin 18 ani, cit vor fi afectati la buzunare acesti clienti de pozitia PSD in aceasta chestiune, luna de luna nu vor mai vrea sa auda de PSD?
      Eu zic sa prindeti din zbor trendul, sa modificati ordonanta 50 in favoarea clientilor, fara ambiguitati, ca altfel nu mai pupam la putere niciodata din cauza unor idioti de ai nostri cumparati de ARB; ei se aleg cu banii si noi cu opozitia! Si ne mai miram de ce castiga Chioru mereu!!!
      Pt. ca si Mihai Tudose, Viorel Stefan este de al nostru!..Ia cititi aici si mai ales comentariile in continuare!!!..Accept sa fie si idioti in PSD, dar sa fie bine controlati de cei inteligenti, nu sa ne bage in kko!

      http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-7904819-viorel-stefan-seful-comisiei-buget-din-camera-deputatilor-soarta-ordonantei-50-2010-inca-nu-jucat-discutarea-celor-98-amendamente-putea-amana-raportul-final.htm

      • Victor Ponta October 8, 2010 at 6:48 pm #

        @Roxana, Mihai

        Cunosc problema! Luni, la BPN , vom clarifica pozitia partidului fata de aceasta situatie, iar eu va asigur ca PSD este si va fi intotdeauna de partea clientilor si nu a bancilor!

      • Roxana October 8, 2010 at 9:39 pm #

        Domnule Ponta.. poate va faceti timp 10 minute in agenda dumneavoastra pentru o intrevedere cativa din liderii acestor clienti..pentru a va putea expune pe larg problemele noastre..si cum vedem noi o solutionare a acestor probleme.
        e-mailul meu este: oprisiuroxana@yahoo.com

      • Horace October 9, 2010 at 6:13 pm #

        Daca OUG 50 se adopta in forma ei initiala, propusa de ANPC si trecuta prin Senat, atunci automat Actele Aditionale sunt nule. Ele au fost nule de la inceput, dar s-a asteptat modificarea legii de catre bancheri. Asta spera bancile prin presiunile pe care le fac la Camera Deputatilor. AA sa nu fie nule. Din pacate pentru ei, lucrurile sunt extrem de complicate. Noi am implicat si batalia politica pentru votanti care sunt tare numerosi. Clasa politica da acum un test fata de electora. Ori noi ori bancile. Din punct de vedere legislativ se poate ajunge la declararea neconsitutionala a legii daca sunt adaugate amendamentele. Este bine ca ANPC si-a spus deja punctul de vedere si ca ei contesta lobby-ul bancilor.

        Adoptarea OUG 50 va aduce un nou val de AA, de data aceasta corecte. Bancile vor trebuie sa aplice:

        – Dobanda de Referinta Variabila sa fie indicele variabil aferent monezii in care s-a contractat creditul (Euribor/Robor/Libor)

        – Dispar comisioane abuzive precum cel de risc. Chiar si comisionul de administrare calculat pe valoarea creditului este abuziv.

        Acest lucru inseamna pentru banci diminuarea profitului. Dupa oameni precum Ghetea, ca este criza ca nu, ca ploua sau este soare, banca mereu trebuie sa incaseze aceeasi suma. In mare are dreptate, dar trebuie sa fie si legala acea suma. Sa nu le plangem de mila, are balta peste.

        Ce problema mai au bancile in afara de scaderea profiturilor? Trebuie sa reia creditarea ca sa acopere gaura de profit. Si cam nasol sa respecte pentru prima oara legislatia. Brusc se vor trezi 42 de hiene in piata ca trebuie sa faca rost de clienti. Problema lor este ca trebuie sa se manance intre ele pentru a ramane pe piata. Ghetea stie bine ca OUG 50 este si inceputul concurentei pentru banci. Chiritoiu avea mare dreptate cand spunea de concurenta. Pana acum au stat toate bancile la fumat narghilea, acum trebuie sa se mearga la produs si mananca doar cine a prins ceva. Restul mor de foame. Daca in trecut functionarasul la costum te sfida si isi batea joc de tine, acum consumatorul va regla piata. Nu-ti convine ceva, mergi la alta banca. Si ei trebuie sa dea credite. Se va ajunge sa negociati contracte – o premiera in domeniu – doar ca sa va prinda de clienti.

        Zile negre se anunta pentru banci. Dar nu o sa declaram doliu national pentru ele. Sa marim shtrocul pentru promulgarea OUG 50. Chiar daca mergem in proces, aceasta lege ajuta natia noastra, fiecare cetatean care inca doarme in front. Creditele s-au luat in exuberanta pentru a duce o viata apropiata de a occidentului. Nu este un lucru rau sa-ti faci o familie si sa ai un acoperis. Peste tot in lume se iau credite pentru a face ceva. Din pacate bancile au mirosit naivitatea romanilor si au incalcat legea. Au facut profituri imense, dar acum s-a inchis robinetul hotiei. Si l-au inchis maharii aia de la UE, nu Boc si Basescu. Observati ca BNR si-a luat o pozitie de silentio stampa. Mi se pare o resemnare pentru situatia care va urma. Procese cu duiumul si OUG 50. Bancile vor da si banii inapoi cu dobanda perceputi abuziv. Nashpa, taica Gheteo aici se ajunge daca nu respecti consumatorul si legea.

        Bancile ne vor prosti , dar buni platnici !

      • Roxana October 9, 2010 at 7:35 pm #

        Văd că deputaţii PSD ţin cu dinţii de amendamentele aduse de bănci la OUG 50/2010 care practic modifică total sensul legii, o mutilează şi lasă milioane de români la cheremul băncilor. Declar public faptul că zbaterea băncilor din Camera Deputaţilor este în zadar, întrucât fiecare din cele 83 de amendamente depuse în camera decizională, care va trece de votul plenului, vor fi atacate la CCR pe motiv de încălcare a principiului bicameralismului”, menţionează Urban pe blogul personal.
        sursa http://www.adevarul.ro

        Domnule Ponta.. luati atitudine, iesiti cu declaratii de presa, faceti ceva caci se incearca discreditarea intregului Partid.. din cauza unui om care nu stie cand trebuie sa se abtina de la declaratii care nu-si au rostul..(vezi Crucea Rosie)

    • Ion October 9, 2010 at 9:58 am #

      Vad ca se tot aduce in discutie furtul din parlament si pedepsirea conform legii a dnei Roberta Anastase. Eu unul ma bucur ca exista legi care sa pedepseasca astfel de abuzuri si sper ca pedepsele sa fie maximale. Acum ca orice roman zilele astea sunt preocupat de OUG50/2010 – printre grijile mele de zi cu zi e si grija ratei lunare. Asa ca am luat si amendamentele propuse de dl Tudose sa vad ce chestii bune aduc ele pentru mine si pentru popor. Acolo se mentioneaza la un punct ca si scuza pentru reducerea amenzilor date de ANPC si reducerea atributiilor ANPC – pericolul social scazut al abuzurilor facute de banci prin incalcarea legilor. Cum dl Ponta si stimat PSD – unde este politica sociala – o familie sau mai multe stau intr-un apartament, proprietarul face un credit iar banca facand un abuz si beneficiind de lipsa de educatie ii lasa in strada, le distruge vietile? Mai mult se face atata valva pentru cei plecati in strainatate sa munceasca si cu copii ramasi acasa la bunici sau chiar singuri; au plecat ptr ca au credite de achitat si alete datorii – vedeti toata Moldova in ce situatie e. DL PONTA A FURA UN VOT SAU A FURA UN OU SAU O CASA ESTE UN PERICOL SOCIAL FOARTE MARE. Nu exista pericol social mic atunci cand se incalca legea. Cu atat mai mult in Franta se dau amenzi de milioane de EUR iar in Romania o amenda de 5000 RON e mare. Sa fim seriosi. Mergand pe judecata bancilor maine poimaine dl Tudose va trebui sa propuna in parlament o derogare de codul penal ptr cei care fraudeaza bancile sa li se injumatateasca pedepsele – doar ei fura de la banci iar pericolul social e scazut (ce aberatie). S-a vazut pericolul social scazut in atatea cazuri cand oamenii au fost eliberati din penitenciare si au ajuns sa fure si sa omoare alti oameni. Nu exista pericol social scazut nici ptr dna Roberta Anastase nici pentru banci. Pedepsele sa fie maximale.

    • Roxana October 9, 2010 at 7:32 pm #

      Văd că deputaţii PSD ţin cu dinţii de amendamentele aduse de bănci la OUG 50/2010 care practic modifică total sensul legii, o mutilează şi lasă milioane de români la cheremul băncilor. Declar public faptul că zbaterea băncilor din Camera Deputaţilor este în zadar, întrucât fiecare din cele 83 de amendamente depuse în camera decizională, care va trece de votul plenului, vor fi atacate la CCR pe motiv de încălcare a principiului bicameralismului”, menţionează Urban pe blogul personal.
      sursa http://www.adevarul.ro

      Domnule Ponta.. luati atitudine, iesiti cu declaratii de presa, faceti ceva caci se incearca discreditarea intregului Partid.. din cauza unui om care nu stie cand trebuie sa se abtina de la declaratii care nu-si au rostul..(vezi Crucea Rosie)

  2. Byblis October 7, 2010 at 5:43 am #

    Nenea Victor, eu până acum am tot citit și m-am minunat.Am zis că nu vă scriu mult să nu vă fur din viață degeaba, dar zău că nu mă pot abține.
    Adică cum? Nu pricep. De ce nu-i bun Băse? Sunteți pasionat de istorie din câte am observat, ca și mine. Ieri am auzit la curs o idee grozavă despre cum ar trebui să fie ( calitatea supremă ) un Șef de Stat ( luând orice epocă ). Am avut așa un moment de inspirație și iete 3 idei :

    1. Egalitatea modernității ( Considerând totuși că suntem un ecou al modernității ) se ascunde în spatele dreptului la șansă, drept nuanțat prin pârghiile corupției. Cu alte cuvinte, societatea premodernă ( Întunecatul Ev Mediu pe care mulți îl etichetează ca un interval de timp incert, primitiv ) era, măcar, transparentă în ceea ce privește diferența umană, dar cea modernă este doar iluzia șansei individuale.

    2. ( App de Băse ) Suveranul modern își asumă IMAGInEA POPORULUI. Păcatele acestuia sunt oglinda fidelă a societății.(Asta cu păcatele e a profului de curs ! )

    3. Statul a fost construit cu un rol strict de protecție a poporului, dar a devenit un mecanism de creștere economică.

    Da, noi idealiștii….Poate că rânduirea lumii așa este Dle Ponta, poate că așa e legea firii..Și oricât de plauzibil ar fi demersul d-voastră, din principiu, acesta este sortit eșecului.

