Solidar cu protestul anti-ACTA

11 Feb

Sunt solidar cu protestul anti-ACTA al tuturor celor care au iesit astazi in strada.

Internetul trebuie sa ramana un spatiu al libertatii de exprimare, un spatiu care nu are voie sa cada sub cenzura abuziva si netransparenta a unor prevederi neclare.

Pozitia mea, si a USL, este foarte clara in acest sens: Guvernul trebuie sa-si retraga sustinerea fata de forma actuala a ACTA, iar Acordul trebuie supus dezbaterii publice in mod cat mai transparent!

72 Responses to “Solidar cu protestul anti-ACTA”

  1. gena February 11, 2012 at 5:41 pm #

    Polonia,de ce si-a cerut scuze pentru faptul ca semnat acordul.La noi le face bine celor doi securisti securisti care ne conduc.

  2. gigip1948 February 11, 2012 at 5:52 pm #

    Vom fi cu ochii pe dumneavoastra! Dorim sa dati o riposta eleganta dar ferma(asa cum a facut si Dan Sova!),celor care,inexplicabil si ilogic,v-au atacat jegos(Ciutacu,Mircea Badea,Valentin Stan)!
    Va propun ca,dupa ce discutati cu Crin,USL-ul sa revina in parlament,pentru a-i impiedica pe basisti sa adopte legile nedemocratice si antiromanesti! Daca parlamentarii opozitiei erau la investirea guvernului(e bine,totusi ca nu au participat!0 ar fi putut cere anularea votului pentru ca Ioan Oltean,stand la 1 metru de urne,a violat secretul votului!

  3. maria February 11, 2012 at 6:07 pm #

    Ne bucuram si poate ar fi trebuit sa fiti acolo in piata , ca simplu cetatean.
    Eu sunt dintre cei care au apreciat discursul dvs din parlament si m-ati convins sa va votez. Ramane de vazut cat ati pierdut si cat ati castigat din asta. Luati in calcul o clarificare publica pentru a recupera si pe cei suparati pe dvs?

  4. alecsandru February 11, 2012 at 6:36 pm #

    Domnule Ponta, N-o sa va critic eu acum pentru discursul tinut la investirea premierului Ungureanu. Sunt strategii pe care numai Dvs.si colaboratorii Dvs. le cunosc. Sunt sigur de asta si mi-am dat seama de cum a reactionat Crin Antonescu. Noi judecam cu alte unitati de masura si cateodata nu e bine sa asculti de parerile celor ale caror intentii ar putea face mai mult rau. Este lesne de inteles ca cei de la putere va vrea dezbinati si ruperea USL-ului. Va felicit atat pe Dvs. cat si pe Crin Anonescu pentru modul matur cu care ati gestionat acest incident.
    Tine-ti tunurile pe ei ,nu-i slabiti nicio secunda. Aratati opiniei publice toate matrapazlacurile facute de acestia.
    M-a dezamagit pozitia lui Mircea Badea fata de Dvs. Omul asta niciodata nu stii ce anume doreste. E un saltimbanc. Misiunea lui ,la Antena 3, este sa citeasca ziare si sa-i informeze pe telespectatori. Parerile ni le formam noi .El nu este un formator de opinie. De multe ori cam depaseste calul.Emisiunile lui au inceput sa plictiseasca.
    Tot inainte Domnule Ponta si fara greseli. Nu mai aveti voie sa gresiti.
    Cu respect
    Alecsandru Ganduzos
    Ramnicu Valcea

  5. Alex February 11, 2012 at 6:39 pm #

    In comentariile mele pe blogul Dvs am tot criticat pasivitatea si lipsa de actiune a USL-ului si liderilor USL dar acum, cu discursul Dvs din Parlament, ati dat-o-n bara rau de tot.
    Dupa cum vedeti si in comentariile altora de pe blog, greseala Dvs deja va urmareste si va urmari o viata intreaga. Protestul ant-ACTA si orice alta actiune a Dvs. vor trece neobservate pe langa gafa pe care ati facut-o.
    Reparati-va degraba greseala altfel eticheta lui Geoana va fi prea onorabila pt Dvs,

  6. Bibliotecaru February 11, 2012 at 6:55 pm #

    @ Victor Ponta

    M-aş simţi mai protejat dacă ar exista o lege specializată împotriva poliţiei politice.

    Constituţia României protejează comunicaţia. Deja există o lege neconstituţională care obligă providerul de internet şi firmele de telefonie mobilă să păstreze anumite date. Încălcarea constituţiei este evidentă (vorbesc despre Legea nr. 298/2008 privind reţinerea datelor generate sau prelucrate de furnizorii de servicii de comunicaţii electronice). De asemenea ascultarea telefoanelor a devenit astăzi ceva generalizat. Încălcarea constituţiei este evidentă.

    ARTICOLUL 28 – Secretul corespondentei
    Secretul scrisorilor, al telegramelor, al altor trimiteri postale, al convorbirilor telefonice şi al celorlalte mijloace legale de comunicare este inviolabil.

    Nu se mai spune “în condiţiile legii”, nu se fac trimiteri la excepţii, este evident că nu se poate da o lege care să violeze acest drept civic. Acest articol este introdus tocmai împotriva poliţiei politice, tocmai împotriva autorităţilor care au tendinţa de a-şi băga nasul peste tot şi a nu respecta intimitatea. Simt nevoia unei legi îndreptate poliţiei politice, care să condamne autoritatea statului (respectiv şi braţul care loveşte şi capul care dă ordin) foarte drastic atunci când au loc abuzurile. Mi se pare inacceptabil şi faptul că nişte stenograme de convorbiri să apară “pe surse” la TV şi nimeni să nu plătească. Ele nu apar prin procese pentru că sunt ilegale…

    Dincolo de susţinerea celor din stradă mi-aş dori şi o astfel de lege. Sau să se schimbe Constituţia şi în loc de “inviolabil” să fie “uşor violabil”. Măcar să ştim un lucru şi să avem o constituţie pe care să o respectăm.

    • teodor dan February 13, 2012 at 2:48 pm #

      “usor violabil”, haha!!
      Pai daca e anonima o semnam si noi!

    • chiparosul February 13, 2012 at 11:24 pm #

      Eheee si cite scirbosenii *in conditiile legii* ne mai asteapta in
      viitor.

  7. gazetarul February 11, 2012 at 7:11 pm #

    Alo,Domnul Ponta! Ati aflat de situatia petrecuta la organizatia judeteana a P.S.D. Dambovita,unde domnulTutuianu si-a dat demisia din fruntea organizatiei,fiindca colegii dumisale au mers sa se-ntalneasca cu,,colegii”de la P.D.-L.,pentru a pune bazele unei posibile colaborari,cica?Cu tradatorii nu trebuie avut mila,dati-i pe toti jegosii aia afara, mergeti cu tineri la locale!Sunt nebuni tipii astia,vor sa rupa U.S.L.-ul?Noi,populatia,vrem demult sa scapam de mizerabilii astia portocalii,iar ei ne tradeaza?Nu li-i rusine?Nu sunt din Dambovita,dar ce s-a-ntamplat acolo este un semnal foarte rau,dat pentru locale! Faceti curatenie acolo!Aplecati-va foarte serios incepand de-acum spre treburile de partid,pana cand nu va fi prea tarziu!

  8. Madescu February 11, 2012 at 7:25 pm #

    Mai mult ca sigur voi santeti ciumati mai bine va duceti la munca nu stati pe bani oamenilor in greva si apropo cine v-a mandatat sa intrati in greva ca oricum nu reprezentati pe nimeni ,sa va fie rusine ca altceva nu stiti decat jos Basescu oameni de nimic

    • ZOE, fii barbata ! February 12, 2012 at 12:55 pm #

      PortoCALIC, platit, ai gresit blogul !

      JOS, BASESCU !

    • Quintessence February 18, 2012 at 12:47 pm #

      Mai pdl-ist prost (ca sa folosesc un pleonasm), ar trebui ca toti parlamentarii pdl sa stea acasa la ei si sa-si primeasca salariile , numai sa nu mai produca tampenii in parlament ; pe mine nu m-ar deranja ca si-ar primi salariile daca nu ar avea vreo activitate pentru ca astia cu cat ”muncesc” mai mult cu atat este mai rau pentru Romania pen’ ca sunt incompetenti. Porcul, daca-i dai drumul prin gradina, ”sapa” toata ziua , dar sapatura lui nu-i buna de nimic si el -animalul – nu stie asta pentru ca e prost. Cam asa este si cu ”umanoidul pdl-ist” si mai ales cu pocul suprem !!!!

