Romania – cainele surd la vanatoarea europeana

8 Dec

In mod sigur Traian Basescu participa la Consiliul European din acest weekend ca sa se afle in treaba! Sau cum zice romanul – “caine surd la vanatoare”. Nu este singurul. Prietenul sau Viktor Orban (premierul maghiar) este la fel de iresponsabil si rupt de realitate. Din fericire, cel care reprezenta cu siguranta un demn model de populism si ingamfare stupida pentru ambii “estici” – ma refer la Silvio Berlusconi – a dat bir cu fugitii si ne scuteste de obisnuitele sale bufonerii (ma intreb la cine se mai duce Basescu sa se planga dupa ce va fi din nou imbrancit – la propriu – de un la fel de iritat/plictisit Sarkozy, asa cum s-a intamplat la Consiliul anterior?!).

Cainele surd are si obsesii, care pentru noi sunt deja obisnuite, dar probabil ca pe liderii europeni i-ar face sa-l priveasca ca pe un personaj chiar mai exotic decat un lider tribal din zona Subsahariana! La criza financiara mondiala si la prapastia de care se apropie Zona Euro si intreaga Uniune Europeana, Basescu a gasit solutiile magice – exploatari miniere (adica Rosia Montana) si investitii la Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului (adica Elena Udrea)!!!

Inca nu imi dau seama daca Basescu isi bate joc cu cinism de noi toti sau chiar da semne de senilitate politica – deci scoatem Europa din criza daca facem o escrocherie pe Bursa din Toronto cu actiunile de la Gold Corporation (bineinteles, cu prietenii Andronic si Silberstein, si ei fosti membri ai “mafiei personale a lui Adrian Nastase”, acum convertiti la basescianism, cu profitul de rigoare), iar toti banii europeni ii dam Dnei Udrea, sa ii investeasca cum stie ea mai bine in telegondole si bazine de inot prin comune! Si iata ca Europa iese din criza, just like that!

Solutiile lui Basescu sunt exact din categoria Viktor Orban, cel care a luptat cu criza dand cetatenie maghiara tuturor, cenzurand presa si promovand o lege prin care Partidul Socialist aflat in opozitie sa fie desfiintat, iar toate sediile si alte bunuri sa fie confiscate. Si iata ca Romania si Ungaria (plus Bulgaria lui Borisov, cel care direct si fara menajamente a batut palma cu toti interlopii bulgari si s-a asigurat ca nu mai misca nimeni in tara vecina) se afunda tot mai mult intr-o prapastie tot mai adanca (datorii mai mari, locuri de munca mai putine, austeritate care produce doar saracie, sistemele de sanatate si educatie distruse, tinerii plecati din tara si batranii lasati sa moara aici!). Acesta e viitorul Romaniei dupa “domnia” lui Traian Voda si a Reginei Elena.

Exista insa o problema mult mai grava, de fond,  dincolo de clasica iresponsabilitate a lui Basescu si a camarilei sale (daca s-a consultat inainte sa plece la Bruxelles cu Igas, Ialomitianu, Gabi Oprea si Roberta Anastase, va imaginati cam ce idei europene ii pot insufla aceste “genii” locale). Adevaratul pericol este reprezentat, in opinia mea, de completa anesteziere sau chiar atrofiere a tot ce inseamna instinct de lupta, supravietuire, de initiativa in a cauta solutii la o situatie care ne duce inexorabil spre catastrofa. Si va explic imediat la ce ma refer:

– Nimeni nu a fost cu adevarat interesat (cel putin din presa sau opinia publica) de Consiliul European, de care va fi pozitia Romaniei si ce inseamna pentru noi deciziile care se vor lua. Am tipat in van 3 zile ca USL ii cere lui Basescu sa ne prezinte mandatul cu care merge acolo, dar tot felul de subiecte tabloide sau pur si simplu idioate umpleau stirile la TV si prima pagina in ziare. Cand in sfarsit a catadicsit Marele Carmaci sa faca o declaratie pe aceasta tema, a insirat niste numere de articole din Tratatele Europene  pe care nu le stie aproape nimeni (nici macar Basescu, pot sa pun pariu!), ne-a asigurat din nou ca tara noastra sta foarte bine comparativ cu Europa (la fel cum ne zicea in 2008 ca nu o sa avem criza, si in 2009 ca a trecut criza) si a mai certat putin presa ca dezinformeaza cu bugetul Educatiei – si gata, vin alte subiecte.

– Basescu merge sa ne reprezinte la Consiliul European fara macar un simulacru de consultare. Merkel a cerut, prin vot, mandat de la Bundestag si a negociat cu Opozitia sustinerea acestuia, Sarkozy a mers in fata Parlamentului Francez, Zapatero si Rajoy (actualul si viitorul premier spaniol, unul socialist, altul popular) merg impreuna sa prezinte pozitia tarii lor si tot asa. La noi, Basescu stie singur ce e mai bine, nu pierde timpul nici cu Parlamentul, nici cu Opozitia si nici macar cu Guvernul (Boc va afla de la televiziunile de stiri ce se disuta si se decide la Consiliu!)

– Nimeni nu stie ce aliati are Romania pe plan european, la ce pozitie se raliaza si ce obtine in schimb. In tot ceea ce tine de politica internationala, cel mai important este sa nu fi singur, sa ai mereu un grup din care sa faci parte si care sa fie alaturi de tine cand ai nevoie. In Europa nu poti sa santajezi cu dosare si sa cumperi parlamentari care sa te sustina ca UNPR-istii; nici nu ai mereu un SGG sa dai o spaga contra voturi ca la UDMR. Suntem o tara izolata cu sanse zero de a avea o pozitie proprie sau un avantaj national!

– Subiectul solutiilor alternative nu are nicio sansa in Romania! Ieri seara, o jurnalista destul de “cotrocenista”, dar oricum isteata, mi-a adresat intrebarea “Dar dvs ce ati fi facut daca erati Prim Ministru si mergeati in locul lui Basescu la Consiliu?”. Am fost aproape surprins ca pot sa primesc o asemenea intrebare logica si de bun-simt de la un jurnalist roman! Sigur, intrebarea era logic sa o primesc de la Basescu, in cadrul unei consultari anterioare prezentarii pozitiei Romaniei, dar e inutil sa mai reiau subiectul. De ce am fost surprins? Foarte simplu: pentru ca acest gen de dezbatere este o raritate pe cale de disparitie la noi.