    Numai bine și succes la Iași!

  3. jos_iliescu October 7, 2010 at 6:58 am #

    V-as vota, dar nu-mi place PSD-ul. Nu mi-a placut Iliescu, nu mi-a placut FSN/FDSN/PDSR-ul anilor ’90-’96, cum nu mi-a placut nici PSD-ul anilor 2000-2004. Trebuie sa recunosc insa ca si actori politici ca Basescu si ca PDL-ul m-au dezamagit cam la fel de mult.

    Fac parte deci din segmentul acela electoral care nu “inghite” PSD-ul de nicio culoare. Pentru dumneavoastra am insa o oarecare simpatie. Sunteti printre putinii politicieni care dau dovada de logica, si de multa claritate in comunicare. (La fel de adevarat insa este faptul ca ati parut uneori si usor arogant, la fel ca prietenul dumneavoastra Adrian Nastase.)

    Ce puteti sa-mi spuneti mie, si celor ca mine, care nu “inghit” PSD-ul, astfel incat sa va voteze la urmatoarele alegeri?

    Va multumesc.

    • Vlad October 7, 2010 at 8:59 am #

      Nu stiu ce va spune Ponta, dar datorita tipului asta de oameni carora nu le place un partid pentru ca nu le place, fara alta motivatie, s-a ajuns in aceasta situatie.
      Culmea ca cei carora nu le place PSD-ul au votat cu un personaj care a fost un mai mare comunist decat A Nastase, si care s-a dovedit mai rau decat Ceausescu prin comportament. Macar Ceausescu nu si-a injurat poporul, l-a iubit.

      • jos_iliescu October 12, 2010 at 3:34 am #

        Prietene, in primul rand: nu te-am intrebat pe tine; in al doilea rand: nici n-ai inteles mare lucru din ce am zis. Daca ai citi mai atent, ai vedea ca nu mi-a placut absolut deloc nici PSD-ul anilor 2000-2004. Mi s-a parut la vremea respectiva cel mai sinistru partid, comparabil doar cu extremistii din PRM.

        Nu am spus ca nu am avut alte motivatii; am avut, insa nu mai stau sa le detaliez aici. In mod sigur nu sunt eu, si nici cei ca mine, de vina ca in 2000, 2004 si 2009 am ajuns intotdeauna in situatia de a vota, in turul doi de scrutin, intre doua rele mari. Eu am votat in fiecare din acesti ani in primul tur politicieni care nu au ajuns in turul 2: Isarescu, Ciuhandu, Crin Antonescu.

    • gicasandu October 7, 2010 at 9:38 am #

      Ai idee cum un partid desprins din FSN ,intitulat PD,inscris in Internationala Socialista alaturi de PSD,avand ca sigla trandafirul,simbol al socialistilor,brusc,intr-o noapte,au devenit ,,imaculati”si au trecut la ,,dreapta” injurandu-i pe cei cu care pana mai ieri stateau la masa? Poate tu ai un raspuns,ca eu il caut de mult!

      • jos_iliescu October 12, 2010 at 3:35 am #

        V-am raspuns mai sus (idem cu @Vlad).

    • Cristinel Virgilius Degeratu October 7, 2010 at 10:37 pm #

      Spui ca nu-ti place FSN, apoi ca te-au dezamagit cei de la PDL. E simplu sa ai dreptate pentru ca FSN=PD=PDL, asta e evolutia acestui partid de la Petre, la Javra si apoi la Bok. Inseamna ca esti consecvent si asta e un lucru bun. Succes cu politica de dreapta, poate reusiti sa va treziti cu ceva metri inainte de fundul prapastiei, ca de margine am trecut de mult.

      • jos_iliescu October 12, 2010 at 3:36 am #

        V-am raspuns mai sus (idem cu @Vlad).

    • George October 8, 2010 at 8:36 pm #

      Lasa d-le Ponta ca te votez eu impreuna cu vreo 1200 de prieteni de-ai mei daca ne ajuti cu OUG 50 sa fie in favoarea consumatorilor si nu a bancilor

    • Victor Ponta October 9, 2010 at 7:09 pm #

      Sfatul meu este sa votati proiecte, nu oameni! Mi-as dori sa ma votati nu pentru ca v-as fi simpatic – nu cred in politicieni carismatici sau providentiali – ci pentru ca sustin un proiect corect si eficient, cu solutii bune

      • jos_iliescu October 12, 2010 at 3:39 am #

        Va multumesc pentru raspuns, si va urez mult succes. Nu sunt insa convins ca proiectul dumneavoastra este atat de coerent si de eficient.

        FSN/PSD-ul ultimilor 20 de ani a dat dovada de ceva mai mult populism in opozitie decat la putere.

        Imi este cat se poate de clar ca, daca ati ajunge maine impreuna cu echipa dumneavoastra la putere, veti avea, si dumneavoastra, de ales intre a reduce cheltuielile bugetare, si a continua imprumutul de la FMI, sau a le echilibra pe cele doua.

  4. Traian October 7, 2010 at 7:16 am #

    Victoras tata , omul vostru a votat la CCR pentru hotia din Parlament. Sau n-o fi mos Predescu omul lui Iliescu si ma insel eu ?

    • Domitian October 7, 2010 at 10:16 am #

      Auzi bai Decebal. Ai dreptate ca a fost un gest deplorabil din partea lui Predescu, si sunt de acord ca Predescu a ajuns acolo cu sprijinul lui Nea’Nelu K.G.Belu, etc. insa hai sa privim putin in viitor, ca ne-am cam saturat de mizeria ultimior 20 de ani si de Securisti ca voi..

    • dany October 7, 2010 at 12:06 pm #

      mai desteptule, dar de unde sti ca mos predescu nu a devenit mai demult omul lui base ca doar coldea le-a scos dosarul la toti!?… hai sa te vad acuma cat de destept ti-e raspunsul

    • Victor Ponta October 8, 2010 at 12:06 am #

      Aia a fost o minciuna, nu a votat Predescu, am verificat! Asta e adevsrul. in rest si daca o vota el oricum nici macar nu ne cunoastem si ideea ca Dl. Predescu suna pe cineva de la PSD inainte sa dea verdicte e atat de falsa incat e aproape basesciana!

      • George October 8, 2010 at 5:41 pm #

        Atentie marita!!!

        Soarta PSD pt. urmatorii multi ani se joaca pe o chestiune aparent minora:

        Ordonanta OUG50/2010!….cine nu-i cunoaste subtilitatile, conflictul adevarat care se tot amplifica intre clienti si banci, nu poate intelege importanta! Este o buturuga mica care va rasturna un car MARE!…nici nu va inchipuiti cit de mare!

        Ganditi-va cite milioane de romani au luat credite bancare, in clauze abuzive si acum nu mai pot plati sau le este foarte greu.

        Aici trebuie sa intervina PSD ca ordonanta sa treaca in Parlament in forma initiala fara amendamentele propuse de banci, care sint in defavoarea clientilor!

        Deja a aparut in presa ca PSD este fatarnic si ca a tradat poporul in favoarea bancilor pt bani! Trebuie urgent combatut si facut ceva! De luat contramasuri! Sa nu se spuna ca PSD e corupt si ca s-a vandut bancilor!(Atentie in comisiile din Camera deputatilor)

        Omul este cel mai sensibil cind il lovesti la buzunar! nu te iarta in veci!..deci d-le Ponta nu risca soarta PSD si a Presedentiei dumitale pt. ca acum aceasta chestiune pare neimportanta! Este extrem de importanta, nici nu va dati seama cit de importanta, sper sa nu fie prea tarziu!de zeci de ori mai importanta decat Legea Pensiilor! Daca nu se intelege asta, inseamna ca ne poate face Base la infinit, cum vrea si de cite ori vrea!

        Aceste milioane de clienti voteaza si nu ne vor ierta, daca ii lasam la cheremul bancilor!Au si familii si prieteni si copii…

      • Victor Ponta October 8, 2010 at 6:51 pm #

        George, dupa cum scriam mai sus, cunosc problema! Luni, la BPN , vom clarifica situatia! PSD va fi intotdeauna de partea clientului si nu a bancilor!

  5. aitistul October 7, 2010 at 7:45 am #

    Pana la urma se cere nepromulgarea legii doar din cauza fraudarii votului sau sunt si motive ce tin de continutul ei?

    • Vlad October 7, 2010 at 9:03 am #

      Si cauza fraudarii nu este suficienta? Adica putem vota legi, chiar bune, prin frauda? Pai atunci am putea dizolva parlamentul si am putea sari peste o etapa si sa-l lasam pe Ilustrul Nostru Conducator …Escu sa dea el legile, astfel am face rost de ceva bani. I-ti inchipui ca daca lasam chestiunea cu frauda la deoparte ii dam Ilustului apa la moara?

  6. Spartacus October 7, 2010 at 8:58 am #

    La Gadea nu stiu cate sanse vei avea sa-ti prezinti programul politic… Acoo vin cate 5 la masa si vor toti sa vorbeasca(Gadea, Stan, Teodorescu, Ciutacu, R.Tudor, Badea, Ciuvica etc).
    Totusi, cred ca gresiti un pic cand va luati de Realitatea si Antena3, deoarece sunt singurele care prezinta si opiniile Opozitiei.
    Poate ar fi mai bine sa fiti mai putin dur cu moderatorii…
    In rest,
    Sunteti cel mai bun!
    P.S.: Ce s-a intamplat la CCR cu domnul Predescu?Aveti idee?

  7. Vlad October 7, 2010 at 9:08 am #

    Vreau sa va felicit pentru strategia de lansare a programului de guvernare a PSD-ului. Eu cred ca a functionat bine scaparea de informatii si inceperea discutiilor pe aceasta tema inainte de a prezenta programul. A-ti reusit sa atrageti curiozitatea multor persoane. Problema este ca pana in 2012 mai este cale lunga, sper sa va reuseasca motiunea de cenzura.

  8. alexandrubartha October 7, 2010 at 9:18 am #

    Domunle Ponta, nu va faceti iluzii ca suspendarea ar avea cea mai mica sansa de reusita, indiferent cat de nepopular ar fi Basescu, cand ma uit la d-voastra si vad cine va sustine (Voiculescu, Vantu, Iliescu, Nastase etc) imi dau seama ca nu realizati ca veti fi tot timpul mult mai antipatici populatiei decat Basescu. Incepand din 2000 incoace (de cand Basescu era la primarie) PSD&co tot au dat in Basescu, si nu au reusit decat sa il faca mai puternic (vezi cele doua randuri de alegeri prezidentiale castigate in conditii f. dificile pentru el).
    Si poate ar fi cazul ca PSD sa se reformeze cu adevarat, nu doar de fatada. Nu va faceti iluzii ca ati fi altceva decat un paravan pentru Iliescu, Nastase, Mazare si altii, care va vor da la o parte cand nu va mai fi nevoie de d-voastra.