  9. florin February 11, 2012 at 7:42 pm #

    Dupa reactia de azi a lui Ungureanu vis-a-vis de oamenii puturosi care stau la caldura cred ca este necesar sa reveniti cu un comunicat privind asa zisa sustinere a dvs. fata de actualul guvern. Cred ca asa vor intelege si “marii” analisti de televiziune ce tipa, gesticuleaza si fac spume la gura, vituperand in toate partile. Cred ca ar fi necesar sa-i intrebati pe ei inainte de a actiona. Nu mai faceti nimic de capul dvs. Ei au o mare experienta in a manca ca..t pe bani multi fara a face nimic altceva.

  10. Vasile Roaita February 11, 2012 at 8:01 pm #

    Sunt un protestatar “de meserie”; am o formatie antisistem pe care mi-am educat-o, inca dinaintea Revolutiei; am avut, foarte mult, de pierdut dar, va jur, nu regret deloc!

    In aceasta “calitate” imi permit sa…protestez impotriva sintagmei “protestam pasnic!” Acest slogan vine din teama de represiune; din insusirea eventualei represiuni violente…
    Mai corect este “noi protestam pasnic dar, pentru numele lui Dumnezeu, nu abuzati de comportamentul nostru!”

    Viteza cu care se schimba lumea este fantastica; in 1990 ne doream un post de televiziune care sa combata obtuzitatea lui Tatulici, a lui George Marinescu ( Dumnezeu sa-l ierte ), a lui Rosiianu etc…A lui fesene!

    Se putea spune ca “Puterea impunea regula” iar noi incercam sa ne cucerim drepturile, unul cate unul, pana la democratie…

    Astazi, noi avem internetul; avem Libertatea! Cei care iubesc LIBERTATEA nu abuzeaza de EA si nu se tem sa traiasca in EA! Ceilalti, cei care vor forma SISTEMUL, cu lipsa lui de logica, empatie, coerenta, compasiune se vor opune cu sau fara motiv! Doar, eventual, din invidie! Pentru ca oamenii liberi sunt, intotdeauna, fericiti!

    Ei sunt in opozitie!

    Cei care nu iubesc LIBERTATEA, intotdeauna i se vor opune si vor incerca sa o compromita!

    Asa cum postacii portocalii murdaresc ‘netul cu textele lor insalubre si agramate!

    P S Daca aveti nevoie de un ministru de interne “antisistem”, in guvernul Ponta, va stau la dispozitie!

  11. catala99 February 11, 2012 at 8:15 pm #

    ok cu anti-acta …
    dar ce faceti cu discursul ala ?
    aveti o singura iesire ( chiar f avantajoasa !) …. dupa vreo 20 de zile , ceva de genul … domnule Ungureanu ati primit din partea mea toata bunavointa la investitura .. se vede treaba ca nu ati meritat-o …si in continuare discursul vechi, chiar daca mai atenuat la limbaj un pic ..

  12. Corneliu Hututui February 11, 2012 at 8:23 pm #

    Domnule Ponta,
    Desi sunteti mai tanar decat mine, nu procedez ca Ciutacu, sa va tutuiesc. Chiar daca nu v-ar deranja, ar spune ceva despre buna mea crestere.
    Am semnat petitiile anti-ACTA inca din prima zi in care am auzit despre semnarea acordului. se pare insa ca nu e subiect de interes pentru televiziunile si intransigentii nostri.
    De fapt se pare ca nici subiectul deszapezirii nu este atat de important cum e analiza stilistica, de adecvare, de lungime si de latime a discursul de joi, din Parlament (care mie mi s-a parut absolut normal). Important este senzationalul, otevismul, gasirea de epitete si apelative cat mai jignitoare la adresa celui care nu asculta glasul analistului.
    Personal nu am vazut bine alianta cu liberalii dintr-un motiv simplu: nu au platit dupa guvernare. Am inteles si acceptat ratiunile, dar nu mi se pare normal ca PSD sa accepte atacurile permanente ale liberalilor si sa nu reactioneze. Nu mi se pare normala atitudinea lui C. Antonescu de a declara public ca se desolidarizeaza, chiar daca el a facut multe afirmatii pe care pesedistii nu le inghit usor, dar nu reactioneaza public.
    Isteria de joi de la A3 indica oarecum ce se va intampla dupa caderea lui Basescu. Sper ca PSD sa fie pregatit pentru asta, iar Dragnea si Mazare sa inteleaga ca, inainte de a critica, ar face mai bine sa se arate public si sa sustina linia partidului.
    Imi pare rau de intamplarea de joi, cu breaking news-uri, chireaci, ciutaci si sedinte de urgenta la PNL. Credeam ca e vorba de situatia de urgenta din Vrancea si Buzau, dar nu – era preocupanta analiza stilistica a discursului si pozitionarea fiecaruia. Dar a fost trezirea la realitate de care are nevoie PSD. Nu merita topirea identitatii partidului in numele aliantei. Alianta este un contract care trebuie respectat. Dar oamenii de stanga trebuie sa stie ca exista o forta care ii apara si negociaza interesele.
    Scuze pentru lungimea textului, dar e o ocazie de a ma exprima si de fi citit. Mult succes!

    • tupak amaru February 12, 2012 at 5:49 pm #

      inamicul vostru este basescu ! sau nu ?!
      voi , va razboiti cu jurnalistii de la antena 3 . printre putinii care v-au aparat .
      daca ponta este “inteligent ” , nu este vina lor . semanati , ca doua picaturi de apa , cu fratii vostri portocalii.

      • Corneliu Hututui February 13, 2012 at 12:03 pm #

        Dragul meu, tu nu ai inteles nici ce zic eu. Te ambalezi in presupuneri ca si analistii. Spre deosebire de altii eu nu l-am votat niciodata pe Basescu. am votat demiterea lui si am sprijinit partidul fara a-i fi membru, fara a cere ceva inca din studemtie, din anii 90, cand nu era deloc usor.
        Asa ca imi mentin parerea. Incercati sa analizati lucrurile in profunzime, altfel veti plange ca v-a pacalit iar vreunul ca Basescu.

    • Quintessence February 18, 2012 at 1:41 pm #

      Textul tau (asta spune ceva despre reaua mea crestere) nu numai ca a fost lung, dar ai si batut campii incercind sa sugerezi prin metode pdl-iste ”subtile ” ca USL este o alianta contra-naturii , ca Ponta nu a gresit cu discursul din Parlament etc..
      Si eu sunt de stanga, dar discursul lui Ponta ma face sa ma gandesc ca semi-seful USL s-a adresat unui coleg de ”servicii” !!!

      • Corneliu Hututui February 20, 2012 at 10:57 pm #

        Nu am obiceiul sa scriu pe bloguri, cu atat mai mult sa raspund. O fac dintr-un motiv simplu: sa multumesc pentru atentia cu care postarea mea este urmarita, chiar si dupa o saptamana.
        Profit de ocazie sa mai spun ca:
        – acesta ar trebui sa fie un spatiu al opiniilor civilizate si nu al acuzelor gratuite;
        – m-am adresat presedintelui PSD cu un punct de vedere de care poate sa tina sau nu seama (folosindu-mi numele si prenumele, ca si alta data);
        – poate nu am fost foarte clar pentru tine: de cand ma stiu am votat cu acest partid si nu am motive sa ma explic decat fata de cei care ma cunosc; cei din jur imi stiu bine opiniile politice si actiunile;
        – intamplarea face ca eu sa fi simtit pe pielea mea, in tinerete, dar si in anii recenti cam ce inseamna baietii cu ochi albastri si sa le cunosc bine modul de actiune fata de cei care au opinie si nu si-o schimba in functie de putere si amenintari; Victor Ponta nu mi se pare deloc ca ar face parte din acea categorie;
        – nimic nu e vesnic, cu atat mai mult in politica; poate chiar si opiniile mele ar putea sa se schimbe in timp, in functie de experientele de viata;
        – daca textul meu iti pare prea lung sau ca bat campii sau ca e subtil ai libertarea sa il ignori; nefacand asta inseamna ca ti s-a parut interesant;
        – nu-mi permit sa fac referiri la persoana ta din moment ce nu cunosc cine esti; eu iti acord totusi prezumtia de buna credinta, mai ales ca inteleg ca sprijini USL-ul sa castige alegerile care urmeaza.
        Bafta!

