Ambasadorul francez despre cei care au refuzat sa vina la Salonul de Carte: „Prin definitie, absentii gresesc”

22 Mar

Va propun sa cititi, mai jos, declaratiile domnului Philippe Gustin, ambasadorul Frantei, facute intr-un interviu pentru RFI. Consider ca este o pozitie de bun-simt.

“Eu sunt mai atent si am mai mult respect pentru interesul general pentru ca, printr-o luare de pozitie oarecare, sa fac publicitate absentilor. Prin definitie, absentii gresesc intotdeauna. Nu voi spune mai mult, eu unul ma bucur ca marea majoritate a autorilor au acceptat. Reamintesc ca invitatia pentru acesti autori a venit din partea Frantei. Deci cu atat mai rau pentru cei care au refuzat, iar eu nu vreau sa le fac publicitate

“E normal ca intr-o democratie sa fie exprimate toate opiniile. Dar asta trebuie sa se faca respectandu-i pe ceilalti si mai ales respectandu-i pe cei care reprezinta Statul”

Dar sa nu stricam ceea ce trebuie sa fie un eveniment minunat pentru Romania, pentru relatiile dintre Romania si Franta si pentru imaginea Romaniei in Franta

“In fiecare an exista incercari de a folosi Salonul de Carte pentru scopuri politice”

Standul Romaniei de la Salonul de Carte este unul care e la inatimea evenimentului. Romania e invitatul de onoare al acestui Salon, iar onoarea ce ii este facuta trebuie apreciata just. Si mai ales oportunitatea si vizibilitatea exceptionale care i se dau Romaniei prin acest Salon al Cartii, un eveniment extrem de important la Paris, in Europa si in intreaga lume. Este o oportunitate de a-si schimba imaginea”

PS: Cu ocazia aceasta, m-am hotarat sa creez o rubrica noua pe blog: “Ce NU puteti citi in presa portocalie”

25 Responses to “Ambasadorul francez despre cei care au refuzat sa vina la Salonul de Carte: „Prin definitie, absentii gresesc””

  1. Nicoara Ovidiu March 22, 2013 at 7:55 pm #

    Dv. Domnule Prim-Ministru ati fost acolo sau nu.?Am inteles ca nu…si regret asta !
    Cu consideratie!

  2. sed March 22, 2013 at 8:04 pm #

    Ca nu sunten primiti in schengen e vina politicienilor ce chiar au trimis romanii sa devina capsunarii si servantii Europei ! Ei bine Romania trebuie sa-si recheme oarecum oamenii cu slaba calificare ce fura prin Italia, Anglia sau Germania ! Chiar si tiganilor primarii trebuie sa le dea de lucru pe masura lor iar copiii lor trebuie sa frecventeze scoala ! Noi romanii in general nu ne putem ridica prin nemunca : am vazut in supermarketuri ceapa din Polonia, morcovi din Olanda si cartofi din Egipt ! Chiar nu se fac la noi aceste legume…sa nu mai spun ca se importa si carne la greu pentru mezeluri s.a ! Locurile de munca sunt putine si sunt ocupate la stat de multi cu cumul, ma refer aici de medici dimineata la spital si dupamiaza la cabinet , de pensionarii functionari de prin primarii ce iau si pensie si salariu iar tineretul pleaca ! Aceleasi lucruri se intampla in invatamant si multe alte ramuri unul cu doua slujbe altul trebuie sa plece in occident ! Ati vorbit d-le ministru ca laptele si cornul din scoli sunt o risipa ……ei bine in multe locuri din tara copiii se bat pe acestea ! Drumurile sunt vraiste tocmai pentru ca unele ar trebui trecute in subordinea primariilor si nu o faceti ! Asa ca in Romania sunt probleme mult mai serioase de viata si de moarte decat parerea unui demnitar european ! In masura in care vom fi mai prosperi vom avea si respect !