Ca sa ma fac inteles, vreau sa dau doua exemple care m-au afectat profund. Pe 24 Noiembrie, am participat la Conferinta “The Economist” din Bucuresti. Timp de o ora am prezentat, cu cifre si grafice, unei asistente extrem de elevate si pretentioase, modul in care USL va proceda din punct de vedere economic si fiscal (deficit, datorie publica, sistem de impozitare, privatizari, investitii straine etc.) in momentul ajungerii la guvernare. Am fost multumit la final, ca un adevarat politician care se pregateste pentru decizii in criza economica, si am iesit cu aceasta stare trandafirie pe hol unde ma astepta toata presa romaneasca (care asistase la tot evenimentul). Stiti care a fost singura intrebare de la televiziunile de stiri? Ati ghicit – cum comentez discursul de la Dabuleni al lui Geoana? Am crezut ca cineva imi toarna o galeata de apa rece in cap, iar bulversarea mi-a fost accentuata de faptul ca nici pentru Crin Antonescu, nici pentru Basescu (amandoi participanti la aceeasi Conferinta), intrebarile nu au avut nicio legatura cu subiectele esentiale discutate acolo!

Al doilea exemplu. Pe 30 Noiembrie am avut la Cluj o dezbatere a USL despre justitie – ce facem cu MCV, ANI, DNA, grade de jurisdictie, bugetul sistemului, componenta CSM sau a Curtii Constitutionale etc. La iesire s-a repetat cosmarul prezentat anterior; intrebarile au fost despre un baiat care are inregistrat la OSIM marca USL si nu stiu ce raport facut de Institutul “Ovidiu Sincai”.

Concluzia este ca orice subiect serios este exclus din dezbaterea publica din motive diverse, dar care duc la acelasi rezultat. Fie ca, intr-o extrema, singurul subiect este sa comentam isteric tot ce zic sau fac Basescu, Udrea & Co, devenind ridicoli si plictisitori. Fie ca, in cealalta extrema, trebuie sa repeteam cu obstinatie ”Opozitia doar critica si nu are nicio solutie!”, ignorand cu stiinta realitatea – aseara, un personaj respectabil cum este senatorul Radu F. Alexandru, incerca sa-mi explice lipsa de dialog dintre Basescu si Opozitie prin faptul ca noi refuzam sa mergem la consultari; i-am aratat foarte clar ca in 2011, singura data cand Presedintele a chemat partidele (Putere si Opozitie) la Cotroceni a fost in luna Iunie, iar Crin si cu mine am fost acolo, si l-am pus pe distinsul senator intr-o pozitie jenanta, cu tot regretul pentru asta.

In urma informatiilor pe care le-am obtinut si a consultarilor avute cu partenerii europeni (Sigmar Gabriel, liderul SPD din Germania, Werner Faymann, Cancelarul Austriei,  Jutta Urpilainen, lidera social democratilor finlandezi care este si ministru de finante, Martin Schulz, liderul S&D din Parlamentul European etc), am un raspuns pentru singura jurnalista din Romania care m-a intrebat ce as fi facut daca eram in locul lui Basescu:

  • politica fiscala europeana comuna;
  • emisiunea de titluri europene pentru a opri speculatiile cu titlurile nationale, taxa pe tranzactiile financiare (propusa de mult de Partidul Socialistilor Europeni si inclusa in programul de guvernare al PSD si USL);
  • modificarea treptata a Tratatelor Europene dar si o contracarare a pozitiei dominante asumate abuziv de Merkel si Sarkozy;
  • o strategie comuna pentru tarile din afara Zonei Euro;
  • politica agricola uniforma pentru toate tarile UE;
  • schimbarea prioritatii Europei de la lumea financiara catre masurile de crestere a competitivitatii industriale si ocuparea fortei de munca si multe altele.

Dar dincolo de aceste solutii concrete, care pot fi bune sau nu, eficiente sau nu, realiste sau nu, daca eram Prim Ministru, m-as fi consultat cu toti cei care au o opinie si o responsabilitate in Romania; dupa care as fi mers sa-mi gasesc aliati pentru ca singur nu te asculta nimeni in Europa; si as fi explicat cinstit (celor care vor sa auda) ce implicatii au deciziile respective asupra vietii de zi cu zi a fiecarui roman, a fiecarei companii sau mici intreprinderi de la noi.

Si mi-as fi asumat responsabilitatea pentru aceste decizii! E clar ca Basescu nu stie si nu poate sa se comporte ca un lider european responsabil. Asa ca trebuie sa o facem noi, imediat dupa Noiembrie 2012.

Iar pentru cei care vor sa afle adevarul despre Romania actuala, va invit sa cititi acest interviu, dar si acest articol.

48 Responses to “Romania – cainele surd la vanatoarea europeana”

  1. Florin Muresan December 8, 2011 at 1:30 pm #

    A pro pos de tabloidizarea cvasigenerala a presei din Romania si de “interesul” acesteia pt. dezbateri serioase pe domenii de interes national…Nu stiu de ce va mai iluzionati cu acesti pseudo jurnalisti sau “ziaristi” asa cum le place sa se autodefineasca. Nivelul lor de pregatire este cel mult mediocru si in afara de cativa care sunt din garda veche restul sunt “cu totii o apa si un pamant”. Cat despre basesxcu care taraste de unul singur Romania in prapastie…sper din suflet sa-l dam jos cat mai repede si sa-l judecam potrivit faptelor sale !

    • ZOE, fii barbata ! December 9, 2011 at 8:20 am #

      Adevarat ce spui despre presa. În legatura cu “Cârmaciul” însa nu poti sa spui ca târaste singur România în prapastie, ci ajutat de toata pleiada portocalica.
      Pe vremea împuscatului, se pierduse speranta ca vom mai scapa vreodata de el. Si totusi, a venit ziua cea mare, la fel cum va veni din nou indiferent ca vor sau nu, plopul va face pere si rachita micsunele !

    • VladM December 9, 2011 at 12:36 pm #

      @Florin, ai dreptate in privinta jurnalistilor, dar sa nu uitam cine ii angajeaza, televiziunile, care vor profit de pe urma audientelor, iar audientele sunt facute de catre privitorii TV din Romania. Ori pe acesti majoritatea privitorilor nu-i intereseaza decat tabloidele si scandalurile, crezi ca degeaba avem un presedinte de genul asta? Asta prinde la romani, badarania, minciuna, si spectacolele ieftine. Mi-ar place ca romanul sa fie mai cult, dar nu este, si sunt convins de asta.
      De ce crezi ca toate televiziunile au adoptat reteta 0TV? Pentru ca prinde!!!!!
      Si eu sper sa-l dam jos cat mai repede.

  2. bango December 8, 2011 at 2:10 pm #

    in sfarsit o postare buna.

