De ce il sustin pe Mircea Cartarescu?

10 Oct

Nu o fac pentru a ma lauda cu citirea cartilor sale in campanie si nici pentru asocieri de imagine – pana la urma, diferentele de opinie dintre noi sunt multe si clare. Dar cred ca trebuie sa fim alaturi de un nume mare al culturii romane contemporane, indiferent de diferentele de opinie.

Cred ca Romania are mare nevoie de o victorie a lui Mircea Cartarescu in competitia pentru premiul Nobel. Ar fi o mare mandrie pentru noi, ca tara. Am aflat care sunt cotele principalilor candidati la acest prestigios premiu si stiu ca, desi nu se afla neparat pe lista scurta, Mircea Cartarescu are o sansa importanta. Este mai bine cotat decat multi autori importanti ai lumii, iar acest lucru este deja o mare realizare, pe care o salut.

Nu suntem mai multe Romanii, chiar daca politica uneori ne separa foarte mult. Suntem o singura tara si, atunci cand avem o valoare, trebuie sa o salutam si sa o sustinem.

118 Responses to “De ce il sustin pe Mircea Cartarescu?”

  1. Vasile Roaita October 10, 2012 at 1:09 pm #

    Presupunand ca stie sa scrie, adica stie alfabetul, l-as sustine si pe Traian Basescu pentru Nobel; sau pentru Oscar…Numai sa incepem odata aceasta statistica…

    Da’ cine e Cartarascu” asta, frate? Si de ce trebuie sustinut?
    Daca le are cu scrisu, ia premiul Nobel si fara sustinere politica…

    De fapt, asta e si greseala; oamenii politici ii “sustin” pe sportivi, scriitori, actori, etc… De fapt, inventeaza prilejuri pentru a-si spori popularitatea…

    Ba, unii oameni de stat isi pun avionul sau elicopterul la dispozitia VIP-urilor pentru a-si mari capitalul politic…

    Nu e rau sa i se taie parghiiile de popularitate lui Base’; asa cum i le-a taiat el lui Iliescu,…Da’, intre timp, a ajuns sa se creada Capitan…Si nu de vas!

    Asa ca, dupa ce scapam de influienta lui Basescu, dupa ce va fi scos din toate scarboseniile in care s-a inventat, ar trebui sa avem garantia ca nu se va naste alt capcaun…

    Si pentru asta, ar trebui sa “jurati pe rosu'”! Ca asa se spune la noi, in cartier…

    • livia October 10, 2012 at 6:55 pm #

      cine- Caratrescu ? Acesta-i Cartarescu Mircea un psihopat si ratat huligan securist.Cititi-ii “opera” si va veti lamuri singuri,individul a distrus total orice valoare literara romaneasca postdecembrista.

      http://roncea.ro/2012/05/15/video-exclusiv-confesiunile-unui-spion-die-mircea-cartarescu-a-coabitat-cu-securitatea-ca-sublocotenent-antrenat-ca-politruc-in-caz-de-razboi-si-a-scris-la-revista-activistul-a-comandamentului/

    • Constantin October 10, 2012 at 8:43 pm #

      Mare om Iliescu asta si daca ii crestea si popularitatea aveam si noi sansa sa intram in clubul Coreei de Nord,al Cubei s.a.Vad ca va tot scarpinati de Basescu doar doar o vota masiv prostimea USL.La romani este o vorba si anume:sa pui punctul pe “i” dar pentru unul care s-a gandit sa comenteze o personalitate ca a d-ului Cartarescu ar fi indicat sa extraga i-ul din “influienta”.Tu ce zici măi Ţâlică?

    • Vasile. October 11, 2012 at 12:34 pm #

      Aferim

    • Violeta Ion October 13, 2012 at 10:09 pm #

      Şi Bucureştiul are baroni!

      Şi încă unii barosani. De pildă barosanul Vanghelie care nu obişnuieşte să acorde audienţe pentru că asta ar însemna să dea ochi cu electoratul pe care l-a împînzit astă primăvară cu reclame duioase referitoare la omenia lui. Că a ajuns iar Primar, e de înţeles : cum să nu-ţi zboare ştampila din mînă cînd se iţeşte de după perdea masca Atănăsoaiei, e drept că un pic mai îmbujorată ? Acum urmează alegerile parlamentare şi circul reîncepe, deşi nenorocirea cea mare a fost deja făcută şi mărturisesc că l-am votat pe Vanghelie pentru că n-am avut de ales. Să fi fost mai bine dacă anulam votul? Nu ştiu.
      Ce ştiu e că, în campanie, în Parcul Sebastian au fost plantate floricele, după o săptămînă au fost rase, au smuls şi tufele de trandafiri care făceau atracţia parcului, au curăţat şi iarba veche ca să aducă una nouă şi strălucitoare. Cînd i-am reproşat asta lui Bogdan Georgescu, care atunci era foarte preocupat să dea indicaţii despre cum să fie strînşi cîinii maidanezi de hingherii proaspăt apăruţi la Poliţia Animalelor (între noi fie vorba, lucrătorii de la ADP care îi şi adăpostesc în curte, după care îi împrăştie în funcţie de cum au drumurile : pe cîmp sau mai aproape, în alte sectoare) mi-a rîs în nas. Cu această Poliţie a Animalelor poţi să crezi că intri în normalitate, dar ce te faci cînd în spatele ei apar nişte interese jalnice? De fapt, această instituţie, constituită cît ai bate din palme, nu ştiu cît de legitimă e în condiţiile în care de la Primărie şi chiar de la Poliţie (unde şef e Bogdan Georgescu) se trimit note în care se dezic de aceste acţiuni. Păi dacă nu o recunosc ei, atunci cine s-o recunoască ?

      Campania a trecut, afişele s-au dat jos, cîinii îngrijiţi de oameni au fost lăsaţi prin alte sectoare să facă haite pe lîngă sacoşe şi să se bată pentru teritorii noi, dar au avut grijă să ducă din ei şi la bazele oficiale, Pallady şi Mihăileşti, ca să nu se prindă prostimea de chestie.
      Nu arunc vina pe PSD pentru ce face baronul Vanghelie în sectorul 5, dînsul e o specie aparte, încadrabil la categoria grea „Elena Udrea”. E adevărat, nu oricine poate să preia campania PDL !
      Îi respect în continuare pe cei care au luptat în Parlamentul României (Victor Ponta) şi în Parlamentul European (Daciana Sârbu) pentru drepturile animalelor şi drepturile iubitorilor de animale. La urma urmei, e un lucru de bun simţ să nu doreşti să-ţi construieşti campania pe suferinţă, şi asta ar trebui să fie valabil şi pentru baronii Bucureştiului, chiar dacă n-au suflet.

      PS. Aflînd că vreau să-i dau în judecată (deşi nu prea am cu ce, nu i-am filmat, mă bazez doar pe ce am văzut eu, cu ce mi s-a întîmplat mie ), Iulian Niţu s-a prezentat la uşa mea, miercuri, însoţit de doi poliţişti de la Poliţia locală ( să facă tata atac de inimă, cînd era mai normal să mă sune) ca să mă anunţe că îmi face dosar penal pentru un cîine pe care l-am scos de la Mihăileşti şi pe care l-a văzut apoi tot pe teritoriu. Indulgent, mi-a dat o săptămînă să-i găsesc un adăpost.
      Eu rezolv problema cu cîinele dar dînsul ce se face dacă îi acord o săptămînă să aducă cîinii aruncaţi pe cîmp şi în sectorul 3 ( între ei fiind şi cîini sterilizaţi de mine şi crotaliaţi)?

      Şi încă ceva : Poliţia animalelor din sectorul 5 trebuie să fie desfiinţată. Urgent. Votez pentru asta!

      • dana October 17, 2012 at 10:06 am #

        da, acest nitu iulian , umbla prin sectorul nostru , ca in vestul salbatic, da un spectacol MACABRU, umbla cu crosele pe umar, aduna catelusii nou nascuti, caini cu crotal, fara crotal, la gramada, un om fara suflet , infatuat, caruia degeaba ii explicam , ca unii dintre caini au peste 10 ani, crescuti de noi, castrati de noi, blanzi.
        Sunt curioasa, daca, acest individ face dosare penale si asociatiilor, si ong-urilor, si tuturor persoanelor fizice care au scos caini din adapost????
        Dle Vanghelie, unde sunteti??? V-au votat oamenii, ati promis ca sunteti alaturi de ei, desemnati oameni competenti sa va reprezinte!

    • mircea carturarescu October 14, 2012 at 10:28 am #

      Cu durere vad ca deja USL se crede invingator, desi CAM ASA ESTE. Cu ce ne este superior USL??? Nici nu am inceput lupta si ne si dezbinam.De ce??? Castiga cineva in DEZBINAREA noastra ??? DA.DA.DA.USL.USL vede ca nici nu ne-am stabilit bine campul de bataie si ne certam:Cine sa ia,cine sa faca,etc.De ce???TREBUIE SA INVINGEM-DAR UNITI !!!Nu mai exista Foerta Citrica, PDL, USL,etc ci ALIANTA-pe timpul bataliei. Va fi o BATALIE a MINTII,a DEZINFORMARII,a INTELIGENTEI POLITICE- de care noi nu suntem capabili.Vreti sa castigam ??? UNITI-VA IN MINTE ,IN GANGIRE, DAR SI IN ACTIUNE.Ganditi totul IMPREUNA cu SRI, SIE, etc.
      Mama mi-a zis ceva extraordinar care va fi valabil in veci: DUMNEZEU l-a creat pe OM sa Gandeasca,sa actioneze Rational, sa foloseasca toate darurile cu CAP-altfel i-ar fi pus in loc de cap un dop sa nu-i ploua in burta , asa cum au majoritatea dintre noi.
      Macar acum UNITI-VA!!! O TARA-ROMANIA-va asteapta SA O DISTRUGETI DEFINITIV !!!
      —-
      Extraordinarii si in veci pomenitii MRU, PAPAHAGI, NEAMTU si nu in ultim rand BLAGA, UDREA, IGAS, FALCA, FLUTUR, BERCEANU, VIDEANU fiti —-UNUL.
      —–
      Toate formatiunile ALIANTEI ——UNA !!!

      Doar asa—– VOM INVINGE USL si ROMANIA VA RENASTE din nou adusa de noi in noroi !!!

      SUCCESURI !!!

    • Camelian Propinatiu October 17, 2012 at 8:35 am #

      Mircea Cartarescu, desi ne alunga iresponsabil investitorii afirmând in Adevarul ca România se indreapta spre o fascizare treptata, merita si acum, în 2012, in postromânism, sa fie sprijinit cu întreaga forta a statului (ICR e doar o picatura intr-un ocean), sa ne aduca acel Nobel incontestabil romanesc, de care viata noastra intelectuala are atâta nevoie. Nici macar academician, inca mai e timp sa-i difuzam orbitor euroatlantic o imagine de aparator antifascist al democratiei, al justitiei si al presedintiei amenintate de lovitura de stat care ne-a confiscat Referendumul.

    • Prof.Gh.C.Dinulescu-Campina October 27, 2012 at 1:18 pm #

      Ai dreptate, Vasile Roaita.
      Practic, in niciun domeniu nu avem un laureat al premiului Nobel; cei care au fost nominalizati, daca au primit premiul, l-au luat ca “cetatean al altei tari”.
      Cartarescu se va multumi cu nominalizarea; nu este un mare scriitor ci numai un oportunist pedelist.
      Desi am creat un nou sistem filosofic si l-am “sprijinit” cu numeroase ipoteze noi in fizica si astronomie, perversul Patapievici l-a preferat pe Cartarescu.
      Sa nu credeti ca nominalizarea este “pe dai boj”, ICR a platit cateva sute de mii de euro.
      A propo pentru viitoarea putere politica a tarii; ICR, Academia si celelalte institutii stiintifice sa se preocupe de adevarata “intelighentie” romaneasca, sa aiba incredere ca aceasta exista si nu este cea care este agreata de Plesu, Liiceanu, Patapievici sau de actualul presedinte al Academiei care in mod nepermis a afirmat ca Ponta art fi plagiat.
      In ce ma priveste, afirm cu tarie ca premiul Nobel pentru fizica din acest an a fost acordat pentru o teorie nefundamentata, conformista, holywoodiana pe care eu o cantest demonstrat in lucrarea mea “Modelarea rationalitatii fizice si metafizice”.

