Dan Sova a facut o mare gafa

7 Mar

Dan Sova a facut o mare gafa. Am exprimat punctul de vedere al PSD, care este in totala contradictie cu ce a zis Dan Sova. Evident, mi-am cerut si eu scuze in numele PSD, si-a cerut si el scuze.

Astazi l-am anuntat ca nu mai activeaza ca purtator de cuvant al partidului pana cand nu pleaca la Washington, la Muzeul Holocaustului, sa vada cu ochii lui tot ceea ce eu am vazut. Dupa ce se intoarce de acolo, sunt convins ca va intelege ca sunt evenimente istorice pe care trebuie sa le cunoastem, si trebuie sa le recunoastem cu totii. Nu a avut nicio scuza pentru ce a spus. 

50 Responses to “Dan Sova a facut o mare gafa”

  1. Razvan March 7, 2012 at 1:35 pm #

    Dan Sova este rapid la nervi si cam atat. Nu vad de ce a fost ales purtator de cuvant.

    Este tanar, este adevarat, dar mie nu imi pare un tip foarte echilibrat.

  2. neacsu georgeta March 7, 2012 at 1:40 pm #

    MA GANDEAM CA DACA TOT IL TRIMITETI LA MUZEU M-AS DUCE SI EU. POATE IMI CUMPARATI SI MIE UN BILET.AR TREBUI IERTAT, A GRASIT SI EL. TOTI GRASIM.SI-A CERUT SCUZE . GOGA GEORGETA

  3. ZOE, fii barbata ! March 7, 2012 at 1:44 pm #

    Dar ce a spus, frate ? habar nu am, nu l-am auzit poate ma lumineaza si pe mine, cineva !

  4. Siana March 7, 2012 at 2:24 pm #

    As dori tare mult sa stiu ce veti face in privinta adunaturii denumita in continuare curte constitutionala ???? Eu sper din toata inima sa o desfiintati cand veti ajunge la guvernare .

  5. mirela stan March 7, 2012 at 2:34 pm #

    am si eu o intrebare de azi unde il gasim pe alesul poporului senatorul dan sova? pleaca in vacanta la londra?cu acordul lui ponta acum evident.oficial.

    • Oana March 7, 2012 at 6:05 pm #

      Draga Mirela ! Extrem de benefica i-ar fi d-lui senator Sova, o vacanta, caci in ultima vreme am avut senzatia ca are o sosie, pe care o trimite in locul dansului, in diverse emisiuni. In ultima perioada, cu domnul Sova, se intampla ceva ……. poate ca trece printr-o stare nu tocmai confortabila, poate ca are ce personal, poate il macina ceva, ce putem stii noi … ? De aceea, cand suntem lideri intr-o echipa, ar trebui sa fim vigilenti in decizii, chiar daca cei din jur insista intr-o anumita problema. Interesul nostru numai noi ni-l putem apara. Insa, ma tem ca jobul avut in cadrul Universitatii de Drept din Bucuresti, ii va putea impiedica vacanta.

      • mirala stan March 8, 2012 at 3:52 pm #

        draga oana, a fost decizia lui.acum sa se framante….

      • Oana March 8, 2012 at 6:03 pm #

        Mirela Stan ! Despre ce decizie vorbesti? Ce anume il framanta? Se pare ca stii ceva ce noi nu stim. Poate ca da, l-a framantat si poate inca il mai macina ceva, o decizie, se pare, dupa cunostintele tale.

      • Oana March 8, 2012 at 6:16 pm #

        Si inca ceva, Mirela. Daca el a luat o decizie, nu inteleg de ce se framanta ? In viata, orice decizie luata, este sustinuta de o asumare de raspundere ( pentru ca ea, are un fundament : analiza, calcul ). Eu nu il vad sa riste asa usor. Sincer !🙂

      • mirela March 9, 2012 at 12:29 pm #

        Pai mai draga oana, cand iti faci prea multe calcule si analizezi … virtual doar, e normal sa nu iti iasa si sa iei decizii gresite! eu zic ca decizia o iei fata in fata… In fine, e problema lui! Eu raman la parerea mea, ca a gresit judecand doar asa… A fost o mare eroare, dar ma bucur sa aud ca si-a asumat…Pacat!

      • Oana March 9, 2012 at 2:00 pm #

        Multumesc frumos pentru raspund, mai draga (Mirela), asa cum te exprimi tu! In fine, nu vreau sa dezvolt acest subiect. Tin numai sa iti spun, ca asupra oricarei erori facute in viata, poti revenii. Evident, numai daca vrei. Eroarea nu poate fi indreptata decat de persoana care a comis-o. Daca nu revii, inseamna ca in realitate, nu iti pare rau. Asta este logica firi.🙂

        P.S. Are sa treaca si iuresul asta, cu siguranta.