  3. wer December 8, 2011 at 3:45 pm #

    Solutia pentru UE: scadeti taxele si eliminati birocratia. Altfel produsele chinezesti si asiatice vor continua sa se vanda , iar cele europene din ce in ce mai putin. Nu jupuiti antreprenorul.

  4. Radu December 8, 2011 at 4:11 pm #

    Domnule Ponta,

    Incerc sa citesc printre cuvintele scrise si sa deslusesc ce ganditi de fapt. Pentru ca un text scris de un politician contine gandurile sale si muult, muuult limbaj electoral.
    Inteleg ca este super-frustrant sa fii liderul opozitiei, reprezentantul unei treimi din alegatori, si sa nu fii informat despre decizii extrem de importante legate de tara. Cum de s-a ajuns aici ?
    Atmosfera politica din Romania este complet nesanatoasa, si cuvintele d-voastra pline de dispret la adresa presedintelui, a altor membri ai guvernului, repetarea obsesiva a numelui doamnei Udrea, nu face decat sa atate focul. Dumneavoastra o faceti dintr-un calcul POLITIC, dar unul fundamental gresit: delimitari clare fata de pozitia adversarilor politici sunt necesare, acuze de clientelism politic si coruptie pot si ele sa ajute daca sunt facute cu masura; dar jignirile personale si obsesia de a mentiona numele Udrea in fiecare paragraf nu ajuta.
    Ati fost la guvernare cu PDL. Ati decis impreuna primul imprumut FMI. Era bine atunci cand erati informat ? Eu zic ca da. A cerut atunci cineva parerea PNL sau UDMR, din opozitie ? Nu-mi amintesc. Ati plecat de la guvernare dintr-un calcul politic. Calculul s-a dovedit a fi aproape corect, ati pierdut la limita. Dar nu ati reintrat la guvernare. Iarasi dintr-un calcul politic, si vom vedea daca este un calcul corect sau nu la alegerile de anul viitor. Cert este insa ca daca ati fi la guvernare ati sti tot ce se intampla, ati putea sa influentati pozitia Romaniei.
    PSD s-a plasat in Internationala Socialista si din pacate pentru voi, nu socialistii sunt cei care decid soarta Europei astazi. PDL este insa in Partidul Popular European. A fost o alegere oportunista, dar corecta. Astazi PDL stie in ce directie se va indrepta Europa inainte de a participa la reuniunile sefilor de guverne/state, pur si simplu participand la reuniunile PPE. Romania e un stat mic si nu a putut si nu va putea niciodata sa decida soarta Europei in afara unor probleme strict regionale. Dar, prin participarea la PPE, poate macar sa fie informata si consultata. Cu dumneavoastra la guvernare ce ar face ? Soarta Europei in care vrem cu totii sa ne dizolvam va fi decisa tot de PPE, dar dumneavoastra ati fi privit cu suspiciune. Unu: pentru ca sunteti socialist. Doi: pentru ca tot dati cu bata-n balta si va legati ca boala de omul sanatos, azi de premierul Italiei, maine de premierul Ungariei, poimaine de cel al Frantei si in final de cel al Germaniei. Ca sa nu mai spun de aprecierile la adresa ambasadorului SUA. Nu e mare branza sa jignesti; mult mai greu este sa castigi incredera unui om.

    • blackmetal December 11, 2011 at 3:00 pm #

      1. România nu e un stat mic. Se tot încearcă acreditarea ideii că suntem prea mici pentru a conta. Fals! Suntem sub-dezvoltaţi, întradevăr; nu avem capacităţi financiare sau industriale precum vesticii, dar nu suntem un stat mic.
      2. Faptul că vorbele liderilor de opoziţie “aţâţă focul” nu poate fi decât un lucru pozitiv! Progresul, de orice natură a fost el, a fost posibil doar pentru că cineva a stârnit o controversă, a decis să nu se mulţumească cu ce are. Înţeleg manevrele băsesciene de a amorţi orice tendinţă de revoltă în români (engleza denumeşte această manevră drept: “brain washing”) dar a ne complace în mediocritate, doar pentru că “x” sau “y” spune că aşa e cel mai bine şi e cu neputinţă ca “z” să poată aduce ceva mai bun…? De ce am accepta asemeanea stupizenie? Doar pentru că cineva zice? Mai ales nişte eminenţe precum cei care compun actualul guvern…
      3. Mi se pare foarte firesc ca liderul opoziţiei să discute despre flagrantele încălcări ale legii şi statului de drept, despre furtul generalizat al celor de la putere şi despre principalii pioni ai acestei molime portocalii. Ăsta e sensul “opoziţiei”, nu?
      4. Amabasadorul S.U.A. în România a demonstrat cu brio că interesele sale sunt destul de îndepărtate de cele ale poporului român, aşa că ar face bine să se rezume la a semna scrisorile de felicitare cu prilejul zilei naţionale sau altor sărbători şi atât! Faptul că îi ţine în braţe pe actualii guvernanţi, chiar cu preţul încălcării legii (vezi episodul morar), constituie o dovadă suficientă că e ceva putred la mijloc. Să ne scutească!

  5. Manole Benieamin December 8, 2011 at 4:22 pm #

    Stimate domnule Presedinte Victor Ponta,
    Eu sunt un simplu taran din Priponesti, Galati si temporar Presedintele unui sindicat al agricultorilor Cultivatorii Directi din Romania.
    Am citit cu mare atentie postarea dumneavoastra si va rog sa imi permiteti o mica sugestie: sa mai lasati marile intruniri si conferinte de presa si sa mergeti in teritoriu si sa vorbiti direct cu oamenii: din mediul urban si din mediul rural, dumneavoastra si colaboratorii dumneavoastra cu functii de conducere pentru ca este evident ca dumneavoastra personal nu puteti acoperi toata suprafata Romaniei in termen atat de scurt.
    Stiu ca, in general, se crede despre noi taranii ca…suntem mai prosti decat media! Poate sa fie si adevarat dar…este posibil sa aveti si o mare surpriza: tocmai in mediul rural sa gasiti oameni care pricep ce inseamna interes comun si programe politice pe termen lung. Pentru binele comun, indiferent de divergentele politice ori optiuni ideologice.
    Eu personal am fost anti fsn, pdsr, psd dar…sunt deschis pentru dialog cu dumneavoastra in speranta ca vom putea gasi cai de a salva ce se mai poate salva din Romania si de a asigura macar speranta unui viitor mai bun in tara noastra pentru copii nostri. Altfel nu le ramane ca solutie de supravetuire decat emigrarea. Adica ceea ce nu au reusit sa faca migratorii si imperiile…reuseste sa faca dobitocia politica din ultimii 20 de ani…Asa ceva nu trebuie sa lasam sa se intample.