      • CORNELIA October 29, 2012 at 3:48 pm #

        Va sustin domnule Profesor Gh.Dinulesci-Campina pentru ce declarati in privinta premiului Nobel de anul acesta pentru fizica,dar asa sunt marii scriitori,putin nebuni, excentrici,si in politica lamentabili. Nu uitati ca multi dintre ei au fost contestati de propriul popor ,ceea ce nu a dus la nimic bun.

      • Manole Benieamin November 6, 2012 at 3:29 pm #

        Si atunci, vazand toata aceasta ura si dezbinare nascute numai din invidie prosteasca intre asa zisii intelectuali romani, eu, ca simplu taran roman, nu este normal sa incep sa dau dreptate celor care defilau prin Bucuresti in ’90 cu pancarde pe care era scris: “IMGB face ordine”, “Noi muncim, noi nu gandim”, “Moarte intelectualilor”? Sa va fie rusine VOUA , nu NOUA celor care mai pastram inca vie flacara romanismului. VOUA, asa zisilor intelectuali, care stiti sa fugiti numai dupa ciolan si…nici macar nu mai stiti carui popor apartineti. Rusine VOUA! Iar eu, ca simplu taran ce sunt, voi face tot ce depinde de mine, ca si in Mileniul IV sa mai existe un popor roman. Rusine!

    • cogetoergosum November 24, 2012 at 7:59 am #

      CULTURA conoteaza grandoarea,excelenta,calitatea fiind o predestinare,o vocatie,un apostolat si nu in ultimul rand o virtute care uneste in sufletele noastre ratiunea cu sensibilitatea.

  2. cornelia October 10, 2012 at 1:24 pm #

    Da ,il sustin pe Mircea Cartarascu,si daca trebuie si se poate fi apreciat pentru un premiu asa de prestigios ca Premim Nobel,de care tara noastra a fost frustata de cateva ori si chiar furata ,atunci se cuvine sa se faca toate eforturile de a fi printre laureati.

    • ROX October 13, 2012 at 11:01 am #

      Corect..dar totusi…. la cate pareri ferme am ratat …mai bine ne abtineam cu asta…

  3. NODO October 10, 2012 at 1:34 pm #

    O mare porcarie!

  4. Adrian Haidu October 10, 2012 at 1:51 pm #

    perfect de acord, desi uneori ni se pare ca sunt romanii si romanii…

  5. anonim October 10, 2012 at 2:34 pm #

    Cred ca are fursecuri si biscuiti cind lanseaza o carte.

  6. Mihaela October 10, 2012 at 2:56 pm #

    Sunt deacord cu dumneavoastra !!! In ultimi ani sub acest regim s-a creat o dezbinare uriasa umana ,unde intelectuali au fost tratati cu dispret neavand un loc al lor respectat.De aceea ma bucur sa vad reactii pozitive si incurajari . Indiferent de situatia grea in care ne aflam, nadajduiesc,ca facem cate un pas in fiecare zi sa revenim la o normalitate echilibrata ,si dumneavoastra sa fiti acolo sa vegheati ,eu personal am incredere ca aveti intentii clare si bune !!! si eu voi aici sa va incurajez !!!

    • Vasile. October 11, 2012 at 12:35 pm #

      Mihaelo,eu nu am aceeasi incredere.

    • Livia Ursuleanu October 11, 2012 at 2:07 pm #

      In stilul care-l caracterizeza ,despre ofiterul securist Cartarescu Mircea s e poate spune ca-i ca porcul ,da nu ratul.Si anul trecut huliganul psihopat Cartarescu Mircea a visat ca ia premiul Nobel pentru literatura si nu l-a luat .anul acesta infesteaza iarasi decernarea premiul Nobel pentru literatura cu mizeria lui huliganica ,Levantul.Fiti siguri ca nici anul acesta nu i se va acorda atenmtie acestuio huligan care in cal mai animalic mod a insultat-o pe regina Angliei.levantul este un ghiveci scos din mintea unui psihopat piperat cu expresii grobiene asa cum stie sa se exp[rime favoritul altui huligan securist Basescu Traian.In Levantul se amesteca paranoic,legenda Monastirii Argeşului şi proverbele lui Anton Pann, Ţiganiada lui Budai-Deleanu şi întinsa producţie poetica a lui Bolintineanu, versurile nostalgice ale lui Ion Pillat, sintagmele lui Ion Barbu ori personajele bine cunoscute ale lui Caragiale, şi, deasupra tuturor, cantitativ şi intensiv, lirismul eminescian fac din

  7. fluxnews October 10, 2012 at 4:30 pm #

    Ok,, sa il sustinem pe Cartarescu putin, desi nu prea inteleg motivul… , dupa care sa ii facem vant levantelui la Pora & Company, sa se falgeleze intre ei pe muzica marinareasca

  8. pagubit October 10, 2012 at 4:44 pm #

    Am depus acum 25 de ani bani pentru cumpararea unui autovehicul Dacia. Nu am primit valoarea reactualizata a depozitului meu bancar, nu am primit masina, nu am primit nimic. In aceeasi situatie mai sunt 2000 de oameni. Exista un proiect de lege, PLx 226/2011 care inlatura consecintele acestei privari de proprietate/ sanse in viata. De ce nu este adoptata ? Mi-am propus sa dau acest mesaj de 1000 de ori. Sper ca acest guvern sa fie … altfel. (nr.301)

    • Vasile. October 11, 2012 at 12:38 pm #

      Pagubitule,nici acest guvern nu este altfel,ci ,dimpotriva,este mai slab ca oricare dintre ele.Pacat ca multi dintre noi nu sesizeaza asta.Apropo,oare de unde l-a gasit Ponta pe ministrul Chitoiu?

  9. florin October 10, 2012 at 5:09 pm #

    Stimabile una vorbesti si alta fumezi. Poate ca dupa sustinerea ce i-o acordati lui Kovesi si lui Cartarescu o sa propuneti si calul d-nei Basescu pentru o functie de senator? Cred ca aveti oportunitatea sa-l introduceti pe lista ”scuta” a celor ca si alesi! E mai bine cotat decat alti propusi ai dvs. Continuati d-le Ponta, continuati. Tineti-o tot asa si sa nu va mirati cum veti fluiera a paguba in decembrie.

    • moromete October 10, 2012 at 11:06 pm #

      ARE PERFECTA DREPTATE

    • Vasile. October 11, 2012 at 12:40 pm #

      Aferim Florine.Bine combatut.

    • Livia Ursuleanu October 11, 2012 at 1:45 pm #

      florin ma mir ca a ramas la vedere comentariul tau,toate comenatriile care argumenteaza despre ofiterul de securitate Cartarescuy Mircea cea de a patra spiotza la troica stalinsit-nazista Patapievici,Liceanu,Manolescu.Acestia l-au propus la premiul Nobel pentru literatura pe huliganul si obsedatul sexual,evazionistul fiscal Cartarescu Mircea.Este rusinos ca un om de calibruil lui Victor Ponta sa-l sustina pe cel care prin scrierile sale obscene ,huliganice denigreaza si blameaza literatura romana.Pesemne Victor Ponta nu stie răul pe care l-au făcut culturii române “Intelectualii lui Basescu” este de neimaginat! Pentru ei nu erau buni scriitori ca Fanus Neagu sau Mircea Micu, care au murit de supărare, i-au taxat drept „expiraţi”, au fost făcuţi zei indivizi fără conştiinţă ca Liicheanu, care înjură comunismul, dar a profitat imens de Ed. Politică, a furat-o pur şi simplu, şi a transformat-o în Ed. Humanitas, făcând din Căcărtărescu un candidat la Premiul Nobel! Fură mai rău decât comuniştii si o fac si pe cocoşii capitalişti! Aceştia nu sunt intelectuali, sunt bandiţi. Caragiale le zicea liber-schimbişti. Mereu cârmesc spre cine le da ciolanul de ros. Plesu si-a si declarat liber-schimbarea. Acestia sunt „intelectualii” lui Papura Voda, indivizi fara coloana vertebrala, adica fecalele lui Patascârbici!

      În America nici un scriitor nu este susţinut pe bani publici, fiecare e propriul artizan, aici banul public e ban public, în folosul comunităţii, nu al unuia sau altuia. Fiecare scriitor îşi câştigă prin har şi muncă proprie cititorii. A făcut ICR un sondaj de piata să vada daca acest profesoraş, Căcă, este cerut de cititori? Nu. Ei i-au scos cărţile, le-au tradus în toate limbile pământului, pentru că aşa „a vrut muschii” Patabăseşti, un aliaj grotesc, o monstruozitate a naturii, cum nici un Morgenstern nu a imaginat!

      Noul ICR are o sarcină imensă, să ia aminte la tot ce au semnalat cititorii, să facă transparent jaful fostei conduceri şi să ceară socoteală la tribunal. Aceşti flamânzi trebuie să restituie poporului român banii pe care i-au luat cu japca. Sume imense pe mizerii, pe “ardei in vagin”. Nimic din ce au zamislit Patahârbici et co nu a fost moral.

      L-am cunoscut pe Patapievici. Este de o obrăznicie fara margini. Un sictirist, un maimuţoi plin de ifose. Atitudine pe care a transmis-o si subordonatilor, care se comporta ca el. Corina Suteu este copia lui. A stat ilegal în post, fiindca fostul ei soţ era fotograful lui Băsescu, si trai neneaca! Perfizi, vicleni, cu multe fete. Una îţi spun, dar fac ce ştiu ei. Ca şi actuala schimbare, pleacă ai noştri, vin ai noştri. A plecat o puicuţă, vine alta. La New York a venit Doiniţa, care cu puţin timp înainte de şutarea lui Şuteu îşi lansase la ICR o carte prin care valida o hoţie strigătoare la cer. Ea a intrat direct ca bomboană pe colivă, adică pe poarta hoţiei, nu pe o poartă curată.

      Dintr-o poetă modestă, dar la locul ei, a prins gustul parvenirii şi Emil Constantinescu a cocoţat-o peste tot, iar acum a devenit şi critic plastic! Vă daţi seama, critic, cu un limbaj de cioară vopăsită! Aşa au vopsit cioara şi alde Patahârbici, care o face pe filosoful! Nulităţi fără operă au ajuns să sfideze orice talent. De ce? Fiindca au avut bani cu ghiotura la discreţie. Ei au perpetuat la vârful culturii sistemul comunist, care i-a invatat pe scriitori şi artişti cu pomana, cu mana cerească. Ajungea Perjovschi să mâzgălească pereţii lui MoMA la New York, dacă nu-l trăgea acolo purcoiul de bani ai ICR? Pataharbici et co. sunt mostre de activisti comunisti sau fascisti! ICR prea rimeaza cu PCR, trebuie sa-si schimbe si titulatura, altfel ne gândim la el ca la Institutul Comunist Român.

      Ia sa nu mai fie pomeni, fiecare sa munceasca, sa vedeti, ar mai fi pe piata vreo carte scrisa de Căcă? Ce editura ar investi in lucrari fara valoare, fără cerere? Ei si-au batut joc de adevaratele valori si au investit in mizerii de genul celor pe care le-am tot semnalat de câte ori am scris despre ICR New York. Nici comunistii nu au fost atat de unilaterali, de purtatori ai drapelului antiromanesc şi pornografic!

      Inainte de demisie, Pataharbici se plângea ca i s-a tăiat din pradă, ca nu mai poate sa-si continuie „proiectele in derulare”! Care proiecte? Niste jafuri!? Sa-i faca lui Mungiu festival la Bruxelles, să-şi expună ultima mizerie, cu măicute lesbiene şi preoţi ortodocşi schizofrenici, film care nu a fost cumpărat de nimeni, care nu e cerut de spectatori, care e un fiasco în România, dovadă că nu rulează la nici un cinematograf public din ţara! Iar când a rulat la Vaslui, protopopul şi spectatorii au strigat că e o ruşine!