  9. gicasandu October 7, 2010 at 9:21 am #

    Salutare Domnule,credeam ca te-ai suparat pe noi de n-ai mai aparut pe aici,dar am inteles ca ai fost ocupat,de fapt am vazut,nu de alta dar te urmaresc,bine,nu ca ,,baietii”lui basescu,la televiziunile ,,mogulilor”rai,ca la aia ,,buni”n-ai loc de ,,aplaudacii”puterii,noroc cu nasul,chiar,ce-o fi fost cu el,o fi primit aprobare de la zeus sa te invite,sau face de capul lui? In sfarsit,sa-i lasam pe ,,deontologi”sa-si faca treaba pentru care sunt platiti bine si sa-ti spun parerea mea. Sunt convins ca basescu(nu stiu de ce,dar la el nu functioneaza tasta ,,shift”sa-i scriu numele cu litere mari;)),o sa promulge legea pentru ca se crede pe ,,cai mari”,iar dispretul fata de popor a atins cote inimaginabile,si faptul ca are de partea lui tradatorii de la unpr care vor vota pana la capat cu el il face sa se creada si mai puternic.E normal, si logic,ca voi sa mergeti pana la capat,inclusiv cu incercarea de suspendare,dar din motivele de mai sus nu ve-ti reusi! Poate o sa razi,sti cine o sa-l dea jos pe basescu,iti spun eu:PENSIONARII! Ei au fost singurii care s-au ,,batut”pentru drepturile lor,nu sindicalisti care danseaza dansul pinguinulor,iti amintesti cum ,,o mana”de oameni era sa intre peste basescu la cotroceni! Ei,parintii si bunicii nostri,care au luptat,unii,cu arma-n mana, pentru tara asta,vor fi scanteia,pentru ca sunt CURAJOSI si DEMNI! Daca in 1989 tinerii au iesit cu piepturile goale in strada si ne-au scapat de dictatura lui Ceausescu,acum ,,inteleptii”neamului ne vor scapa de dictatura lui basescu!Nu sunt adeptul fortei,dar cand vad ca lupta voastra din Parlament,cu toate argumentele si IMAGINILE,nu are sorti de izbanda,TREBUIE sa apelam la sloganul:,,SINGURA SOLUTIE INC-O REVOLUTIE!”Poate mesajul meu a fost un pic mai lung,n-as vrea sa te plictisesc,mai ales ca am inteles ca citesti toate mesajele,dar am vrut sa ma descarc,sigur o sa intelegi,suntem SUPARATI!Bafta in tot ce incerci sa faci pentru noi!

  10. Sky News October 7, 2010 at 9:51 am #

    Ba dimpotriva, eu as sugera sa fiti cat mai dur cu ‘moderatorii’ astia cu aere de geniu de la noi. L-ati vazut vreodata pe Larry King, de exemplu, sa taie vorba invitatului de parca ar vorbi cu tat’su?? Putin respect fata de invitat nu strica. Bravo!

    Legat de planurile anti Boc/Basescu, ca la orice razboi circumstantele se schimba pe neasteptate, insa initiativa agresiva trebuie mentinuta. Sunt doar o gashca de mercenari, nu ii tine nimic impreuna, nici un ideal comun, nimic solid. Inca putin si se vor incepe sa se sfashie intre ei, exista o justitie divina in toate…

    Va doresc succes. Sper ca ceea ce se intampla azi va fi o lectie pentru noua generatie de oameni politici, iar rolul nefast si anti-Romanesc al ‘Serviciilor’ din ultimii 20 de ani se va sfarsi pentru totdeauna.

    Traiasca Romania! Va pup.

  11. Marcus October 7, 2010 at 10:54 am #

    Roberta din Nazaret la Judecata lu’ Augustinus Din Carpati

    Intr-o tar-ai carei oameni daruiti sunt cu mult har,
    Cativa juri, platiti regeste, unsi in scaun de-un talhar
    Pusi sa judece o lege dovedit ca fraudata
    Dupa pohta lui chiombila o dadura validata.

    La momentul confirmarii intr-un Parlament golit,
    Un popor intreg vazut-a, votul cum a fost ciordit,
    De Roberta Anastase numarand din doi in doi
    Si-obtinand total “Miracol !”, luandu-ne de tigva goi.

    Jurii insa, orbi se pare, sau aterizati din Luna
    Au girat-o intr-o clipa, declarand ca legea-i buna.
    N-a contat ca tara toata a vazut cum s-a furat,
    Ei au fost cu gand la voda, sa nu fie suparat.

    Martori la o cardasie intre juri s-un voda cinic,
    Mosii fac economie s-aiba bani macar de dric.
    Cu o lege fara noima, stramba si cu efect letal
    Singura lor consolare sta-ntr-un loc in car mortuar.

  12. ALI October 7, 2010 at 11:31 am #

    Domnule Ponta,tot respectul pentru dumneavoastra ,consider ca le “ziceti” bine cand apareti pe la tv dar parerea mea este ca lupta dintre bine si rau , e doar un mit si asa va ramane ,caci speranta a murit de mult poate pentru ca multi suntem prea ingenunchiati de ceea ce se intampla si constatam ca pe zi ce trece totul merge din ce in ce mai rau.Oricum daca lumea asa a fost creeata unul sa invarta pe deget toata soarta omenirii,sau sa aiba impresia asta pe planeta respectiva care are de fapt alt stapan care se uita ca la un joc la noi cum ne agitam,sau cum avem impresia ca suntem cei mai tari stapani ,moguli sau ce mai vrem noi….ma rog nu vreau sa o dau prea mult pe sf-uri,desi daca am gandi mai profund s-ar putea sa constientizam lucruri foarte socante…..

  13. dany October 7, 2010 at 12:19 pm #

    mergi inainte cu suspendarea, e sindura cale corecta, legala si clara pe care se putea merge in situatia data; e suspecta trepidatia care a patruns in pupinbasesti, daca sunt atat de mici sansele sa fie suspendat de ce se agita atata!?

  14. je October 7, 2010 at 12:27 pm #

    Degeaba le-ai explica pedeleilor unde se pune virgula in propozitie, astia sunt mai fanatici decat fundamentalistii islamici.

  15. Bibliotecaru October 7, 2010 at 12:29 pm #

    @ Victor Ponta

    Domnule Ponta,
    Cu principiul ”niciun pas inapoi, indiferent de risc” nu am cum să fiu de acord, este un principiu foarte dăunător oricărei strategii. Cel care nu ştie să se mişte decât înainte este foarte uşor de învins, de cele mai multe ori va fi învins chiar prin forţa sa.

    Strategia românească milenară, o ţară silită să joace întotdeauna în defensivă fiind puterea mai mică din conflict, obligă la o strategie tocmai pentru că cel care merge mereu înainte are pierderi uriaşe faţă de cel care atacă şi se retrage.

    Eu vă recomand această carte
    http://www.scribd.com/doc/441085/Sun-Tzu-Arta-Razboiului

    Cred că pentru un lider politic, este indispensabilă. Nu este deloc mare şi este şi uşor de citit. Vă asigur că este una din acele cărţi ce vă poate schimba înţelegerea asupra lumii politice şi, cu cât o veţi înţelege mai bine, cu atât vă veţi regăsi un echilibru al reacţiei.

    • brebu October 7, 2010 at 9:21 pm #

      @biliotecaru

      eu cred ca trebuie respectate anumite principii si “niciu pas inapoi” este startegia cea mai buna pentru moralitatea in politica si in societate. ce lipseste societatii romanesti este respectarea regulilor. suntem patria smecherilor care “se descurca”. gasim totdeauna “sun-tzu” strategii. cum sa o invartim mai bine cum sa ne fofilam…
      in cazul de fata – furtul pe fata in parlament – sincer nu vad ce sun-tzu strategii trebuiesc aplicate. ceam mai buna strategie pentru societatea asta bolnava este ca acest furt trebuie pedepsit. este mult mai important sa mergi pana la capat decat suspendarea “reusita” a lui basescu. mai bine tipi tare pentru un primncipi indiferent daca “castigi”. sunt multe natii care au pierdut “batalii” dar au castigat “razboaie”. si asta pentru ca s-au lupta pentru principii. eu m-am saturat politicieni romani care aplica strategii. strategia politicienilor ar trebui ca sa traim noi mai bine. nu sa dea din gura si sa gandeasca strategii sun-tzu….

      • Bibliotecaru October 8, 2010 at 11:03 am #

        @ brebu

        Înţeleg că nu aţi citit această carte. În nici un caz nu este vorba despre încălcarea principiilor sau abdicarea de la mândrie. Este vorba despre calcularea reacţiei şi soluţie, despre adoptarea strategiei funcţie de context, nu are legătură cu renunţarea la scop şi la demnitate. Aş spune că… dimpotrivă.

        Citiţi cu atenţie cele 80 de pagini, că nu poate să vă ia mai mult de o zi, şi pe urmă reveniţi cu impresii.

    • brebu October 7, 2010 at 9:45 pm #

      @biliotecaru

      chiar daca sansele de suspendare a lui basescu ar fi nule eu cred ca apararea unor principii este mult mai importanta pentru sanatatea morala a romaniei si a vietii politice in viitor. este un exemplu ca “pe aici nu se trece”. s-ar putea pierde batalia suspendarii dar cred ca s-ar castiga foarte mult pentru viata sociala si politica. asa ar trebui luptat si pentru alte principii. aud pe multi cum spun “ce animal politic este basescu. cum le-a facut-o etc…” imi pare rau dar succesul unui politician se masoara in ceea ce a facut pentru societate si nu cum “le-a spus-o” unuia sau altuia. basescu castiga batalii pe termen scut dar istoria va arata “nimicul” acestor 6 ani de zile.

      • Bibliotecaru October 8, 2010 at 11:09 am #

        @ brebu
        Dumneavoastră nu vorbiţi despre ce am spus eu. Nu eu am spus că şansele de suspendare sunt nule şi nici că principiile nu sunt importante. Pe de altă parte, nu putem să ne auto-stabilim principii fără un scop final. Nici scopul nu poate scuza mijloacele, dar nici mijloacele nu au sens fără scop.