    Cu stima si respect
    Manole Benieamin.

  6. justitiaru December 8, 2011 at 5:06 pm #

    D-le Ponta
    O sa va citez
    “Adevaratul pericol este reprezentat, in opinia mea, de completa anesteziere sau chiar atrofiere a tot ce inseamna instinct de lupta, supravietuire, de initiativa in a cauta solutii la o situatie care ne duce inexorabil spre catastrofa.”
    Cred ca aceasta reflectie trebuie sa fie retorica,adica sa si-o adreseze politicienii opozitiei care par sa se complaca intr- situatie de relativa pasivitate fata de actiunile consistente si sustinute ale puterii care au in vedere minimizarea sanselor electorale a USL(creearea de
    partide satelit puterii care erodeaza procentele USL,votul prin corespondenta,comasarea
    alegerilor ).Pare ca va complaceti in aceasta situatie si nu gasiti nici o solutie de raspuns la aceste initiative cotroceniste.Deja v-ati impacat cu comasarea alegerilor ceeace dupa umila mea parere este echivalent cu pierderea sigura a alegerilor. Dv. ati participat vreodata la o sectie de votare ? Conform legii alegerilor comasate USL va avea UN SINGUR reprezentant in birourile electorale fata de o “armata” de reprezentanti ai partidelor probasiste.Cum va puteti imagina ca un singur om le va face fata si sa previna fraudarile care se pun la cale ?.Este absurd, USL va pierde alegerile in aceste conditii fara drept de apel ! Atatia oameni cu experienta politica din conducerea USL nu realizeaza acest lucru ? Pentru ce nu faceti scandal in parlament ? Stiti ce inseamna scandal? Pancarte,portavoce,legare cu lanturi etc.

  7. George December 8, 2011 at 6:15 pm #

    Domnule Ponta,

    Efortul dumneavoastră de a obţine – pentru Opoziţie, dar şi pentru restul cetăţenilor – o prezentare a poziţiei pe care România o va susţine la Consiliul European este unul legitim şi de apreciat. Că Preşedintele României înţelege să-i trimită pe oameni la lectura tratatelor este, evident, o dovadă de supremă lipsă de bun simţ. Sau de completă neînţelegere. Ambele sunt de nescuzat.
    Aş fi preferat însă să insistaţi asupra acestui subiect, şi mai ales asupra propriei viziuni, cu o doză de calm şi cu mai multă seriozitate. Un astfel de subiect este prea important pentru a-l pipera cu referinţe la doamna Udrea. Ştiu că Ministerul condus de doamna respectivă face ce face, dar dumneavoastră faceţi un ghiveci retoric. Nu sunt impresionat. Nu este rolul dumneavoastră să scrieţi pamflete şi nici nu ar fi cazul să vă supraestimaţi talentul de pamfletar. Este de ajuns să spuneţi că Puterea este în eroare şi să explicaţi de ce. Asta dacă doriţi să reprezentaţi şi o alternativă la un limbaj politic complet degenerat şi să evitaţi tocmai tabloidizarea de care vă plângeţi. Mă tem că nu doar presa este tabloidizată, domnule Ponta, ci şi politicul. Mă tem şi că acest infantilism cronic al presei convine de multe ori politicienilor – mai exact când ceilalţi pică prost.

    Dacă media – “mijloacele media”, cum le numeşte domnul Băsescu – sunt aşa cum sunt, de ce continuaţi să colaboraţi? Documentaţi-vă, faceţi o analiză privind structura acţionariatului, distribuţia conţinutului, ponderea materialelor despre forţele politice, ponderea materialelor noncomerciale, cantitatea de siluire a limbii, impotenţa CNA, cârdăşia asociaţiilor profesionale ale jurnaliştilor, presiunile exercitate inclusiv de politicieni, inclusiv de ai dumneavoastră şamd. Apoi faceţi o conferinţă de presă şi prezentaţi concluziile. Propuneţi soluţii. Organizaţi dezbateri în Parlament sau în universităţi. Refuzaţi participarea în anumite emisiuni, spuneţi-le unor “jurnalişti” pe numele lor real, însă inclusiv celor de la Antena 3. Asumaţi-vă riscuri.

    Nu în ultimul rând, refuzaţi să fiţi prizonierul presei şi al obsesiilor ei dâmboviţene. Nu este capital că o aşa-zisă jurnalistă vă întreabă o prostie. Mergeţi şi vorbiţi cu oamenii, unii vor şti să asculte. Încercaţi să scrieţi pentru cei care ştiu să citească, pentru că aceştia pot da mai departe un mesaj şi sunt mai credibili decât reporterii agramaţi ai tabloidelor sau analistii “imparţiali” pe care îi toleraţi uneori prea bine.

  8. Bibliotecaru December 8, 2011 at 6:50 pm #

    Păi dacă nu le ştie nimeni… iată aceste articole:

    http://bibliotecarul.blogspot.com/2011/12/daca-abuzul-se-naste-din-nevoie-atunci.html

    Mai la final…

  9. Bibliotecaru December 8, 2011 at 6:52 pm #

    Eu aş ridica problema şi mai profund. Românii nu au fost consultaţi în problematica UE absolut niciodată. Tot ce am înţeles din ceea ce spune domnul Băsescu este că există o cale prin care România va pierde încă o dată o parte din suveranitate fără ca poporul să se exprime prin referendum.

  10. Reni December 8, 2011 at 8:13 pm #

    Comasate sau nu, vor pierde puterea. La Neamt, omul a votat intelept traditional…a votat cu puterea, ca doar nu scapa prin votul de la partiale de guvernul Boc sau de TB, a ales prudent…”sa fie bine” sa nu aiba probleme cu Pinalti….ah…daca erau alegeri generale care puteau schimba configuratia puterii in Romania, alta ar fi fost atitudinea la vot.
    Privesc comasarea alegerilor precum arderea grinelor si otravirea fantanilor…..ultimul tun, similar modului in care au tratat taranistii alegerile din 2000, calm, linistiti…in drum spre dezastru electoral, dar multumiti ca au “rezolvat” cite ceva.
    Prevad tensiuni sociale fara precedent anul viitor. Aceste tensiuni vor urma cararea ce incepe sa se contureze in lume. Faptul ca TB nu vede acest lucru, sau nu vrea sa vada, dovedeste un egoism sinistru.
    Nu doreste alegeri anticipate, ar reda speranta unei natiuni, iata adevarata fata a acestui regim. Grecia a procedat corect, a adus speranta prin alegeri si a prezervat democratia, la fel Spania, Italia, in curind vor fi alegeri in Germania, Franta.
    Popoarele rezista psihic pentru ca au convingerea ca vor putea primi suflul alegerilor, inoirea administratiei, alta perspectiva. La noi, pina si aceasta speranta este pusa serios sub semnul intrebarii….rezultatul acestei politici inconstiente se va vedea in strada