  3. gelu March 22, 2013 at 8:19 pm #

    Ponta este slab, trebuia din primele zile ale instalarii la Palatul Victoria sa trimita echipa de control a guvernului la DNA si Parchetul General pentru a constata cate dosare care ii au ca inpricinati pe pedelaci stau ascunse prin sertare din 2006 si pana in prezent si sa vada daca NUP-le date de procurori in multe dosare ce-i vizau pe portocalii sunt date pe bune sau la plesneala. Si de asemenea sa ceara Ministrului Justitiei ca sa constate daca contr-expertiza ordonata de Morar in care prejudiciu in cazul Flota a fost redus la zero a fost legala sau? Daca nu a fost legala Daniel Morar trebuie trimis in judecata de urgenta pentru infractiunea de favorizare a infractorului Traian Basescu. Macar acum in al 12 ceas poate Ponta si Pivnicierul incep auditul la Ministerul Justitiei, recte DNA si Parchetul General.

    • secuiu August 11, 2013 at 10:15 pm #

      Dosarele erau ale psd-ilor.

  4. Moţan Daniel-Crăciun March 22, 2013 at 8:45 pm #

    Domnule premier!..Eu aş felicita din tot sufletul pe autorii de carte absenţi…mai ales că domnia voastră în calitatea pe care o aveţi n-o puteţi face…! motivarea mea este simplă,: nu ne mai căciulim la acest popor, care ne jigneşte de câte ori are ocazia, si mă bucur că s-a găsit cineva, care să se facă auziţi şi nevăzuţi de feţele subţiri, ale domnilor care ne erau odinioară prieteni si fraţi, cum le place lor, să-şi treacă şi pe steag…. destul că avem copii, cărora le ducem dorul,…,slugi, in buricul târgului lor capitalist, Paris, care culmea se mândreşte emblematic, cu un turn, care pe fiecare placuţă si bucată asamblată, până şi de nituri româneşti,scrie:made în România, Uzinele Reşiţa…,da, se mândresc cu sudoarea oţelarilor români…,aşa că de stimat acest popor,( alături de toţi acei,care azi ne renegă şi ne consideră cetaţeni de mana a doua ai Europei,, pe care marea majoritate a românilor, n-o vizitează şi datorită acestui mod gresit de a ne cataloga,),n-o să-l stimez, până în clipa când îşi vor cere scuze publce,lucru pe care mă indoiesc că-l vor face vreodată….Sunt tatăl a cinci copii… şi doi dintre ei muncesc la francezi şi celălalt la irlandezi,şi m-aş bucura, ca cei trei, care sunt în ţară s nu fie nevoiţi să munceasca pe 300 de euro si după taxe să se trezească că rămân cu 50 ca să trăiască ,o lună,fiindcă 3 au terminat deja o scoală superioară,şi ultimele două fete nădăjduiesc că vor absolvi şi ele o facultate..Potentialul există dar în momentul alegerii, se trezesc cu acest blocaj,atât la stat cât şi la privaţi….La 50 de ani ai mei, începi să trăieşti doar pentru speranţă,,realitatea nu ne mai sperie, dar pentru ei… lipsa perspectivei îi trimite afară şi cu toate că sunt de-acord cu domnia voastră, că ar fi plăcut să revină tinerii în ţară şi cei de aici să nu mai emigreze ,lipsa unui loc de muncă,şi umilinţele, care le suportă de la patroni îmbogăţiţi peste noapte,şefi la stat, carora le- am devenit noi, care slujim România de peste30 de ani,mai ceva de batjocoriţi,decât bunicu la grofii lui Horti,,…daţi-mi voie să afirm, că tot exilul îi v-a paşte….Aveţi din partea mea girul, pe care vi l-am acordat în cabina de vot,Dumnezeu să vă dea Înţelepciunea necesară să puteţi realiza SCHIMBAREA în bine, a ţărişoarei ăsteia,şi s-apuc s-o văd şi eu…. Cu stima UN Român !!! Daniel-Crăciun Moţan. Sibiu,22 martie,2013 ,

  5. Stefan Schengen March 22, 2013 at 9:13 pm #

    Cum sa se prezinte in Franta ca inventatori ai caloriferului?? Cartarescu, Liiceanu, Djuvara, sunt oameni de cultura nu instalatori.