    • Victor Ponta October 7, 2010 at 10:04 pm #

      Citind astfel de carti, iti dai seama ca niciodata o miscare nu este doar ceea ce pare. Nu vom renunta la lupta noastra. Ma bucur ca am castigat o batalie de etapa – a doua! Nu uitati prima cedare – cea de la renuntarea la taierea pensiilor (cu ajutorul Curtii, atunci). Acum, suntem iar alaturi de pensionari. Daca suntem corecti, lumea ne va respecta. Daca suntem doar obsedati de lupte politice, nu vom ajunge nicaieri. Cat despre strategia fata de Basescu, eu incerc ceva ce noi (cei din PSD) n-am mai incercat fata de Basescu: toleranta zero. Noi nu mai cedam! Nu negociem nimic. Prin urmare, lupta noastra continua!

      • Bibliotecaru October 8, 2010 at 11:11 am #

        Mă bucur că aţi înţeles exact ce am vrut să spun.

  16. TATA OLI October 7, 2010 at 12:35 pm #

    Salut Victor,

    Ai dreptate si dupa cum te stiu nu vei renunta la lupta;tot timpul ai fost un tip luptator, mai ales cand ai dreptate.

    Sincer ma rog sa reusesti sa-l inlaturi pe marinarul sef!si poate chiar REUSESTI!!

    DAR,da exista un DAR: mi-e teama de cei de langa tine, din partidul pe care il pastoriti!!?
    daca nu va sunt alaturi toti si va treziti k tocmai de aceea nu va trece motiunea???sunt alaturi de dvs intr-utotul???!!sper k DA!

    in rest numai de bine k ne-a cocosat marinarul cu gasca lui!

    sper k intr-o zi sa reusim sa ne vedem!!

    bafta

  17. Popa Tanda October 7, 2010 at 12:37 pm #

    Domnule Presedinte, cred ca va dati seama in ce situatie sunteti. Datorita climatului intern actual, o raspundere uriasa apasa pe umerii Dvs. Niciodata, in istoria post-decembrista( si mult mai atenuat chiar in perioada comunista), Romania nu a fost intr-atat de subjugata si sufocata cu cizma pe gat. Daca veniti la Putere, veniti pe valul de nemultumire a populatiei, prin urmare, daca dati si Dvs gres, constientizati ca veti aluneca repejor pe panta dizgratiei populare. Nu mai vorbim de alte implicatii psihologice. Aveti, prin urmare, o sarcina terifianta de dus in spate dar banuiesc a avea puterea de a o cara, de vreme ce v-ati injugat la acest lucru. Romanii au ramas, din nefericire, la un stadiu primitiv in ce priveste politica, votul, discursul politic, comportamentul oamenilor politici. N-au constientizat inca faptul ca de votul lor depinde viata si viitorul copiilor lor. Pentru romani, alegerile (parlamentare si prezidentiale) au ramas tot la un soi de serbare campeneasca, in fum de mititei si spume de bere. (galeti, umbrele si alte accesorii). Dupa ce toate acesrea trec, dupa ce fumul de gratar si spumele berilor se risipesc, ramane deziluzia si amaraciunea. Tardiv.
    Prin urmare, dle Presedinte, daca reusiti si accedeti la Putere, nu mai batjocoriti Poporul Roman. Considerati ca si-a ispasit vremea pocaintei istorice si a venit vremea sa se scuture de cenusa si sa poata inalta capul. Nu stiu daca sunteti credincios, dar indiferent de credinta Dvs, avand impresia ca sunteti un “om citit”, undeva, pe la Cartea Apocalipsei, scrie ca, la Judecata de pe urma, se va infatisa fiecare popor, cu slava lui. Poporul nostru, are o slava stirbita. Faceti bine si stergeti aceasta slava de murdarie, sa se poata infatisa si Poporul acesta obidit, cu fruntea sus, la judecata Istoriei si cea de pe urma Judecata. Pentru Dvs personal si pentru oamenii pamantului asta, asupriti mereu si biciuiti vesnic.

  18. alin October 7, 2010 at 12:57 pm #

    Argumentele pentru suspendarea lui Basescu sint foarte clare si din punctul meu de vedere, dar sint curios cum le veti ambala ca sa sune in consonanta cu cerinta constitutionala ca presedintele ar fi incalcat in mod grav Constitutia. El va putea raspunde ca CCR tocmai ce a validat legea, gasind-o ireprosabila din punct de vedere constitutional. Va mai putea adauga ca nu e treaba sa sa numere voturile in Parlament si ca respecta deciziile care s-au luat acolo privind corectitudinea voturilor.
    Argumentele Dv de ordin politic, moral pot fi perfect rationale, logice, vor trebui insa redactate intr-un text din care sa rezulte ca, legitimind masiva frauda de la vot comisa de cuplul Anastase-Voinescu, domnia sa a incalcat Constitutia. Sper ca specialistii Dv in drept constitutional sa poata face asta.

    Cit despre Sever Voinescu, tacerea sa vi se pare pozitiva si demna. Va contrazic, daca ar fi avut demnitate, n-ar fi masluit votul sau dupa ce l-a masluit, ar fi recunoscut fapta demisionind din functia de secretar al Camerei.

    Acum, dupa ce Curtea a respins obiectiile PSD-PNL privind Legea Pensiilor, trepadusii PDL de serviciu in media au primit un balon de oxigen si vor iesi cu mai multa obraznicie pe sticla sustinind pina la abjectie ca albul e negru si negrul alb. Popoviciuvisan et comp isi vor arata coltii in continuare pe A3 si RTV, trecind la atac, dar asta, pe de alta parte, va amplifica fenomenul de greata si respingere al populatiei fata de regimul Basescu. Poporul, la care presedintele nu doreste sa se mai intoarca acum (banuind ca acesta il va elimina de la putere) va sustine demiterea. Hopul cel mare va fi in Parlament la votul de suspendare. Il veti obtine?

  19. corbalb October 7, 2010 at 2:40 pm #

    intre altele, exista si realitatea romaneasca. plecand de la acest fapt, una din masurile pe care orice manager ar trebui sa o analizeze ar fi aceea de a acoperi deficitul de productivitate din Romania. in acest sens, cred ca trebuie o dezbatere cu sindicatele si gasita o forma prin care saptamana de lucru sa die de 6 zile lucratoare, nu de 5. este aberant, ca intr-o tara in care trebuie recuperate o multime de decalaje sa interzici prin lege posibilitatea de a munci. exista suficiente formule prin care pot fi limitate abuzurile si in acelasi timp s-ar scoate la lumina si acest gen de munca la negru. pentru ca azi, majoritatea romanilor muncesc peste 40 de ore saptamanal, fara a recupera cu zile libere, insa o fac pe ascuns, patronii fiind in imposibilitatea intrarii in legalitate in acest sens din cauza restrictiilor legii. or, daca romanul vrea sa munceasca, patronul are nevoie, atunci, prin acordul lor, acest lucru ar trebui sa fie permis.

  20. Silvy October 7, 2010 at 5:03 pm #

    Incep sa ma satur si eu de A3 si de Realitatea TV. Aceleasi stiri cat e ziua de lunga, iar in talk-show-uri sunt aceleasi subiecte.

    Sincer sa va spun, astept sa vad suspendarea realizata pentru ca am ajuns cu totii la capatul rabdarii.

  21. Manu October 7, 2010 at 6:07 pm #

    Hai ca nu a promulgat-o…..
    Si ce daca??? Daca nu a promulgat legea inseamna ca alma-neagra nu a furat?? Repet, basescu trebuie suspendat, si asta cat mai repede!

  22. Silviu cel necajit October 7, 2010 at 6:22 pm #

    De data asta a găsit varianta de scăpare, dar la următoarea – adică la moţiune -, va fi nevoit: ori să accepte premierul majorităţii, mă refer la altă majoritate, evident, ori va fi suspendat, datorită încăpăţânării de a numi ce-i trece prin cap, pe Mircea, frate’su, de exemplu. Aveţi grijă cu presiunea pe cei din coaliţia de guvernământ actuală( ceea ce fac în prezent membrii sindicatelor, este foarte bine-mă rog, vor face), vedeţi cum negociaţi cu ei, că sunt doar oameni, cu nevoi şi ei, cu slăbiciuni, cu visuri( aspiraţii) pe mai departe etc. Totul este negociere, artă, presiune- hai, că nu vreau să spun despre şantaj electoral şi nu numai, despre acţiuni mai dure de convingere sau alte situaţii. Ele există în prezent, se practică de alţii, dar cred că voi puteţi reuşi cu mai multă diplomaţie, cu efectul speranţei asupra lor, cu înţelepciunea contextuală ş.a. Îi puteţi lăsa în ofsaid, pe cei din PDL şi UNPR, că ei sunt nucleul dur, încăpăţânaţii, fricoşii de ceea ce li se va întâmpla ş.a.m.d. Ceilalţi, mai ales unii din PDL, pot fi convinşi, pot vota moţiunea sau pot forma, cu drepturile ce li se cuvin într-o nouă situaţie politică, majoritatea parlamentară, cea care face întotdeauna diferenţa şi care decide aproape totul. Inclusiv deciziile ” curţii constituţionale”! Da, mă aşteptam la decizia asta a Bolnavului, fiindcă da, îi este frică. Mai ales psihologic – traumatizantă pt. el, generatoare de furie şi dispreţ, ură etc. – prima experienţă de genul ăsta, atunci, în 2007, iar ameninţarea repetării ei te face vulnerabil, negociator, ” înţeşept”, binevoitor forţat etc. Aşa că… Succes! vouă, împreună şi să guvernaţi ţara asta – pe viitor – cu multă pricepere şi bun simţ. Cu respect,

  23. Prognosis October 7, 2010 at 6:49 pm #

    Victor Ponta a schimbat total imaginea PSD. Pe vremea tacucai si a baronilor locali, desi sunt un simpatizant al miscarii de stanga, pur si simplu nu inghiteam PSD-ul in forma lui si cu oamenii lui din conducerea ceantarala.
    Acum insa, Ponta aduce un alt aer in partid. Am devenit simpatizant si urmaresc fidel evolutia lui pe scena politica. Cred ca la ora actuala, PSD este singura alternativa viabila pentru redresarea sociala. Trebuie sa colaboreze insa cu capitalistii de dreapta, pentru ca si economia sa simta o revigorare. Vremea comunismului a trecut…. Vremea capitalismului nu prevede ceva bun insa o linie de mijloc poate fi salvarea noastra. O linie in care protectia sociala (neexagerata spre sustinerea putorilor si tiganilor fara munca si pusi pe furat si cersit) sa se imbine cu sprijinirea initiativei private si a ecomoniei de piata nepreferentiala.