      • mirela March 9, 2012 at 5:48 pm #

        si eu iti multumesc pentru raspuns, oana.inseamna ca nu ii pare rau in realitate.am inteles alegerea facuta. o zi buna!
        ps: domnule ponta, aveti toata pretuirea mea si va urez mult succes in cariera!

      • mirela March 9, 2012 at 5:58 pm #

        si inca ceva, oana: e ff usor sa judeci oameni despre care nu stii mai nimic in realitate…nu ai contact viu cu ei , ci doar citesti ce se scrie pe nu stiu unde.sincer, nici mie nu imi pare rau pentru deciziile luate.nu am de ce.acum m-am lamurit si eu cu multe si stiu ca intotdeauna am crezut si am intuit drept! va multumesc! numai bine!

  6. CECI March 7, 2012 at 2:50 pm #

    m-a mirat, da, doar atat actiunea dvs.
    apreciez f mult si activitatea politica, educatia dar si chiar modul de a corelationa cu orice fel de intervieur (gheorghe a fost stivit!!), dl sova a fost exceptional, atat in dialog cat si in sustinerea ideilor sale.
    a fost fantastic!!!
    sint un sustinator feroce al dvs, chiar daca, acum 0,5 an, ati fost intradevar “cirlan”.
    apropos, dl iliescu a fost demential cum spun copii astazi (dar recunosc ca sint o persoana care din ’90 am fost o adepta a conceptelor emise de dinsul, a fost persoana potrivita la locul potrivit, ar fi fost rau de noi daca dl iliescu anu ar fi fost presedinte in acea peioada f grea 1990-1996) in interviul de la un post tv chiar de ziua dinsului!
    asa ca m-a mirat suparearea dvs pe sova!
    am cautat pe internet si cele mai multe articole au fost de partea dl sova!!
    il stiu un om f “citit”, biblioteca (indiferent de continut ei) fiind al doilea prieten, primul fiind familia (asa il vad eu).
    nu va dau sfaturi
    in legatura cu titulatura data de dl iliescu, astazi sinteti un om extraordinar, mi-a placut, am fost total de acord cu dvs. in discursul cu 15 puncte din parlament
    va multumesc
    toate cele bune

    • anghel alexandru March 7, 2012 at 8:00 pm #

      Bravo! Si eu i-am scris pe adreasa de e-mail exact in acelas sens.

  7. Punga Aurel March 7, 2012 at 3:00 pm #

    Erorile politicienilor , inclusiv a celor de la putere, au o singura cauza d-le Ponta> Intre ceia ce gândesc și ceia ce declara, e o diferență atât de mare încât contorsionează expresia în sensul gândiri … în limbaj popular … ii ia gura pe dinainte . Scuzele sunt bune, dar nu schimba modul de a gândi. Degeaba ridici pălăria după ce a trecut preotul !

  8. dumitruparangheracliticul 2011 March 7, 2012 at 4:10 pm #

    Cu siguranta nu a spus mare lucru ;nici eu nu am reusit inca sa aflu;ma intreb doar asa este si la psd precum la pdl :nimeni nu poate fi el insusi cu parerile sale la varful conducerii psd…ce sa mai zic jos…tot ce este mai jos de domnul Ponta !? Pai il are in rezerva pe prostanac;domnul Ponta vrea puterea in Romania si pentru romanii care nu sunt de acord cu muzeul holocaustului de la Washington !?Nici pana astazi datorita aliantelor psd-ului iliescian si cui cel al lui nastase nu s-a rezolvat problematica atrocitatilor savarsite de horthysmul maghiar din Transilvania -sa luam numai perioada 1940-1944…dar si alianta lui de-alde Boris Grunberg cu Celler Ianos in fenomenul Pitesti.Cum sda dau eu votul cetateanului Ponta ce continua uriasa nedreptate -cel putin ca fapt istoric facuta romanilor in contextul razboiului mondial pe care nu noi romanii l-am provocat ci tocmai inaintasii acelora pe care astazi indirect ii sustine domnul Ponta in defavoarea colegului sau de partid.Este clar …in aceste conditii Basescu -ca sef al statului-va manevra in asa fel incat miscarea lui populara sa invinga in viitoarele alegeri …noi ne afundam in mizerie…dar domnul ponta va in cepe o noua opozitie constructiva alaturi de noul ambasador in romania al muzeului Holocaustului ;cei de acolo sunt singurii depozitari ai adevarului despre Holocaust …Atunci cand domnul Ponta nu se nascuse …si acum zic ca poate era mai bine sa ramana asa…eu studiam si luptam in favoarea poporului evreu pe baza unui martor ocular a ceeace a fost cu evreii in Romanioa antonesciana :OLIVER LUSTIG DE NATIONALITATE EVREU SI CARE NICI O CLIPA NU NE-A LASAT SA INTELEGEM CA IN ROMANIA A FOST UN HOLOCAUST…SI NICI UN MOSHE CARMILY…SI MULTI ,FOARTE MULTI PRIETENI SI CUNOSTINTE EVREI Insa turistul roman cu pretentii de mai marele sef peste romanii obedienti are o singura directiva de informare.Unilateral …totalitar…Cam asta fuse si cu cel pe care verbal il spulbera pentru ca el este prietenul lui M.R.U !!!