  13. dorian February 11, 2012 at 8:26 pm #

    ACTA chestia asta imi spune ca sistemul american ,cel laudat ca este neputincios in fata hackerilor.Cu aceasta ocazie si unii politicieni pot profita .Ni se pune calusul in gura dar sa nu uite unii politicieni ca exista si metode de a ocolii sistemul.Pe o alta parte asta aduce si o schimbare ,se vor schimba sistemele de criptare a informatieisi metodele de hacking si intr-un final totul va duce spre progres si papitoii vor ramane tot cu degetul in gura.Guvernele ,,democratice vor fi nevoite sa scota cat mai multi bani din buzunar pentru a contracara pe hackeri.Cu tampenia asta de ACTA se cam inverseaza rolurile in viitor serviciile guvernamentale vor fi nevoite sa faca pe hackerii.

    • Vasile Roaita February 12, 2012 at 3:19 pm #

      Este interesant ce spui; dar, cum sugeram eu, este pentru prima data cand autoritatile lupta se ne taie drepturile si nu luptam noi pentru a le obtine; daca cenzura este foarte dura, din ce in ce mai putini oameni vor avea acces “liber” la informatie…

      Nu uita ca si acum, majoritatea romanilor abia reusesc sa deschida calculatorul, in eventualitatea ca il au…

      Scopul ACTA va fi atins daca, sa zicem, 66% din cetateni vor trece in categoria bizoni…

      Asa ca, hai la lupta!

      Eu voi trage sirena…Stii ce e aia o sirena?

      • george February 13, 2012 at 3:29 pm #

        mai Vasile nu te dai prea destept? Ori iti suna vreo sirena in cap ori auzi vorbe ! Nu-ti mai da cu parerea despre romani, si nu mai face statistici ca nu esti de la INS. Stai linistit si nu mai da pe alaturi , sunt destui romani care stiu sa deschida calculatorul si destul de multi care mai dau si iama prin site-urile NASA, PENTAGON < etc. La revedere !

  14. santinela February 12, 2012 at 9:42 am #

    Domnule Ponta numai cu Sova si Olguta Vasilescu care sa va apere si sa va consilieze(cei doi chiar isi merita “banii”-a fost o figura de stil-) este foarte putin.Greii partidului parca au intrat la apa.Pe nici un post Tv nimic.A,pardon Mitrea ,dar el mai bine nu apare.Mai este putin si-l pun astia de la putere ministrul transporturilor

  15. Mihail Brener February 12, 2012 at 10:51 am #

    Cred ca solutia normala si logica este ca acest guvern, marioneta a ocupantului de la palatul Cotroceni, sa retraga de urgenta actul prin care Romania a aderat la acest proiect de piraterie. Dreptul la o informatie rapida si de a folosi spatiul virtual trebuie sa ramana neingradit. Orice adaugiri intr-o astfel de proiectie trebuie sa aibe si acordul milioanelor de utilizatori. Nu poti sa dai la oparte, o ilogica actiune fara o elementara dezbatere, fie ca se face in Parlamentul tarii, fie prin vocea cea mai autorizata, acelora care folosesc internetul. De aceea ma solidarizez cu tinerii din tara noastra care protesteaza pentru ca aceasta nedreptate sa fie oprita ori supusa de-ndata dezbaterilor, cat mai urgente.
    Totodata domnule presedinte Victor Ponta, am sa va spun ca am ramas mut de atacurile care culmea vin din partea aliatilor dumneavoastra. Am citit programul Dvs. de guvernare si mi se pare ca este un program bun de care Romania ar putea sa se salveze din mocirla asta lasata de o guvernare portocalie.
    V-am ascultat si mesajul pe care l-ati facut de la tribuna Parlamentului, iar mie nu mi s-a parut a fi unul de capitulare asa cum unii prieteni au sugerat-o. Sigur ca si pe Dvs. v-a dezgustat criticile aduse de cei de la Antena 3, lucru care m-a mirat si pe mine. Nu inteleg in ruptul capului ce se intampla cu oamenii astia ?
    Alianta dintre cele trei mari partide, trebuie sa mearga pe mai departe, altfel ocupantul palatului Cotroceni, v-a freca mainile si v-a hahai de placere, pentru lucrul la care se pricepe de minune, si-anume sa distruga totul in jurul sau.
    De aceea am speranta, ca aceaste actiuni anti-ACTA, vor anula documentele semnate de partea romana, cat si continuitatea Uniunii Social Liberale. Este nevoie de unitate si moralitate deplina pentru ca acest proiect USL, sa fie unul castigator la alegerile urmatoare.

  16. george February 12, 2012 at 11:59 am #

    Domnule Ponta
    Dupa afirmatia iresponsabila a lui M.R. Ungureanu despre romanii puturosi care nu ies la deszapezit, si pentru care merita un scuipat in ochi, cred ca v-ati dat seama ca nu merita un discurs elevat acest carierist ingamfat si cu privire de psihopat. Cred ca trebuie asediat acest guvern de slugoi jalnici si hoti, pana va fi dat jos ca si celalalt al lui Boc. Fara menajamente, fara elegante si subtilitati pentru ca astia nu stiu decat de ciomag.
    Va rog, nu mai trebuie comise niciun fel de gesturi interpretabile, si daca nu v-a consiliat nimeni in alcatuirea acelui discurs atunci poate e bine sa mai intrebati pe cineva inainte de a face ceva care poate avea impact negativ in aceasta lupta cumplita. Nu cred ca este ceva de genul prostiei imense a lui Geoana de la alegerile din 2009, dar eu unul ca alegator fidel al PSD si acum al USL, n-as mai suporta alta gafa la fel ca cea a lui Geoana care sa ne faca praf voturile.

    • Florian Remus February 15, 2012 at 10:25 am #

      Domnule George, departe de a fi pro-PDL-ist, fiind un bugetar care a ramas fara 25 % din salariu, cred ca afirmatia lui Ungureanu, despre romanii puturosi care nu ies la deszapezit este perfect responsabila. Din reportajele tv, se vede ca multi barbati stau in carciumi si nu ajuta. Becali a fost la ajutat romani, insa numai la ajutoare la microbuz s-au inghesuit 100 oameni, pe cand la ajutat la deszapezit, mai niciunul. Unii au si vandut lopetile lui Becali !!…Deci…unde este iresponsabilitatea declaratiilor lui Ungureanu ??/

      • george February 15, 2012 at 4:35 pm #

        Nu stiu la ce reportaje v-ati uitat si la care televiziuni manipulatoare, dar afirmatia lui Ungureanu este perfect IRESPONSABILA daca vedem cati romani amarati au iesit sa se salveze singuri din nameti, sa-si salveze animalele si batranii. Or mai fi si niste betivi ca peste tot, dar stiu ca cei mai multi sunt romanii batjocoriti de sleahta asta de nemernici a lui Basescu.
        Pe Becali l-ati gasit exemplu !!!! Bineinteles ca si-a mai bifat o actiune de campanie(inutila de altfel ca tot la 1-2 % ramane), unde si-a mai batut joc de niste amarati la care le-a imprastiat niste bani din buzunarul lui de la vesta !!! Daca l-ati ales pe Becali drept exemplu m-am lamurit cam ce fel de gandire ai ! Halal !

  17. gina stratescu February 12, 2012 at 1:01 pm #

    Domnule Ponta,eu sper ca dvs. aveti contactul si deciziile impreuna cu Antonescu si Constantin si nu fiecare trage pe tutrta lui,ca astfel se duce dracului tara asta fara USL.Este evident ca toti cei ce folosesc internetul sunt impotriva ACTA chiar daca diverse motive nu i-au adus in piete.
    Vrem sa vedem la dvs. USL o linie unitara nu pe culori.
    Succes si sper sa aveti minte toti din USL pentru ca sunteti singura speranta in viitorul apropiat.
    Astia de astazi si de 3 ani in urma sunt vai de mamicutele lor.
    Au luat toti banii de la primarii si Cj la guvern si acum le spun sa dezapezeasca,cu ce?Sa vedeti cand s-o topi tot nemetul asta,v-a fi dezastru si astia fac acum coduri.
    Iesiti si treziti oamenii.