  6. anonim March 22, 2013 at 10:15 pm #

    Posibil despre concesiunile date pe nimic de PDL la Rosia Montana.Ati promis niste anchete.

  7. Delia Bogdan March 22, 2013 at 10:15 pm #

    Se pare ca “meseria” de carturar, intelectual rasat, etc. nu se intalneste intotdeauna cu un mare caracter. Si mi se pare deasemenea, ca uneori orgoliul depaseste ceea ce se crede a fi inteligenta unora. Un gest sub demnitatea unor persoane cu pretentii de intelectuali.

  8. Liviu S. March 22, 2013 at 10:28 pm #

    Ar fi culmea nesimtirii umane sa participe Victor Ponta la acest salon.

  9. Alex March 22, 2013 at 11:27 pm #

    Adevarat!

    Se dovedeste mai ales acum cand a aparut problema nationala din Covasna.
    Uite cine e marele absent: cine altul decat acelasi care ne-a mai dezamagit si cand a cedat in fata Europei la referendumul de asta vara, Victor Ponta.
    Tara arde, si baba se piaptana!!!
    Romanii se simt ofenstati in tara lor si Victor Ponta posteaza pe blog despre salonul de carte.
    Adica noi suntem romani si nu ne este permis sa facem ce vrem noi in tara noastra.
    Mare las mai sunteti domnule Victor Ponta!
    Milioane de romani au avut incredere in Victor Ponta si dvs incet incet ii dezamagiti.
    Puteti sa inventati, domule prim-ministru, ce vreti dvs despre Europa, care inevitabil se va destrama, despre drepturile omului, drepturile minoritatilor, drepturile maimutelor si alte plictiseli, aici dvs sunteti marele absent si tot dvs sunteti marele las.
    Nu exista alta problema mai importanta pentru o natiune decat problema nationala. Asa ca dvs ramaneti un las fara argumente.
    Si ati mai pus si pe blog pogramul Romania Puternica. Ce raspuns aveti la intrebarea cum poate fi o tara puternica cu un presedinte nebun si un prim-ministru las?
    Baietelul meu de 5 ani este mult mai curajos decat dvs. El ii infrunta pe tiganii cersetori. Dvs cred ca nu. Pana acum nu ati infruntat nimic. De ce sa cred ca veti infrunta tocmai acum? Nu ati facut decat sa bagati in seama un nebun care sta la Cotroceni si ati spus in fata europenilor: “am inteles, sa traiti!”
    Sunteti un prim-ministru al unei tari care a ramas fara armata, fara industrie, fara banci, fara magazine, fara flota navala, fara, fara , fara. Cred ca v-ar surade idea de a fi un prim-ministru al unei Romanii fara romani.
    Domnule prim-ministru, o tara nu pate fi puternica decat daca are conducatori puternici. Sunt multe exemple de lideri puternici, care au infruntat atunci cand a fost necesar sa infrunte, nu are rost sa enumar, dar are rost sa va reamintesc sa va uitati la vecinii Romaniei: Poate cineva sa-l infrunte pe Putin? Numai daca aud numele de Putin, toti liderii Europei dau in balbaiala. A spus vreodata Orban: “am inteles, sa traiti!”?

    PROBLEMA MINORITĂŢILOR IN RUSIA!
    DISCURSUL LUI PUTIN IN DUMA DE STAT A FED RUSIEI:
    “In Rusia trăieşte poporul rus, iar poporul rus nu admite nici un afront al unei minorităţi; acestea trebuie să respecte Rusia, pe ruşi şi legile fără să ceară favoruri speciale sub pretextul că sunt discriminaţi; CINE FACE ASTFEL, ESTE INVITAT SĂ PĂRĂSEASCĂ IMEDIAT RUSIA!!!
    Nu Rusia are nevoie de minorităţi ci ele au nevoie ca Rusia să-i primească, ofere adăpost, locuri de muncă şi hrană; în Rusia traiesc doar ruşi!”.

    Membrii Dumei de Stat au aplaudat in picioare 5 minute!!!!!