    • anghel alexandru March 7, 2012 at 8:03 pm #

      anghel alexandruMarch 7, 2012 at 8:00 pm#

      Bravo! Si eu i-am scris pe adreasa de e-mail exact in acelas sens.
      PS din gresala acest text apare la alta postare decat aceasta
      Your comment is awaiting moderation.

    • alexandru March 10, 2012 at 3:47 am #

      Holocaustul e rusinea intregii omeniri,au murit milioane de oameni nevinovati. Nimeni nu e indreptatit sa-si bata joc de acei oameni.
      Negarea Holocaustul Din Romania reprezinta o ofensa adusa inclusiv
      minoritati Rome. Negarea Holocaustului sau a Genocidului se pedepse-
      ste de la 3 luni la 3 ani. Trebuie sa-si asume raspunderea pentru gafa pe care a facut-o,nu? Rusine !

      • iobag March 14, 2012 at 4:28 pm #

        unde a avut loc in romania holocaustul,stimate domn?

  9. Reni March 7, 2012 at 4:59 pm #

    O gresala strategica…o reactie strategica

    • Oana March 7, 2012 at 5:33 pm #

      Adica ? Ce vrei sa spui prin asta ? Te rugam sa ne explici si noua, ca sa nu pierim nestiutori ! Oare ce strategie poate fi aceasta, in care, imaginea unui tanar de perspectiva, incepe a fi stricata ?

      • Quintessence March 11, 2012 at 11:37 am #

        Cand vorbesti despre evrei tre’ sa stii ce poti spune si ce nu indiferent ce parere personala ai , ca altfel pierzi…..
        Dan Sova este un tanar care imi place mult si ma tem ca ar putea sa-i fie stricata si cariera, nu numai imaginea pentru un adevar neacceptat oficial……

    • Quintessence March 11, 2012 at 11:12 am #

      Corect !

  10. bojicadaniela March 7, 2012 at 5:54 pm #

    E de ajuns sa mearga la Muzeul Holocaustului din Israel, la YAD VASHEM. E mai aproape, 2,5 h cu avionul.

  11. Miriam Radulescu March 7, 2012 at 6:33 pm #

    HOLOCAUST,Ma tot gandesc de ce am ramas cantonati in istorie in sabloane ?.Un om se poate intreba cred ca si astazi ,de ce nu s-au opus vehement in vremea deportarilor toate popoarele?Acceptarea tacita a acestora a dus inevitabil in contextul secatuirii de resurse a Germaniei de atunci la astel de orori de neimaginat .
    N u pot insa sa cred ca germanii , care sunt un popor evoluat , a adus la ea acasa milioane de oameni ca sa-i omoare! Daca era sa-i omoare , ii omora pe loc, si nu chetuiau atat cu transportul , cu constructia de lagare pt cazare, cu masa , echipamentul , cu paza , cu lumina , cu apa , si altele .Pragnatici nemtii ar fi ales metoda cea mai simpla , povesti inventate si executii pe loc !NU STIU CE A FACUT DOMNUL SOVA , DAR CRED CA TREBUIE SA INCETAM SA CROIM PE TOTI DUPA PATUL LUI PROCUST ,SI CA ORORILE NU SE INDREAPTA NICIODATA ,SUNT UN FAPT DE ANALIZAT SI NU DE ETICHETAT!

  12. Oaspetele March 7, 2012 at 6:34 pm #

    PSD este un partid de stanga, opinii ca ale lui Dan Sova nu au ce cauta in acest partid.
    Dan Sova ar trebui exclus din partid!