  18. Tudorica February 12, 2012 at 1:41 pm #

    Domnule Ponta eu am apreciat discursul dumneavoastra, pe care il consider plin de subsatanta si critic la adresa fostului si actualului Prim-ministru. Trebuie ca din acest moment sa-l atacati pe Ungureanu cu toate armele. A declarat ca situatia din zonele calamitate e buna, ca cetatenii sunt niste puturosi. Nu-l lasati incepeti critica atacati-l pentru ca in aceste momente ce a spus e o prostie. La atac!!!!!

  19. Plano10 February 12, 2012 at 4:17 pm #

    Despre discursul lui Ponta am scris pe blog:

    Lovituuuura măiastră dată astazi de Victor Ponta, copresedinte USL!

    De ce?

    A eclipsat mediatic investirea Clonelor.

  20. moromete February 12, 2012 at 5:09 pm #

    Sint un fervent sustinator al Libertatilor cistigate de omenire din Revolutiile trecutului si prezentului si consider ca aceasta ACTA este o mare timpenie –
    antidemocratica – valabila doar pentru un sistemele == tip DICTATURA .
    Oare OMENIREA cu astfel de organizatii tip ACTA catre ce se poate indrepta?!
    EUROPA a intrat cunva in SOMNUL RATIUNII ??!!.
    SE VREA LA NIVEL MONDIAL O SOCIETATE MONSTRUASA – tinuta-n *LESA*
    ATUNCI MERITAM SA NE SACRIFICAM – MURIND CU TOTII PENTRU O CAUZA
    —————-L I B E R T A T E ————————————–.

  21. chiparosul February 12, 2012 at 5:47 pm #

    MRU – acest deseu securistic – ce tine loc de prim-ministru – pentru adormirea ciumpalacilor -omul care a ingropat *Vatras romaneasca * – la unguri
    in aredeal. Marfa stil Putin- Medvedev ???!!.

  22. gazetarul February 12, 2012 at 5:50 pm #

    Domnule Victor Ponta, cand mai mergeti in emisiuni la televiziunile astea ostile,portocalii (am auzit ca seara asta veti fi la Romania TV,o televiziune de cac*t,in opinia mea)fiti foarte ofensiv si mai ales sa nu faceti greseli de care tabara adversa sa profite.In teritoriu as dori sa rezolvati toate problemele de care se tot aude,din pacate,in ultimul timp.Iar comunele si orasele mici din Romania sa nu le neglijati defel,fiindca stiti cum se spune, ,,putin cu putin se face mult”.Vor fi importante aceste localitati,alaturi de orasele mari, atat la alegerile locale,cat si la cele parlamentare.

  23. mihai February 12, 2012 at 7:30 pm #

    In sfarsit cineva cu alta strategie , ca idee un sfat pe gratis daca continuati sa fiti invitat la antena3 o sa pierdeti in sondaj orice schimbare e buna

  24. gazetarul February 12, 2012 at 8:17 pm #

    Ma scuzati,de fapt mergeti la Realitatwea TV,nu la Romania TV.E si aia o televiziune portocalie,dar nu chiar atat de basista ca Romania TV.Atentie ca la acest talk-show vine si Sebastian Lazaroiu,care va incerca sa fie foarte ofensiv in fata dumneavoastra,in speranta ca va va face sa spuneti ceva care sa puna in dificultate U.S.L.-ul.Asa ca eu zic sa nu-i dati,,spatiu”sa se desfasoare si sa luati initiativa la temele care se vor discuta acolo si sa-l bagati in,,corzi”pe nesimtitul asta.

  25. gazetarul February 12, 2012 at 8:18 pm #

    Realitatea TV,nu RealitatweaTV,scuze pentru eroare,e de la tastare.

  26. hope February 12, 2012 at 10:03 pm #

    Atât de multă lume a avut o speranţă vie şi a crezut că veţi schimba ceva, iar dumneavoastră ne-aţi servit un ceai de pelin cu mătrăgună. Într-un final ne-aţi adus cu picioarele pe pământ, credeam prea mult în entuziasmul dumneavoastră şi parcă totul era prea frumos. Credeţi că mai contează ACTA semnată de un necunoscător faţă de gestul premeditat şi bine pus la punct făcut de dumneavoastră ?

  27. vioricabuda February 12, 2012 at 10:38 pm #

    D-l Ponta ,
    M-i se pare ,o mare gresala din partea d-lui Dragnea , sa nu va urmareasca discursul d-voastra in parlament antr-o zi ca aceia.Ba mai mult sa sa si pronunte!!!! Mie nu-mi ia presa nici un interviu,insa daca vreau sa vorbesc despre presedintele meu , trebuie sa stiu de spre ce vorbesc, el de pe functia lui cu atit mai mult.
    Va felicit si pentru prestatia din seara aceasta.Cred mult in capacitatea d-voastra .Succes.

  28. marina February 13, 2012 at 6:17 am #

    D-le Ponta v-am apreciat mesajul din parlament, eu am inteles exact ce ati vrut sa transmiteti, pe viitor va rog sa fiti mai putin subtil, deoarece nu tot prostul intelege, vedeti doar cat de mult a scazut nivelul intelectual si cat de mult au manelizat tara nemernicii astia de la putere. Daca nu sunt hahaielile lui base, gramatica lui igas ,intentionat nu le acord majuscule, insultele celor din pdl, la care ne sideram de atatia ani, unii au inceput sa nu mai priceapa despre ce e vorba in propozitie.Si parca s-au prostit si astia din presa de la care aveai pretentii, culmea vorbesc exact cei care ni l-au adus pe base pe cap in 2004, nu l-am auzit pe nici unul sa spuna “va rugam sa ne scuzati pentru cat de prosti am fost cand am votat”Ma bucur ca dl.Dragnea a zis asa printre altele ca PSD-ul s-a mobilizat cu ajutoare pentru oamenii care sunt in acea situatie nenorocita, dar ati uitat sa le puneti in pungi cu sigla PSD, asa cum a procedat alma la Ploiesti, glumesc normal.Revenind la discursul dvs. ultimul sondaj de opinie spune totul, ar trebui in argumentarea dvs, sa va referiti si la acesta, poate or intelege si cei mai putin mintosi.

    • justitiaru February 14, 2012 at 12:06 pm #

      @Marina
      1)In Ro este o stare de beligeranta politica si cine nu tine cont de ea are o Mare Problema(ca sa nu spun Mai mult).
      2)D-l Ponta nu avea de sa caute in Parlament atata timp cat USL a stabilit de comun acord greva parlamentara.
      3)Dat fiind ca primul ministru a fost numit in mod ilegal, anticonstitutional si abuziv, iar guvernul de marionete actual a fost impus de asemena abuziv,singura actiune legitimate trebuia sa fie Daramarea acestui pseudoguvern si nicidecum oferta de a colabora cu el. E clar ?

  29. Vasile Roaita February 13, 2012 at 8:08 am #

    Opozitia ar trebui sa ceara:

    – demiterea prefectilor din judetele in care au murit oameni ca urmare a controlului politic al evenimentelor

    – demiterea sefului ANRE sau a acelora vinovati de exportul ieftin de energie semnalat de Dl Iancu

    – seful consiliului judetean Buzau, dl Munteanu, ar trebui exclus din USL, din partidul pe care il reprezinta; ar fi un exemplu de corectitudine politica

  30. Bibliotecaru February 13, 2012 at 8:57 am #

    @ Victor Ponta

    Domnule Ponta,
    Vă solicit şi eu o consultaţie deputato-juridică.

    Codul Penal are o prevedere interesantă.

    Culpă:

    1. (dr. pen.) – forma a vinovatiei caracterizata prin faptul ca faptuitorul prevede rezultatul faptei sale, dar nu-l accepta, socotind fara temei ca el nu se va produce, si atunci cand nu prevede rezultatul faptei sale, desi trebuia si putea sa-l prevada. Culpa cu previziune este singura forma de culpa criminala, care se apropie de intentie prin elementul de prevedere pe care ambele il comporta. Culpa cu previziune va fi considerata intotdeauna ca o forma de vinovatie apartinand culpei, iar nu intentiei. Specific prevederii in cazul culpei este imprejurarea ca reflectand in constiinta faptuitorului un rezultat ce-i apare acestuia ca putin probabil sau chiar imposibil de a se realiza, acesta nici nu-l va urmari si nici nu-l va accepta sau dori. Culpa simpla sau greseala exista atunci cand autorul faptei nu prevede rezultatul socialmente periculos desi putea si trebuia sa-l prevada. In continutul ei obiectiv culpa consta in incalcarea sau omiterea unei obligatii, iar subiectiv, in trebuinta si in posibilitatea realizarii acesteia. 2. (dr. civ) : vinovatie, sub forma imprudentei sau neglijentei.