  24. justitiaru October 7, 2010 at 7:07 pm #

    D-le Ponta
    1)Presedintele a “dezamorsat bomba” suspendarii si acuzatiile de neconstitutionalitate a legii pensiilor si cu eleganta si a iesit din nou “tatucul bun” al natiei.Este evident ca frica de declansarea actiunii de suspendare a jucat rolul decisiv, chiar daca Traian Basescu si-a jucat rolul de “baiat bun” cu talent.
    V-as sugera sa subliniati in zilele urmatoare ca fara amenintarea suspendarii presedintele ar fi semnat fara indoiala legea pedepsirii pensionarilor.
    2)Guvernului Boc trebuie sa i se puna stop cu orice pret ,chiar cu pretul unor concesii majore fata de UDMR.Chiar daca aceste concesii nu vor fi populare mai bine un guvern impopular si bun pentru Romania decit unul impopular si f.f. rau.
    Daca nu postul de prim-ministru , atunciar trebui sa promiteti minoritatilor postul de presedinte (dupa plecarea lui Basescu). S-ar putea sa fie ultima ocazie ,iar la viitoarele alegeri parlamentare Basescu sa reduca nr.parlamentarilor la 300, sa-i scoata din joc definitiv pe UDMR(care nu ii sint destul de fideli), sa mai “cumpere” ceva parlamentari PSD+PNL largind UNPR si sa fraudeze alegerile in stil mare(ceeace este deja de la sine inteles). Acesta este scenariul cel mai probabil.
    Si atunci ce va fi ? Va puteti asuma asemenea risc ?

  25. Phane October 7, 2010 at 8:55 pm #

    K si vorbe(ma refer la promisiunea noilor schimbari pe care vreti sa le faceti pareti la fel k astialalti(singura diferenta este k ink nu ati avut ocazia sa le puneti in practica), dar credeti k mai suporta romanii ink o dezamagire?

  26. Din partea clientilor nemultumiti de jaful bancilor October 7, 2010 at 9:01 pm #

    Solicitam guvernului si parlamentarilor sa fie responsabil si sa pastreze in forma actuala Ordonanta de Guvern nr. 50 / 2010. Nu exista niciun motiv pentrun care bancile sa nu fie obligate sa respecte legislatia europeana in ceea ce priveste TOATE contractele cu persoanele fizice. Eliminarea obligativitatii alinierii la prevederile legale ale contractelor incheiate inainte de aparitia acestei ordonante ar permite bancilor sa incaseze in continuare sume importante din comisioane abuzive, in detrimentul clientilor. S-ar consfinti comisioanele netransparente care au fost marite in ultimul an fara acceptul clientilor !!!!!

    Amintim ca, in contextul reducerilor salariale si a cresterii preturilor tutror alimentlor si serviciilor, din ce in ce mai multi romani ajung in imposibilitatea achitarii ratelor la banca.
    Cerem Guvernului, Parlamentului o sansa la normalitate.

    http://www.petitieonline.ro/petitie/semneaza/nu_modificarii_oug_50_2010-p18576057.html?msg_ok=1

  27. brebu October 7, 2010 at 9:26 pm #

    @Victor Ponta
    CITATA: …Pentru ca reactia tuturor hotilor (Anastase, Mircea Toader etc – cu remarca pozitiva pentru tacerea demna a lui Sever si a UDMR-istilor) a complicilor (Boc) si a instigatorilor (Basescu) ….

    In cazul lui Sever numai “tacerea” este demna. de fapt este la fel de hot ca si Anastase cu diferenta ca Anastase si-a dat poalele peste cap. Sever nu este mai “demn” numai pentru ca a süus mai putine. era acolo langa anastase si stia foarte bine ce se vota. la fel de vinovati (chiar daca este o vina colectiva) sunt cei care erau in sala si au votat stiind ca, cvorumul nu era indeplinit si ca cifrele anastasei erau aberante.
    Nu ar trebui sa iertati pe nimeni asa usor…

  28. Maia October 7, 2010 at 9:49 pm #

    “De ce ti-e frica, nu scapi!” – Parca asa spunea uneori presedintele celor care ii erau incomozi.
    “De ce ti-e frica, nu scapi!” – Asa trebuie sa-i spunem si noi. Adica de suspendare.
    De ce acum nu mai vrea presedintele egalizarea varstei de pensionare?
    De ce face foarte des si la intervale foarte scurte declaratii contradictorii?
    De ce, cand stie tot ce misca in tara asta despre oricine si se pronunta public dand verdicte, nu sufla o vorba si nu actioneaza cu privire la ceea ce a fost in Parlament si cum a numarat Voinescu Cotoi si Roberta Anastase?
    That is the question!

  29. Maia October 7, 2010 at 10:04 pm #

    Revin, pentru ca tin neaparat sa mai adaug ceva.
    Din ceea ce se vede din afara, Parlamentul este o aglomerare de “papagali” manevrati de B&B – iertata fie-mi expresia, deoarece nu am auzit sa fi fost publicat sau sa va fi fost pus la dispozitie, de catre Guvern, impreuna cu Legea pensiilor,un studiu privind dezvoltarea economica si demografica a Romaniei pe perioada 2010-2030/2050, care sa justifice instituirea noului sistem de pensii, durabilitatea, sustenabilitatea si suportabilitatea acestuia.

  30. COMPREHENSIBILUL October 7, 2010 at 10:22 pm #

    TOT ASA TREBUIE CONTINUAT….
    1. DACA PRESEDINTELE(PDL-UL ) NU O REVOCA PE ANASTASE -NOI OPOZITIA- TE SUSPENDAM BAI BASE
    2.DACA PRESEDINTELE NU CRESTE ACUM SALARIILE SI PENSIILE LA LOC(NU SUNT BUGETAR 🙂 -TE SUSPENDAM BAI BASE ..
    ETC..
    4.DACA NU RENUNTI LA CLIENTELA POLITICA…TE SUSPENDAM BAI BASE
    5.DACA NU APLICI MASURIEL NOASTRE-TE SUSPENDAM
    IN REZUMAT…BAI BASE ..DACA NU FACI CA NOI—TE SUSPENDAM BAI BASE

  31. COMPREHENSIBILUL October 7, 2010 at 10:43 pm #

    nu prea e gandita faza cu impozitul progresiv…sau imi scapa mie acum ceva..
    cineva X- are venituri de 45 de mil-i se aplica -25 %=> castiga 33,5
    altcineva Y-are venituri de 40 de mil-i se aplica -15 %=> castiga 34
    deci..aplica un factor….fix…
    15%-pt toti…pt ca 15% din 100 mil e mai mult decat 15% din 12 mil

    • Victor Ponta October 9, 2010 at 7:13 pm #

      Nu suntem absurzi. Poate n-am fost eu clar. Cotele se aplica doar pe ce depaseste plafonul anterior. Sistemul e de felul urmator: X are venituri de 50 de milioane. Pentru primele 45 milioane se aplica 15%, iar pentru restul de 5 milioane se aplica 25%.
      Vom prezenta public si simulari care sa explice asta.

  32. Socrate October 7, 2010 at 11:04 pm #

    Domnule Ponta, parerea mea este ca ar trebui sa continuati cu promisiunea facuta – initierea actiunii de suspendarea presedintelui. TB s-a grabit sa faca o miscare smechereasca – retimiterea legii la Parlament – , respectand aparent cerinta PSD-ului in litera ei, fiind convins ca, de frica de a nu parea inconsecvent, veti accepa mutarea prezidentiala ca satisfacatoare. In fapt, spiritul cerintei dvs. a fost nepromulgarea legii si retrimiterea in parlament pentru ca legea practic nu exista, fiind promivata prin frauda. Daca acceptati mutarea prezidentiala, legea returnata va trece prin Parlament ca pestele prin apa si procuratura va taragana plangerea penala mult si bine. Prin acceptarea mutarii prezidentiale ca satisfacatoare, va privati singur de un argument forte – incalcarea Constitutiei prin promulgarea unei legi “ votate “ prin frauda -, cel putin intr-o etapa legislativa. Avand in vedere plangerea penala, cred ca ar fi trebuit sa cereti CCR sa nu discute legea in cauza pana la solutionarea plangerii penale. Chiar fara sa o cereti dvs., CCR ar fi trebuit sa nu o ia in discutie. De asemenea, eu zic ca dl. Presedinte trebuia sa amane promulgarea sau retrimiterea in parlament pentru acelasi motiv – existent unei plangeri penale.

  33. daria October 7, 2010 at 11:44 pm #

    monica_daria says:
    Your comment is awaiting moderation.

    October 7, 2010 at 10:56 pm
    E normal sa nu fiti de acord cu impozitarea diferentiata , avand in vedere ca , dumneavoastra , cei din platou , aveti venituri substantiale si ca atare nu aveti nici un interes sa platiti impozite mai mari.Emisiunile pe care le faceti “plangand” bugetarii, pensionarii, intra in fisa postului si nu ca v-ar pasa foarte mult de ei. Programul pe care il prezinta domnul Ponta este de bun simt , ca de altfel si atitudinea sa , destul de corecta si ferma.Acesta a fost un comentariu trimis pe blogul emisiunii Sinteza zilei , moderata de Gadea dar care a fost cenzurat precum se vede.Are cineva interes sa nu apara si comentariile favorabile dumneavoastra?!

  34. Domitian October 8, 2010 at 2:04 am #

    Foarte buna interventia din seara asta. 0% pentru banda 0-1,000? Daca ati facut calculele corect, e magistral !! Sper ca v-ati impacat cu Ciutacu, saracu’ a fost cam plouat – baiat deshtept, pacat ca e … Evreu – kidding 🙂

  35. justitiaru October 8, 2010 at 8:20 am #

    D-le Ponta
    Nu acceptati ca “mutarea” smechereasca a presedintelui sa “temporizeze” atacul la Roberta Anastase si la legea votata fraudulos.
    Propun sa-i scrieti din nou Presedintelui, sa relatati frauda ilustrata cu filmarile respective si sa-i cereti (in virtutea art.80 al Constitutiei
    (2) Preşedintele României veghează la respectarea Constituţiei şi la buna funcţionare a autorităţilor publice.)sa ordone deschiderea urgenta a anchetei penale pe care PSD a depus-o la Parchet.
    Anuntati ca pina la rezolvarea acestei probleme exceptional de grave activitatea parlamentara nu se mai poate desfasura intr-un cadru democratic legal si constitutional. Daca Presedintele nu va da curs acestei cereri legitime se face vinovat de incalcarea Constitutiei si ca atare veti putea incepe procedura legala de suspendare.
    Anuntati de asemenea aceasta situatie exceptionala si tuturor factorilor juridici si politici pe langa Parlamentul Europei ca sa intervina pentru rezolvarea urgenta acestui caz de incalcare flagranta a libertatilor democratice si legalitatii.