  13. bianca bosoiu March 7, 2012 at 7:04 pm #

    Prestatia domnului sova in emisiunea lui gheorghe a fost fara discutie excelenta. Cu sau fara reactiile ulterioare (exagerate pentru toti cei care n-au urmarit emisiunea integral) nu vad pe nimeni altcineva mai potrivit functiei din care a fost demis.

  14. Laura March 7, 2012 at 7:08 pm #

    Un sfat practic. Mai bine trimiteti-l pe Dl Sova la Ierusalim, la Yad Vashem. E versiunea “originala” a Muzeului Holocaustului, intr-un fel mai impresionant decat cel de la Washington.

    Si biletul pana la Tel Aviv e mai ieftin …

    Dar in afara de asta, reactia dumneavoastra a fost foarte corecta si binevenita.

    • Anonim March 11, 2012 at 12:36 pm #

      Mai bine trimiteti-l pe Mazare in Timoc.

  15. candea zorita March 7, 2012 at 7:49 pm #

    Mai mare gafa a facut Basescu in parlament cu hahaelile lui.A promis mariri de salarii dar cand v-or fi aduse la nivelul la care au fost ???????????Si parca nu se fac pomeni electorale prin mariri de salarii si pensii inainte cu 6 luni de alegeri .Cand a zis guvernul ca v-a mari salarii nu erau bani ,ca nu a fost el primul care sa anunte acest lucru PARANOIA !!domnilor .asa se numeste aceasta boala ce ne mananca nervii toata ziua >

  16. Romanul March 7, 2012 at 7:52 pm #

    Domnilor, adversarii se dedau la harjoneli populare, in fata unui popor prostrat si inept iar dumneavoastra va arde de pierdut alegerile. Si, din pacate, “prostioarele”, daca se pot numi prostioare, se tot aduna in contul PSD. Dupa ultima aventura, poate ar fi mai bine sa va schimbati numele din PSD in PNS…

  17. Oana March 7, 2012 at 8:13 pm #

    Domnule Ponta ! Nu credeti ca, asteptarea demisiei d-nului Sova, ar fi fost mai intelept ? Chiar a fost nevoie de actiunea d-stra, mai mult, trimiterea la reeducare a unui camarad ?

  18. Mircea Hamza March 7, 2012 at 8:40 pm #

    Sova greseste si o sa-i treaca. Altceva e mai important: Premierul Ungureanu la cal cu mânere la http://mirceahamza.com/?p=1923.

  19. Reni March 7, 2012 at 10:22 pm #

    Dl. Presedinte, am trimis pe mail-ul dvs. prezentat public (gmail.com) un material referitor la situatia si perspectiva companiilor nationale din energie.

  20. George March 7, 2012 at 11:18 pm #

    Domnule Ponta, nu v-ati gandit sa faceti un fel de AIPAC si in Romania ca s-asa Romania nu mai e demult a Romanilor. Mi se pare jenanta ostracizarea unui om care din prostie/necunoastere/opinie personala a facut o afirmatie intr-o tara “democratica”. Romania suverana este o gluma, ori ca e “condusa” de PDL ori de USL. Reactiile organizatiilor sioniste sunt la fel ca reactiile anti-semite de-a lungul istoriei. Ele se alimenteaza una pe alta si la cateva sute de ani se lasa cu cate un holocaust, pogrom, cruciada etc. Trimiterea la muzeul holocaustului a unui cetatean roman care a facut o afirmatie mi se pare ca si trimiterea in puscarie de catre tortionarii comunisti a elitei intelectuale romanesti in anii 50. Imi e rusine pentru ca sunt sclav intr-o tara numita Romania care teoretic ar fi suverana.

  21. Bibliotecaru March 8, 2012 at 9:58 am #

    @ Victor Ponta

    Vă sugerez un pic de statistică care să vă ajute la susţinerea impozitului progresiv în perioada alegerilor parlamentare:

    http://bibliotecarul.blogspot.com/2012/03/un-mesaj-de-stanga-surprinzator-si.html

    • casandra March 8, 2012 at 11:59 am #

      @Bibliotecaru
      Intr-adevar, argumentele prezentate in film sunt foarte pertinente. Bune argumente! Desigur, minoritatea avuta nu va fi integral de acord cu aceste argumente. De fapt, inegalitatea flagranta de avere si venit nu mai ilustreaza nici performanta personala sau a companiei detinute, nici talentele, nici eficienta deciziilor, ci doar UN RAPORT DE PUTERE intre oameni. In societatile mai putin inegale, majoritatea persoanelor nu resimt exercitarea puterii minoritatii asupra lor intr-o masura de neevitat. Stresul social este minor. In societatile foarte inegale, minoritatea din top se afla intr-un raport de putere aproape primitiv fata de ceilalti membri ai societatii. Iar puterea este placere!
      Totul se rezuma la taria raporturilor de putere intre membrii societatii. Iar intrebarea corecta este: permite si premiaza o societate raporturile de putere manifeste si violente intre membrii sai? Daca da, permite inegalitatile extreme cu orice pret si sub orice pretext. Daca nu, testeaza toate mijloacele legitime pentru a reduce inegalitatea. Sper ca Victor Ponta sa urmareasca filmul si sa adapteze discursul si programul.