    Ucidere din culpa
    infractiune constand in fapta unei persoane care, din culpa, a cauzat moartea altei persoane. Infractiunea are si modalitati agravante: uciderea din culpa ca urmare a nerespectarii dispozitiilor legale ori a masurilor de prevedere pentru exercitiul unei profesii sau meserii, ori pentru efectuarea unei anume activitati; uciderea din culpa a unei persoane savarsita de un conducator de vehicul cu tractiune mecanica, avand in sange o imbibatie alcoolica ce depaseste limita legala, sau care se afla in stare de ebrietate; uciderea din culpa savarsita de orice alta persoana in exercitiul profesiei sau meseriei si care se afla in stare de ebrietai pentru fiecare modalitate se poate adauga un spor de pana la 3 ani.

    Pedeapsa prevăzută de Codul Penal este următoarea:
    Capitolul I
    INFRACŢIUNI CONTRA VIEŢII, INTEGRITĂŢII CORPORALE ŞI SĂNĂTĂŢII
    Secţiunea I
    Omuciderea
    Art. 178
    Uciderea din culpă
    Uciderea din culpă a unei persoane se pedepseşte cu închisoare de la unu la 5 ani.
    Uciderea din culpă ca urmare a nerespectării dispoziţiilor legale ori a măsurilor de prevedere pentru exerciţiul unei profesii sau meserii, ori pentru efectuarea unei anume activităţi, se pedepseşte cu închisoare de la 2 la 7 ani.
    Când uciderea din culpă a unei persoane este săvârşită de un conducător de vehicul cu tracţiune mecanică, având în sânge o îmbibaţie alcoolică ce depăşeşte limita legală sau care se află în stare de ebrietate, pedeapsa este închisoarea de la 5 la 15 ani.
    Cu aceeaşi pedeapsă se sancţionează fapta săvârşită din culpă, de orice altă persoană în exerciţiul profesiei sau meseriei şi care se află în stare de ebrietate.
    Dacă prin fapta săvârşită s-a cauzat moartea a două sau mai multor persoane, la maximul pedepselor prevăzute în alineatele precedente se poate adăuga un spor până la 3 ani.

    Întrebarea mea este următoarea. De ce guvernanţii (preşedintele României, premier, ministru, director, prefect, preşedinte consiliu judeţean şi aşa mai departe) nu riscă puşcăria în cazul în care, din cauza culpei lor, nişte oameni ajung pe ultimul drum?

    • chiparosul February 13, 2012 at 11:21 pm #

      Punctat la obiect.

  31. diana February 13, 2012 at 11:05 am #

    Eu cred ca v-ati facut mult rau cu discursul din parlament, atat dvs. cat si usl-ului, ati pierdut o parte importanta din electorat, dar mai ales din A3, care este un bastion al luptei antibasiste, care este f.important, ma rog din punctul meu de vedere.
    eu nu i-as asculta pe cei care indeamna la evidentierea separata a psd-ului si alte teze menite sa provoace contrari de orgolii care vor avea scopul scindarii usl-ului si care vor creste sansele pdl in alegeri;ca daca intra fiecare separat in alegeri va dati seama ca nu mai avem victoria asigurata( ma refer la noi cei antibasescu).Asa ca din punctul meu de vedere cel mai bine ar fi sa nu mai intrati in polemici cu ciutacu si cu alti jurmalisti, ar trebui sa recastigati A3-ul si mai ales sa va aratati la fel de ferm in continuare( ca inainte de celebrul discurs).

    • Corneliu Hututui February 13, 2012 at 12:27 pm #

      Eu sunt unul dintre cei care cred ca e mai bine sa faci o uniune de oameni cu personalitate, constienti decat sa aduni o ceata amorfa. Mai sus am explicat. Cu nume si prenume. Cunosc foarte bine ce inseamna sa fii judecat aiurea, dupa ce, printre putinii, ti-ai asumat sa reprezinti.
      Respect si inyeleg parerile tuturpr, sunt de acord ca ne trebuie USL, dar eu vreau sa mai existe si PSD.

  32. alex February 13, 2012 at 11:59 am #

    Sa vedem cum scoate Romania 16 miliarde sa-si plateasca datoria. E clar .O sa intram in faliment ca grecii. Dar exista o solutie: sa fim nemti.Sa ne apucam de munca.

  33. justitiaru February 13, 2012 at 3:30 pm #

    D-le Ponta
    In momentul de fata in Ro este instalat abuziv un guvern ilegal si ilegitim.In loc sa-i trageti clopotele lui MRU trebuie sa cereti inlaturarea acestui guvern marioneta,instalarea unui guvern interimar de tehnocrati si alegeri anticipate.
    Discursul din Parlament a fost o CATASTROFA, o aprobare a acestui guvern ilegal.Schimbati macazul.NU plecati in SUA fara Crin,nu subminati USL prin inca o actiune unilaterala.

  34. Theodora February 13, 2012 at 11:51 pm #

    http://theodora0303.wordpress.com/2012/02/13/romania-13-februarie-2012-basescu-traian-primul-furnizor-de-energie-electrica-al-romaniei-nu-exista-niciun-pericol-sa-se-intrerupa-furnizarea-de-energie-electrica-pentru-cetateni-mai-exista-c/
    De ce nu foloseste prim-ministru Mihai Razvan Ungureanu ajutoare din rezervele de stat pentru sinistrati?
    Mai exista ceva in rezervele de stat?
    De ce nu a folosit prim-ministru Mihai Razvan Ungureanu Fondul de urgenta bugetara – destinat cheltuielilor urgente sau neprevazute si Fondul de interventie pus la dispozitia Guvernului?

    • Anonim February 15, 2012 at 12:50 pm #

      Pentru ca o sa vina inundatiile si majoritatea taranilor nu au asigurari pe locuinte si au case din chirpici.

  35. Fragmentarium Politic February 14, 2012 at 10:34 am #

    Coduri portocalii: Dictatura a patru crize
    13/02/2012

    Romania traieste sub dictatura vremurilor si a vremii. Ca si cand nu ar fi fost peste poate, codurilor portocalii de criza politica, economica si sociala li s-a adaugat si cel de criza meteo. Si ce le opune Puterea? Un stat minimal! Poate fi un indicator mai relevant pentru incompetenta si lipsa de viziune a unui regim politic decat directia catastrofala catre care se indreapta asa-zisa “reforma” a statului? Eu cred ca nu, avand in vedere ca “reforma” Basescu a pierdut batalia cu prezentul, amenintand sa o piarda si pe cea cu viitorul.

    Pentru neputintele rurale in fata amenintarilor climatice, cu care ne confruntam in aceste zile cu caderi masive de zapada (si carora, probabil, le vor urma, in primavara, inundatii), solutia nu e restrangerea ariilor rezidentiale (a experimentat-o si Ceausescu, desi din alte motive), ci diminuarea dependentei locale de centru. Satul va trebui sa traiasca pe picioarele proprii, iar acest lucru nu se va putea realiza fara structuri agro-mecanice asociative, capacitati agro-industriale si o logistica educationala si sociala de sustinere.

    Modernizarea, care ar fi trebuit sa duca in toate domeniile la reducerea decalajelor fata de Occident, s-a dovedit a fi un slogan, o forma acoperitoare pentru politicile de realpolitik si neoliberalism, prin care statul a fost debilitat si economia nationala, destructurata si vanduta pe bucati, la ordinul FMI, Romania fiind transformata intr-o tara de consumatori.

    Faptul ca seful noului executiv nu vine din zona economica, financiar-bancara sau administrativa arata ca, in mod paradoxal, acestea nu sunt considerate a fi proritati ale momentului (in aceeasi directie curge si lipsa de experienta a titularilor unor portofolii). Un om din zona unor relatii de tip comanda-raport nu raspunde unor cerinte ale unei societati democratice, ci indica nevoia unui regim politic de o altfel de resursa, de consolidare a puterii si pentru controlul perspectivei electorale.