  10. STRAMOSII March 23, 2013 at 12:27 am #

    de acord cu dumneavoastra domnu ponta..e cea mai buna metoda blog-ul, scoateti in evidenta in doar cateva zile 2subiecte care ne priveste pe toti..un ziarist scrie de bine de tara noastra si unii care scriu in tara ne pateaza imaginea(ce face aroganta si din scriitori)
    si faza cu tva la paine este excelenta..asta conteaza,mancare ieftina si apoi fiecare se descurca..ne dam si noi romanasii cu parerea:)
    va respect din suflet

  11. aneta March 23, 2013 at 8:37 am #

    e ok daca deti haturile bine cum se spune in popor

  12. ADRIAN March 23, 2013 at 9:33 am #

    Intelectualii au o mare hiba: nu se iubesc[chiar se urasc],pot fi usor pacaliti ,ei insisi alunecand in jocul cochetarii cu puterea….Pacat! Totusi,daca tara asta nu este iubita de nimeni,ce vom face?!

  13. calin March 23, 2013 at 10:34 am #

    Buna ziua domnule Prim Ministru.Regret ca trebuie sa postez comentariul meu,care e mai degraba nemultumitor cu privire la ce se intimpla in cu totul alt domeniu,dupa o postare a Dvs cu care sant intrutotul de acord.Sa trec la subiect.In data de 14 03 2013 am platit calculatia pe care mi-au fact-o cei de la finante ,in acea zi, pt inmatricularea unei masini de familie(aprox 3800E).Masina are 3 ani, am adus-o din Germania, e superba,are f putini km, am primit 2 ani garantie din partea fabricii.In data de 18 03 2013 am mers la serviciul inmatriculari.Acolo surpriza,nu vor sa-mi inmatriculeze masina cu motivatia ca in 15 03 2013 a intrat in vigoare timbrul de mediu si (dupa cum spun ei)trebuie recalculat totul,trimitindu-ma din nou la finante.NU mi se pare normal ca la o taxa platita in data de 14 03 data in care era in vigoare o alta lege sa mi se ceara nu stiu ce recalculari.Nu e corect ca o lege sa se aplice retroactiv.Astazi toti cei care am achitat taxa in 13-14 03 2013 stam cu dosarele blocate neputind sa ne inmatriculam masinile.Am sunat la cabinetul min mediului si am fost redirectionati in toate partile dar e vraiste totala,nimeni nu a dat un raspuns clar.Au spus ca ma vor suna,nu a mai sunat nimeni.Se pare ca in Romania lucrurile intra greu in normalitate,desi noi simtim bunele dvs intentii.Va rog sa iterveniti cu autoritatea pe care legea v-o da pt ca lucrurile sa se puna in fagasul normal.Cu respect.

  14. friedmansky rozi March 24, 2013 at 12:35 pm #

    d-le ponta mare atentie la pnl racoleaza de la pdl si v-a fi mai tare si mai mare decit psd asa ca nu neglijati partidu nu trebuie ca pnl care urmeaza o doctina mai putin sociala sa o ia inainte ce e vai de populatia saraca si fara putere de a mai supravietuii iar aceasta masa v-a votat si va v-a vota dar nu-i dezamagiti va multumesc

  15. Theodora March 24, 2013 at 1:38 pm #

    Lovitura de PARTID!!!
    tovarasa procuroare ceausita macovei sa isi sesizeze prietenii …. s-au fraudat alegerile la conventia PDL …sa ii spuna cineva elenei udrea ca poate sa castige alegerile astea de pe locului doi … asa cum a intrat si in Parlament … prin redistribuire …. Este fraiera elena udrea … putea sa reia votul pana se alegea cu 99, 99% …. cum faceau in Parlament … se vota pana iesea cum le trebuia lor ….
    http://theodora0303.wordpress.com/2013/03/24/basescu-si-udrea-au-infrant-lovitura-de-partid-dupe-ce-au-furat-tot-ce-se-putea-fura-au-ajuns-sa-se-fure-intre-ei/

  16. cogetoergosum March 30, 2013 at 7:10 am #

    Daca standadele LOGICII,ESTETICII,ETICII nu sant identice se instaueaza ignoanta si couptia,dezbinaea si paupeitatea.A se vedea filmul lui MEL GIBSON-APOCALYPTO.