      • Bibliotecaru March 9, 2012 at 5:54 pm #

        Numai să fi citit domnul Ponta comentariul… căci de la un timp am dubii că le-ar lectura.

  22. Dana March 8, 2012 at 10:27 am #

    Aseara la 1 Tv Bacau.

  23. ZOE, fii barbata ! March 8, 2012 at 12:13 pm #

    M-am lamurit, Sova a spus ca pe pamântul României niciun evreu n-a avut de suferit, gratie lui Antonescu ( generalul) ! Mâine-poimâine s-ar putea sa-l “reevalueze” Zeus pe
    Sova, ca si el îl ridica în slavi pe Antonescu.
    Eu nu cred ca a spus-o din rea credinta, ci cred ca are o lacuna în pregatirea sa în ceea ce privesc ororile nazismului. Istoria, ne spune ca 250.000 de evrei dar si rromi, au avut de suferit în vremurile acelea tulburi, la noi în tara, iar Antonescu a fost un calau .
    Pacat ca a facut o asemenea gafa… mie îmi placea Sova ! Totusi, nu cred ca trebuie sa-l punem la stâlpul infamiei, un lucru e sigur, cel care l-a intervievat e de rea credinta ! Altadata, lasati-o mai usor cu aparitiile la (I)Realitatea, ca stiti prea bine ca sunt tendentiosi si fac totul ca sa compromita pe cei care nu pupa mâna stapânului lor ! Doar sunteti baieti mari, se poate sa cadeti în plasa ca niste copii ?!

  24. Theodora March 8, 2012 at 3:04 pm #

    Cum arata protestatarul Crisan, 71 de ani, revolutionar din Arad dupa intalnirea cu jandarmii
    http://theodora0303.wordpress.com/2012/03/07/voi-vedeti-vreo-diferenta-cum-arata-protestatarul-crisan-71-de-ani-revolutionar-din-arad-dupa-intalnirea-cu-jandarmii/

  25. N. C. March 8, 2012 at 9:04 pm #

    Sova e un om educat si curajos, probabil ca a folosit … cuvinte nepotrivite ..pentru a expune un punct de vedere, la care are dreptul in virtutea libertatii de exprimare. Daca tot il trimiteti la plimbare, poate se documenteaza cu linkul de mai jos, care va duce fix la “The Institute of Historical Review”.

    http://www.ihr.org/main/about.shtml

    Succes la alegeri, contam pe Sova la Justitie, right?😛

    • alexandru March 10, 2012 at 4:03 am #

      Ai acest drept la libera exprimare,dar pina in limita bunului simt.
      Un domn distins si educat ca dansul,trebuia sa stie ca Negarea Holocaustului/Genocidului se pedepseste de la 3 luni la 3 ani.

      Ce cuvinte nepotrivite a folosit? A negat pur si simplu istoria

  26. wpww March 9, 2012 at 3:25 pm #

    D.Ponta.Din ce in ce mai multe greseli.Oare inainte de alegerea presedintelui,cand aveati in mana un minister foarte important( MAI) care pana la urma s-a dovedit ca la scos pe Basescu presedinte,dv.adica partidul acedat MAI.Acum cred ca la fel patiti cu greva parlamentara.In timp ce dv.santeti in greva pdl,unpr se pregatesc intens de alegeri.DV.nimic.

  27. santinela March 9, 2012 at 5:56 pm #

    Si pina la urma ce a spus Sova ? Ce a fost a fost,eu nu trebuie sa ma consider vinovat pentru ce au facut altii. Acum ,si pina cind,vom sta cu capul plecat si atenti sa nu jignim cumva ? Sova,domnule Ponta,este cel mai bataios si istet dintre PSD-istii care au iesit pe sticla.Pierdeti mult cu retragerea lui in planul doi.In America ce sa vada ? Dupa cite stiu eu in Romania nu au fost lagare de exterminare iar ce s-a intimplat,ca ne place sau nu, a fost din cauza lipsei de variante.Tara atunci nu se putea pune cu Germania,ca si astazi de fapt.