  36. Spartacus October 8, 2010 at 8:27 am #

    Vreau si eu un transcript al emisiunii…:(

  37. Vlad October 8, 2010 at 9:56 am #

    Domnule Ponta,
    Pe langa lupta politica, care este necesara in acest moment, si pe care sper sa o castigati, se mai duce o lupta crancena, cea intre populatie si bancii, cu privire la aplicarea ordonantei 50/2010. As dori sa cunosc daca se poate pozitia dsv asupra acestei ordonante, si daca puteti sustine aceasta ordonanta?

    Va multumesc.

  38. Adrian Cristea October 8, 2010 at 10:04 am #

    OK, Base a iesit din sah.
    Now what?
    Am inteles ca atac la regina Anastase (sa ma scuze Dna Udrea, de data asta asa stau lucrurile in partida asta) dar, intreb eu… cu mat-ul cum stam?

    • Victor Ponta October 9, 2010 at 7:14 pm #

      La cum joaca adversarul, mat-ul va fi inevitabil. Eu am invatat insa ca in sah, daca te pripesti, ai toate sansele sa ramai descoperit si sa pierzi. Crede-ma ca iau in calcul toate mutarile si gandim pasii (nu doar eu, ci impreuna cu toti colegii) pentru mai multe mutari de acum inainte…

  39. Theodora October 8, 2010 at 10:12 am #

    Am urmarit interventia dumneavoastra la emisiunea Sinteza zilei.
    Este foarte bine ca ati putut sa prezentati principalele idei de reforma fiscala pe care le propune PSD.
    Asteptam sa le ridicati si pe blog.
    Cu respect
    Theodora Marinescu

  40. Idle October 8, 2010 at 10:13 am #

    „Pentru ca, de data asta, chiar avem dreptate!” – eu nu cred ca asemenea formulări, şi am mai întâlnit in discursul tău Victore expresii de acest gen, sunt bune. E ca şi povestea aia cu ciobanul care striga a venit lupul la oi, iar atunci când se întâmplă cu adevarat suna cam asa – de data asta chiar ca a venit. Evident, e o parere personala, dar sunt probabil şi alţi oameni care cred ce spuneam adineauri.
    Succes mai departe, sper ca într-o zi să dispară acest personaj (Băsescu) care a făcut atât de mult rău țării noastre.

  41. Theodora October 8, 2010 at 10:18 am #

    Cred ca ultimul meu comentariu a ajuns in spam.
    Va rog frumos sa aveti amabilitatea sa “il eliberati de acolo” 🙂
    Mai am inca o rugaminte, daca imi permiteti. Am inteles ca locurile din loja blogurilor sunt limitate.
    Eu chiar doresc sa particip si de aceea va rog respectuos sa luati in consideratie distribuirea unor invitatii suplimentare. Nu am nevoie sa stau in loja. Pot foarte bine sa stau si in picioare. Important este sa pot participa.
    Cu respect
    Theodora Marinescu

  42. dany October 8, 2010 at 10:31 am #

    “Toleranta zero fata de basescu” asta-i cea mai buna strategie politica; simplu si la obiect. am o intrebare, spune-mi si mie ce are ciutacu cu tine de e atat de artagos atat in forma cat si in fond la adresa ta!? parca e un cristoiu 2, cauta nod in papura, e ciudat tipu’; vrea cumva sa fie mai cu mot, cauta audienta pe seama ta? ce are, ce-l doare?

  43. Fragmentarium Politic October 8, 2010 at 11:03 am #

    Jocul politic pe controversele privind Legea pensiilor se aseamana foarte mult cu ruleta ruseasca, in care oricare dintre jucatori poate fi eliminat de catre “glontul” suspendarii sau nesuspendarii Presedintelui, in raport de rezultatele revizuirii acestui act legislativ fundamental.

    Replierea lui Traian Basescu de pe pozitiile egalizarii varstelor de pensionare ale femeilor si barbatilor pe cele ale diferentierii acestora, prin decizia de a retrimite Legea pensiilor in Parlament cu propunerea scaderii varstei de pensionare la femei de la 65 la 63 de ani, poate presupune multe lucruri. Poate fi vorba fie de flexibilitate, jucata sau nu, asa cum sunt inclinati sa o interpreteze cei care o leaga de natura politicii ori democratiei, fie de sanctionarea fraudei votarii Legii in Parlament, asa cum sugereaza PSD ori chiar teama de suspendare, dupa cum in mod direct, PNL si PC i-o arunca in obraz Presedintelui.

    Chiar daca insa ar fi vorba de cate putin din fiecare din aceste cauze, singurul lucru care conteaza este efectul acestei mutari, care consista intr-o schimbare de tinte, tentativa de lovitura a opozitiei asupra puterii Presedintelui fiind abatuta asupra PDL si a Guvernului Boc. UDMR, despre care se spune ca ar fi veriga slaba a Coalitiei sau ca, nemultumita de respingerea amendamentului “diferentierii” (care i-a apartinut), ar putea arbitra suspendarea, ar putea fi insa rapusa de glontul suspendarii, care ar trimite-o pe bancile reci ale opozitiei. In niciun caz insa UDMR nu ar putea fi acuzata de zvonita neloialitate sau tradare, cunoscuta fiindu-i corectitudinea politica in respectarea angajamentelor fata de Presedinte sau Coalitia de guvernare.

    Pentru PSD, esecul suspendarii, pe care ar initia-o in cazul neluarii in seama a propunerilor sale la Legea Pensiilor, ar putea insemna un recul politic, un test de neputinta si, in functie de manevrele puterii vizand influentarea perceptiilor electoratului, chiar o spargere a balonului umflat de ascensiunea sa in sondaje. Un asemenea risc de imagine este foarte probabil, avand in vedere atat raportul de forte parlamentare, cat si slabiciunile interne, redevenite vizibile prin semnatura lui Mircea Geoana, ca presedinte al Senatului, pe legea in cauza, si votul pentru constitutionalitatea acesteia dat de reprezentantul PSD la CCR, judecatorul Ion Predescu.

    Suspendarea Presedintelui nu ar lasa neafectat nici PNL, in ciuda sustinerii foarte vocale a acesteia, putand duce la ratarea sansei de refacere a dreptei, posibilitate asupra careia a avertizat Ion Iliescu, indemnand PSD sa o blocheze printr-o alianta cu liberalii.

    Cat priveste PC, nesuspendarea ar putea duce la ratarea sansei de a iesi din mezalianta cu PSD, pe care o evoca tot mai insistent in ultimul timp, atras de perspectiva imbietoare de a se sui in caruta dreptei liberale.

    Ramane de vazut cum se va iesi din acest ghem de interese contradictorii, pentru ca incalcite sunt caile politicii…

  44. Marcus October 8, 2010 at 11:53 am #

    Time-Out La Cotroceni
    Filed under: Revista presei in versuri naive — Marcus @ 10:13 Modifică

    Doar cu gand la suspendare de o craca, sus, in vant,
    Chiombu’, morcovit prea tare, s-a dezis de-al sau cuvant
    Si-ajutat de o chichita, n-a semnat lege-aprobata,
    Spre-a fi iarasi greu furata, lui Roberta i-a fost data.

    Jurii de la-Nalta Curte au cazut de prosti, se pare,
    Dandu-si girul pentr-o lege, trecuta prin fraudare.
    Muti privesc acum la voda, cum de ei joc si-a batut
    Cand le-a ordonat s-accepte drept ca lege, un rebut.

    De tampiti sunt luati s-oranjii, luptatori neinfricati,
    Doar in vorbe, caci in fapta, dovediti slugoi ratati.
    La teveuri apar iarasi, cu un aer dus si tamp,
    Si cu vorbe mincinoase vor sa-l scuze pe talamb.

    Chiombu’ insa e ferice si-si mai toarna o stacana
    Bucuros isi rade-n barba, a scapat in plina toamna.
    Morcovu’ ce-n gat ajuns-a, fiind infipt adanc in dos
    Scoate acum frunze p-afara si e numai bun de ros.

    Din nou el poa’ sa respire, ba chiar poate sa si bea
    Iar de-o trage-o flatulenta, apt va fi si de-a manca.
    Pe Elena o s-o roage sa-i procure-un iepurila
    Morcovul sa i-l manance, caci lui Boc ii e cam sila.

  45. eRadical October 8, 2010 at 2:15 pm #

    1. Nu am văzut la nici o televiziune o imagine de ansamblu cu sala… dacă vedeam o cameră/fotografie care să îmi prezinte 180grade către parlamentari… ERAM CONVINS… dacă faceți rost de o astfel de filmare/fotografie voi fi convins.
    [Nu, nu sunt „PD-L”-ist… pot fi convins de argumente concrete. Este mai degrabă efectul X-Files „Trust no one”]

    2. Investim 1 – 2 – 3 milioane € în echipament „mai” performant cu verificare de amprentă pentru că nu mai este mare lucru acum (nu ne hazardăm în verificare retină… încă…) și în felul ăsta nimeni nu mai poate vota cu cartela altuia pentru simplu motiv că este la purtător… nu este (încă) detașabilă…

    Iar în urma punctului 2 facem și 3…

    3. Modificăm regulamentul camerelor să nu se mai voteze cu mâna „la nimic”! Evăr.
    Nu funcționează sistemul electronic atunci suspendăm lucrările și revenim când funcționează…
    O lege nu este o urgență medicală (să fi nevoit să tai pe loc) mai ales că ea trebuie să își producă efectele ani de zile. O zi… două… cât durează repararea sistemului se poate aștepta.

  46. justitiaru October 8, 2010 at 2:41 pm #

    Dar de ce Sever Voine4scu nu este in aceeasi “galeata”cu Roberta ca la “numaratoare” din inregistrarea filmata pe el l-am auzit spunind primul 170 de voturi pentru ?