  11. Reni December 8, 2011 at 8:50 pm #

    Revin cu ferma convingere ca imediat dupa alegeri, toti indivizii astia de la PDL, de la UNPR, de la Partida Romilor – splendoarea administratiei de stat in Ro – toti astia, in prezent conectati si administratori ai statului reformat, vor trece cu cea mai mare viteza si spor voinicesc in laudatul sector privat, acolo unde vor putea arata capacitatea lor de munca si creatie, realizand evident afaceri intre ei, adica privat-privat si nimic cu statul.
    In acest fel pot lua exemplurile lu’ EBA care reusea in privat sa castige 2000 de Euro bagand date la calculator 4 ore pe zi.

  12. Marian December 8, 2011 at 9:37 pm #

    Cunosc destul de bine (zic eu) situatia prezentå si perspectivele Romaniei. Romania, chiar dacå ar vrea, nu våd cum s-ar mai redresa. Nu mai are mijloace. Dacå ajungeti la putere voi, eu zic så vå puneti cu parul pe romani si så construiti o economie/industrie paralelå celei de azi. Romania si-a instråinat totul. Azi nu mai are nimic. Romania trebuie practic så-si reconstruiascå industria care så lucreze paralel si performant cu ceea ce existå azi. Doar asa ii puteti båga in faliment pe ceilalti si doar asa or så fie nevoiti så vindå la valoarea la care au cumpårat…sau mai jos :). Modelul chinez este valabil, inså cere råbdare. Romanii au råbdare, cå altfel nu-mi explic linistea de pe stråzile Romaniei in conditiile de trai din Romania. Dacå inså si voi veti uita ca si åstia motivul pentru care ajungeti la conducere, atunci prevåd o noua råscoalå ca la 1907.

  13. Caliman Eugen-analist de provincie December 8, 2011 at 11:44 pm #

    In mare,cele aratate sint reale,cu unele observatii de “amanunt”.
    1.Orban nu este iresponsabil,ci a incercat sa forteze norocul “dezvoltarii economice” a Ungariei,alocind peste 3 la suta din Buget,sprijinului economiei pentru iesirea din Criza.
    Din pacate,el nu stie ca viciul fundamental al UE,este lipsa unei alternative financiare(si a unui nou tip de program de dezvoltare economica) in locul “proiecului economic clasic”,bazat pe utilizarea Bugetului pentru dezvoltare.
    Odata interzisa utilizarea banilor bugetari pentru dezvoltare,Ungaria a ramas blocata economic in Criza,pina la acceptarea programului economic pe care i l-am propus,prin Ambasada sa din Bucuresti – program de tipul celui oferit si USL . in Romania,ungurilor nu li se ofera raspicat o “patrie comuna”,dupa ce si-au pierdut patria care le-a apartinut 1000 de ani – Transilvania.
    Partidele extremiste romanesti reclama mereu ca patria este doar a Romanilor,iar ungurii au daca vor,o patrie o au in Ungaria.
    Asa ca Orban a facut o reparatie ungurilor,pentru ceeace li se spune despre patrie,in Romania.
    Sper ca dupa 2012,USL sa rezolve acest deziderat:o patrie comuna a Romnilor si Maghiarilor,iar formatiunilor politice sa li se interzica,sa declare ca Romania este doar a Romanilor.

    • român December 11, 2011 at 3:12 pm #

      să se ducă în patria lor şi să ne lase odată…. le-a aparţinut, pe naiba. au furat-o cu japca de la noi… dacă n-aş mai auzi de ei niciodată şi tot ar fi prea devreme.

  14. Caliman Eugen-analist de provincie December 9, 2011 at 12:02 am #

    2.Presa scrisa sau audiovizuala nu face rating din emisiuni economice,dintr-un motiv care tine de vina politicienilor,deoarece de 21 de ani,nimeni n-a incercat sa dezbata undeva problematica economica in ngeneral si pe cea a “reindustrializarii” in special.
    Asa ca eventuale dezbateri ocazionale,nesistematice si fara substanta a problematicii economice nu intra in atentia si nici in preocuparea jurnalistilor.
    Daca d-l Ponta va incerca sa introduca aceasta tema in analiza politica in “gura” presei,va culege roadele politice in campania electorala.Altfel,se va discuta numai la modul general si tranzitoriu despre economie si locurri de munca.
    3.Lipsa oricarei consultari a lui Basescu pe tema Samitului era normala,fiindca nu avea nici o “substanta” nationala,deoarece lipseste orice viziune nationala si orice proiect de reindustrializare,care sa ofere orice sugestii , ori cerere de sprijin si cooperare cu UE,in vederea sustinerii lui.
    Asa ca oricine s-ar fi dus la Samit,nu putea decit sa repete generalitati si banalitati despre iesirea din criza a Romaniei sau a UE si Euro.

  15. moromete December 9, 2011 at 12:03 am #

    Eu sunt *Vinzatorul de iluzii*
    In tara democratiei *dictate*
    Vreau un stat de drept – fara perfuzii
    OPOZITA O FORTA – mai vreti *tranchilizante*!!??.
    (antilegi, haos , asumari , hotie- criza -dictatura)

  16. chuey19 December 9, 2011 at 1:30 am #

    Aveti dreptate in totalitate… din pacate! Articolul asta ma face sa ma gandesc la o idee din NLP(englezeste prescurtare) sau PNL( programare neuro-lingvistica) : Oamenii cumpara SENTIMENTE iar Opozitia e un produs in ultima instanta. Personal va urmaresc si va sustin!

  17. Bibicu December 9, 2011 at 8:12 am #

    Războiul umorului

    MESAJUL DOMNULUI ŢIGĂNŞTAIN

    este cât se poate de oacheş : marele licurici a „hotărât” să mizeze tot pe portocaliu.
    Ceva defăimător se va finaliza joia viitoare (trei ceasuri rele) : victorie asupra corupţiei la vârful retezat.
    Eurohaosul se suprapune favorabil peste această decizie… SUAvă !!!

  18. Bibicu December 9, 2011 at 8:36 am #

    Ce n-a priceput Jon* aseară la Bruxel

    PUDELII DOAR MIMEAZĂ

    Jon*, la nunta câinilor numai căţaua şi dulăul contează, potăile mimează !!!