  28. ionel March 10, 2012 at 9:30 am #

    olecutica de istorie pentru postaci nestiutori.

    Cel de-al doilea razboi mondial este istorie. Dintr-o conflagratie de asemenea proportii se trag învataminte de catre cei multi si avantaje economice si politice de catre cei interesati. Plânge cineva sacrificiul celor 30 de milioane de oameni (dupa unii, 100 de milioane) cazuti în cel de-al doilea razboi mondial? Ei sunt de mult uitati! Nu este cazul si cu cei aproximativ 6 milioane de evrei ucisi tot atunci.

    Cei care sustin de câtiva ani de zile existenta Holocaustului în România sunt probabil extremisti care profita de remanenta propagandei sovietice în istoriografia româna pentru a acoperi fenomenul aderentei la comunism a unei parti importante din comunitatea evreiasca si a impune o imagine de participanta la Holocaust a României.

    Se stie ca pe toata perioada razboiului, conducerea României a încercat sa rezolve problema evreiasca prin emigrarea în Palestina. Demersurile au avut un caracter extern preponderent, deoarece ele implicau o relatie a regimului progerman cu Marea Britanie si SUA. Antonescu a cerut liderilor comunitatii evreiesti sa tina aceasta legatura, având în vedere ca n-o putea face oficial si ca relatiile personalitatilor evreiesti erau mai eficiente. La 30 septembrie 1940, dr. Filderman – presedinte al Uniunii Evreilor din România, presedinte al Federatiei Uniunilor de Comunitati Evreiesti din România, presedinte al Comitetului Joint distribution pentru România, membru al Parlamentului Român ­- a înaintat un memoriu în care esentiala era propunerea de a facilita emigrarea unui numar cât mai mare de evrei în Palestina, propunere la care Antonescu s-a raliat imediat.

    De notat însa ca Anglia, importanta militanta pentru drepturile evreilor, folosea solutia deportarii evreilor sositi ilegal în Palestina, atitudine pe care nu a recunoscut-o regimului Antonescu pentru evreii aflati ilegal în România. În pofida acestei situatii, guvernul român era dispus în continuare sa favorizeze emigrarile prin acceptare tacita. Anglia s-a opus înca o data categoric. La propunerea facuta de dr. Filderman pentru o emigrare în SUA pe baza de reciprocitate, Brutus Coste, însarcinatul cu afaceri ad interim la Washington preciza: „Evreii din rasaritul Europei n-au fost niciodata considerati aici ca elemente a caror emigrare trebuie încurajata. S-a facut si se face o deosebire marcata între evreii din Occidentul Europei si cei din Polonia, Rusia si România. Când e vorba de fapte, simpatia americana pentru evrei opereaza doar pâna la un punct: interventii indignate în favoarea evreilor din Europa – da; admiterea în masa a mult deplânselor victime ale persecutiilor antisemite – nu.”

    În ciuda tuturor piedicilor întâmpinate, Antonescu a continuat sa insiste pe ideea sa, iar într-o adresa trimisa Ministrului Afacerilor Straine a reconfirmat principiile emigrarii.

    Emigrarile au continuat, nu în numarul scontat, ci în numar mic, cu acordul guvernului român si cu riscuri mari pentru emigranti.

    Zigu Ornea îsi aminteste: „Antonescu si Filderman au fost colegi de liceu si erau prieteni. Antonescu s-a angajat sa protejeze populatia evreiasca în România si si-a respectat angajamentul; aceasta populatie nu a fost decimata si supusa holocaustului.”

    Dupa razboi, când au venit comunistii evrei la putere, conducerea evreiasca ce salvase comunitatea de la disparitie, a fost ostracizata, amenintata si obligata sa fuga din tara clandestin – Filderman – sau expulzata – sef Rabinul {afran. Alexandru {afran a fost unul dintre cei la care s-au prezentat echipei de militari ca sa aresteze un criminal de razboi. El nu a fost niciodata agreat de comunisti – în frunte cu Ana Pauker, care îl considera un tradator.

    În ceea ce priveste existenta unui Holocaust în România, în care zic unii ca au murit 400.000 de evrei, altii pretind 800.000, nu este de crezut ca va fi gasita dovada ca ar fi cazut atitia evrei victime ai unor legi si acte de guvernare îndreptate împotriva lor si urmarind exterminarea fizica a acestora. Au fost unii evrei executati prin sentinta Curtii Martiale, dar pentru tradare de tara, spionaj si acte de diversiune în favoarea unui stat inamic, cu care ne aflam în stare de razboi: Uniunea Sovietica. Singurii evrei din România care au suferit prigoana, suferintele si jertfele unui Holocaust, au fost cei din Nordul Ardealului, ajunsi în stapânirea Budapestei prin Diktatul de la Viena din august 1940. Au fost dusi în lagare cu acte în regula, cu toate dovezile necesare sau cei din Basarabia, Bucovina si Transnistria, dar pe care Ucraina sau Rusia refuza sa-i contabilizeze.