    • Victor Ponta October 9, 2010 at 7:16 pm #

      O, dar este! Sever e complice la furt. Doar ca, spre deosebire de Roberta care continua sa strige, el tace malc. El e la fel de vinovat, dar daca vrei, nu e la fel de tupeist. Prin tacere, el recunoaste frauda. Si plangerea penala e pentru amandoi…

  47. Doru Dinu October 8, 2010 at 2:59 pm #

    In cotextul crizei mondiale (globale) mi se pare normal (de bun simt), statul trebuie sa se decupleze de STATUTUL social. Acesta sa devina un “administartor” al societatii. Guvernarea trebuie sa ia masuri vis-a-vis de societate, cetatenii trebuie incurajati “sa-si ia viata in piept”, sa-si realizeze dezideratele. Statul trebuie doar sa ia masuri si sa gestioneze POSIBILITATILE ce trebuie sa le ofere societatea cetatenilor, sa le ofere stabilitate si incredere. Trebuie incurajata initiativa prin care, cetateanul sa-si ofere posibilitatile de materializare a muncii, efortului si pregatirii. Acesta ar trebui sa fie cetateanul modern. Cei carora li se ofera ajutoare, sa fie intr-adevar in situatiile prevazute si nu TUTUROR. Am in vedere 3 categorii: copiii, bolnavi, batrani. Singurele obligatii ale cetateanului trebuie sa fie, bun platnic al taxelor datorate statului ca parte a conditiilor de care, acesta beneficiaza. Statul nu poate fi exploatator ci, mediul in care cetateanul se exprima si isi traieste viata. Insistati pe mesaje clare si coerente. Politica este pentru politicieni, cetateanul nu traieste din aceasta. Cine “se baga” in aceasta conceptie?
    Nu stiu daca actualul presedinte trebuie suspendat, mai ales ca, procedura este lunga si greoaie. Se poate face apel la conlucrare, sa raspunda unei cereri de nonbeligeranta? Prin mesajele sale a cam inceput sa critice Guvernul, poate renunta si la galceava politica? Intelepciunea nu face casa buna cu galceava (politica). Chiar si D-l Iliescu a avut un asemenea mesaj. Si fiarele pot fi imblanzite……Pensiile, indiferent cum se vor adopta, acestea trebuie sa fie corespunzatoare celor care au avut o contributie la activitatea economico-sociala…in trecut. Trebuie adoptate metode cat mai echitabile. Numai contributiviatea este in destule cazuri paguboasa. Ce facem cu cei care au contribuit putin sau… de loc? Exceptiile denatureaza conceptul. De ce nu face PSD o lege a pensiilor?

  48. Piticu21 October 8, 2010 at 5:25 pm #

    una scurta

    Sa stii ca s-a intentionat sa nu se mai promoveze individul ala care tot apare la B1, mai mult a fost interzis postul ala, in schimb chestia a tinut fix 2 zile pe motiv ca a dat concurenta si tre se dea toti. Nu exista unitate aici.

    Anyway, dat fiind evenimentele de azi, asteptam update cum a fost la raliu, ca acum 3 minute m-a luat toata lumea pe mine haaa ce a facut Ponta ca tu esti prieten cu el :))

    • Victor Ponta October 9, 2010 at 7:18 pm #

      Ponta e ok, stai linistit! N-am fost deloc in pericol (acest sport e mult mai sigur decat sofatul aberant noaptea). Familia a tras o sperietura, dar s-au linistit cand ne-au vazut cum iesim senini din masina. Iar Base trebuie sa stie ca nu va scapa asa usor de mine!

  49. Spartakus October 8, 2010 at 6:28 pm #

    Domnule Ponta, spune-mi ca esti bine si ca nu ma lasi fara subiecte. Sanatate, ca fiarele se repara – unele – sau intra dupa gratii – altele. 😀

  50. Piticu21 October 8, 2010 at 6:49 pm #

    hah … sa nu uit sa votati daca sa se lase Victor de raliuri sau nu :))

    http://www.realitatea.net/sondaj-ar-trebui-sa-renunte-victor-ponta-la-raliuri_756864.html

    asta ca tot e vineri seara :))

  51. Dan October 8, 2010 at 9:10 pm #

    Domnule Ponta ca PSD este de partea clientilor nu ne-ati dovedit,avand in vedere afirmatiile domnului Tudose si Stefan care sunt membrii PSD si sefi de comisii.
    Ca PSD va fi de partea clientilor imi pun mari sperante in dvs ca veti reusi sa impuneti in partid acest lucru. Nu dorim decat o lege corecta din punct de vedere logic si moral. Atat si nimic mai mult? Oare va cerem mult?

    Cu mult respect,
    Danut Sandu

  52. Un Roman October 8, 2010 at 9:17 pm #

    Domnule Presedinte al PSD Victor Ponta. Daca tot va intalniti Luni in BPN si discutati pe tema OUG 50, va rog sa propuneti din partea unui PSD-ist convins in persoana mea, excluderea domnilor deputati Tudose si Stefan din PSD. Dansii nu fac parte dintr-un partid de stanga, pro cetatean. Prin declaratiile facute in mod jignitor la adresa consumatorilor, afecteaza grav si ireparabil imaginea partidului. Atat eu cat si dumneavoastra suntem scuipati pe obraz de lume pentru gafele acestor alesi. Va rog sa faceti rost de declaratii domnilor in cauza. Amendamentele propuse de ei sunt cele ale Cartelului Bancilor. Acestea sunt menite sa vicieze in continuarea atat autoritatea de control a statului cat si consumatorul. Tara asta a ajuns in halul acesta pentru ca in euforia ei, populatia a facut credite. Creditele sunt in regula peste tot in lume, din pacate bancile din romania nu au respectat legislatia si au creat contracte abuzive. Acum Europa doreste sa revenim la normalitate prin Directiva Europeana 48/2008. La aceasta se adauga legislatia existenta in domeniul protectiei consumatorilor rezultand OUG 50/2010. Senatul a votat zdrobitor fara niciun amendament. S-au gasit oameni mai destepti precum Tudose si Stefan care considera unilateral ca legea mai trebuie periata. Va rog sa votati legea asa cum a propus-o ANPC si sa-i excludeti pe PSD-isti tradatori din partid. Avem nevoie de o imagine buna in aceste vremuri si de alegatori cat mai multi.

    • Victor Ponta October 9, 2010 at 7:22 pm #

      Stati linistiti, ca vom sustine OUG 50/2010, asa cum a fost gandita initial, pentru a reespecta directivele europene. Daca s-a gresit in comisii, vom indrepta acest lucru. Prioritatea noastra este sa protejam clientii, nu bancile. Vom discuta subiectul in BPN (chiar daca avem si alte teme pe agenda – precum vizita la Cotroceni)

  53. Dana October 8, 2010 at 10:27 pm #

    Ne-ati mai asigurat o data, domnule Ponta, ca sunteti de partea oamenilor, nu a camatarilor din banci si ne-am trezit cu amendamentele propuse de PSD… Asa ca dupa mine ori dumneavoastra nu sunteti PSD-ul si aveti o problema in partid, ori nu sunteti cu oamenii si atunci aveti o altfel de problema. Pacat.

  54. Dann October 9, 2010 at 12:10 am #

    Domnul Ponta, va felicit si ma bucur pentru dumneavoastra ca sunteti teafar dupa incidentul de la raliu! Imi pare rau ca s-a rasturnat masina in care erati dumneavoastra, insa imi pare bine ca masina a fost un ford. E o masina de doi lei, zau asa, chiar mi-ar placea sa vad ca o schimbati, cu o “japoneza” . Dar sunt sigur ca nu se va intampla asta, pentru ca totul e pentru show si publicitate. Pacat ca face reclama la lucrurile americane. Mie nu imi inspira nici un fel de incredere. Mai bine luati un Subaru Impreza pe care sa srie Alexandrion, nu jack daniels. Am zis si eu, nu trebuie sa va deranjeze asta :).
    Mult succes, numai bine!

  55. Sara October 9, 2010 at 1:26 am #

    Cum este PSD!!! care lupta pentru viitor asa ca este si ziarulviitor.ro!!!

  56. Domitian October 9, 2010 at 1:32 am #

    As vrea doar sa ma asigur ca ati citit ce a postat un student iesean, putin mai sus.

    “Statul a fost construit cu un rol strict de protecție a poporului, dar a devenit un mecanism de creștere economică.”

    Nici Machiavelli nu ar fi putut zice mai bine. Blogul asta face toti banii acum. : ))

    Cele bune!
    + atentie la shantzuri!

  57. justitiaru October 9, 2010 at 8:33 am #

    D-le Ponta
    Este interzis ca “mutarea” smechereasca a presedintelui sa “temporizeze” atacul la Roberta Anastase si la legea votata fraudulos(de ce Sever Voinescu nu este bagat in “ciorba”?)
    Propun sa adresati Presedintelui o scrisoare deschisa in care sa relatati frauda de la vot ilustrata cu filmarile respective si sa-i cereti (in virtutea art.80 al Constitutiei
    (2) Preşedintele României veghează la respectarea Constituţiei şi la buna funcţionare a autorităţilor publice.)sa ordone deschiderea urgenta a anchetei penale pe care PSD a depus-o la Parchet.
    Anuntati ca pina la rezolvarea acestei probleme exceptional de grave activitatea parlamentara nu mai exista garantiile desfasurarii lucrarilor intr-un cadru democratic legal si constitutional si de aceea parlamentarii opozitiei din camera deputatilor nu vor mai participa la sedinte . Daca Presedintele nu va da curs acestei cereri legitime se face vinovat de incalcarea Constitutiei si ca atare veti putea incepe procedura legala de suspendare.
    Anuntati de asemenea aceasta situatie exceptionala si tuturor factorilor juridici si politici pe langa Parlamentul Europei ca sa intervina pentru rezolvarea urgenta acestui caz de incalcare flagranta a libertatilor democratice si legalitatii.
    Ar fi bine sa trimiteti aceasta scrisoare ca raspuns la “invitatia” la Cotroceni

  58. boerean ionel October 10, 2010 at 10:22 am #

    D-le Ponta,nu inteleg de ce sustineti pensiile speciale.Eu sunt C-dor.Av.(r),am zburat 23 ani MIG-21(avion supersonic)si am o pensie de 2500 lei.Nu toti militarii au prins PENSII SPECIALE !!!! Fosti subordonati au pensii mult mai mari ca a mea,la fel politistii,sau cei care au stat in birouri.Unde e DREPTATEA ?In noua LEGE se face DREPTATE,dar d-voastra si PSD-ul sunteti CONTRA fara a cunoaste adevarul,sau il cunoasteti?Atunci e grav!!!!Fara mari sperante ca sa fiu citit,va salut cu respect.