  19. Caliman Eugen-analist de provincie December 9, 2011 at 12:07 pm #

    4.Decizia lui Orban de a “desfiinta” stinga maghiara(daca incercarea este reala),are echivalent romanesc,prin incercarea “stingii” romanesti (Basescu) de a desfiinta PNL.
    Cu toate acestea,Orban ramine un “patriot”,care incearca sa apere interesele de fond ale ungurilor in lume (si cu ocazia Summitului)interzicind achizitia unor bunuri de catre straini.
    Cu siguranta,ca desi in criza in momentul de fata,situatia economica a Ungariei nu se compara cu cea a Romaniei esuate economic si social,chiar daca Orban va fi nevoit sa opereze anumite taieri de drepturi sociale sau salariale.
    Ungaria va iesi rapid din criza,pe cind Romania ramine in stagnare economica si in urmatorii 5-10 ani,lipsita de orice proiect de reindustrialzare si de orice politician-tehnocrat autentic, la conducere.

  20. Black Rose December 9, 2011 at 12:16 pm #

    Weekend placut,dragii mei!

  21. Sibilla December 9, 2011 at 3:07 pm #

    Pentru reducerea numărului de parlamentari nu este nevoie, de
    modificarea Constituţiei, ci de o lege pentru schimbarea cotei de
    reprezentare, Opoziţia înaintând deja un proiect de lege în acest
    sens.
    Consiliu European decisiv pentru zona euro?
    Acordul de la Consiliul European include multe necunoscute, pentru că lasă impresia că este mai mult o propunere de principii, decât una de măsuri concrete.
    Se remarcă existenţa unei fracturi între statele puternice ale UE.

    Important este să ştim care sunt avantajele poziţiilor pe care le susţinem.
    Declaraţiile lui Traian Băsescu indică fără echivoc faptul că actuala guvernare va împinge România în cadrul noului acord, chiar dacă suntem în afara zonei euro. Puterea vrea să facă acest lucru pentru a-şi valida o serie din propuneri, deși ele sunt dificil sau imposibil de aplicat în cazul României.
    Discuţia în plan european nu este doar despre deficite, ci şi despre relansarea economică. La noi, este doar despre tăieri.
    În toate celelalte tari guvernele au folosit principiul vaselor comunicante: au taiat, dar au luat si masuri de relansare economica. Nu au obturat toate canalele, limitandu-se la taieri si stand impasibili la rest. Noi stam in apa pana la gat, ne multumim ca inca nu ne-am inecat și ne uităm pasivi la orizont cum vine valul.
    Să avem în vedere că în România au murit în acest an 60.000 de mii de oameni ca urmare a degradării condiţiilor de viaţă şi reducerii accesului la servicii medicale.

    Revenind la deficite, este evident că statelor puternice din UE le-ar conveni impunerea la 3% din PIB, pentru că asta le-ar permite menţinerea avantajelor competitive faţă de restul ţărilor.
    Întrebarea care se pune este cât de realistă şi utilă este o astfel de impunere, pentru statele europene în plină dezvoltare?

    Dincolo de toate acestea, grav este că preşedintele şi Guvernul îşi asumă decizii pentru ani de zile în numele României, într-o discreţie aproape conspirativă, deşi vorbim de cedarea unor elemente de suveranitate !!!

  22. ZOE, fii barbata ! December 9, 2011 at 3:10 pm #

    Laturi la usa Bugetului .
    Limbaj ministerial iesit direct din Vuitton : la Cadastru niste indivizi freaca menta !
    Si pâna la urma ce pretentii sa ai de la Plescoy City doar nu ne asteptam la cuvinte radicale ?!

    • moromete December 10, 2011 at 7:38 pm #

      GUVERNELE DE DREAPTA – HOATE SI TIMPITE
      CU GREU SE LASA DE LA PUTERE -ROSTOGOLITE
      I-SI FAC IMPERII DIN AFACERI PE BANI CU STATUL
      SPORINDU-SI AVEREA DE PARTID CIT SI PACATUL
      POPORUL SARACIT SUFERA – RABDA SI PATIMESTE
      CRIZA I-L SUGRUMA – (PE CIND) DOAR VIATA LOR INFLORESTE
      CIOCOII ACESTUI NABAB – TURMENTAT MARINAR
      PETREC PE TRUPUL TARII – AL POVERII CINTAR
      DATORIILE CURG PRIN EI – GENERATII LA RIND
      LE VOM PLATI CU SINGE NOI – PE CIND DE NOI, EI- RID.
      NE-AU FACUT FELUL *SA TRAIM FOARTE RAU prin *SA TRAI-TI BINE*
      AM AJUNS CU EI – O TARA DE RIS SI RUSINE
      CE-I DE FACUT – ROMANI _ CE MAI ASTEPTAM
      UNITI-VA CU TOTII-IN LUPTA SA-I ALUNGAM-SA-I CONDAMNAM

  23. Anonim December 9, 2011 at 5:34 pm #

    Cu destramarea UE vine si vremea raspunderii pentru domnii parlamentari. Sa vad pe toti ce o sa faceti daca Romania ajunge ca Grecia.

  24. Gheorghe Paraschiv December 9, 2011 at 5:35 pm #

    D-le Ponta,
    Sunt un simpatizant al PSD din Constanta, satul ca si atatia milioane ,sper, de cetateni ai tarii care vor sa scape mai repede de clica asta de hoti care s-a instalat asa de vartos la putere, dupa realegerea lui Basescu.
    Inteleg ca vreti sa initiati impreuna cu liberalii procedura de suspendare a lui Basescu. Sigur ca veti alege cu grija motivele juridice , legale de suspendare, dar la acele motive, ma gandesc nu ar putea fi adaugat inca unul foarte evident si care inseamna incalcarea Constitutiei ? Si anume faptul; ca in ochii tuturor , Basescu se duce la reuniunile europene in locul lui Boc. Practic asta nu inseamna eliminarea guvernului, substituirea premierului(oricum de doi bani) ? Ce motiv mai evident, mai limpede mai flagrant de incalcare a Constitutiei poate fi decat excl;uderea guvernului din conducerea statului. Basescu in acest mod conduce autoritar, nedemocratic, dupa bunul plac si de aceea trebuie exclus. Sper sa cititi si sa decideti daca este sau nu si acesta un motiv de suspendare si apoi de demitere prin referendum. Stiu ca mai sunt multe obstacole , dar poate se vor decide in final si sulfele astea de la UDMR

  25. Bibliotecaru December 9, 2011 at 9:32 pm #

    Decât o modificare a constituţiei ca să ne punem bine cu Europa, mai bine o lege.