    Sa se produca un Holocaust în Europa, la mijlocul secolului XX, într-o tara în care au venit la putere evreii comunisti, iar despre cele 400.000 sau 800.000 de victime sa nu se stie nimic si sa ramâna ascunsa aceasta crima gigantica? Evident, intrebarea este retorica.

    Cu multi ani în urma, circula printre români povestea unei întâmplari anecdota: Alexandru Rosetti, invitat în Israel, este dus sa viziteze si muzeul memorial al Holocaustului de la Yed Vashem. Acolo da peste o statistica a victimelor înregistrate pe tari, în care România era trecuta cu 500.000 victime. Om cu crestere aleasa, Rosetti citeste si nu zice nimic gazdelor. Când se întoarce la ambasada României, se duce la ambasador si îl ia la rost, cum de admite asemenea ineptii. „Lasati domnule academician ca înca e bine”, îi raspunde ambasadorul. „La început au vrut sa ne treaca cu 600.000, dar am mai discutat cu ei, am mai dus câteva roti de cascaval, icre negre, niste Murfatlar, si au lasat la 500.000! Mai mult n-am putut! N-am avut cu ce!”

    Si iata si declaratia-testament facuta de Wilhelm Filderman în lucrarea Populatia evreiasca în timpul celui de-al doilea razboi mondial, publicata la Iasi în 1994, editura Fundatiei Culturale Române, editie bilingva, scoasa de Gheorghe Buzatu:

    „A fost mult acuzat regimul Maresalului Ion Antonescu ca fiind înfeudat nazismului si Maresalul însusi a fost executat de agentii Moscovei ca fascist. Adevarul este ca maresalul Antonescu este cel care a pus capat miscarii fasciste în România, oprind activitatile teroriste ale Garzii de Fier din 1941 si suprimând toate activitatile politice ale acestei organizatii. Eu însumi, raspunzând unei întrebari a lui Antonescu la procesul sau – montat de comunisti – am confirmat ca teroarea fascista de strada a fost oprita în România la 21 ianuarie 1941, zi în care maresalul a luat masuri draconice pentru a face sa înceteze anarhia fascista provocata de aceasta organizatie si restabilirea ordinii în tara. În timpul dominatiei hitleriste în Europa, eu am fost în contact permanent cu Maresalul Antonescu, care a facut foarte mult bine pentru îndulcirea soartei evreilor expusi persecutiilor rasiale naziste… Eu am fost martorul unor scene emotionante de solidaritate si de ajutor între români si evrei în momente de grele încercari din timpurile imperiului nazist din Europa. Maresalul Antonescu a rezistat cu succes presiunilor naziste care cereau masuri dure contra evreilor…

    El este cel care mi-a dat pasapoarte în alb pentru salvarea de teroarea nazista a evreilor din Ungaria a caror viata era în pericol! Datorita politicii sale, averile evreilor au fost puse sub un regim de administratie tranzitorie care, facându-le sa para pierdute, le-a asigurat conservarea în scopul restituirii lor la momentul oportun.

    Am mentionat aceste lucruri pentru a sublinia faptul ca poporul român, chiar când a avut într-o masura limitata controlul tarii, a demonstrat sentimente umaniste si de moderatie politica.”

    De asemenea, nu este prea târziu sa ne aducem aminte de cele spuse în lucrarile lor de evreii Nicolae Steinhardt, Marcel Marcian, Oliver Lustig despre sufletul acestui popor în mijlocul caruia s-au nascut, au trait si au murit. Cu totii au marturisit despre situatia de exceptie – fericita – în care s-au aflat evreii din România în timpul razboiului, sub dictatura antonesciana.

    Credem în seriozitatea si nepartinirea echipei de istorici români, evrei, americani constituita recent la Bucuresti pentru a stabili daca a fost Holocaust in Romania. Insa, credem la fel de mult ca acest popor – care a rezistat cu obstinatie timp de sute de ani valurilor de navalitori si vremurilor de restriste nemeritate – nu va crede si nu va accepta niciodata o asemenea acuzatie monstruoasa.