    Pana nu va fi prea tarziu si nu se va transforma in cod rosu, adevaratul cod portocaliu ar trebui sa fie pentru simulacrul de reforma, pentru deturnarea statului de la functiile sale naturale catre interese de grup, clientelare. Nu certarea populatiei sau primarilor, nu destituirea specialistilor sunt solutii. In fata oricaror crize, riscuri sau amenintari, statul social, ca instrument al solidaritatii comunitatii, nu are alternativa. Talleyrand, pe care-l cita Emil Hurezeanu, spunea ca atunci cand este urgent este deja prea tarziu, dar eu cred ca niciodata nu este prea tarziu, chiar si in al doisprezecelea ceas mai este o sansa de salvare sau de mantuire, cum spuneau Sfintii Parinti ai Crestinatatii…

    • chiparosul February 14, 2012 at 11:10 pm #

      S-a ales praful de trecutul , prezentul si deci viitorul nostru sub
      acesti farisei proclamati – asa numitii reformatori – distrugatori
      de destine si valori. Oare care mai poate fi SALVAREA sau MINTUIREA acestui popor – sub atitea *cozi de topor* ??!!.

  36. YNA February 14, 2012 at 2:41 pm #

    Mai bine sa pierzi “prietenia ” lui Antonescu decat prietenia intregului popor.
    Fii cu poporul si nu sluji lenea si orgoliul extrem a lui Antonescu.
    Lasa-l pe el sa se zbata singur.El vrea sa castige voturi pe spatele psd-ului.
    Face-ti un sondaj separat si o sa vedeti cat face singur pnl-ul . Mai are pretentia sa fie presedinte in numele USD-ului.
    Nu va lasati manipulati de ei ptr. ca ei sigur vor dori jumatate din voturile voastre ale psd-ului.
    Puteti sa va aliati dupa ce intrati in parlament, nu sa aiba pretentii mai mari de la voi, psd-ul.
    Eu daca vreau sa votez psd-ul si nu vreau pnl-ul ce fac? cu cine votez ?
    Ma impingeti spre alt partid cu siguranta. Si poate ca mine gandesc mai multi.

  37. BOGDAN February 14, 2012 at 7:48 pm #

    AS VREA SA VA INFORMEZ DESPRE AFACERILE PDL IN ZONA DE VEST CARE RAMAN IN PICIOARE SI IN NOUL GUVERN IN ZONA DE VEST DE CATRE FIRMELE DE PARTID CONFORT TIMISOARA SI TEHNOCER LUGOJ IN DEZAPEZIRI SI DRUMURI DE MANTUIALA

  38. cosmin February 15, 2012 at 11:41 am #

    Aseara a debutat practic inceputul reprimarii miscarilor pasnice de protest din partea noului guvern SIE-Basescu.Cum unul din scopurile esentiale ale numirii acestui guvern este misiunea lui M.R.Ungureanu de semna contractul cu Rosia Montana Gold Corporation,iar manifestarile din strada se opun acesteia,era de asteptat trecerea la represalii.Protestari pasnici au fost agresati fizic,verbal,filmati,identificati de trupele de jandarmi pe strazile laturalnice ale Pietii Universitatii.Daca sambata seara dispozitivul de jandarmi era plasat doar in preajma Universitatii,aseara desi numarul protestatarilor era destul de mic,dispozitul a fost impresionant si plasat doar la distanta pe toate caile de retragere a manifestantilor.Actiunea Jandarmeriei a fost planificata si bine regizata,profitand de lipsa televiziunilor in zonele respective.Aseara au fost opriti oameni si pipaiti(faimosul control corporal pe care il invoca retardatii de jandarmi) la retragerea din P.Univ. pe strazile din centrul istoric care sunt destinate doar traficului pietonal,deci nu pot invoca legea 60,cu privire la organizarea de manifestatii si adunari.

  39. ciortan February 15, 2012 at 1:02 pm #

    Domnule Ponta poate analizati si pozitia ANSPDCP/ului in cazul tratatului ACTA, pentru ca presedinta ANSPDCP in loc sa vina in fata Senatului Romaniei si sa spuna implicatiile semnarii acestui acord, a binevoit sa lase institutia fara telefoane si faxuri si sa stea ascunsa. Nici macar un comunicat de presa prin care sa explice populatiei modul in care ANSPDCP v/a apara dreptul la viata privata a cetatenilor. Va rog sa analizati aceasta problema pentru ca dumneavoastra a/ti sprijinit/o pentru obtinerea celui de/al doilea mandat, desi aceasta v/a vandut puterii si cu ocazia recesamantului si acum in cazul ACTA, tacand.

  40. Florea Dumitrescu February 15, 2012 at 7:01 pm #

    Romania nu poate semna Pactul fiscal la 1 martie 2012
    1. Pactul fiscal se adresează ţărilor din zona euro. România face parte din zona non-euro. România nu trebuie să semneze Pactul fiscal (indiferent de denumire) la 1 martie 2012. România nu este pregătită să-şi asume prevederile acestui Pact fiscal. România are nevoie de mai mulţi ani.
    Este imperios necesar ca specialiştii, economiştii români, să examineze şi să dezbată temeinic acest Pact fiscal: avantajele şi inconvenientele sale pentru o ţară mai mică şi săracă, cum este ţara noastră.
    România nu mai poate suporta noi lovituri economice şi financiare întrucât sărăcia în masă face imposibilă viaţa cetăţenilor acestei ţări. Avem cele mai scăzute pensii şi salarii din Uniunea Europeană, cel mai scăzut nivel de trai; milioane de oameni sunt la nivelul sărăciei absolute.

    2. Preşedintele Băsescu, în mod total nejustificat, s-a grăbit să-şi exprime opțiunea pentru semnarea Pactului fiscal la 1 martie 2012.

    3. Propunerile noastre către autorităţi sunt următoarele:
    a. Să se organizeze o dezbatere publică timp de cel puţin şase luni.
    b. Să se constituie un Comitet format din cel puţin 100 de economişti cu experienţă, care să-şi exprime sub semnătură poziţia şi să participe la dezbateri. În urma unor examinări la nivelul acestui Comitet să se formuleze poziţia acestuia despre avantajele şi inconvenientele Pactului fiscal, cu propunerea de opţiune, care să fie înaintat Guvernului şi Parlamentului în vederea luării unei decizii.
    c. Fiind vorba de suveranitatea ţării şi de consecinţe extraordinare în plan economic şi social este necesar să se organizeze un Referendum Naţional pentru a exista o aprobare a poporului suveran.

    15 februarie 2012
    Grupul de Iniţiativă „Reînnoirea”
    Florea Dumitrescu
    Gheorghe Stroe
    Cristian Apostol

  41. Theodora February 15, 2012 at 10:29 pm #

    Basescu: Alooo Ungureanule … Ii stii ba pe aia din partea de nord-est a Capitalei? Taie-le ba si caldura, gazele si apa daca tot nu au curent electric.
    http://theodora0303.wordpress.com/2012/02/15/jumatate-din-bucuresti-in-bezna-pana-de-curent-electric-in-partea-de-nord-est-a-capitalei-ce-ne-a-spus-basescu-noua-va-pot-asigura-ca-nu-exista-niciun-fel-de-pericol-ca-populatia-sa-ramana-fara/

  42. Aya February 16, 2012 at 3:10 am #

    MODIFICAREA TRATATULUI UE (ACORDUL FISCAL), CARE PRESUPUNE, DE FAPT, REDUCEREA (STIRBIREA) SUVERANITATII TREBUIE SUPUS REFERENDUMULUI

    Despre PDL se stie ca a sustinut si promovat politicile de genocid national, anti-romanesti si anti- statale.
    NU acest partid iresponsabil si criminal- am numit PDL- ma preocupa, intrucat, de la acesta, stiu la ce trebuie sa ne asteptam.

    Halucinanta, insa, este atitudinea Opozitiei!
    Am asistat in ultimele zile la replici ale Opozitiei, legate de Acordul fiscal- inacceptabile din punct de vedere al reprezentarii politice si inadmisibile legal.
    Acordul fiscal (indiferent de redenumirea sa, cosmetica- important fiind continutul) inseamna, fara echivoc, modificarea Tratatului UE (ma voi referi la Romania- dar acelasi lucru este valabil pentru toate statele membre ale Uniunii Europene).