  10. - October 10, 2012 at 5:21 pm #

    Chiar sintem mai multe Romanii daca se ajunge ca SRI sa verifice o inregistrare pentru un carnet de sofer. Drama mare! O beizadea trebuie sa mearga cu autobuzul! E apocalipsa! Aleluia!

  11. Victor October 10, 2012 at 6:47 pm #

    D-le Victor Ponta, la declatia dvs. ca veti guverna pana in 2016,eu cred ca s-ar putea sa nu guvernati nici pana in 9.12. Am crezut mult in Ponta si USL, dar m-au dezamagit cumplit prin ceea ce au facut, dupa “saptamana luminata” cand au castigat stralucit prima batalie, dupa care au pierdut razboiul, chiar daca in conditii vitrege. Nu descriu toate gafele penibile facute, ci ma refer la una, cea cu sefii DNA si a Parchetului General. Alaltaieri, 8.10, la orele 18;45, v-am vazut in direct (Ponta si Antonescu), cu discutii dupa o sedinta a USL, raspunzand ziaristilor. Cand au fost solicitati sa raspunda despre numirea lui Luluta Kovesi la Bruxelles,sau poate procuror sef la DNA, ambii copresedinti au fost penibili. Orice i-au intrebat ziaristii pe aceasta tema, au dat raspunsuri arogante si lipsite de logica, chiar si de bun simt, depasindu-l net si pe Boc. M-a apucat o scarba de nedescris fata de aberatiile spuse,dar si fata de atitudinea lor de aroganta, infatuare, sfidare ostentativa si atotsuficienta pe care au afisat-o. Am vazut apoi la TV ca si uslasii din studiouri, indobitociti ( nu pot spune indoctrinati ca nu au asa ceva), repetau ca papagalii ce minunati conducatori au si ce bine au spus cand au debitat enormitatile cu sefii de la DNA si Procuratura Generala ?! Acelasi discurs tamp , ca al pedelacilor !
    In aceste conditii, vor pierde increderea populatiei, iar Basalaul cu clanul lui mafiot, o sa-i faca zob. Ce motive as avea sa votez USL? Sa fiu dezamagit total si doar sa votez raul cel mai mic ?! Nu doresc asa ceva, as dori sa dau in bot (desigur cu votul!) raului cel mai mare, regimului securisto-mafiot al Basului si clicii sale. Asa ca pana se va introduce votul negativ, care sa conteze prin contabilizare, eu nu ma mai duc la vot. Sa guverneze Ponta si USL-ul, chiar pana in anul 3016, dar fara votul meu. Cred ca multi romani gandesc la fel.

  12. Radu October 10, 2012 at 7:03 pm #

    La titlul postarii “De ce il sustin pe Mircea Cartarescu?” pot da un singur raspuns corect si anume ” Din acelasi motiv pentru care il sustineti pe Basescu”. Restul sunt vorbe goale, demagogie pura pentru prostirea prostilor.

    • Livia Ursuleanu October 12, 2012 at 1:28 pm #

      GOGOASA LUI TRAIAN BASESCU LA PREMIUL NOBEL:MIRCEA CARTARASCU!Cum va imaginati ca huliganul securist Cartarescu Mircea ar fi fost admis la nominalizarea premiilor Nobel pentru literatura pe 2012.Masinaria securista a asasinului terorist international Basescu Traian functioneaza perfect distructiv in Romania.Daca as fi in locul premierului roman, as face toate demersurile jurudice pentru ca criminalului international Basescu Traian sa i se puna cu celeritate RAPID CATUSELE PE CARE LE MERITA CU PRISOSINTA.Nu sunt bani de pensii, de salarii ,mor copiii in spitalele ramase de la guvernarea mafiota PDL-ARD-ista lagare naziste de exterminare umana ,iar evazionistul fiscal Cartarescu Mircea nu este nici macar batut pe umeri de ANAF?
      Daca Videanu,Udrea ,MR Unguent ungureanu nu raspund PENAL pentru infractiunile de care CERT,cu DOVEZI se fac vinovati ,USL va palti drastic la alegerile parlamentare.
      ieri o venerabila profesoara de istorie care a fist victima turnatoriilor asasinului MR Ungureanu intreba ,”cum este posibil ca acestui individ sa i se permita sa camndideze la alegeri ,atat tiump cat in PICCJ SUNT MUSAMALIZATE DOSARELE LUI DE INNALTA TRADARE.

  13. Victor October 10, 2012 at 7:06 pm #

    D-le Victor Ponta, la declatia dvs. ca veti guverna pana in 2016,eu cred ca s-ar putea sa nu guvernati nici pana in 9.12. Am crezut mult in Ponta si USL, dar m-au dezamagit cumplit prin ceea ce au facut, dupa “saptamana luminata” cand au castigat stralucit prima batalie, dupa care au pierdut razboiul, chiar daca in conditii vitrege. Nu descriu toate gafele penibile facute, ci ma refer la una, cea cu sefii DNA si a Parchetului General. Alaltaieri, 8.10, la orele 18;45, v-am vazut in direct (Ponta si Antonescu), cu discutii dupa o sedinta a USL, raspunzand ziaristilor. Cand au fost solicitati sa raspunda despre numirea lui Luluta Kovesi la Bruxelles,sau poate procuror sef la DNA, ambii copresedinti au fost penibili. Orice i-au intrebat ziaristii pe aceasta tema, au dat raspunsuri arogante si lipsite de logica, chiar si de bun simt, depasindu-l net si pe Boc. M-a apucat o scarba de nedescris fata de aberatiile spuse,dar si fata de atitudinea lor de aroganta, infatuare, sfidare ostentativa si atotsuficienta pe care au afisat-o. Am vazut apoi la TV ca si uslasii din studiouri, indobitociti ( nu pot spune indoctrinati ca nu au asa ceva), repetau ca papagalii ce minunati conducatori au si ce bine au spus cand au debitat enormitatile cu sefii de la DNA si Procuratura Generala ?! Acelasi discurs tamp , ca al pedelacilor !
    In aceste conditii, vor pierde increderea populatiei, iar Basalaul cu clanul lui mafiot, o sa-i faca zob. Ce motive as avea sa votez USL? Sa fiu dezamagit total si doar sa votez raul cel mai mic ?! Nu doresc asa ceva, as dori sa dau in bot (desigur cu votul!) raului cel mai mare, regimului securisto-mafiot al Basului si clicii sale. Asa ca pana se va introduce votul negativ, care sa conteze prin contabilizare, eu nu ma mai duc la vot. Sa guverneze Ponta si USL-ul, chiar pana in anul 3016, dar fara votul meu. Cred ca multi romani gandesc la fel.

  14. Lungu Mircea October 10, 2012 at 8:53 pm #

    indiferent de motivul care va determina sa-l sustineti, rezultatul este unul jalnic pentru USL, ca si in cazul Kovesi si, mai trist, al acelui nesimtit , veros si de nefrecventat coleg al dvs. Borza, care face bani cu sacul din lichidari si mai este si din Cluj, intamplator sau nu, orasul jigodiei de Ioan Rus pe care inca nu l-ati trimis la lada de gunoi, ba dimpotriva.
    Cred, cu tot regretul, ca este momentul sa va decideti daca sunteti de stanga sau un intrus daunator partidului in frunrea caruia ati ajuns, sau un tucalar al lui Basescu cu momente de “teatru” in care deveniti pentru scurt timp un “adversar” vocal al marelui tradator national care este T. basescu.
    Cum v-ati facut un titlu de glorie ca nu l-ati votat NICIODATA pe domnul Iliescu, cred ca ar fi cazul sa treceti la aripa pedelista de la Cluj si sa lasati locul pentru un adevarat adversar al lui base si un luptator contra abuzurilor unor politruci desantati precum Barroso, Reding si Gitenstein.
    Imi pareti tot mai nesemnificativ in viata politica actuala si un adversar de fatada al mafiei securisto-masonice condusa de basescu si Isarescu.
    Nu astept nici o lamurire pentru ca ori sunteti santajabil, ori nu sunteti suficient de curajos pentru a lupta pentru Romania.
    As vrea sa dispara acest specimen obraznic si daunator Remus Borza, pentru a incerca o reconciliere cu imaginea tot mai palida a dvs.
    Cu regret,
    Mircea Lungu

  15. gabriella October 10, 2012 at 9:58 pm #

    Chiar nu inteleg ce atata tema pe seama lui Cartrescu….se pare ca si Traian Basescu il citeste. Bravo lui sa ia ce premiu merita,dar dumneavoastra aveti o datorie fata de noi romanii care v-am votat la referendum sa ne sustineti,sa ne faceti viata mai usoara Se pare ca si cu voi am dat-o in bara. Eu sunt un cetatean al acestei tari care muncesc cinstit,platesc taxe si impozite la stat,lucrez intr-o institutie bugetara,iar cand ma imbolnavesc niste domni care sau indragostit de acele scaune dragute imi spun ca nu-mi platesc concediul medical….nu ca ma doare un picior sau altceva,chiar am o boala grava. Despre astea sa scrieti pe blog,vreau sa va vad ca va apucati sa reparati legile aberante date de guvernarea Boc…si slava domnului sunt destule,sa va ocupati de sanatate,invatamant,locuri de munca,sa reglati legea pensiilor ca omul munceste o viata si nu mai are timp sa stea linistit la batranete.Imi pare rau,aveam o speranta in d-voastra dar se pare ca m-am inselat.S-ar putea ca pe la alegeri sa aveti surprize! Cat am tinut eu cu USL-ul acum nici nu ma gandesc sa mai merg la vot. Si ca mine sunt multi romani.Vreau sa va vad ca stati drept in fata partenerilor din UE…nu cu capul plecat. Trebuie sa ne convingeti ca ne reprezentati cu curaj si demninate!

    • Viorel COmisaru October 14, 2012 at 11:05 am #

      ASA ESTE, ATI UITAT COMPLET DE REFERNDUM!
      ATI UITAT DE PROTESTELE DIN IANUARIE!
      PE IOAN GHISE – ROMAN ADEVARAT- NU IL MAI PUNETI PE LISTE!
      SA VEDETI CAND VOM UITA SI NOI SA MERGEM LA VOT!

    • George October 21, 2012 at 9:27 pm #

      ” dumneavoastra aveti o datorie fata de noi romanii care v-am votat la referendum sa ne sustineti,sa ne faceti viata mai usoara”

      a fost cumva organizat un referendum pentru Ponta si noi n-am aflat?
      la scoala primara cu voi, analfabetilor cu internet

  16. ANONIMUS October 11, 2012 at 1:34 pm #

    Chestie de gust.Dupa 70 de ani nimeni nu-l va cunoaste pe Cartareanu ,cu toate facaturile lui nu are profunzime si nici universalitate.Adevarul este ca sunt zeci de literati cu Nobelul si toti de intreaba dece dracu’ a fost ales?.A fost la moda,si atat.Un mare scriitor nu poate “comite” asemenea articole de ziar cu un stil de scoala a IV-a, atat de proaste.Si scabrosul care colcaie in interiorul sau duce la psihiatrie mai mult decat la literatura.Timpul va judeca desi nu cred ca o sa fie ales acel pornograf scabros.Dle Ponta ” de gustibus” dar sa-l lauzi pe acest pupincurist basist,este o greseala.O sa pierdeti mai multi decat castigatori cu asemenea gesturi de bunavointa gratuita.Pacat ca nu va silit nimeni.

    • piti_lasa_ne October 14, 2012 at 4:17 am #

      Scabros ai reusit sa fii tu, in numai 9 randuri. Cartarescu nu scrie scabros si pornograf, pun pariu ca nu ai citit nici 10 pagini din el, ci doar articolulala execrabil din Cotidianul, sau unde o fi aparut.
      A dat si domnul Ponta o dovada de maturitate, si sariti voi sa-l criticati.
      Apropo: “dece”? nu “va” silit nimeni? Grea romana asta. Se vede ca nu citesti.

  17. ANONIMUS October 11, 2012 at 1:40 pm #

    Scuze “Cartarescu”!,”saliroza” e devina.