  17. Ghita Bizonu' March 30, 2013 at 11:46 am #

    Soc? Soc a fost interventia ta de ieri de la A3…
    Adica asa.. eu te-am votat, eu m-am “compromis” sprijindu-te si aparandu-te ,eu ti-am dat 70% din Parlament si tu te ratoiesti la mine?! Nu-ti pasa de ce simt IO?!
    Tine minte : IO , alegatorul te-am facut premier nu Basescu!
    IO te-m facut IO te omor!! Pe tine si pe toata gasca ta de va ziceti partid .. la primele alegeri baiatu’!! Atunci vei fi fost …

    VEI PLATI!

    • yoram54 April 2, 2013 at 7:06 pm #

      Domnu Ghitza…un pic mai calm…nici eu nu sunt fan al individei Kovesi, ( Godzilla), dar totusi va adresati Domnului Prim-Ministru…ce-i drept noi l-am ajutat sa ajunga acolo, si noi avem datoria sa sesizam cand ni se pare ca un compromis de genul acesta lezeaza nu numai Romania ci si pe Domnia-Sa !

      • GOGU-FOST PESEDIC April 26, 2013 at 10:16 am #

        Ghitza are dreptate eterna….cu vorba buna nu faci nimic,asa e d-le Ghitza si eu gandesc asa,la primele alegeri vor primi un sut zdravan!

  18. manolebenieamin March 31, 2013 at 8:54 pm #

    Si nici primul ministru Ponta Victor nu prea cunoaste realitatile din ROMANIA adevarata; Ponta Victor cunoaste doar partile vulnerabile, adica de unde poate fi furata Romania…mult si fara repercursiuni. Doar la atat se limiteaza priceperea de prim-ministru a domnului Ponta Victor.

  19. razvan April 23, 2013 at 11:25 pm #

    păi cine vrea niste introvertiţi, izolaţi si nesociabili în schengen ?

  20. Manole Benieamin April 29, 2013 at 9:37 pm #

    Pentru mine personal, ca simplu taran roman ce sunt, UE nu este cu nimic diferita de Poarta Otomana. Platim la UE 1,1 miliarde de euro anual (pentru ca Romania este o TARA MARE) si primim indarat 200 milioane de euro anual (pentru ca Romania nu indeplineste conditiile UE). In aceste conditii, eu, Manole Benieamin, ot Priponesti, Galati, Romania vreau sa ies din UE si Occidentul nu are decat sa o ia la…ue! Tutto qui!

  21. Popescu Ion May 27, 2013 at 12:02 pm #

    Domnule Victor Ponta V-am votat sa fiti drept si cinstit cu toata lumea.De ce numai muncitorii de la Oltchim au dreptul la ordonanta ca in toata tara au fost disponibilizari?Si noi ceilalti suntem in prag de pensie,am fost somer din 2012-2013 cine ar putea traii cu 480 ron?De ce nu se calculeaza din urma somajul care l-a taiat Boc pentru ca avem toti cetatenii acestei tari aceleiasi drepturi.Dupa 35 de ani vechime acum am ramas fara un loc de munca nu am cu ce traii,noi acum ce facem ca trebuie sa mancam in fiecare zi?Dati si pentru cei trecuti de 50 de ani o ordonanta sa iesim la pensie nu doar pentru politisti,militari,CFR daca nu sponsorizati cu bani de la UE sa ne primeasca inapoi la munca,oricum suntem slugi pe mosia patronilor straini.Ganditi-va ca sunteti parinte ajutati-ne si pe noi copii mei au abandonat studiile din cauza saraciei.Ce a taiat Boc a-ti dat inapoi la toti,dar somerii?Sa ne sapam o groapa si sa intram in ea de vii.M-am saturat in fiecare zi sa plang si sa ma uit la televizor asteptand o veste buna din partea dumneavoastra!Cu mult respect un somer care spera la ceva mai bun!

  22. Geambasu July 31, 2013 at 7:50 pm #

    Du-te la padure FRANCOIS!!

Leave a Reply