    Punctul- cheie al acestui Tratat este reducerea (stirbirea) suveranitatii (Traian Basescu s-a exprimat explicit, public, in legatura cu reducerea suveranitatii si ca se implica in acest lucru “putin astazi, inca putin maine” pana la anularea ei).

    Pentru cei care ar fi tentati sa ma contrazica, invocand “argumente cu diplomatichie” afirm (pentru a nu trebui sa se osteneasca):
    DACA TINTA ACESTUI ACORD (zice-se, doar fiscal!) NU AR FI REDUCEREA (STIRBIREA) SUVERANITATII (si deschiderea caii pentru anularea acesteia) NU AR TREBUI SA FIE MODIFICAT/E TRATATUL/ELE UE.

    Insistenta introducerii unor prevederi aparent ciudate, in Constitutie (de exemplu, nivelul deficitului bugetar) are ca scop pervers anularea sensului continutului (prin insasi acea prevedere!) art. 2 din Constitutia Romaniei -”Suveranitatea”.

    Nu trebuie sa fie cineva un mare constitutionalist- trebuie doar sa cunoasca principiile si sa le interpreteze corect- pentru a ajunge la concluzia ca si in conditiile in care s-ar ajunge la un “compromis cosmetic” ( constand, de exemplu, in revizuirea Constitutiei STRICT prin introducerea prevederilor de ordin fiscal, cu mentinerea celorlalte articole) ar fi anulat, de facto, art. 2 din Legea fundamentala- “Suveranitatea”.
    Mai exact, art. 2 – “Suveranitatea”- ar ramane “ceva” la nivel declarativ, imprecis, o capcana pentru linistirea spiritelor (prin aparenta sa imperativa care isi va pierde, de fapt, sensul- respectivul articolul constitutional devenind, in realitate, generalizant).
    In schimb, noul articol din Constitutie,, cuprinzand prevederi fiscale precise, fiind imperativ “cifric”, ar trebui respectat ca atare, inclusiv in materie de sanctiuni care pot fi aprobate, ca atare, prin legi.
    (Pentru a nu ne ascunde dupa deget, trebuie spus clar ca multe legi, mai ales cele “strict specializate” nu sunt cunoscute de toata lumea, desi, ca principiu, nimanui nu ii este premis sa nu cunoasca legea si nimeni nu se poate prevala de necunoasterea ei in abaterile comise. Mesajul afirmatiei mele precedente este: pornindu-se de la adevarul mentionat- binecunoscut, ca fiind realitatea insasi- este logic si previzibil ca vor fi adoptate prevederi dure, redactate in sofisticatele limbaje juridico- finanantistice, de neinteles pentru nespecialisti, motiv pentru care nu li se va acorda importanta initial. Acestea vor servi “noul articol” din Constitutie, legat de fiscalitatea imperativa- astfel incat orice atitudine de revolta, sau doar critica, ulterioara sa fie contracarata prin existenta respectivelor norme si prin constitutionalitatea lor.)

    Este nevoie sa precizez prin ce ar incalca fundamental (pe principiul dominoului, anuland) suveranitatea o prevedere constitutionala imperativa privind deficitul bugetar al Romaniei stabilit de “noua UE”?
    Argumente sunt multe, dar voi invoca doar ceea ce este FOARTE CLAR si neinterpretabil.

    A. Conform art. 2 (1) din Constitutia Romaniei (citez):
    “Suveranitatea nationala apartine poporului roman care o exercita prin organele sale reprezentative, constituite prin alegeri libere, periodice si corecte, precum si prin referendum.”

    B. Conform art. 61 (1) din Constitutia Romaniei (citez):
    “Parlamentul este organul reprezentativ suprem al poporului roman si unica autoritate legiuitoare a tarii.”

    C. Conform art. 65 (2) b, Parlamentul (Camera Deputatilor si Senatul) isi desfasoara lucrarile in sendinta comuna pentru (citez):
    “aprobarea bugetului de stat si a bugetului asigurarilor sociale de stat”.

    Un deficit bugetar imperativ, stabilit printr-un Tratat, incalca (reduce, stirbeste) suveranitatea nationala prin aceea ca incalca unul dintre prerogativele Parlamentului care este (citez) “organul reprezentativ suprem al poporului roman”- prin care poporul roman exercita suveranitatea nationala, conform art. 2 (1) din Constitutia Romaniei.

    Foarte clar si explicit:
    Tratatul (fiscal sau altfel denumit- important este continutul sau) cel putin reduce (stirbeste) suveranitatea nationala care, conforn Constitutiei (citez) “apartine poporului roman”.
    Poporul roman este singurul care se poate pronunta in sensul acceptarii- sau respingerii- reducerii (stirbirii) suveranitatii nationale.
    Acest lucru se face prin referendum care trebuie sa prevada EXPLICIT intrebarea legata de suveranitate: “Sunteti de acord cu reducerea/cedarea suveranitatii nationale?”.
    DOAR in functie de rezultatul unui astfel de referendum, cu o intrebare explicita, pe intelesul tuturor, poate fi- sau nu- semnat acel Tratat.

    Intr-o ordine conexa de idei (o alta demonstratie a faptului ca referendumul privind EXPLICIT reducerea,stirbirea suveranitate este obligatoriu):

    Tratatul (fiscal sau altfel denumit- dar cu acelasi continut) INCALCA flagrant Constitutia Romaniei (am demonstrat cum- art. 2).
    Chiar daca, in mod iresponsabil, acel Tratat va fi semnat de Traian Basescu (si “acceptat”, chiar si verbal- dar tot in mod iresponsabil- si de opozitie) el nu poate fi ratificat. Ar putea fi ratificat doar dupa revizuirea Constitutiei astfel incat prevederile acelui Tratat sa nu intre in contradictie cu ale Legii fundamentale.
    Conform art. 11 (3) din Constitutia Romaniei (citez):
    “In cazul in care un Tratat la care Romania urmeaza sa devina parte cuprinde dispozitii contrare Constitutiei, ratificarea lui poate avea loc numai dupa revizuirea Constitutiei”.

    Procedura de revizuire a Constitutiei este reglementata prin art. 151- (1) (2) si (3). Revizuirea devine definitiva dupa aprobarea ei prin referendum.

    DAR
    In cazul Tratatului (fiscal) situatia excede necesitatea revizuirii Constitututiei ulterior semnarii sale.
    Iata de ce:
    Intrucat Tratatul (fiscal) produce efecte asupra suveranitatii, poporul roman trebuie sa se pronunte asupra acestui fapt ANTERIOR semnarii sale de catre presedintele Romaniei.
    Argumentare:
    Conform Constitutiei Romaniei- art. 2 (2)- citez:
    “Nici un grup si nici o persoana nu poate exercita suveranitatea in nume propriu”
    si
    suveranitatea apartine poporului roman, doar acesta putand sa o exercite -conform art. 2 (1) din Constitutiei.

    CONCLUZIE (in privinta constitutionalitatii semnarii Tratatului- constitutionalitatea ratificarii putand face obiectul dezbaterilor doar ulterior si numai in cazul indeplinirii conditiilor constitutionale ale semnarii sale) :
    – Tratatul (fiscal) poate fi semnat DOAR DUPA consultarea poporului prin referendul privind reducerea (stirbirea) suveranitatii nationale.

    URMARILE semnarii Tratatului, de catre Traian Basescu, anterior consultarii poporului, prin referendum, privind reducerea (stirbirea) suveranitatii nationale:

    In conditiile in care Traian Basescu, presedintele Romaniei, semneaza Tratatul anterior (sau in lipsa) pronuntarii poporului prin referendum asupra reducerii (stirbirii) suveranitatii:
    – comite, in mod explicit, un act de “Tradare” (Conform Cod penal, art. 155);
    -se face vinovat de incalcarea Constitutiei, art. 2 (1) si 2 (2), ceea ce atrage:
    a.) suspendarea sa din functie conform art. 95 (1);
    b.) demiterea sa in urma referendumului (demitere inevitabila, dat fiind nivelul extrem de scazut al increderii), conform art, 95 (3) din Constitutia Romaniei;
    c.) instalarea vacantei functiei de presedinte al Romaniei- art. 97 (1) din Constitutie;

    Punctul final: punerea sub acuzare a cetateanului Traian Basescu pentru comiterea infractiunii de “Tradare” (conform art. 155 Cod penal).