  18. Marta Pop October 11, 2012 at 6:31 pm #

    imi cer scuze, chiar nu are legatura cu postarea cu care sunt de acord.
    Dar poate vede si citeste cineva: urmasii Eroilor Martiri din Revolutie, cei ai caror parinti au fost impuscati mortal (chiar de armata romana) ce vina au ? De 10 luni, nu mentionati nimic de ei. I-ati lasat fara nici un mijloc de trai, fara vina lor pentru ca nimeni nu-si doreste sa aiba tatal impuscat si sa fie bolnav (handicap cu pierderea capacitatii de munca)?
    De ce vorbiti doar de luptatori iar de urmasi nu va pasa? De ce pentru ca sunt 152 de copii si votul lor reprezinta o cantitate neglijabila?

    • anonim October 12, 2012 at 7:03 pm #

      Teoretic toti copii ar trebui sa aibe peste 22 de ani.

    • anonim October 13, 2012 at 8:15 pm #

      Majoritatea urmasilor au peste 22 de ani . Nu traim in feudalism.

    • anonim October 14, 2012 at 11:40 am #

      Intreaba si pe aia care au fugit cu conturile lui Ceausescu si inchideau combinate prin hotariri de guvern.

  19. fluxnews October 11, 2012 at 7:52 pm #

    TOCMAI A CASTIGAT CARCATARESCU NOBELUL PT LITERATURA :))) Acuma, serios, cand o sa se inventeze Nobelul pentru Pitziponci, Cartarescu o sa fie prim favorit cu siguranta

  20. Manole benieamin October 11, 2012 at 8:05 pm #

    Domnule Ponta Victor (imi cer iertare dar numai aia de pe malurile Dambovitei incurca lucrurile si nu o iau macar pe frantuzeste corect: nome, prenome, la profesione…) si pun pre-numele in fata numelui crezand ca asa este …coole.. Dar lasand gluma la a o parte: mie personal a inceput sa imi placa de d-stra ca Prim – Ministru. (stiti bine ca anul trecut imi exprimam oaresce indoieli). Nu suntem mai multe Romanii; suntem o singura Romanie dar, volens nolens, in aceasta SINGURA ROMANIE traim milioane de romani care…tot volens nolens, nu putem comunica si colabora intre noi pentru binele nostru comun. Daca d-stra domnule Ponta Victor veti reusi sa faceti ca si romanii sa devina un popor si Romania o tara…eu voi deveni un fan al d-stra (si ma voi inscrie si in psd desi nu ma trage inima; am intrat in utc in 1970 cand prim-secretar era tov. i.iliescu si…va rog sa ma credeti per cuvant…nu am nici o tragere de inima sa o iau de la capat). Dar nu stiu de ce…in d-stra am inceput sa am incredere! Oare pentru ca sunteti atat de tanar, pentru ca va iubiti atat de mult familia si pentru ca aveti capacitatea sa va bucurati atat de mult de viata? Nu stiu: poate ca am inceput sa va iubesc pentru unul dintre aceste motive ori…pentru toate la un loc. Nu stiu. Voi vota usl in decembrie desi…mai mult ca sigur ca eu tot la Regele Nostru Mihai I de Romania voi ramane atasat cu trupul si cu inima! Pentru ca este REGELE MEU! Tutto qui!

  21. cezara October 12, 2012 at 7:53 am #

    D-LE PONTA OARE PENSIONARII ROMANI NU AU DREPTUL LA O INDEXARE A PENSIEI IN FUNCTIE DE INFLATIE ?CUM SE POATE CA NU SUNT BAI CAND UN FOST MINISTRU ,MRU A CHELTUIT 7MILIARDE PTR CREME SI UNGUIENTE SI ALTE MIZERII PTR NOI PENDSIONARII NU SE GASESTE ACOLO 100 -200 DE LEI ADAUGATI SA MAI PUTEM SI NOI RESPIRA ?VEI AJUNGE SI TU BATRIN SI VEI VEDEA ATUNCI CE BINE ESTE SA TE DESCURCI DUPA 32DE ANI DE MUNCA CU O PENSIE DE 704 LEI .

  22. cogetoergosum October 12, 2012 at 8:19 am #

    UE si altii vreu ca ROMANIA sa fie o tara medieval/agrara si o piata de desfacere usor de manipulat.Este criza si austeritate acolo unde este criza de IDEI,EFICIENTA,CONTRIBUTIE,RESPONSABILITATE,PERFORMANTA.
    Exista ECONOMII PERFORMANTE acolo unde exista putere de cumparare mare.
    SIF-ul din zona Olteniei cu CEC Banc si FONDURILE DE PENSII sa participe la licitatie si sa preia OLTCHIMUL ca si toata PETROCHIMIA romaneasca.

  23. Emil Vulcanescu October 12, 2012 at 12:02 pm #

    Mai bine ati sustine acest popor si nu mai faceti sluj in fata mai marilor eVropei !

    In privinta premiilor Nobel , ati sustinut un …

    Cu stima Emil

  24. dielis October 12, 2012 at 12:56 pm #

    E foarte bine ca are sustinerea aceasta, sa aiba si el ceva legat de premiul Nobel, ca premiul e totusi greu de obtinut de catre Mircea Cartarescu, sa fim seriosi…

    Cat despre noi, ceilalti … ne plac societatile ghidate de lege si ordine, era de notorietate pe la noi inca “de atunci” faptul ca in SUA de exemplu totul se desfasoara conform legilor lor bune, iar cine nu respecta legea plateste! Nu eram de acord ca la noi orice lege are portite pentru “unii” si ca doar prostii platesc. S-a schimbat ceva oare? Nu s-a schimbat mare lucru nici in ce priveste portitele legilor si nici in ce priveste posibilitatea de a eluda legea a “unora”.

    Sunt “unii” pe care politistul de circulatie de exemplu nu indrazneste sa-i opreasca in trafic daca au incalcat legea, iar daca din greseala i-a oprit afla imediat cu cine are onoarea si daca nu-si cere scuze e de rau cu el; si asta se intampla in orice localitate din Romania: legea si ordinea sunt tributare unor elemente ce tin de civilizatiile medievale sub aspectul rau al cuvantului.
    Am vrea sa avem case, masini, computere si telefoane de ultima generatie ca sa se vada cat de civilizati suntem noi, dar obiceiurile care tin de civilizatiile primitive sa nu le abandonam ca nu este in favoarea orgoliului nostru nemasurat daca nu iesim in evidenta fie si ca “struto-camile”.

  25. Adi October 12, 2012 at 2:22 pm #

    Cine e Cartarescu? Nu am auzit de el.

  26. Catalin October 12, 2012 at 5:28 pm #

    Domnule Ponta, stiu ca post-ul dv. este complet diferit de ceea ce vreau sa va spun acum, insa nestiind cum sa va contactez vreau sa va semnalez o problema, avand in vedere pasiunea dvs. pentru automobilism: se incearca organizarea de curse legale auto pe aeroportul Baneasa avand in vedere ca nu mai este folosit, insa fara succes. Era programat un eveniment chiar in acest week-end (13-14 octombrie) si s-a anulat in ultimul moment, din cauza (probabil) a diferitelor avize din acest hatis birocratic. Eu unul cred ca e vorba de spaga insuficienta. Poate puteti sa va interesati dvs. de ce s-a anulat acest eveniment ? Si poate ati putea face ceva sa incurajati in mod activ desfasurarea de curse legale de drift si drag racing, fara sa fie nevoie de spaga ?

    Multumesc,
    Catalin S.

  27. center@yahoo.com October 12, 2012 at 5:56 pm #

    Nu are nici o sansa .
    Premiile Nobel sunt acordate pe criterii POLITICE !
    Inca nu ati invatat sa intelegeti minciuna si ipocrizia occidentala ?

  28. Ghita Bizonu' October 12, 2012 at 6:46 pm #

    Din nou CCR se arata ca fiind anticonstitutionala!

    Ref la http://www.hotnews.ro/stiri-esential-13401017-curtea-constitutionala-rolul-guvernului-politica-externa-este-executie-derivat-nu-originar-cum-este-cel-presedintelui.htm

    Hm .. cred ca tov Zegrean iar o incurca cu constitutionalu (dreptu. Cica l-a dat de 4 ori!! Ma rog io 5 da din prima).
    Cai ia sa vedem pe texte . ilalic ce citesc aici ca ar fi scis Zegrean CCR si bold ce zice cosntitutia, bold italic ce sublinez …

    Deci ZCCR art. 80 alin.(1) din Constitutie este un text constitutional de principiu, motiv pentru care nu trebuie interpretat restrictiv, ci in spiritul Legii fundamentale.
    Si sa vedem ce zice Constitutia:
    art. 80 (1) Preşedintele României este ales prin vot universal, egal, direct, secret şi liber exprimat. si cei cu asta? Care restrictiv ? Caci art 80 zice cum se alege presu – alin (1) zice ca e ales prinvot universal, (2) zice ca daca din primu tur si (3)cand se organizeaza al doilea tur. ZCCR trag concluzii abisael adaugand la lege?!
    Deci ZCCR mai zice : coroborat cu art.91 si art.148 alin.(4) din Constitutie,
    Pai sa vedem ce zice textu:
    art.91 (1) Preşedintele încheie tratate internaţionale în numele României, negociate de Guvern, şi le supune spre ratificare Parlamentului, într-un termen rezonabil. Celelalte tratate şi acorduri internaţionale se încheie, se aprobă sau se ratifică potrivit procedurii stabilite prin lege.
    (2) Preşedintele, la propunerea Guvernului, acreditează şi recheamă reprezentanţii diplomatici ai României şi aprobă înfiinţarea, desfiinţarea sau schimbarea rangului misiunilor diplomatice.
    (3) Reprezentanţii diplomatici ai altor state sunt acreditaţi pe lângă Preşedintele României.

    Pai vedeti ceva : “tratate negociate de guvern” . Adica guvernu negociaza .. negociaza sa se poata sau sa nu se poata .. CINE ARE DREPTU SA NEGOCIEZE DISPUNE!!! Si daca ne uitam mai jos ce vedem?
    art.91 (2) Preşedintele, la propunerea Guvernului, acreditează şi recheamă reprezentanţii diplomatici ai României şi aprobă înfiinţarea, desfiinţarea sau schimbarea rangului misiunilor diplomatice.
    (3) Reprezentanţii diplomatici ai altor state sunt acreditaţi pe lângă Preşedintele României.