    http://bibliotecarul.blogspot.com/2011/12/propun-o-lege-bunei-guvernari.html

  26. cristi December 10, 2011 at 1:23 am #

    deschideti ochii mai bine si uitate cu atentie http://www.youtube.com/watch?v=TJVH99uDhBk&feature=related

  27. Silviu cel necăjit December 10, 2011 at 10:15 am #

    Victor, nu-mi vine să cred că, în ciuda tuturor celor ce condamnă acest derapaj incredibil – nesimţit chiar – de la formele democraţiei, statuarea şi implementarea ei, reprezentarea ei prin alegeri libere şi corecte etc., REGIMU’, membri acestuia, continuă nestingherit( sfidător chiar) marşu’ ” triumfal” spre instaurarea unei dictaturi luminate, că tot a spus doamna aceea, bazându-se ea pe ceva anume, Udrea pe nume. Ei ştiu, şi sunt mereu informaţi, se ia “pulsu’ ” străzii, al celor obidiţi şi-nfometaţi, dar şi al celor ce deţin milioane în conturi, ce-au înjghebat câte-o afacere de familie sau nu, legală sau la limita ei( a legalităţii), că în prezent, într-o situaţie ca a noastră – d.p.d.v. politic, economic, social, administrativ ş.a. , unde formele de coagulare, de focalizare, de defulare a energiilor negative, frustrărilor acumulate, nemulţumirilor etc. sunt ca şi inexistente – oamenii nu mai reacţonează tocmai din cauza polarităţii societăţii, a oamenilor ei, al faptului că cei ce se simt confortabil cu statutu’ lor, în maşina lor performantă, cu afacerea lor prosperă, cu banii ce acoperă nevoile vitale sau care le permit un nivel de trai mai mult decât decent, ce le induce o stare de fericire, de-mplinire, de satisfacere a tuturor dorinţelor, fanteziilor sau fiţelor îndelung reprimate în trecut( înainte de ’89) nu mai doresc să iasă în stradă, să se solidarizeze, să manifeste, să facă frondă, să se opună măsurilor dictatoriale, să ia atitudine etc., cu alte cuvinte: SUNT NEPĂSĂTORI, iar ei ştiu asta, pe asta mizează( cam la asta s-a referit Udrea când a spus despre dictatură luminată, motivaţia ce stă la baza instaurării ei fără nicio oprelişte, fără opuneri sau contestări etc.), de asta fac ce fac, ” construiesc” SOCIETATEA ” mult visată de către Bolnav şi clica lui. Recunosc atitudinea vehementă şi corectă, din partea ta, faţă de acest subiect – al comasării alegerilor, al încălcării nesimţite a DREPTURILOR PRIMARE ale democraţiei: cel de a alege liber, corect şi într-un cadru normal, favorabil tuturor cetăţenilor, nu doar unei clici efemer cocoţate la butoane, la conducerea ţării. Am văzut cum reacţionezi, comentariile pe care le faci, referitor la aceste subiecte, la televiziunile care îţi mai permit acest lucru, şi mi-a plăcut. Poate că vocea ta, reacţiile tale, atitudinea pe care o ai faţă de toate aceste abuzuri ale puterii, vor fi auzite acolo unde trebuie, vor avea impactu’ scontat, necesar. Oricum, văd că reprezentanţii ungurilor, cei din UDMR, cei care consideră – dintre toate partidele cu care au făcut alianţă, şi de fapt sunt cam toate cele mari – că PDL-ul este cel mai binevoitor, ” corect”, democratic, bla-bla-bla, şi chiar nu se mai sfiesc s-o declare public, pe la televiziuni, să spună că vor avea proiecte comune, cu PDL-ul, pe termen lung( a se citi: da, dacă ttotu’ merge cum vrem noi, cu partidu’ nărozilor, al celor compromişi, celor prinşi la ananghie, strânşi cu uşa, vom putea obţine şi mult cerutu’, dar de necerut: Ţinutu’ Secuiesc), că-i vor sprijini necondiţionat, fiindcă noi, odată ce am intrat într-o alianţă, avem principii. Ha, ha, ha, bullshit! Referitor la opoziţie: nu mai ştiu ce să spun. Referitor la exterior, acu’ vezi şi tu ce-i preocupă pă puternici, n’aşa? Iar dacă ţinem cont cum a făcut Bolnavu’ majoritatea de strânsură, cum a reuşit să ţină la putere un partid de 33% în alegeri, după ce a dat cu flit unei majorităţi de 66%, ce reprezenta voinţa electoratului, ce putea să schimbe Constituţia, că tot vorbim de necesitate etc., legitim aleasă, cea cu Iohannis, după ce plângea de doru’ lor, al pdl-lor, să nu fie izolaţi politic, să facă şi ei parte din majoritatea ce dorea să guverneze etc., dar pe care, ulterior, a terminat-o, a dezbinat-o cu ajutoru’ lu’ Oprea, mare caracter, a lu’ Sârbu, mare caracter ş.a. , toate acestea fiind cumva girate, cauţionate, la pachet( şi dacă ne întoarcem la trecut, la suspendare, oare unde a plâns el că pierde puterea, că nu vor mai avea un obedient ca el, un executant întocmai şi la timp, unde, hăă, ghici? să fie la ambasadă, la Licurici…?) Apopos, dacă tot vorbim de trecut: vezi cum a racţionat atunci în faţa unei situaţii de majoritate absolută, cea cu Iohannis, când a spus că PDL-ul a câştigat alegerile – iar ei le-au câştigat în privinţa mandatelor, şi nicidecum al voturilor, iar mandatele erau vreo două, parcă – şi că el nici nu discută, nici nu gândeşte să nu guverneze pdl-ul, că ei au dreptu’ la premier, că bla-bla-bla… Ce vreau să spun? deci respectă, zice el, în contextu’ ăla, dreptu’ celor care au câştigat alegerile, chiar şi cu un vot în plus, un mandat, orice, că d’aia-i voinţa electoratului, aici, în Românica, dar şi aievea, prin lume, în schimb, dacă USL NU FACE 50%+1 la alegeri, el, UNICU’, nici nu se gândeşte să le dea voie să guverneze etc. Atunci ce dreacu’ respectă: voinţa lui, sau a electoratului? Eii, grea e viaţa de român, n’aşa? În rest, toată consideraţia.

  28. Black Rose December 10, 2011 at 10:24 am #

    http://www.inpolitics.ro/exploziv-7-cel-mai-bine-pastrat-secret-al-lui-traian-basescu-art65594.aspx
    Incredibil şi totuşi… adevărat!!!
    “EXECUTIVUL” TRAIAN BĂSESCU se “bucură” de un umilitor şi descalificant 7% încredere în rândul românilor, încă din primăvara lui 2010 şi până astăzi şi totuşi conduce cu mână de fier prin AUTOCRAŢIE, în virtutea aşa-zisei victorii obţinute în 2009, prin cumpărare şi furt de voturi.
    Doamne’, asta să însemne Democraţie???!!!