    În final, gasim binevenita concluzia lui W. Filderman, care a tinut împreuna cu Sabin Manuila o comunicare la Congresul Institutului International de Statistica, la Stockolm, în 8-5 august 1957, cu titlul „Evolutia numerica regionala a populatiei evreiesti din România”: „In nici o tara dominata de nazisti n-a supravietuit o asa de mare proportie a populatiei evreiesti.”

  29. Clasaceamaitare Ceamaitare March 10, 2012 at 4:29 pm #

    Domnule PONTA va cer permisiunea ca pe blogul dumneavoastra sa-mi exprim opinia privind o serie de caricaturi si fotografii haioase pe care asa numitii PRIETENII LUI BASECU mi le-au prezentat fara voia mea, azi noapte pe calculator .Fac aceasta deoarece am incercat sa le raspund ,dar nu ii gasesc pe saitul cu acest nume ,iar comentariul pe fotografii era blocat . Pentru ca ,in mod sigur ei monitorizeaza pagina dumneavoastra de blog am apelat la aceasta varianta .MULTUMESC ANTICIPAT!
    Domnilor aitisti ,imaginile prezentate sunt intr-adevar haioase .se observa in ele mult simt artistic .fina ironie si mult umor de buna calitate ,etalat intr-o paleta diversa de metode artistice . Se vede ca sunt gandite si muncite mult ! DAR , pentru ca exista si un mare DAR ,nu intotdeauna scopul scuza mijloacele !.Cred ca sunteti (cei care ati relizat imaginile) oamenii primului ministru actual -tocmai prin modul in care sunt realizate secventele umoristice, se vede ca sunteti oameni creativi , cu multa stiinta ,si cu multa carte .Iar de la acestia ne asteptam intotdeauna sl la moralitate !. Sentimentul este unul de haita (asociata pt un scop comun ;in particular acela de anihilare a oricaror reactii) .Trebuie sa stiti ca modul incrancenat in care va prezentati opiniile colaterale ,denota o carenta moralo-etica .Va spun aceasta, pt ca dincolo de cadrul partinic in care ne aflam ,trebuie sa existe in fiecare dintre noi si unul asociativ si de reprezentanta .Daca in mod absurd pt d-voastra ,in alegerile viitoare va iesi USL-ul? ! Atunci caricaturile acestea ne pot insoti pe fiecare din noi in relatii internationale. Spuneti-mi cum vom fi priviti condusi de personajele prezentate in acele imagini? Nu-i de ajuns ca astazi suntem condusi de cineva cu un nume imposibil ,ca prezenta dansului , fizica si intelectuala este una la cote foarte joase ! Amanetati cu astfel de jocuri si nimicuri comice, viitorul nostru reprezentativ ,si decredibilizati voit sau din indicatii si persoanele care astazi au indiscutabil un statut de intelectuali sadea si un discurs si vointa inca curate. In comparatie cu domnul Basescu, au stiinta de carte ,”prezenta scenica”si inca verticalitate.
    Va rog lasati loc de frumusete si uitati de incrancenare si lovituri sub centura .Fie ca sa castige cei mai buni , cei mai frumosi atat moral, cat si spiritual ( chiar frumosi fizic) .NEAPARAT LUPTA SA FIE DREAPA si nu TRISATA ca pana acum ,pt ca numai asa CEI CE NE VOR REPREZENTA capata prestanta si incredere ,pt toti cei care ne mai spunem inca romani.

  30. Anonim March 10, 2012 at 5:02 pm #

    Unii ar face orice pentru un vot in plus.

  31. cflucut August 7, 2012 at 5:56 pm #

    Este mult de povestit despre Holocaust (de la cone a finantat razboiul lui Hitler si pana la ce evrei si cati au murit) Dar trebuie retinut ca asa ceva nu mai trebuie sa se repete niciodata ca, dealtfel, nici cele intamplate la Hirosima si Nagasaki. Stalin, deasemenea, in numarul de victime lasate in urma (“numai” 19 milioane in Ucraina) surclaseaza cu mult numarul victimelor Holocaustului.
    Revenind la Dnul Sova: are viitorul in fata dar are de retinut ca istoria nu este o legenda ci o stiinta pe care, cu cat o cunoastem mai bine, de la noi cei de rand si pana la cei ce conduc destinele tarii, cu atat ne putem feri de dezastre (vezi Maya, Inca, Egiptul antic, Roma si…America de azi). Cel mai bun sfat la primit deja: sa viziteze muzeul Holocaustului, apoi sa cugete si sa gandeasca de doua ori inainte de a face referiri la mase si mai ales la istorie. Cu consideratie

Leave a Reply