    Adica daca guvernu propune bine. Daca Guvernu nu propune presu na-re decat sa scrie acasa”mami guvernu e rau si nu se joaca cu mine!!!! Vleau acasa!!!”
    Si mai departe :
    art.148 (4) Parlamentul, Preşedintele României, Guvernul şi autoritatea judecătorească garantează aducerea la îndeplinire a obligaţiilor rezultate din actul aderării şi din prevederile alineatului (2).
    Buon ia sa vedem alin 2:
    art.148 (2) Ca urmare a aderării, prevederile tratatelor constitutive ale Uniunii Europene, precum şi celelalte reglementări comunitare cu caracter obligatoriu, au prioritate faţă de dispoziţiile contrare din legile interne, cu respectarea prevederilor actului de aderare.
    si de aici ZCCR trag concluzia abisala cica ca cum Altfel, s-ar ajunge la o golire de continut a dispozitiilor art.148 alin.(4) din Constitutie in privinta presedintelui Romaniei Pai io vaz ca art.148 alin.(4) zice ca primu e Parlamentu .. si atunci el zi ce peste presedinte!! Oar cat despre referirea la art.148 (2) si prioritatea reglementarilor cumunitare am mair dubii ca ele se refera la prezenta si rolul lu Sefu lu Statu. Ca altfel la Bruxelles nu ar trebui sa apara la Culona ci presu Italiei. Si sa mai fie prezenti pe acolo diversii monarhi ai Europei! Ca in gnl Baselu se cam intalneste pe acolo cu un singir preseinte – al francez ! (care l-a si pus pumnu-n piept). Sa inteleg ca prevederile europene se aplica numai Romaniei nu si Spaniei, Belgiei , Regatului Unit al Marii Britanii ?!
    Mai vem si cestia cu
    art.102 alin.(1) (1) Guvernul, potrivit programului său de guvernare acceptat de Parlament, asigură realizarea politicii interne şi externe a ţării şi exercită conducerea generală a administraţiei publice.
    din care nu stiu cum hocus pocus ZCCR scoate cica ca cum : ca rolul Guvernului in politica externa este unul mai degraba tehnic, el trebuind sa urmeze si sa indeplineasca obligatiile la care Romania s-a angajat la nivel de stat atunci cand constotutoa scrie clacr ca Guvernul asigura realizarea politicii externe pe baza programului sau de guvernare accepatat de parlament. Pe BAZA PROGRAMULUI SAU DE GUVERNARE ACCEPATAT DE PARLAMENT nu pe baza deciziilor presedintelui , oricum s-ar numi tehnic zisele decizii!!
    Deci ce vedem ? pe de o parte avem un guvern care realizeaza politica externa pe baza unui program guvernamental pe care il stbileste singir singurel si car negociaza tratatele intyernationale pe care trebuie sa le semneze presu. Atat . El semneaza “într-un termen rezonabil” si le propune spre ratificare parlamentului – acelasi parlament care accepta programu de guvernare. Deciza ultima fiind a parlamentului…
    Pe de alta parte avem un presedinte care semneaza ce pregatesc altii (negociaza) , care aproba la propunerea givernului samd . Deci care are un rol secund .. sa zicem de “ponderator” , de “matura chibzuinta”, cel mult e intarzietor adica de frana de mana in toate sensurile. Hai sa fuu genraos : un stralucit secund cam … inutil (minus daca prin el insusi nu are influenta personala asupa partidului de guvernamant)
    Nu stiu de unde apare ideea complet bizara Potrivit art.80 alin.(1) din Constituţie, Preşedintele României reprezintă statul român, ceea ce înseamnă că în planul politicii externe conduce şi angajează statul. atunci cand textul indicat zice clar numai art. 80 (1) Preşedintele României este ales prin vot universal, egal, direct, secret şi liber exprimat.! Vedeti undeva sa scrie “reprezinta , conduce si angajeaza”? Atunci de unde Acest text constituţional îi
    permite să traseze liniile viitoare pe care statul le va urma în politica sa externă, practic să îi
    determine orientarea în planul relaţiilor externe, ţinând cont, desigur, de interesul naţional. O
    atare concepţie este legitimată de caracterul reprezentativ al funcţiei,
    ? Ca daca e vorba de “Preşedintele României fiind ales de cetăţeni prin vot universal, egal, direct, secret şi liber exprimat” apai e valabil si pentru oricare dintre parlamentari , primari, consilieri la primarie! Ca asa este votul politic …. Ma rog la bloc votu este deschis (nesecret)
    Mai mult aceasta sustinere – nebazata pe textul constitutiei!- vine in contradictie cu

    art 61 (1) Parlamentul este organul reprezentativ suprem al poporului român şi unica autoritate legiuitoare a ţării. carer stipuleaza clar cine este reprezntantul suprem si sa nu uitam ca art 62(1) Camera Deputaţilor şi Senatul sunt alese prin vot universal, egal, direct, secret şi liber exprimat, potrivit legii electorale. adica ca si prsu (ca legea lectorala il priveste si pe el!!). Insa sustinera ZCCR risca sa ne puna in contradictie cu art.102 alin.(1) (1) Guvernul, potrivit programului său de guvernare acceptat de Parlament, asigură realizarea politicii interne şi externe a ţării şi exercită conducerea generală a administraţiei publice. foondca ar reiesi ca politica externa se realizaeaza in afara programului de guvernare deci fara o prealabila incuvuubtare a parlmentului. Ar mai insemna si o subordonare a governului fata de presedinte … subordonare care nu se gaseste inn textul constitutiei.
    Ca cam asa : pornind de la text clar care zice cum se alege presedintele (la fel ca primaru’ din Dalga) ZCCR adauga la texti constotutiei si modica regimul constitutional (in fara procedurii stabilite clar de constitutie) incalcand si baza contractului social care a dus la redactarea constitutiei : puteri prezidentiale reduse sa nu mai avem un nou Ceausescu!!!

  29. Iulian Somacescu October 12, 2012 at 9:15 pm #

    Draga Victor,

    Ca lider a milioane de oamnei de buna credinta, ai transmis cel mai inaltator si benefic mesaj politic pentru cetatenii acestei tari (“Exista o singura Romanie”), adusa intr-o stare jalnica de raufacatorii inculti care au acaparat in guvernarile anterioare administratia publica fara sa fi invatat intr-o facultate de administratie si sa fi practicat apoi cu succes aceasta profesie extrem de complexa.

    Asemenea mesaj lansat prima data de alt lider politic european remarcabil, fostul premier Disraeli sub forma “Marea Britanie, o singura natiune”, a adus Anglia in fruntea marilor puteri mondiale in doar patru ani, pentru simplul fapt ca mesajul a fost insotit de cel mai amplu si ambitios program legislativ votat de parlament in anul 1867 sub numele de “Reform Act”.
    Pentru a repeta acea experienta, am propus public sefilor de partide sa foloseasca apropiatele alegeri pentru elaborarea concreta a celei mai rapide si profunde reforme legislative, in linie cu principiile statului de drept, punand ca prim criteriu pentru inscrierea pe listele de candidati, persoanele (din partide si din societatea civila), care prezinta cate o propunere legislativa originala si valoroasa (in faza de concept principial, menita sa rezolve una din problemele care confrunta natiunea romana), astfel incat in campania electorala programul fiecarui partid sa constea din cele peste 400 de propuneri legislative valoroase, menite, impreuna sa realizeze “marea reforma legislativa” de care Romania are nevoie pentru a trece din coada natiunilor, langa natiunile ajunse in fruntea Europei, acolo unde o situeaza bogatiile ei naturale ,cu mult peste ale celorlalte natiuni (aur, argint, uranium, fier, cupru, mercur, sare, petrol, gaze, surse de energie hidraulica si eoliana, milioane de hectare de teren agricol fertil, flora si fauna montana, resurse piscicole immense, ape termale, etc.).

    (Poti dota un nepriceput cu cel mai performant calculator. El il vafolosi in majoritatea timpului doar ca masina de scris, neintelegand ca acel calculator il poate ajuta sa rezolve probleme de o suta de ori mai multe, de o suta de ori mai complexe, intr-un timp de o suta de ori mai redus, la o calitate de o suta de ori mai ridicata! – cugetare damboviteana tarzie).

  30. Mircea October 13, 2012 at 2:06 pm #

    Ati contabilizat d-le Ponta inca o bila neagra, sustinand DEGEABA un ipochimen, lingau basi(s)t, asa cum ati facut si cu ungureanul MRU, cu cioclii Morar si Luluta si nu in ultimul rand pe bulibasa JON( javra ordinara nationala). Pe toti acesti vanzatori de neam si tara ii sprijiniti din greu, doar de poporul roman ati uitat sa-l sprijiniti ??!!

    • Viorel COmisaru October 14, 2012 at 9:07 pm #

      Domnule Ponta,
      Va rog sa ne spuneti ce veti face cu cei 30.000 de fosti proprietari cu dosare de despagubiri..
      Legea privind ANRP-ul?
      MAi dati ceva sau 15% cat dadea MRU ?
      Am si eu un VOT de dat si vreau sa stiu daca merita sa vi-l acord , impreuna cu toata familia mea, desigur!
      Sper ca nu vom fi dezamagiti ca la referendum.

  31. Jr October 13, 2012 at 5:53 pm #

    D-le Victor Ponta, are Cărtărescu operă literară care să dea premiul NOBEL pe spate? Dvs. poate aţi avut răbdarea să citiţi ce a scris omul ăsta, ştiţi mai multe, dar eu am renunţat să-l urmăresc din ziua când preşedintele Băsescu a spus că nu citeşte decât Cărtărescu. Atunci am fost sigur de mediocritatea autorului, Băsescu ne fiind calificat în critica literară. Cu ani în urmă am citit şi eu un roman de dragoste în care autorul bătea apa în piuă într-un compartiment din tren, în care un maidanez descoperise o căţea pe care a vrut să şi-o facă soţie de o noapte, motiv pentru care m-am şi plictisit şi nu-mi mai aduc aminte cum s-a finalizat actul nupţial. Dacă Cărtărescu e genial atunci MAISTRUL” cRISTOIU CUM E?

    • Emil Vulcanescu October 21, 2012 at 12:02 pm #

      GENITAL !

  32. naty October 13, 2012 at 8:07 pm #

    Felictari, dl Ponta, pentru asa o atitudine. Nu v-as fi crezut in stare de un astfel de gest acum cativa ani. V-ati schimbat si maturizat mult. Am multa incredere in dumneavoastra si in o mare parte din echipa pe care o conduceti. Am si niste retineri pentru unii dintre ei, dar va inteleg de ce ii pastrati. Stiti ca sunteti intr-o Uniune si va respectati partenerii. Din pacate nu asa procedeaza toti colegii dvs. Il cunosc si l-am citit pe dl Cartarescu, mi-a fost si profesor. Tot respectul pentru profesionalismul si talentul domniei sale. Ele nu pot fi contestate. Imi pare rau pentru cei care care nu le recunosc. Trebuie sa spun ca sunt insa foarte dezamagita de obedienta lui Cartarescu fata de un ins ca Traian Basescu si fata de cei care il “servesc”, dar si limbajul excesiv de dur si de deplasat fata de alianta USL. Tocmai de aceea va felicit, dl Ponta, si cititnd-o pe Mihaela, va indemn, daca ramaneti la guvernare, sa nu ne mai lasati umiliti, pacaliti si nici sa nu ne mai dezbinati asa cum s-a intamplat in timpul guvernarii Boc si conducerii lui T. Basescu.

  33. piti_lasa_ne October 14, 2012 at 4:05 am #

    De data asta sunt de acord cu dumneavoastra. Ati dat dovada de maturitate.
    Va felicit pentru atitudine!

  34. Mircea October 14, 2012 at 1:54 pm #

    Nu uitati d-le Ponta !
    În ciuda declaratiei recente ca nu sunteti de acord cu Basanaul, eu d-le Ponta, ca să fiu sincer, nu mai am mare încredere in dvs . Cred ca “faza” cu Rus la interne rămâne cel puţin o enigmă, dacă nu o “probă de blat cu Băsescu”. Eu am auzit că ăsta a fost trocul şi condiţia pusă de Băsescu la numirea dvs. ca premier, negociată pe sub masă de Băsescu şi “tata socru” Sîrbu – “mi-l pui pe Rus la interne”.…
    Apoi d-le Ponta, aveti multe răspunsuri de dat românilor – celor 7,4 milioane care au votat demiterea lui Băsescu – de ce v-ati făcut preş în faţa lui Barosso şi de ce a ti acceptat cvorumul impus forţat de UE, vinovăţie pe care o împartiti în egală măsură cu Crin Antonescu . De ce n-ati susţinut, nici dvs, nici Antonescu proiectele lui Ghişe de demiterea lui Băsescu din Parlament, transmiţînd aceasta (culmea culmilor prin telefon – nici măcar n-ati stat în ţară) şi colegilor din PSD şi PNL ?
    Deci, din punctul meu de vedere, atât Ponta cât şi Crin Antonescu, sunteti două mari, mari dezamăgiri, şi să fim serioşi, USL-ul n-a rupt gura târgului – n-au protejat deloc cetăţenii împotriva abuzurilor procurorilor şi slugilor băsiste, vizavi de referendum, iar după ce ne-am “pricopsit” cu Rus la interne până ne-a ieşit pe nas, acum ne-ati “onorat” cu Kodruţa la Bruxelles în loc s-o trageti la răspundere ptr. toate abuzurile. Sunt multe lucruri ciudate în dreptul dvs d-le Ponta ca să mai cred cu adevărat în ceea ce sustineti. Si atunci de ce sa ma mai duc la vot ? Doar ca sa am motiv sa fiu dezamagit. Mai bine nu ma amageasc !