  29. Theodora December 10, 2011 at 4:50 pm #

    Cainele este si surd si CHIOR aproape sigur si TURBAT …. de regula sunt pentru castrare in acest caz cred ca este necesara eutanasierea politica 😀

    Despre Unitate in UE, revizuirea Constitutiei si cum s-a angajat Basescu Traian in numele Romaniei la Bruxelles

  30. x December 11, 2011 at 8:11 am #

    Domnule Ponta este foarte bine ca vrei cu adevarat sa ne scapi de pirat si gasca lui portocalie acesta este visul sau mai degraba cosmarul a 90% dintre romini,dar aceasta nu se face numai la tv sau numai prin atacuri mediatizate ci ar trebui sa incepi reorganizarea partidului din temelii sa dai credibilitate pertidului.Procentul mare de sustinatori ai USL nu sint adevarati sustinatori cit mai mult degraba doritori de a scapa de basescu.Judetul Neamt pina prin 2004 era rosu complet dar vazind ca tot votind PSD nu se aleg cu nimic toata industria demolata si nici o investitie am decis sa incercam si altceva.La nivel local am nimerit-o atit in Piatra cit si in Roman contestati sau nu avem adevarati gospodari si daca or sa mai candideze e greu sa fie inlocuiti pentru ca nu aveti cu cine.In Piatra va desemna candidatul de primar PC partid care practic nu exista,dupa retragera lui Liciu unul Tofan pe care nu-l cunoaste nimeni este presedinte pc nevasta-sa vicepresedinte,fiul la tineret iar cumatra-sa le femei si gata cu pc,cu astia vreti sa cistigati alegerile? PSD Neamt este intr-un scandal perpetuu care a fugarit din partid toti oamenii de valoare:Munteanu,Tarita,Marcoci venit de la PDL,Bobeanu un tinar de mare valoare plecat reintors si acum tinut pe tusa.Aceasta matriosca care este presedinta la PSD Piatra Neamt,demna urmasa a Mariei Gheorghe nu este votata nici de toata familia iar cel ce se vrea presedinte la Neamt va ingropa defitiv partidul.Nu uitati ca prin”96,2000.2004 Neamtul era printre primele judete ca procente de votanti PSD

  31. we December 11, 2011 at 1:31 pm #

    Acordul UE26 e o tampenie. In loc sa intram in chingile imbecile ale bogatilor nemti, trebuie sa luam exemplul Marii Britanii. De ce sa ne dicteze Berlinul, conducatorul guvernului centralizat sovieto-european, nivelul taxelor , politicile dirijiste pe care trebuie sa le adoptam? Nu mai bine , cu taxe mici, cu libertate economica,sa putem sa iesim din criza? Ma uit la Suedia sau Danemarca, sai la UK si vad ca salariile sunt mai mari decat in zona euro. Ma uit la Elvetia sau Norvegia, la Turcia sau Mexic si vad ca economiile lor sunt dinamice. Ma uit la Asia de Est si vad viitorul lumii. Ma uit la Europa continentala si vad un continent imbatranit, inchistat, un viitor muzeu.

  32. Daniela December 11, 2011 at 2:17 pm #

  33. Cornel M December 11, 2011 at 2:30 pm #

    Salut, d-le Ponta! Articolul la care comentez vad ca face parte din categoria “Pareri ferme”. Ceea ce urmeaza sa va intreb eu acum nu are absolut nici o (nu vreau nicio) legatura cu acest articol de blog: CUM RAMANE CU LISTA CELOR CARE REFUZA SA MAI PLATEASCA ABONAMENTUL RADIO-TV? Parca ziceati ca veti infiinta o lista la care sa subscrie si altii! O sa intre tot la categoria “Pereri ferme”?! 😉
    PS: Eu am sa le dau vreo 100 RON la abonament, dar am sa ma interesez daca nu cumva se plateste aceasta taxa de 2 ori: odata separat prin intermediul societatii de furnizare a energiei electrice si inca odata prin includerea acestei taxe in abonamentul la TV prin cablu. Nu de alta dar vreau sa ma inscriu si eu.

  34. andrei dodescu December 11, 2011 at 3:55 pm #

    “Prevederea de 3% deficit în Constituţie e o uriaşă prostie, cred că i-a fost inspirată de noul său prieten, Viktor Orban, că am vazut că şi Viktor Orban vrea să modifice Constituţia. Deficitele şi, în general, economia nu ţin cont de deciziile politice ale lui Băsescu. O prostie de genul ăsta numai la Viktor Orban am văzut şi am văzut că Traian Băsescu, în Europa, în afara de Viktor Orban, nu mai are niciun fel de partener, nimeni nu mai vrea să stea de vorbă cu el. S-au găsit amîndoi: doi oameni la fel de înguşti în gîndire, la fel de dornici de putere absolută. Şi, repet, pentru noi prietenia dintre Băsescu şi Viktor Orban e un pericol pentru noi ca ţară şi ca poziţie în Europa” a declarat Victor Ponta.

  35. Bibliotecaru December 11, 2011 at 5:31 pm #

    @ Victor Ponta
    Aud că aţi declarat că nu veţi mai plăti taxa radio-tv. Cum anume intenţionaţi să faceţi acest lucru dat fiind că taxa vă este facturată odată cu factura de electricitate?

    • Adriana December 12, 2011 at 8:03 am #

      Si eu as dori sa stiu cum sa fac sa nu mai platesc taxa radio-tv

Trackbacks/Pingbacks

  1. Despre Unitate in UE, revizuirea Constitutiei si cum s-a angajat Basescu Traian in numele Romaniei la Bruxelles « Hai ca se poate! - December 10, 2011

    […] „Constituţia nu poate fi modificată decât de un parlament ales legitim. Constituţia nu poate fi modificată fără o foarte corectă informare a populaţiei, ceea ce actuala Putere nu a făcut şi nu o va face“, a declarat Victor Ponta. […]

  2. Doamne în ce rahat ne-ai mai băgat Traiane!! Acordul de integrare fiscală! « Popateapa's Blog - December 11, 2011

    […] priveşte  rapiditatea cu care Traian Băsescu, a aderat la această idee a acordului, nu văd decât slugărnicia sa faţă de granzi lumii. La […]

Leave a reply to Caliman Eugen-analist de provincie Cancel reply