  59. Calin October 10, 2010 at 1:46 pm #

    Domnule Ponta,
    Va rugam sa manifestati maxima atentie fata de aprobarea acestor amendamente propuse de banci in scopul declarat de acestia de a-si proteja actionarii in detrimentul cetatenilor romani beneficiari de credite.
    Imi permit sa va atrag atentia ca este timpul de masuri concrete pentru stoparea abuzurilor pe care bancile le fac sub protectia statutului lor “special”, abuzuri care se materializeaza in perceperea unor dobanzi si comisioane uriase la creditele acordate (cel putin triple ca valoare fata de UE ) precum si savarsirea unor nenumarate ilegalitati in ce privesc actele incheiate cu clientii acestora.Mai concret bancile au marit in mod nejustificat si netransparent dobanzile in acesta perioada de criza iar prin amendamentele care le propun OUG 50/2010 doresc sa “bata in cuie” acesta dobanda nesimtita si sa se asigure ca acesta va fi pe viitor dobanda minima care o vor percepe avand in vedere ca toti indicii bancari sunt la cote minime in acesta perioada.
    De ex. la BCR acum dobanda la creditele ipotecare in Euro este euribor+8,96% plus alte costuri care duce DAE la 11,30%. Va dati seama ce se va intampla daca euribor va fi 5-6 % !!!.Se va ajunge la o dobanda de 16-17% la euro !!! Va fi o executie in masa a tuturor celor care au avut indrazneala de a-si cumpara o locuinta prin credit.
    Sunt perfect de acord ca trebuie sa votam proiecte si nu oameni providentiali si prin urmare va rog sa sustineti si sa promovati aceasta ordonanta in forma in care a fost votata si in Senat( OUG 50/2010) si care este gandita tocmai in ideea de a stopa nenumarate abuzuri venite din zona bancara.
    Va doresc mult succes si intelegere fata de problemele noastre !

  60. valy sarmanul October 10, 2010 at 3:30 pm #

    DOMNULE PONTA DACA LUNI VETI DOVEDI CA SUNTETI ALATURI DE CLIENTII BANCILOR EU SI FAMILIA MEA VOI VOTA NUMAI PSD SI PE DVS LA URMATOARELE ALEGERI UN FOST VOTANT PDL

  61. andrei badea October 11, 2010 at 3:42 pm #

    Domnule Ponta,

    Justiția este cea care trebuie să decidă. Așa cum spune Constituția, vinovat este doar cel care este numit astfel in urma unei sentințe judecătorești definitive și irevocabile.

    Cum vă permiteți să nu participați la ședințele Camerei Deputaților? Cum vă permiteți să frecați menta pe banii noștri?

  62. Ovidiu Cameliu Petrescu October 12, 2010 at 11:56 am #

    Domnule Ponta,

    Foarte multi politicieni si-au facut blog. Recunosc ca este la moda si ati vrut sa fiti “in trend”. Multi cred ca vor atrage voturile tinerilor. Nu cred ca tinerii care utilizeaza internetul sunt dispusi sa voteze cu vreun partid de stanga. Ei pot vota hoti dovediti, imbecili, bolnavi psihici, etc., daca acestia se declara a fi de dreapta. Este “cool”, sa fii de dreapta, “intelectualii sunt de dreapta”, “noi nu suntem cu comunistii”, “Iliescu-KGB”, “oamenii lui Iliescu”, s.a.m.d. Ati auzit lucruri de acest gen ? Sunt sigur ca ati auzit. Chiar va imaginati ca ii puteti convinge pe acesti oameni sa voteze cu PSD-ul ? Eu sunt sigur ca nimeni nu poate convinge pe nimeni scriind 20 de randuri pe internet. Dumneavoastra si parlamentarii PSD sunteti foarte frecvent la posturile TV. Impactul imaginilor este infinit mai mare. Daca politicienii PSD s-ar intalni mai frecvent cu cetatenii ar fi mult mai bine. Pe internet oamenii, cu o penibila lasitate ,isi ascund identitatea. Daca cineva doreste sa va reproseze ceva sau chiar sa va injure sa aiba barbatia sa o faca privindu-va in ochi. Din punctul meu de vedere, mai bine ati renunta la blog.

  63. Larisa October 26, 2010 at 5:19 pm #

    Nu stiam ca v-ati cumparat actiuni la dl presedinte Traian Basescu!

  64. brigitta October 26, 2010 at 11:06 pm #

    Maine motiunea va fi votata si maine seara se formeaza Guvernul – Succes Domnule Presedinte si multa sanatate si putere de munca maine vom fi toti sa ne spijinim pe noi si pe toti care au nevoie de ajutor in tara aceasta pentru ca se traieste rau cu acest regim care va fi desfiintat pentru totdeauna. Va fi bine si vom trece acest rau care sa le fie celor care au votat Basescu – invatatura de minte – sa nu mai voteze oameni corupti si mincinosi – Dar de maine este o alta zi mai buna pentru toti din tara aceasta care lupta alaturi de cei saraci si neajutorati.

  65. Victor Ponta October 7, 2010 at 9:59 pm #

    Nu uitati ca noi continuam sa cerem sanctionarea fraudei comise de Roberta Anastase. Nu vom accepta ca aceasta situatie sa fie trecuta cu vederea. Mai ales ca – asta-i foarte tare – Anastase a fraudat votul si pentru a anula amendamentul prin care blocam egalizarea varstei de pensionare!

  66. Cristinel Virgilius Degeratu October 7, 2010 at 10:50 pm #

    Te-am asteptat cu nerabdare sa te mai dai de-a netu’. Vazand ca ai disparut de pe Facebook am crezut ca te-ai siktirit de lumea virtuala. Acum ti-ai rascumparat absenta cu o postare care trebuie atent si indelung rumegata. Chiar acum esti la mini-mogulul Gadea si trebuie sa stii ca stai bine, baieti chiar au facut efortul sa te asculte expunand proiectele. Esti tot mai sigur in explicatii si asta inseamna ca poti sa ai deja speranta la cheile de care pomeneai. Dar cand o fi sa fie, sa-i dai una in mecla javrei din partea noastra ca tare mult ne calca in picioare pe aici pe jos. Astia au ajuns sa se creada toti niste mici roberte, abuzul si hotia e tare la moda. Si au mare tupeu, obraz gros, nu gluma, dupa chipul si asemanarea stapanului cu obrazul abrutizat de alcool (ca tot vorbea de fetele altora). Dupa ei ar trebui sa le multumim pentru cei “doar” 25% pe care ni i-au luat, iar la “micile” fraude care le umplu buzunarele ar trebui sa cadem pe spate de admiratie in fata priceperii lor.

  67. Maia October 7, 2010 at 11:13 pm #

    Astept momentul in care Roberta Alma Anastase va suporta rigorile legii (“Nimeni nu e mai presus de lege!”) pentru ca a semnat si trimis spre promulgare proiectul, atestand ca legea a fost adoptata si cu respectarea prevederilor art.76 alin.(1) din Constitutia Romaniei, revizuita, in conditiile in care tot poporul a vazut ca a fost vorba de incalcarea cu buna stiinta si rea-credinta a Constitutiei.
    Astfel Legea pensiilor adoptata se va dovedi a fi fost de drept neconstitutionala, desi acum Curtea Constitutionala a declarat-o altfel.
    Cine va plati consecintele rezultate din aplicarea ei?
    Pentru ca vor fi foarte multe, inclusiv destine sfaramate, sanatate zdruncinata,…

  68. Victor Ponta October 9, 2010 at 7:19 pm #

    Am ramas temporar fara cont de Facebook (cand au auzit pedeleii ca vreau sa-l suspend pe Base, au intrat in panica si au zis sa incerce ei sa ma suspende de pe net). Ori au prea mult timp liber, ori au ordin sa traga la intamplare. E ca in celebra carte: “Niste tarani!”

  69. Bibliotecaru October 9, 2010 at 10:23 pm #

    M-aş mira să aibă ei specialişti atât de buni, cred mai repede că este vorba de cei de la Facebook.

  70. Adrian Paraschiv October 10, 2010 at 12:29 am #

    Salut Victor, sunt Adrian Paraschiv, unul dintre initiatorii grupurilor de clienti bancari nemultumiti.

    Acum suntem 14.500 pe Internet.

    Ti-am trimis un mail referitor la OUG50/2010 si stiu ca de acest mail o sa ne aducem aminte amandoi, peste ani: “Salut Victor, sunt Adrian Paraschiv”.

    Pe scurt: vezi aici ce au inteles cei din PSD (si cu siguranta si PDL, PNL) in Comisia Economica.
    Sa plang, sa rad…nici nu mai stiu.

    http://www.antena3.ro/economic/news/ordonanta-creditelor-ajuta-bancile-sa-pastreze-costurile-mari-la-imprumuturi_108462.html

    Apropos, Luni la 13:30 o sa venim cu o scrisoare la PDL, PSD, PNL, PC. La PSD ajungem in jur de 13:30.

    Stiu ca esti prins cu invitatia la presedintie si BPN, nu-i bai, numai sa ne primeasca cineva scrisoarea.

    HAI SUS !!!
    Adrian Paraschiv

  71. Doru Coarna October 9, 2010 at 7:30 am #

    N-ar fi rau ca ziua dezbaterii motiunii sau a suspendarii sa concida cu un miting puternic, reunit.

  72. Theodora October 9, 2010 at 11:45 am #

    Asa ar fi normal si cred ca asa o sa se si intample.
    Noi cei din strada o sa ii sustinem pe parlamentarii nostri.

Trackbacks/Pingbacks

  1. De ce opoziţia merită să piardă - October 7, 2010

    […] Ponta, la randul sau, o tine in continuare cu suspendarea si motiunile de cenzura, declarand ca “de data asta, chiar avem dreptate.” Nu stiu in ce masura dansul isi doreste o […]

  2. Ponta este singurul politician care a dat si in Vantu si in Voiculescu | Blogul Monicai Marinescu - October 7, 2010

    […] Ponta este singurul politician care a dat si in Vantu si in Voiculescu Posted on October 7, 2010 by monicamari| Leave a comment Merita sa cititi detaliile aici. […]

  3. Reactii dupa decizia lui Basescu de a nu promulga Legea pensiilor – Traian Băsescu, de ce ţi-e frică, nu scapi! « Hai ca se poate! - October 7, 2010

    […] Liderul social democrat, Victor Ponta, a salutat decizia presedintelui Traian Basescu de a retrimite Legea pensiilor la Parlament, spunand ca a fost solutia corecta si acceptabila pentru a detensiona o criza institutionala si politica. […]

  4. M.A.I inaugureaza o noua specializare la Scoala de Politie de la Campina, cea de Agenti Termici | Contrastiri.ro - October 7, 2010

    […] pofida crizei care ne apasa, arata o deosebita grija fata de siguranta populatiei. In cadrul unei festivitati solemne, desfasurate la Scoala de Subofiteri de Politie de la Campina, ministrul Traian Igas a […]

Leave a comment