  35. Livia Ursuleanu October 14, 2012 at 7:39 pm #

    Degradare a demniattii si onoarei occidentale,se pare ca in ultimii ani occidentul a auitat ce pricol enorm il reprezionta comunismul de sorginte stalinist-nazista.Basescu Train ,cel mai sadic asasin al securitatii ceausiste sustinut de Uniunea europeana .iar acum unul din cel mai “de stat” poeti chineziu premiat Nobel, iar un exofiter ticalos securist asemeni lui Cratarescu Mircea “nominalizat “la Nobel???Brrr,noi romanii cu cine mai suntem, ce repere de valori umane mai avem?Scriitorul în exil Liao Yiwu îl consideră pe câştigătorul premiului Nobel pentru Literatură, Mo Yan, un ”poet de stat””Sunt foarte surprins!”, a declarat Liao Yiwu în săptămânalul german Der Spiegel, potrivit unui extras din interviu, difuzat sâmbătă.Mo Yan este un “poet de stat” care “ştie să fie dibaci când este nevoie”, a mai spus el.Mo Yan, 57 de ani, a primit premiul Nobel pentru Literatură 2012 pentru o operă care zugrăveşte cu realism istoria agitată a ţării sale şi ataşamentul faţă de pământul din China orientală, unde a crescut. Apropiat de regimul de la Beijing, el a fost criticat de alţi scriitori chinezi pentru că nu a sprijinit autori disidenţi.

  36. Florea Dumitrescu October 14, 2012 at 9:39 pm #

    STRATEGIE

    PENTRU CREDIBILIZAREA ROMÂNIEI

    Răspundem președintelui demis Băsescu că este necesară o strategie care să-i sancționeze pe toți cei care s-au înrolat în campania de defăimare a țării și a națiunii, încălcând grav articolul 30, aliniatul 7 din Constituția României. Pe această cale se va realiza credibilizarea țării în plan internațional.

    Strategia pentru credibilizarea țării în plan internațional va cuprinde următoarele puncte esențiale:

    1. Nici o persoană, politician sau funcționar public, care a difuzat la Comisia Europeană și la cancelariile occidentale minciuni, dezinformări, intoxicări și denaturări despre problemele politice interne – nu mai poate rămâne în funcție publică, începând cu politicianul Băsescu. Lista este lungă.

    2. Prejudiciile aduse țării sunt enorme și nu pot să rămână nesancționate de poporul român suveran.

    3. Toți oamenii de bună credință din societatea civilă și din viața politică au datoria să scrie domnului J. M. Barosso, doamnei V. Reding, și doamnei A. Merkel – adevărul despre evenimentele politice din România, cu argumente și referiri la documentele oficiale – pentru a spulbera toate minciunile, dezinformările și intoxicările difuzate de Băsescu și clicile sale despre „lovitura de stat”.
    De asemenea, trebuie să se scrie – în același mod – la toate ziarele importante din țările occidentale care au publicat minciunile și dezinformările domnului Băsescu și ale clicilor sale.
    Trebuie trimise mai multe scrisori – pentru clarificarea și informarea deplină și corectă.

    4. Pe plan intern, organizațiile societății civile să dezbată public până la alegerile parlamentare din decembrie a.c.:
    a) În mod concret, în toate sectoarele de activitate să se publice materiale de analiză documentate – cu privire la hoțiile și jafurile din bani publici făcute de regimul Băsescu în cei 8 ani de guvernare, cu privire la zecile și zecile de miliarde de euro pierdute, jefuite și risipite.
    b) În mod concret, să se dezbată public toate dosarele penale care-l privesc pe Băsescu şi familia sa, care stau blocate la Procuratura Generală şi la DNA, din dispoziția doamnei Laura Codruța Kövessi și a domnului Daniel Morar.
    c) În mod concret, să se publice şi să se analizeze – fișele cu veniturile și averile îmbogățiților de tranziție: Traian Băsescu, Vasile Blaga, Theodor Stolojan, Elena Udrea, Adriean Videanu, Radu Berceanu, Emil Boc, Gheorghe Flutur, Sulfina Barbu și alții.
    Toate materialele de mai sus să fie trimise și domnului J. M.Barosso, doamnei V. Reding, şi doamnei A. Merkel, dar și la principalele ziare din țările occidentale.

    5. Politicienii basiști, jefuitori de bani publici – în baza anchetelor ce se fac în ministere – să fie aduși în fața Justiției, chiar înainte de alegerile parlamentare din decembrie.

    6. Milioanele de cetățeni nemulțumiți și revoltați că li s-au furat voturile la referendum de Băsescu și clicile sale – să fie mobilizați la alegerile parlamentare din decembrie – pentru a realiza schimbarea și a înlătura de la putere partidul lui Băsescu și marionetele sale revopsite.

    7. După victoria la alegerile locale din iunie, după votul zdrobitor la referendum – de 87% pentru demiterea lui Băsescu, o nouă victorie la alegerile parlamentare – va fi în măsură să convingă Comisia Europeană și cancelariile occidentale, despre faptul că:
    – au fost înșelate de Băsescu și clicile sale în ce privește schimbările de persoane ce s-au produs și în ce privește referendumul, că toate schimbările și acțiunile au fost constituționale;
    – poporul român suveran trebuie tratat cu respect și nu batjocorit pe plan internațional de Băsescu și clicile sale.

    8. Instituțiile de forță, de represiune (Procuratura Generală, DNA, Serviciile secrete) vor trebui să dea socoteală despre cum s-au amestecat în politică și cum au contribuit la minciunile și dezinformările făcute de Băsescu și clicile sale pe plan internațional.

    9. Toți politicienii și funcționării publici care, la comanda politică a lui Băsescu – s-au implicat în campania de defăimare a țării și a națiunii, violând grav articolul 30 alineatul 7 din Constituție, vor trebui să fie aduși în fața Justiției și judecăți pentru imensele prejudicii provocate României și poporului român pe plan internațional.

    10. VINOVĂȚII AU NUME În această etapă, vinovații de discreditarea țării sunt: Băsescu şi clicile sale care au dus la Comisia Europeană şi la cancelariile occidentale problemele politice interne ale țării. Alături de Băsescu în turnătoriile făcute, în minciunile, dezinformările, intoxicările și denaturările făcute s-au evidențiat: Vasile Blaga, Monica Macovei și Cristian Preda. O lovitură au dat și judecătorii de la Curtea Constituțională prin turnătoriile făcute în exterior. Un anumit rol negativ au jucat și Serviciile secrete și unii factori din Ministerul de Externe.

    11. După realizarea acestor obiective și acțiuni, la Comisia Europeană și la cancelariile occidentale, lucrurile vor deveni din nou clare despre situația politică din România, înlăturându-se tot valul de minciuni, dezinformări și intoxicări propagate de Băsescu și clicile sale.

    Partenerii, aliații și prietenii occidentali își vor da seama că au fost induși în eroare de Băsescu și clicile sale, pe care poporul român i-a înlăturat din funcțiile lor prin mijloace perfect constituționale și democratice.

    14 octombrie 2012

    Grupul de Iniţiativă „Reînnoirea”

    Florea Dumitrescu
    Gheorghe Stroe
    Cristian Apostol

    • roberto October 15, 2012 at 1:31 pm #

      Sunteti dusi cu capul. Daca sunt multi ca voi in tara asta cred ca nu mai avem nici o sansa. Nu sunt de parte lui Basescu dar sustin dreptatea si corectitudinea si nu suport obsedatii.

      • mihai traian October 17, 2012 at 8:38 am #

        Roberto,ai perfecta dreptate.

    • mihai traian October 17, 2012 at 8:37 am #

      Grupule “REINOIREA”,Ponta,Antonescu,Sova si nu mai Putin Voiculescu securistul dovedit,au informat corect UE?Ei sunt imaculati?Fiti va rog sinceri.

    • tiberiuretu October 17, 2012 at 10:21 am #

      Da Roberto puiule, sunt mult mai multi oameni cinstiti in Ro decat gasca ta portocalie de dictatori,delapidatori,asupritori si defaimatori de tara si neam.Gasca mafiota va plati pentru crimele ei .poti fi in pace.

  37. Fault October 15, 2012 at 7:51 am #

    IQ nu ţine loc de creier
    La şef, la gâscă şi la greier.
    Işi zise Mircea Cărtărescu :
    Mi-e de ajuns că sunt un escu.
    ………………………………………
    La Cotroceni stă, încă, elefantul ;
    După 8 ani n-a terminat Levantul.

    • . October 15, 2012 at 1:36 pm #

      Teribil.

  38. Gabriela Cirstoiu October 15, 2012 at 5:09 pm #

    D-le premier Victor Ponta sa inteleg ca asistentii personali ai persoanelor cu handicap grav vom ramane iarasi fara salarii in noiembrie si decembrie?de 3 ani avem aceasta problema in aceste luni.sper sa gasiti fonduri desi bugetul l-au facut portocalii si sa nu mai loviti tot in cei cu cele mai grave probleme.stopati odata aceasta batjocora!

  39. vernevinci October 16, 2012 at 9:08 am #

    Inculpata SC OMV Petrom SA – rechizitoriul Parchetului de pe lângă Judecătoria Moineşti: http://vernevinci.wordpress.com/2012/10/12/inculpata-sc-omv-petrom-sa/

  40. Pufi Ionescu October 16, 2012 at 10:59 am #

    D-le premier Victor Ponta nu inteleg de ce nu sunt inlocuiti reprezentanti PDL si in structurile din teritoriu. Va dau un exemplu marunt sa vedeti cu ce va veti confrunta in alegerile parlamentare. De ani de zile rolul Oficiului Postal Petrosani este acela de imparti materialele de propaganda politica ale familiei Ridzi. Sunteti la guvernare de 6 luni de zile si la O.P. Petrosani este sefa aceeasi persoana membra a PDL. Chiar credeti ca va fi de partea USL sau macar impartiala in campania electorala care incepe este cateva saptamani?

    • Gabriela Cirstoiu October 16, 2012 at 3:52 pm #

      D-le Ponta o alegere neinspirata Rus candidat impotriva lui Ridzi in colegiul Petrila-Petrosani-Aninoasa!

  41. constantin dan (@Constantin98Dan) October 16, 2012 at 1:30 pm #

    De ce nu deschideti odata cei 9,5 km de autostrada de la Timisoara ? Si de ce nu plecati niciodata intr-o vizita pe santierele autostrazilor in constructie ?

  42. Constantin October 16, 2012 at 5:55 pm #

    Acum poate ca reusesti sa pricepi de ce un PDL-ist nu reactioneaza conform asteptarilor normale cand unul din popor asa ca mine ii cere sa aiba bun simt si sa se retraga din politica.

    • mihai traian October 29, 2012 at 10:30 pm #

      Constantine,parca Antonescu vorbea de “REVOLUTIA BUNULUI SIMT”,dar din pacate,dupa cum se comporta dovedeste contrariul.

      • CORNELIA November 6, 2012 at 4:13 pm #

        Iertati-ma domnule Mihai Traian, va inteleg ca va e greu din propria experenta ,dar nu va inteleg ce reforma vreti sa inceapa daca guvernul actual nu pote legifera inca legi care tin de bunul mers al administratiilor pana nu se fac alegeri pentru a primi legimitatea deplina.. Au facut ce a fost urgent:pensiile ,salariile, si incearca sa faca proiecte de legi care sa schimbe ingerintele altor institutii in activitatea guvernamentala.,dar au nevoie de un vot major ca sa nu fie impiedicati sa le puna in aplicare.Pentru noi cei in varsta nu ne mai pot aduce nici tineretea nici sanatatea inapoi, dar cel putin sa murim in picioare,demni sa nu ajungem sa cersim pe strazi ,cum de altfel se si intampla cu unii care nu au fost sprijiniti si invatati la timp de familie ,societate sau vremuri.Noi cei mai in varsta am trecut prin mai multe furci caudine ale societatii din 1998 incoace dar tineretul e grabit, vor tot si noi care avem puterea de a ne infrana dorintele sau neajunsurile putem sa mai asteptam ca in afara de cea cu coasa nu mai asteptam ,asa ca nu trebuie sa ne mai grabim si noi si sa le dam ragaz guvernantilor sa faca alegeri si sa mergem la vot noi, ca tinerii nu stiu daca vor mai veni.
        Va doresc sanatate si multa liniste si poate ca intr-o zi va fi mai bine.