  43. ZOE, fii barbata ! February 16, 2012 at 10:29 am #

    @YNA

    Yna, ne-ai scumpit benzina
    Nu merg cu masina,
    Tu porti toata vina !
    Yna, ne-ai închis lumina
    Ne-ai scumpit caldura,
    Tu porti toata vina

    Yna, afara-i zapada
    Nu mai sta pe coada
    Si iesi la lopata
    Ca e multa treaba,
    Nu e timp de sfada.
    Sau de promenada.

    Yna, se vede din strada
    Ca esti PDL-aca
    Gura sa îti taca !
    Ca PDL pleaca
    Cum vine pe-afara,
    Vânt de primavara !

    • YNA February 17, 2012 at 12:58 pm #

      Zoe , Zoe draga fata
      Nu pun mana pe lopata
      Poti s-o iei in mana ta
      Si sa faci ce vrei cu ea.

      Haide Zoe , nu fi trista,
      Ca nu sunt o pedelista,
      Eu n-o sa mai merg la vot
      Ca ma dor de ei in cot.

      Si acum te rog nu plange,
      Ca partidul meu va-nvinge,
      Eu sunt doar cu Dumnezeu
      Cel ce nu ne face rau.

      Tu voteaza tot ce vrei
      Si pe buni si pe misei
      Poate vom avea noroc
      Sa nu se mai vanda tot
      (daca a mai ramas ceva nevandut in tara noastra)

  44. Revizorul tehnic de trenuri February 16, 2012 at 11:14 am #

    Protest contra ACTA (aşa cum trăim acum).

    Vremea in Bucuresti
    Astazi e joi, 16 Februarie 2012. Soarele rasare la 07:15 si apune la 17:44.

    Temperatura acum: -4˚C (se simte ca: -11˚C)
    Starea vremii: innorat
    Umiditate: 76%
    Vant: 21 km/h dinspre W
    Presiunea atmosferica: 1000.0 mb, constanta

    Sursa: http://vremea.ido.ro/Bucuresti.htm#ixzz1mW6ESSqn
    ………………………………………………………………

    BILANŢ DUPĂ 79 IERNI DE LA GREVA CEFERIŞTILOR DIN
    ATELIERELE GRIVIŢA

    7 români împuşcaţi de Guvern în Atelierele CFR Griviţa la 16.02 1933 (la -14°c)
    86 romîni ucişi prin frig de Guvernul Băsescu-Boc-Ungureanu pînă la 16.02.2012
    Atunci, în ’33, calea ferată era înfloritoare ; acum nu mai e !
    Atunci evreii îi trgeau de mâneci, în dughenele lor, pe ceferişti, cu oferte pe datorie ;
    acum alt evreu-MRU îi lasă fără pâine !
    Astăzi pensionarii feroviari manifestează în faţa Palatului CFR pentru reducerea de la 12 la 3 a călătoriilor gratuite/an.
    Atunci clasa muncitoare făcea greve ; acum nu mai avem clasă muncitoare.

    Vine, vine Primăvara,
    Se revoltă toată ţara
    Să-l dea pe Băsescu jos
    Şi pe târfe, de la os.

    Lumea îşi cată dreptate
    Chiar la …Universitate,
    Unde-s mulţi într-o frăţie
    Uniţi prin democraţie.

    Doamne, căt ai fi de Sfânt
    Te coboară pe pământ.
    Vino ca să faci dreptate
    Că aşa nu se mai poate !

  45. Black Rose February 17, 2012 at 8:08 am #

    Declaratii Victor Ponta in direct la Antena 3, din studioruile CNN de la Washington, pe tema vizitei din SUA facuta in numele USL: ”Mesajul nostru este foarte simplu si clar: Romania are ca prioritati Uniunea Europeana si SUA, ca parteneri prioritari, ca suntem o tara care are destule probleme, ca multe alte tari din zona, dar ca suntem o tara care isi respecta angajamentele si avem un drum catre viitor, care inseamna un drum alaturi de partenerii din Europa si din SUA. Oamenii pe care i-am intalnit aici stiau foarte bine ce s-a intamplat in ultima perioada in Romania, stiau foarte bine de manifestatiile care au avut loc, de faptul ca oamenii sunt in strada.”

  46. Black Rose February 17, 2012 at 8:11 am #

    Declaratii Victor Ponta la Antena 3, din studioruile CNN de la Washington, pe tema vizitei din SUA facuta in numele USL: ”Mesajul principal pe care am vrut sa-l dau a fost acela ca noi, cei din Opozitie, suntem niste oameni responsabili, suntem niste oameni care vrem sa schimbam foarte mult din ceea ce s-a intamplat pana acum in Romania in ceea ce priveste modul de respectare a legii, dialogul social sau conditiile de viata, dar in acelasi timp vom pastra o stabilitate in ceea ce priveste relatiile externe. Raspunsul pe care l-am primit de peste tot este ca pentru SUA, ceea ce conteaza este vointa democratic exprimata a oamenilor si ca vad in Romania si pe viitor, dupa urmatoarele alegeri, un partener serios ”

  47. Black Rose February 17, 2012 at 8:15 am #

    Declaratii Victor Ponta la Antena 3, din studioruile CNN de la Washington, pe tema vizitei din SUA facuta in numele USL:

    ”Sunt 101% pentru unitatea opozitiei. Nivelul de incredere al opozitiei fata de Traian Basescu este exact 0. Opozitia este la fel de unita ca si acum un an. Toti cei trei co-presedinti suntem supusi in fiecare zi dezinformarilor. Pentru puterea actuala nu exista alta speranta de a se salva decat dezbinarea opozitiei. Vom fi categoric impreuna tocmai pentru a nu da nicio sansa celor aflati la putere sa nu raspunda in fata romanilor. ”

  48. Black Rose February 17, 2012 at 8:16 am #

    Declaratii Victor Ponta in direct la Antena 3, din studioruile CNN de la Washington, pe tema vizitei din SUA facuta in numele USL:

    ”Ceea ce este important este ca n-am venit aici alaturi de colegii mei ca sa parasc pe cineva de la Bucuresti sau ca sa ma plang de ceea ce se intampla in Romania. Ci in primul rand sa ofer niste lamuriri, pentru ca erau puncte de elucidat, anume ca cei care manifesta in Romania nu sunt oameni care au doar o problema economica, ca vor doar mai multe salarii. Cei care au manifestat si manifesta si probabil vor mai manifesta in Romania au o mare nemultumire fata de regimul democratic din tara noastra, de incalcarea regulilor, de respectarea legilor de catre cei care ne conduc”

  49. Zarzar Zefir February 17, 2012 at 11:26 am #

    ACTA e un frumos cadou la prima vedere, dar in esenta e calul troian al puterii, care doreste control absolut asupra cetatenilor.

    • Anonim February 17, 2012 at 7:20 pm #

      Acta e un frumos cadou la prima vedere, dar in esenta e o modalitate prin care PDL iese din parlament.

  50. ZOE, fii barbata ! February 18, 2012 at 11:18 am #

    @YNA

    Ha ha ha ! Cot rimeaza cu vot, e adevarat dar trebuia sa gasesti si tu alta formulare
    ” ca ma dor de ei în cot” face ca biata gramatica si asa calcata în picioare de multi,
    sa urle ca-n codru. Bine, te bag în Cenaclu sau în ce vrei tu !

    PS si acum îti spun serios, daca nu iesi la vot înseamna ca votezi PDL si vei vedea ca durerea din cot ti-se va extinde în tot corpul.

  51. NELU February 18, 2012 at 12:35 pm #

    JOS ACTA, NEVER ACTA !!!!!!!!!!

  52. nemo March 5, 2012 at 3:47 pm #

    Domnule VICTOR PONTA.
    Am scris si pe blogul D-lui Crin Antonescu, va scriu si Dumneavoastra. Fac parte dintr-o generatie mai veche insa ma bucur ca nu sunt batran sufleteste. Iubesc noul val de tineri ce doresc sa schimbe ceva in tara noastra. Sa nu fiti orgoliosi, sa nu fiti suspiciosi si mai ales sa nu va lasati umiliti de impostuta celor de la putere. Asa sa va ajute DUMNEZEU !

Trackbacks/Pingbacks

  1. NEMA ŞANSE, VAX ” SUCCESURI ” ! « Sfinxul - February 17, 2012

    […] Solidar cu protestul anti-ACTA […]

Leave a Reply