  43. Victor October 16, 2012 at 9:24 pm #

    D-le Ponta- premier, presedinte PSD, copresedinte USL,
    Mai actualizati-va blogul cu postari recente, de interes public si mai lasati-l naibii pe acest pupinbasi(s)t Ca(ca)rtarescu, care nu intereseaza pe nimeni. Ati dezamagit din nou oamenii cinstiti din aceasta tara. Aseara v-am urmarit cu interes, pe cei trei crai (Ponta,Antonescu, Oprescu), la “Sinteza zilei”, dar am ramas foarte dezamagit, ca n-ati raspuns direct/sincer/la obiect la problemele propuse. Doar vorbe goale, bla-bla-bla, impanate cu unele mici realizari pe care le tot repetati la nesfarsit. Dar nici nu prea ati fi avut ce spune, caci actiunile/faptele mari va lipsesc.
    Ceea ce se va intampla maine in Bucuresti, congresul PPE organizat de Basalau si gasca lui de mafioti (aducerea criminalilor la locul crimei pentru a fi felicitati/ pupati de victime ?!) si marele miting (74.ooo de ” adunati”) organizat de USL (mai exact Ponta+ Antonescu), ambele actiuni f.f.costisitoare si total neeficiente, finantate direct//indirect din bani publici, demonstreaza clar dispretul ambelor tabere pentru amaratii de romani, care sunt in pragul disperarii. Mai pe scurt, ati (mai) demonstrat ca ” USL= PDL=aceeasi mizerie”. De ce n-ati organizat un astfel de miting la Cotroceni, atunci cand dementii de la CCR s-au ca.at pe voturile a 8,4 miloane de romani, atunci avea sens demonstratia?
    Rusine, rusine, rusine tuturor politrucilor din ROM-manelia !

    • tiberiuretu October 17, 2012 at 10:47 am #

      @victor
      ar fi cazul, sa intelegi ca faptele bune cotidiene conduc la mari reralizari pe termen lung.

      • q October 17, 2012 at 5:58 pm #

        Cazinoul din Constanta?

    • anonim October 17, 2012 at 8:39 pm #

      Asta e Romania lui Omar Haissan pus sa recupereze un tezaur . Rusine!!!

  44. tiberiuretu October 17, 2012 at 10:34 am #

    Bravo Ponta pentru gandirea sanatoasa care se contrapune celei maladive si antinationale afisata de pedistii prin votul lor impotriva lui Orban in parlamentul european.
    Vom amenda atitudinea de tip fanariot a pedistilor la alegeri.
    Succes la arele miting USL
    Fortza USL !

  45. Constantin October 17, 2012 at 7:31 pm #

    Dac-ar mai fi trait, pana si TOVARASUL SECRETAR GENERAL AL P.C.R. si anume CEAUSESCU, ar fi fost invidios de grandoarea lansarii viitorilor consumatori de ciolanel din banii publici ai Romaniei.Apropo,daca nu mai sunt bani la buget pentru insotitorii persoanelor cu handicap voi,adica politicienii,de unde va luati indemnizatiile si banii de forfetar si alde Dan Nica se poate plimba cu ditamai delegatia prin deşertul de cinci stele si ex. pot continua?Sa pastrezi caseta cu inregistrarea de pe National Arena ca sa revezi ori de cate ori va fi nevoie cat de penibil poti sa fii.Astazi am inteles de ce PSD a avut o asemenea sustinere electorala de-a lungul anilor indiferent de ce lovituri ati dat acestei tari.SA GUVERNEZI BINE,TOVARASE PONTA!!!

  46. murfy October 17, 2012 at 9:58 pm #

    FRUMOASA si IMPUNATOARE LANSARE A CANDIDATILOR USL PE JUDETE.
    FRUMOASE SI EFICIENTE DISCURSURI —-pentru POPOR.
    SUUCCES USL .!

  47. Black Rose October 18, 2012 at 10:06 am #

    Felicitarile mele si tot respectul celor ce au iesit ieri la lansarea USL , sa-i zdrobim pe hotii PDL ! Am aratat ca suntem o forta….FORTA USL…anul 2012 este anul victoriei romanilor ,este anul USL!Trebuie sa credem cu toata taria in victorie.Nu va indoiti de asta,trebuie sa reusim,nu exista alta cale.Fiti puternici si luptati pentru tara voastra!S-a simtit forta natiunii aseara pe Arena Nationala.Zeci de mii de oameni,au venit de departe,erau obositi si flamanzi,dar dornici sa insufleteasca adunarea.Si au reusit!

  48. Black Rose October 18, 2012 at 10:13 am #

    “Dragi prieteni, dragi surori, va salut si va doresc o campanie de succes. Victorie!”, a spus Stanisev, în limba româna, la începutul discursului de pe Arena Nationala.”Cine a spus ca coruptia din politica trebuie sa se opreasca? Cine a spus ca regimul totalitarist trebuie sa se opreasca? Dumneavoastra ati facut-o (…) Cine va face curat în urma? Dumneavoastra”, le-a spus liderul PES celor prezenti

    “Presedintele României apartine trecutului, politica lui apartine trecutului. În aceasta primavara, sapte milioane de oameni i-au cerut sa plece”, a mai sustinut Stanisev.

  49. Black Rose October 18, 2012 at 10:25 am #

    MULTUMESC ORGANIZATIE PSD BACAU SI DOMNULUI PRESEDINTE DRAGOS BENEA CARE A FACUT POSIBILA PREZENTA MEA ASEARA LA ACEST EVENIMENT MARET!

  50. Black Rose October 18, 2012 at 10:33 am #

    Victor Ponta:

    “Bună seara stimați colegi! Aș vrea ca fiecare dintre dumneavoastră să fiți puțin în locul meu, nu neapărat de premier, ci de co-președinte al USL, de președinte al PSD, de om care este mândru că vă este coleg și care vrea să găsească o soluție să vă salute pe toți. Și pe cei din spatele meu și pe cei din stânga mea… Crin ar fi început, desigur, cu dreapta… Să vă spun că acum, în acest moment, am uitat tot ce a fost greu, toate supărările, toate dezamăgirile și vă spun că abia aștept 9 decembrie să-i batem din nou pe PDL și pe Traian Băsescu.

    Stimați prieteni, datoria mea, în această seară, este să vă spun, dumneavoastră celor care ne privesc, care așteaptă răspunsuri de la USL, ce avem de făcut în următorii ani, de ce vrem să câștigăm alegerile și ce vom face cu puterea pe care românii ne-o vor da pe 9 decembrie.

    Vreau să îi salut în mod deosebit pe toți cei 7,5 milioane de români care au votat la Referendum ca să scape de Băsescu. Cei din stânga mea îmi amintesc, înainte de a intra în discursul de premier, să spun totuși ceea ce gândesc. Cred că cel mai bine va fi când vom striga cu toții: Jos Băsescu. Aș vrea, cu permisiunea dumneavoastră, să spun că în această seară mă adresez și celorlalți români care n-au votat și probabil nu vor mai vota, nemaiavând speranțe.

    Tuturor românilor, celor care votează PDL, PPDD, UDMR le spun că am o datorie față de
    ei și mă gândesc la noi toți ca la români. Îi salut cu tot respectul pe toți românii, indiferent de opțiunile politice.
    Le spun bun venit, primilor miniștri, oficialilor europeni care sunt astăzi prezenți la București, în altă clădire. Niciodată o țară nu este umilită, decât dacă există cozi de topor aici în țară. Niciodată o țară nu este umilită decât dacă există aici oameni care o vorbesc de rău.

    Vă mai spun că suntem cetățeni europeni, nu de mâna a doua. Fiți convinși că ne vor respecta și trata cu respect dacă noi înșine credem lucrul acesta despre noi.

    Anul 2012 este nu doar anul victoriei. Dar este anul marii schimbări. Anul în care trebuie să mergem înainte, nu să ne întoarcem la ce a fost rău. Este anul în care trebuie să facem dreptate până la capăt. Este extrem de important să mergeți să le spuneți celor 7,5 milioane de români care au votat ”da” la referendum, dar și celorlalți care au votat ”nu” sau n-au votat, că este anul în care trebuie să ducem schimbarea până la capăt.

    În ianuarie, o mână de români, aici în București și în multe alte orașe ale țării a avut curajul să spună: ”ajunge”. Au ieșit pe străzi și au reușit să-l schimbe pe Emil Boc. Noi, USL, am reușit să-l schimbăm pe Răzvan Ungureanu. Pe 9 decembrie trebuie să mergem mai departe cu schimbarea. Trebuie să facem ca aceste victorii de anul acesta să nu fie efemere. Spuneți-le oamenilor cât de important este ca pe 9 decembrie să mergem mai departe, să nu ne întoarcem la vremurile lui Băsescu și PDL.

    Am promis să scăpăm de Băsescu și de Boc și ne ținem de cuvânt. Am promis că vom ajuta toți oamenii din această țară care trăiesc din munca grea, din agricultiră. Cei care au fost loviți în acest an de secetă, dar și de lipsa de sprijin a fostului guvern.
    Pe 9 decembrie nu le dați imunitate celor care și-au bătut joc de voi. Merită să plătească pentru ce-au făcut, merită să răspundă în fața românilor pentru tot răul pe care l-au făcut. Nu trebuie să fie în Parlament, ci în fața Justiției.

    Traian Băsescu este ultimul comunist al Europei, ultimul securist al Europei, nu trebuie să-l schimbăm doar pe el, dar și sistemul pe care s-a sprijinit. Vom solicita modificarea Constituției pentru a stabili un rol clar pentru președinte, să nu mai poată folosi pârghii de tipul unui cvorum aberant.”

    • Vasile December 20, 2012 at 7:42 am #

      Stimate/a Black Rose,pe cand vei clama inlaturarea USLasilor pe care ii admiri atat de mult.Ma gandesc ca vei ajunge acolo in foarte scurt timp.

  51. Admirator de lucruri cand sunt facute bine October 18, 2012 at 11:54 am #

    Salut victor,

    Stii ca te apreciez si inteleg mesajul de ieri seara lansând candidaturile.
    Nu inteleg dece accepti sa mergi pe mana lui ANTONESCU, mesajul sau a fost contrar la al tau, fiind anti europa si Nato.

    El isi joaca ltima carte, va pierde si odata cu el vei pierde la fel

    ANTONESCU este bolnav, normal dupa atata esec alti se impusca sau isi pierd capul.
    El si-a pierdut RATIUNEA.

    Sper ca Domnul SARBU isi va aduce bine cuvantarea sa dumnezeasca sa te calauzeasca pe drumul bun

  52. Gabriela Savitsky October 18, 2012 at 3:59 pm #

    Mai înainte de toate, pentru a ne prezenta “la Nobel” pentru Literatură, ar trebui ca România să conteze. Din 1989, suntem în cădere liberă”.
    Pentru a avea o cultură în stare să dea “excepţiile”, e nevoie de plusvaloare, de bunăstare, de educaţie, de ideal, de modele.
    P.S. Nu cred că veţi fi ars pe rug dacă veţi deveni ceva mai naţionalist.

  53. mihai traian October 18, 2012 at 8:50 pm #

    Pentru cei care admira “Maretul Meeting”de lansare a “CATINDATILOR” uslasi.Chiar nu va dati seam cat de naivi sunteti?Nu vedeti ca cei trei crai de la rasarit nu sunt capabili de absolut nimic in afara de a produce dezordine in tara?Ponta a vorbit ca Basescu este ultimul comunist si securist ce va fi inlaturat!Dar tovarase Ponta ce facem cu notoriul securist FELIX DAN VOICULESCU,care acum ii dirijeaza din urma.?Personal nu am nici o incredere in USLasi.

  54. Roxatte October 18, 2012 at 11:14 pm #

    Rovana Plumb continuă seria numirilor dubioase
    Omul lui Ioan Oltean, uns şef peste pădurile Transilvaniei

  55. Black Rose October 19, 2012 at 10:52 am #

  56. puscasu marin October 19, 2012 at 5:22 pm #

    Domnule Ponta,

    La un post anterior m-as fi asteptat sa-mi raspundeti cum a fost experienta alaturi de Mikko Hirvonen. Dar vad ca taceti! Uneori si tacerea este un raspuns…

    Antonescu il promoveaza pe Gigi Becali, pe dumneavoastra va preocupa experiente alaturi de un pilot… iar noi ar trebui sa va votam. Ma intreb de ce? Nu sunteti cu nimic mai buni decat ceilalti. Cand sunteti cu musca pe caciula taceti! Tacerea este de aur. Stati linistiti… nici eu nu va mai votez… Toti oamenii politici sunteti la fel. Farisei si ipocriti! Asta ca sa ma opresc aici.

    Puscasu Marin

  57. justitiaru October 19, 2012 at 10:01 pm #

    Bravo Victore, tine-o tot asa si ii ciuruim !

  58. Constantin October 19, 2012 at 10:21 pm #

    Nu voi USL l-ati primit pe Becali in randurile voastre ci el va va pune,cum bine spune o vorba americana,”back on the track”,acolo de unde incercati sa evadati pentru a parveni in lumea buna europeana si mondiala dar cu un tatuc in viata si care are inca destula influenta nu prea reusiti sa pacaliti nici macar un novice ca mine daramite pe oamenii de valoare din UE.

  59. Fault October 20, 2012 at 10:43 am #

    – De ce e vită Guvernatorul Traian Băsescu să ridice Premiul Nobel pentru pace ?
    – Să nu-i recidiveze hernia de disc.

    ATENŢIE LA GLUME

    Cirip, cirip, cirip ! cere tain
    o vrabie-n limbajul cel mai fin.
    Bunicul pregătind ceva mălai :
    – Mircea, fă bine, grabnic, să i-l dai
    după trei paşi şi înc-un ciripit.
    – Tataie, iartă-mă ! te-ai ramolit
    sau iar cutezi să-mi faci figuri ;
    ea nu păşeşte, face numai sărititi.
    – Că bine zici, aşa-mi făcu şi bunul meu ;
    să-l hodinească-n pace Dumnezeu.
    Pot să mă car, de-acum, din lume,
    ograda va rămâne pe mâini bune.
    …………………………………………………
    Copii, atenţie mărită şi la… glume !
    Viaţa să meargă, ca pe strune.

  60. justitiaru October 20, 2012 at 1:31 pm #

    Cooptarea Lui P. Roman,Ciorbea,Becali sunt lovituri nimicitoare pentru constructia de ciurucuri basiste numita ARD.

    • mihai traian October 29, 2012 at 10:31 pm #

      Justitiarule,sincer esti convins?

      • CORNELIA October 31, 2012 at 11:32 am #

        cand o-ti fi dmneavoastra multumiti de ceva in tara asta??

      • mihai traian October 31, 2012 at 8:07 pm #

        Cornelia,atunci cand toti politicienii,fara exceptie vor fi:cinstiti,devotati tarii,adevarati patrioti si intransigenti cu cei corupti.Cand politicieni ca:Prigoana,Sorin Rosca Stanescu,Tariceanu(care a vandut rezervele de gaze din zona Insulei Serpilor),Videanu,Udrea,Poteras,Robert Negoita,Dragnea,Sova,Ghise,Catalin Voicu,.Cand politicieni ca Ponta,Antonescu,Nicolaescu,securistul dovedit Felix Voiculescu,nu vor mai fi ceea ce sunt acum.

        s

      • CORNELIA November 1, 2012 at 3:27 pm #

        E perfect domnule Traian.Mihai?…basescu…..atunici sa mergem noi in parlament si sa-l plangem pe ceausescu

      • mihai traian November 2, 2012 at 5:50 pm #

        Stimata Cornelia,eu in mod categoric nu-l plang pe Ceausescu,fiindca intreaga mea familie a avut mult de suferit din pricina comunistilor.Mi-am pus multe sperante in guvernul Ponta,dar vad ca nu este cu nimic mai prejos decat celelalte guverne.Cand il vad pe Ponta si Pe Antonescu ca nu se preocupa de reformarea tarii ci au ideea fixa de a-l schimba pe Basescu.Nu-l apar nici pe Basescu,dar nici ei nu sunt departe de el,asa ca eu sustin sus si tare ca atat cat voi trai(sunt om cu varsta peste 75 de ani) spun ca mie nu mi se mai poate intampla nimic bun,nici dupa viitoare guvernare Ponta.

  61. Adrian canada October 24, 2012 at 11:15 pm #

    Am văzut ce mașini aveați la mitingul usl. Frumoase. Plătiți rate mari? Aaaaa. Le-ați cumpărat cu bani jos? Nu? Le-a plătit poporul? Așa da. Mai gândeam eu ca e o șmecherie.

  62. ALM October 26, 2012 at 4:09 pm #

    Chiar, de ce? Doar pentru că a afirmat despre eventuala victorie a USL ca fiind “un asalt al urangutanilor asupra României?

  63. Manole Benieamin November 17, 2012 at 12:47 am #

    Provoc la o confruntare in direct, la un post de televiziune, la o ora de audienta maxima, PE CEL MAI INTELIGENT SI BINE PREGATIT CANDIDAT USL la deputati ori senatori. Tema: “politicieni versus taranul roman”. Exclud Ponta Victor si Antonescu Crin (persoane fata de care am un respect deosebit din motive diferite). Exclud I. Iliescu pentru ca eu sunt moldovean “aprig la manie si iute la hartag” si…inainte ca moderatorul sa apuce sa spuna cevaaa…eu deja ii voi fi dat ipochimenului macar 25 de pumni in cap. Dar in rest…nu am resentimente fata de nici un candidat si…pe cale de consecinta…se poate prezenta oricine la confruntarea politicienilor (prin reprezentant) cu taranii romani (tot prin reprezentant). Ce spune USL? Accepta provocarea? (aici nu mai merge cu sacosele, cu galeti cu sigla, cu ulei, zahar, orez ori malai; tandea pe mandea: esti ori nu esti DEMN sa ajungi in PARLAMENTUL ROMANIEI? Tutto qui!)

    • CORNELIA November 19, 2012 at 11:37 am #

      Domnul Manolea Beniamin,am o intrebare pot??.
      De ce vorbiti de fostul presedinte Iliescu!!// participa la alegeri? aveti o lista cu dumnealui printr-un colegiu??.
      Traiti mai bine acum decat atunci cand a fost domnul Iliescu presedint??!.
      Nu a fost si este DEMN dumnealui,a stat cu mana intinsa la noi sau aiurea??.
      Vreti confruntari,sunt oglinzi prin orice magazin de mobila,priviti una si exprimativa parerea,ce a-ti facut dumneavoastra in 23 + 25 ani fata de un alt seaman al dumneavoastra.Iar daca a-ti facut ceretii sa va multumeasca.
      La noi in moldova e o vorba”esti bun stai in frunte”/daca nu meri “pi sosa”

      • Jr December 3, 2012 at 10:29 am #

        Cornelia, când ai de gând să postezi aberaţii pe bloguri, ai grijă cum te exprimişi mai ales cum scrii în Limba Română: cuvântul “aţi” se scrie fără cratimă.

      • CORNELIA December 3, 2012 at 1:11 pm #

        Aveti foarte mare dreptate in privinta exprimarii mele incorecta si a celor gramaticale,va rog sa-mi aduceti la cunostinta tot ce gresesc ca sa pot sa mi le insusesc, e vorba de carente mari din cauza preocuparilor mele, altele decat cele ale scrierii, vorbirii si exprimarii.
        Nu stiu sigur cand am postat aberatii pe blog dar am sa va povestesc o legenda sau o fi un basm?!, ma rog la mine nu mai conteaza cei.
        Cica o “baba” batrana tare batrana , a mers la un medic de familie si doctorita ia spus ca nu mai e nevoie la varta ei de senectute sa mai “gandeasca”ca are cine acum sa o faca ,dar poate vorbi si scrie si nu conteaza parerea carcotasilor.

  64. Jr December 3, 2012 at 10:25 am #

    Susţinerea dumneavoastră pentru Cărtărescu la premiul Nobel e o găsălniţă fericită de ai închide gura spurcată şi de a duce în eroare pe cei care încă mai spun că nu v-ar place democraţia impusă de partenerii externi. Eu am citit o carte semnată de Cărtărescu şi îmi permit să afirm că scriitorul nostru e departe de Premiul Nobel.

  65. Miky December 15, 2012 at 8:15 am #

    Te rog, stimate premier, să nu fi patetic. Am făcut armata cu Mircea Cărtărescu la Feteşti.
    De atunci am văzut în el un poet de mare viitor, dar asocierea lui cu Băsescu a spulberat
    orice ataşament faţă de el şi opera lui. Nu merită susţinerea ta.

  66. Manole Benieamin December 18, 2012 at 5:52 pm #

    Desi nu are nici o legatura cu subiectul in discutie…ma bucur ca udmr nu participa la guvernare. Nu pentru ca sunt unguri/maghiari; am prieteni printre ungurii/maghiarii din Romania si personal ii admir si ii respect. Dar udmr, ca partid politic, partas la toate magariile guvernelor boc si sustinator al lui base…dar glumim? Ce sa mai caute udmr la guvernare? Doar daca “am pierdut uzul ratiunii” vorba lui Caragiale!
    Cu stima si respect, acelasi taran roman, Manole Benieamin.

    • Vasile December 20, 2012 at 7:37 am #

      Domnule Manole,tare ma tem ca peste cel putin un an veti regreta guvernele Boc.Nu vedeti ca Ponta si-a inceput activitatea prin taieri de drepturi:inghetarea salariilor la bugetari,anularea primelor de sarbatori,anularea bonurilor de masa,scumpirea gazelor si energiei electrice,marirea impozitelor etc.Sunt curios ce “imbunatatiri” va mai aduce.Personal,sincer va compatimesc pentru admiratia ce o aveti pentru USLasi si conducatorii lor.Aveti consideratie si pentru Felix securistul?????

  67. artur October 11, 2014 at 9:52 pm #

    Cartarescu nu are valoare de Premiul Nobel. Este doar aruncat in scena de prietenul sau Liiceanu si toata camarila de la Uniunea Scriitorilor, unde intri numai daca stii sa cotizezi. Scrisul sau nu are valoare literara. Cartarescu povesteste si atat, nu creeaza nimic. Niciun personaj, nicio situatie. Nu e romancier si nici un mare stilist. Pai daca Nabokov n-a luat Nobelul… sa-l ia Cartarescu? Stupid. Cartarescu va ramane in Divizia C, unde se mananca mititei in pauza meciurilor chiar in camera arbitrilor. Mi se pare un mare plangaret si jignitor, si-a bagat chiar p… in regina Marii Britanii intr-un articol. A ajuns un fel de Ceausescu in literatura, numai de el se vorbeste, alti scriitori nu mai sunt? Tinerii nu sunt bagati in seama si sunt destui talentati. Domnule Ponta, vedeti cui distribuiti banii pentru cultura! Si controlati unde se duc: sunt banii nostri, publici, si cel putin eu nu doresc sa intre in buzunarele unor personaje gen Liiceanu, plagiatorul lui Volkelt cu al sau Tragic. Cartarescu sa taca si sa nu ceara sustinere. Daca e bun, va primi Premiul. Daca nu, sa stea in banca lui. Atata poate. Romania nu sta intr-un singur scriitor, si ala mai banal decat un articol de ziar aruncat la cos dupa lectura.
    Constat ca asa-zisii oameni de cultura, gen Liiceanu, isi critica tagma. Pai sa dai tocmai tu, LIiceanu, in Beligan, acuzandu-l ca e cu Ponta, cand tu, Liiceanu – esti fan basist declarat…. mi se pare stupid de-a dreptul. Acestui Liiceanu, filozof de carton, fara pareri proprii, doar copiate, i se potriveste zicala lui Anton Pann din Povestea vorbii: Si el de prostia-i nu avea pas mare / O lasa in voia-i fara vreo mustrare.

    • cornelia vana November 4, 2014 at 4:01 pm #

      CURAJ SI FARA EMOTII, SUCCES

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: