Bravo Papandreou!

3 Nov

Sigur ca urmaresc cu mare atentie ce se intampla in Grecia si in toata Europa; sunt un suporter convins al Premierului Papandreou, nu doar pentru ca este socialist (cu niste maniere si o educatie mai degraba caracteristice unui mare lider conservator); l-am cunoscut personal, este un personaj extrem de echilibrat, charismatic si care s-a zbatut in cei aproape doi ani de cand este in functie cu o abnegatie si o demnitate care fac cinste tarii si familiei sale. Nu doresc niciunui politician sa se confrunte in viata cu o situatie asemanatoare si cred ca foarte putini ar face fata cu adevarat la asa ceva.

Am vazut si decizia sa recenta de a organiza un referendum prin care sa consulte poporul grec asupra unor decizii fundamentale care vor influenta viata acestuia pe multi ani de acum incolo. Eu sunt cu totul de acord cu decizia luata, dar nu-mi gaseam timp sa scriu pe blog pe ce se bazeaza aceasta convingere! Dar azi m-am infuriat cumplit vazand o declaratie a fabuloasei doamne Udrea si iata – efect pozitiv – trec peste oboseala si scriu aceste randuri.

Dar sa explic repede cum m-a scos din sarite Dna. Udrea – o doamna pe care o pot banui si acuza de multe alte defecte, dar nu de lipsa totala de inteligenta! Si totusi, declaratia ei de azi referitoare la “vinovatia socialistilor din Grecia pentru distrugerea Europei” este cea mai rusinoasa (sau ticaloasa) din prodigioasa cariera a susnumitei. De ce? Simplu:

1. Pentru ca jurnalistii o intrebasera ceva despre ultimul sau pictorial, nu despre situatia la nivel european; ce legatura au nurii expusi prin TABU cu referendumul din Grecia??? – din pacate, probabil ca in Romania un pictorial al unei ministrese (un subiect pe care nu l-am comentat pt ca imi este total indiferent) va deveni mult mai cunoscut decat starea Europei, dar tot nu inteleg cum poti sa raspunzi atat de aiuritor pe langa subiect!

 2. Refuz sa cred ca Dna Udrea (celebra pentru “prietenia” cu “Presedintele” Norvegiei, acea tara “membra” UE)  chiar nu stie ca dezastrul financiar si economic al Greciei a fost produs de Guvernul de dreapta – tocmai din acest motiv, Papandreou si Partidul Socialist aflati in Opozitie au castigat alegerile in 2009, dupa care  au recunoscut oficial falsurile comise de  Grecia in raportarea deficitului si a datoriei publice, au incheiat un acord cu FMI, au luat masuri de austeritate care au micsorat la jumatate deficitul si se lupta zi de zi cu sindicatele traditional aliate ale stangii. Nimeni din Europa nu a acuzat noul Guvern pentru dezastrul anterior. Ba din contra, Merkel si Sarkozy l-au sprijinit pe Papandreou in eforturile sale; ca sa nu mai pomenesc de cate ori Premierul grec a fost primit de Barack Obama (nu pt o poza in birou la Biden).

3. Este un semn de tupeu nemarginit sa critici guvernul unei tari democratice care vrea sa-si consulte propriul popor prin referendum cand te cheama Elena Udrea si ai ca singur merit politic protectia unui presedinte care a abuzat de referendumuri pentru tot felul de subiecte penibile.

Ma rog, sa o lasam pe distinsa doamna sa-si serbeze linistita protectorul si sa va explic cum vad eu decizia lui Papandreou:

1. Numai un dictator sau un iresponsabil patologic (cum este cazul Romaniei) isi asuma decizii fundamentale pentru tara sa impotriva vointei propriului popor – tarile democratice au o consultare publica macar la nivelul reprezentantilor legitimi ai poporului – Parlamentul; dar referendumul ofera o legitimitate net superioara oricarei decizii luate in cadrul unei institutii formale. Ii invidiez pe greci ca au in sfarsit un lider care tine cont de parerea lor, care are curajul sa-si asume propriul rol, dar are curajul sa ii intrebe direct pe cei care vor plati efectiv pretul cumplit al masurilor luate; ma uit cum, in Romania, prezentul ne este guvernat de personaje care au fost alese in functie promitand exact contrariul a ceea ce fac – ca vor fi bani pentru toate si ca noi nu vom fi afectati de criza; deciziile sunt luate de cei care au sub 10% din increderea populara iar singurul raspuns este “stiu eu mai bine, voi sunteti lenesi, hoti, cersetori sau populisti”.

2. Papandreou este cel care a luat (cum spuneam mai sus) toate masurile dure cerute de FMI – rezultatul a fost oarecum identic cu cel din Romania, adica situatia este mai rea decat inainte din toate punctele de vedere;  iar “medicii” in loc sa schimbe “reteta” si sa caute alte metode, cer noi sacrificii care vor duce doar la ceva si mai rau (cel putin asta mi-a spus mie Joseph Stiglitz in 2010, chiar in Grecia, si s-a dovedit ca a anticipat corect); poate ca drumul ales este gresit si nimic nu este mai diabolic decat sa perseverzi in greseala.

3. In mod democratic, oamenii trebuie sa stie ce anume isi asuma conducatorii sai vremelnici (cazul Romaniei in care presedintele merge in SUA in secret sa semneze acorduri ca sa “nu strice presa evenimentul!!!”, sau in care angajamentele fata de FMI sunt ascunse de catre Guvern cu mare strasnicie, este evident anormal); si mai trebuie sa decida daca platesc ei si copiii lor datoriile facute de fostul lor Guvern populist pentru a onora contracte de miliarde de Euro cu firme din tarile europene la care se milogesc acum pt ajutor!

4. Papandreou a avut formidabilul curaj de a merge impotriva curentului marii finante, a bancilor care au facut miliarde profit pe spinarea oamenilor, a marilor moguli cu bonusuri de milioane pentru catastrofele produse si a liderilor politici care prefera sa treaca in sarcina tuturor oamenilor obisnuiti datoriile facute de speculanti iresponsabili (care sigur nu isi pierd nici vilele de lux, nici Jeturile private, nici yachturile de pe Riviera sau apartamentele amantelor);

Linsajul mediatic declansat imediat in presa europeana dependenta de lumea finantelor si preluat in modul jalnic si mimetic de “apostolii dreptei” din Romania mi-a intarit convingerea ca Papandreou a procedat bine, a calcat pe musuroi acolo unde aproape nimeni nu are curaj sa o faca de teama marilor “Guverne Mondiale”; de ce nu pot bancile sa piarda ele banii imprumutati in mod iresponsabil? Daca un om obisnuit nu-si plateste datoria, banca il executa imediat; daca o banca greseste grav este salvata din banii publici si platim noi toti in locul lor; asta este echitatea europeana sau americana? Sper ca nu! Ca sa fiu sincer, inaintea sa a mai avut cineva curajul sa atace lumea murdara si corupta a finantei mondiale – Dominique Strauss Kahn – si ati vazut ce a patit!

5. Ipocrizia guvernelor din Franta sau Germania trebuie sanctionata; cum adica nu ai voie sa-ti consulti poporul? Acordul este incheiat cu persoana Papandreou sau cu Grecia? Democratia presupune sa iei masuri impotriva vointei “demosului”? Cand francezii au respins prin referendum Constitutia Europeana a fost sfarsitul Europei? Dimpotriva! Adica mereu unii nu au dreptul sa faca ce se intampla in tarile mari – Samson si Samurache nu sunt egali nici in UE?

6. Nicio decizie impusa cu forta nu poate da rezultate pozitive – daca ne uitam la Romania de azi tocmai asta dovedeste realitatea; daca Grivei nu vrea, degeaba il bati si il fortezi; trebuie sa-l intelegi, sa-i explici, sa-l convingi si sa-l cointeresezi! Credeti ca un grec sau un roman doarme fericit daca ii recitam povesti cu “pibul, deficitul si echilibrele macroeconomice”? Nici vorba; explica-i ca doar in acest fel ii vei salva locul de munca, scoala, spitalul, pensia si va accepta sacrificiile! Eu cred ca tocmai asta va face Papandreou pana la referendum, iar Grecia va spune “Da” sau “Nu” in cunostinta de cauza si asumand ca tara ceea ce semneaza Primul Ministru la Bruxelles.

Sunt convins ca Papandreou a reinventat “democratia” tocmai in tara in care acest sistem functiona in urma cu 2.500 de ani. Si ca avem mult de invatat din acest exemplu; ca trebuie sa ii invidiem pe greci ca in momente atat de grele au un lider adevarat – nu un dictator frustrat si razbunator impotriva propriului popor; ca oamenii liberi si demni prefera sa merga la vot nu sa citeasca reviste cu ministrese dezbracate pe coperta! Ii tin pumnii sa reuseasca, sunt solidar cu grecii care trec printr-o adevarata drama si ma gandesc ca daca viata m-ar fi pus in fata unei decizii atat de grele as fi facut exact ca Papandreou!

66 Responses to “Bravo Papandreou!”

  1. Florin Muresan November 3, 2011 at 10:21 am #

    Puterea basista procedeaza complet irational cand se angajeaza la imprumuturi de zeci de miliarde de euro cu dobanzi infioratoare pt. a finanta proiectele stintifico-fantastice ale ministresei megalomane…Cum au tupeul de a organiza licitatii si apoi sa semneze contracte fabuloase cu finalizare in 2016 ?! Ori sunt dementi ori nu le mai pasa… Acest mod de a face politica este aiuritor si denota tupeu, obraznicie si nesimtire crasa in acelasi timp daca ei cred ca o sa fie la putere pana atunci. Daca au impresia ca or sa fuga sa se ascunda pe alte meleaguri pt. asi cheltui in tihna banii furati de la noi se insala amarnic…Puscaria ii mananca pe toti…nu-i asa domnule Victor Ponta ?! Cat despre Papandreou ii admir curajul si ii urez mult noroc pt. ca a starnit un viespar care tinde sa devina foarte furios !

    • Lory November 3, 2011 at 3:54 pm #

      Cine se aseamna se aduna dle. Ponta.
      Nu-i asa?

    • Don November 4, 2011 at 11:05 am #

      Sunt tare curios ce se va intampla dupa ce se va termina cosmarul asta cu Marinarul si echipajul lui portocaliu. In momentul asta am dubii ca vor ajunge dupa gratii sau ca-si vor pierde averile.

    • justitiaru November 4, 2011 at 12:22 pm #

      @Florin Muresan
      Gresesti, prin aceste operatiuni politic-financiare nu numai ca puterea basista isi asigura banii necesat cumpararii sufletelor votantilor dar isi asigura prin FMI si sprijinul politic al marii finante internationale (implicit al SUA care au nevoie de bani ca de aer).La cotroceni se gandesc lucrurile mult mai profund decat crezi si chiar decat gandesc sefii opozitiei .Pentru regimul actual alternativa este clara :daca pierd alegerile merg direct la parnaie asa ca actioneaza fara ezitare scrupule .E clar ?

  2. Mircea Hamza November 3, 2011 at 10:48 am #

    Nici cea mai frumoasă fată nu poate da mai mult decât are. Elena Udrea nu mai e fată (nu că aş şti din vreo experienţă proprie, cum au mulţi alţii, dar e femeie măritată!). Prin urmare, procedează altfel: arată tuturor ce are, dar dă numai unora. Logică absolut corectă. Când omul (oama, în cazul de faţă) nu este excedat de mulţimea neuronilor, trebuie să folosească cu parcimonie (atenţie, dnă Udrea, parcimonie nu vine de la porc) puţinul capital de care dispune şi care, fatalmente, prin specificul său, dispare cu trecerea anilor. Din păcate, ea crede că bărbaţii care îi apreciază fundul îi apreciază în egală măsură intelectul. Eroare gravă. Cei care frecventează anume stabilimente (cele frecventate şi de Băsescu prin porturi, după cum singur recunoaşte) nu sunt head-hunters, ei caută altceva care se plăteşte înainte. Pe videoblogul meu http://www.mirceahamza.com găsiţi un film lămuritor în chestie numit “Zeiţa Portocalie”.

    • VladM November 8, 2011 at 8:12 am #

      termenul pe care trebuia sa-l folosesti este but-hunters :))

  3. Marius November 3, 2011 at 11:39 am #

    Dincolo de comentariile doamnei Udrea care orice ar comenta, bate campii, ideea de a consulta poporul la o anumita decizie e discutabila. Ducand la limita ideea, credeti ca daca ar fi posibil electronic prin internet, in loc de parlament sa avem zeci de milioane de decidenti care sa voteze instant orice lege- decizie, ar fi bine. Exista elite ce conduc poporul. In unele situatii, elitele pot decide pentru popor pentru ca poporul de asta le-a ales acolo ca sunt crema… De exemplu nici-o ridicare de impozit nu va avea vot favorabil din partea maselor. Responsabilitatea se dilueaza major cand este vorba de stat. Individul din catunul x nu-l doare de datoria statului elen si va spune lucru asta la referendum, clar. Dupa mine este fuga de responsabilitate din partea guvernantilor greci.

    • anghel badea November 3, 2011 at 10:09 pm #

      @Marius,ai dreptate pe undeva,dar,ce ne facem daca in parlament au patruns,fraudulos,acesti parveniti cu bani si voteaza cum vor muschi lo?,eu sunt convins ca marea masa a cetatenilor acestei tari,care inca se mai numeste Romania,nu voteaza in cunostinta de cauza,D-neta ti-se pare normal ca sa voteze pentru poporul asta,unul ca Prigoana,de exeplu,mie nu.

    • florin November 4, 2011 at 10:15 pm #

      Dar ce spuneti despre “elitele” ajunse in Parlament votate ca facand parte dintr-un anumit partid si apoi au “schimbat” corabia? Pe cine mai reprezinta ele, elitele? Optiunea cui? Si atunci cum mai privim referendumul? Oamenii acestia nu mai sunt reprezentativi si in mod normal ar trebui sa isi piarda mandatul. Dar in Romania merge orice. De ex. presedintele, care este de toate: prim ministru,sef al justitiei, sef al Parlamentului, neimplicat politic dar conducator al pdl (intentionat am scris cu litere mici), poate face ce vrea si ciurui pe oricine.

  4. vana cornelia November 3, 2011 at 12:49 pm #

    Da,comentariul e bun ca intotdeauna a-ti avut aceste comentarii suculente dar nu a-ti raspuns la intrebarile care ne framanta pe noi cei multi si prosti.Cozile de la primarii pentru ajutoare sociale le vedeti? Nu toti suntem pe acolo.daca ai dureri de greci de ce nu-i vezi pe romani cum se zbat in mizerie.
    CV

    • tina November 3, 2011 at 5:18 pm #

      Daca am fi un pic mai deschisi si nu ne-am concentra atat pe problemele personale, am vedea mai mult, nu doar ce avem in dreptul nasului. Ce vreau eu sa zic e ca daca te uiti cu atentie, dl. Ponta are chiar aici pe blog o serie de propuneri de solutii pentru romanii care se zbat in mizerie: http://www.victorponta.ro/sites/default/files/VIZIUNEA%20ECONOMICA%20USL.pdf

    • Iceflame November 4, 2011 at 3:48 am #

      @ Vana Cornelia

      Puteti fi un pic mai explicita va rog?

      Cine sunteti de fapt dumneavoastra “cei multi si prosti”???

  5. ZOE, fii barbata ! November 3, 2011 at 1:15 pm #

    @Victor Ponta
    Iar eu refuz sa cred, ca tu refuzi sa crezi, ha ha ha ! Stiu, asa îti place tie sa fii delicat, pacat ca nu se merita.
    Este normal ca un guvern democratic sa fie criticat de Camarila portocalie, atâta timp cât ei merg cu pasi repezi spre Dictatura în tara asta. Cea mai “calda” dovada de comportament dictatorial s-a consumat chiar în discursul împotriva Justitiei.
    Papandreu, merita felicitat pentru atitudinea lui, iar grecii ne dau o lectie de curaj si democratie. Pacat ca la noi “mamalijki” nu pricep nimic !
    Daca un portocaliu s-ar trezi peste noapte teleportat în Elvetia si ar vedea ca acolo se face referendum chiar si pentru taierea unui pom sau pentru orice priveste comunitatea, cam ce ar avea de spus ? Pai, la elvetieni nimic nu se misca fara referendum.
    Care or fi prostii elvetienii sau noi ?!

    • VALENTIN November 3, 2011 at 10:27 pm #

      REFERENDUM LA UN POPOR CARE JUDECA DOAR CU STOMACUL SI ASCULTA ANTENE SI REALITATI FARA SA TREACA PRIN FILTRUL GANDIRII ,INFORMATIILE?
      CARE STAU CU MANA INTINSA LA AJUTOARE SI AU O JENA SA MUNCEASCA?
      CARE VOR CAPITALISM CU ORANDUIRE COMUNISTA?
      DICTATURA CUI ?
      A JUDECATORILOR CORUPTI ,CARE AU LASAT NEPEDEPSITE ADEVARATELE FARADELEGI !
      “mamalijki” NU SUNT PROSTI, PRICEP TOT !
      O SA VEDETI !
      SUNTETI JENANT,CEL PUTIN !

      • ZOE, fii barbata ! November 5, 2011 at 9:41 am #

        @VALENTIN
        Pai ori “mamalijki” PRICEP TOT, ori pricep cu stomacul, hotaraste-te ! Eu cred ca tu pricepi cu stomacul si îl ai plin, tocmai de aceea nu întelegi durerea acestui popor ! Cât despre cei care “au o jena sa munceasca” vrei sa fii mai explicit ? Cine sunt cei care nu muncesc, pensionarii care dupa o viata de munca si de contributii la stat, s-au trezit ca li-se acrunca o pensie mizera cu care nu-si pot duce zilele, somerii care au un ajutor de somaj la fel de mizer – si nu gasesc de lucru nicaieri – handicapatii care nu au nicio vina ca sunt oropsiti de soarta, sau bebelusii abia nascuti ?!
        Astia vrei tu sa munceasca, crezi ca unu care are cu ce trai se înghesuie la pomana ?! Dar cine a adus tara în acest dezastru, pe vremea cui pâna acum 7 ani, mai statea poporul asta cu mâna întinsa, cine l-a mai umilit, cine l-a mai badjocorit pâna acum, cine l-a mai insultat ?! Cine a mai îndraznit sa atace LIBERTATEA CUVÂNTULUI, DREPTURILE FUNDAMENTALE ALE OMULUI, INTIMITATEA INDIVIDULUI, SECRETUL CORESPONDENTEI, etc. ?! Daca ai fi stat în strainatate ai fi aflat ca exista LEGEA PRIVACY, care se respecta cu rigurozitate viata privata a orcarui individ !
        Capitalism cu Orânduire Comunista ? Unde vezi tu capitalism în tara asta ? Ai fost vreodata într-o tara capitalista, ai trait un timp acolo ca sa întelegi mecanismul capitalist ? Ai vazut în tara asta Economie de Piata ? Capitalism înseamna hotie la drumul mare, înseamna ca unul e “mai egal” în fata legii decât altul, înseamna ca legile sunt doar pentru prostime ?!
        Dictatura cui ? Hai nu Zau,ce novice esti !
        Cea mai mare OFTICA a voastra, a portocaliilor, sunt Antena 3 si Realitatea, tocmai de aceea vreti sa le reduceti la tacere. Nu veti reusi însa, oricât ati încerca sa opriti dorinta de cunoastere a realitatii obiective din tara asta, nu veti avea “succesuri” ci numai “esece” !
        Nu pot decât sa te desfid !

  6. sandman November 3, 2011 at 1:44 pm #

    Grecii ne mai dau inca o lectie. Numai noi stam in genunchi la orice sultan, ca o fi Licuriciul al Mare, ca o fi FMI…
    Apropo, poate cind veti ajunge la putere veti avea grija ca institutiile statului, gen ANAF si Procuratura sa se reformeze cu adevarat si sa ne mai scuteasca cu abuzurile. In 10 ani m-am saturat pina peste cap, mai ales de ANAF-Garda Financiara, cu vizitele lor dupa spaga saptaminale, lunare, semestriale, cu scuza: ne-a trimis de sus. Iar spaga e mai mare decit amenda. Cu stima.

  7. Olaru Gabriel November 3, 2011 at 3:37 pm #

    DOMNULE PONTAAAAA,,,CE SA ZIC ,,,M-ATI CONVINS,,MERG DUPA SIFOANE”,REPLICA REGRETATULUI JEAN CONSTANTIN,ALIAS PATRAULEA IN B.D..
    MI-A PLACUT MULT CUM ATI PUS PROBLEMA,,CHIAR VA FELICIT CA IL SUSTINETI PE PAPANDREU,ASTA,BAIAT BUN DE ALTFEL,AVETI ACEASI CULOARE POLITICA,E NORMAL SA-L SUSTINETI,DAAAARRR,CE NU INTELEG EU ESTE URMATOAREA,,,,PAI GRECI AR TREBUI SA IA CAM ACELEASI MASURI PE CARE TREBUIE SA LE LUAM NOI,ADICA,,SA MICSORAM SALARILE BUGETARILOR,SA NU MARIM PENSILE,SA TAIEM BANI DIN STANGA SI DIN DREAPATA,SA NU CHELTUIM BANI PUBLICI PE TE MIRI CE PROSTI,,,,AICI NU INTRA SI BANI PE CARE I TOCATI VOI TOTI,CLASA POLITICA,PE MASINI SI PROTOCOALE,,,ETC. ETC.,SA MARIM TAXELE,DACA SE POATE SA LE SI DUBLAM SI LA MAI MAREEE,DECI UNA PESTE ALTA CAM CE MASURI A LUAT MESERIASUL DE BOC SI CU TOATA SLEAHTA LUI,,,,,,PAI ATUNCI DACA LE SUSTINETI MASURILE GRECILOR ,,,ADICA PE PAPANDREU,INSEAMNA CA DIN UMBRA LE SUSTINETI SI PE ALE LUI BOC,UDREA,SI RESTUL MULTIMI????????????,,,SAU ASTEA AU ALTA CULOARE POLITICA SI NU PUTETI FI DE-ACORD CU ELE.
    SI LEGAT DE REFERENDUMUL ALA PE CARE IL FAC ,SAU PE CARE VOR SAL FACA GRECI,CHIAR CREDETI CA ISI ARE ROSTUL????,,,,PAI VA SPUN EU DE ACUM CARE VA FI REZULTATUL,,,,SI DUMNEAVOASTRA STITI MAI BINE DECAT MINE CARE VA FI REZULTATUL. AU FACUT SI IRLANDEZI UN REFERENDUM SI SI-AU EXPRIMAT ALEGEREA,SI CE SA INTAMPLAT??????,,,,,TOT CUM A VRUT ELITA SA INTAMPLAT…….

  8. meme November 3, 2011 at 4:02 pm #

    Domnu’ Ponta, il sustineti pe Papandreou, dar pana luni n-o sa mai fie prim ministru.
    Mai cititi stirile din Grecia…

  9. liliacul November 3, 2011 at 4:10 pm #

    Propun organizare referendum cu intrebarea:”Sunteti de acord ca Romania sa mai isi plateasca datoria externa? “

  10. Nelumo November 3, 2011 at 4:13 pm #

    Praf si pulbere ! Acum domnul Ponta se pricepe si la economie mondiala ! Este gresit tot rationamentul … nu poti sa intrebi poporul cand trebuie sa iei masuri dure si total nepopulare. Domnul Ponta !!! Asa au ajuns unde sunt ! Cu masuri populare . Sper din tot sufletul sa nu fiti pus vreodata in aceasta situatie ( si nici in alta data de guvernare ). Si mai abandonati treaba asta cu Udrea ca s-a plictisit toata lumea …

    • anghel badea November 3, 2011 at 10:20 pm #

      @Nelumo,te-am prins,tragi cu ochiul la lenuta!!

    • ZOE, fii barbata ! November 4, 2011 at 10:53 am #

      @Nelumo
      Ei ca sa vezi ! Nu-ti fie teama ca nu l-a întrecut în pricepere pe basinosu care viseaza la Statele Unite ale Europei !
      Cât despre “pictoriala” of Plescoi, într-adevar s-a saturat lumea, dar de ea si de fitele ei . Udrea e NIMENI d’aia îi copiaza pe altii, vrea sa fie si ea cineva, dar nu-i iese ha ha ha !!!

  11. paul November 3, 2011 at 4:15 pm #

    Domnule Ponta nu ma sfiesc sa o spun: cred ca faceti o eroare teribila. Ati transformat o problema grava a Europei – nu numai a Greciei – intr-un nou motiv de rafuiala cu Elena Udrea, cu puterea si presedintele in general. Adica pentru Dvs -o persoana publica cu responsabilitati in ceea ce priveste afirmatiile pe care le faceti si care au impact major in randul sustinatorilor Dvs, mai ales ca in acest moment sunt sanse sa ajungeti chiar prim-ministru al Romaniei in 2012- este mai importanta decizia poporului “suveran” grec (care si-a facut-o cu mainile lui) decat soarta Europei si implicit a Romaniei? De ce nu ar vota si Europa atunci daca sa scoata Grecia din zona euro si implict din Uniunea Europeana?

  12. Ion Radu Zilişteanu November 3, 2011 at 4:27 pm #

    În ceea ce priveşte responsabilitatea privind actuala situaţie în care se găseşte Grecia, nu guvernul anterior este singurul vinovat. Cele 2 familii dinastice de politicieni, Papandreou (PASOK) şi Karamanlis (Noua Democraţie), aflate deja la a treia generaţie de prim-miniştri, sunt responsabile, alături de întreaga clasă politică a ţării, de dezastrul economic.

    În Grecia, furtul a fost un sport naţional, întreţinut de o conivenţă vinovată între clasa politică şi populaţie. Clasa politică a închis ochii la evaziunea fiscală pe scară largă, în timp ce populaţia a trecut cu vederea afacerile necurate ale politicienilor. Parcă mai ştim de undeva modelul ăsta…

  13. combo November 3, 2011 at 4:42 pm #

    Domnule Ponta,
    Sustineti si punerea in practica a rezultatelor ultimului referendum derulat in Romania? Cel cu parlamentul unicameral si maximum 300 de parlamentari…

    • Sile November 3, 2011 at 5:17 pm #

      Combo, cum sa se aplice rezultatul referendumului ? Atunci cum ar mai putea ei, parlamentarii sa mai chiuleasca ?

  14. gigel_contra November 3, 2011 at 4:55 pm #

    Dar cu referendumul pentru 300 de parlamentari cum ramane?

  15. ion adrian November 3, 2011 at 4:56 pm #

    In replica de la un viitor si adevarat PM:

    Bravo Merckel si Sarkozy , bravo UE ptr rezolvarea politica a referedumului grecesc.

    Desigur ca intrebarea corecta politic este cea pe care au impus-o cei de sus si cu necesitatea ca grecii sa nu o mai lalaie conform bunului obicei fanariot si sa spuna repede: DA vrem sa ramanem in zona EURO sau NU, nu mai vrem sa ramanem in zona Euro.
    Asta este o intrebare politica la care un popor poate fi pus sa raspunda, dar nu una cu raspuns cunoscut, de tipul: sunteti de acord sa se mareasca sau sa se micsoreze taxa x sau impozitul y , cum era intrebarea propusa de guvernul elen.

    • ion adrian November 3, 2011 at 4:57 pm #

      PS De fapt mai nou trebuie sa spuna daca mai vor in UE sau poate vor afara la Turci de exemplu cu care vor avea sansa sa reintre in UE.🙂

  16. de acord November 3, 2011 at 5:03 pm #

    Va respect faptul ca aveti curajul sa spuneti ceea ce credeti. Cred ca putini sunt astazi cei care recunosc ceea ce este democratic si corect.
    Papandreu este un om corect, onest, bine educat si trebuie sustinut, chiar daca a luat aceasta decizie. Imi amintesc de faptul ca l-a sustinut si pe domnul Geoana. Legaturile acestea trebuiesc cunoscute de toti cei care vor o tara civilizata precum Grecia. Cred ca avem ceva de invatat de la acestia. Important este sa nu va lasati, iar daca ajungeti la putere, sigur ve-ti sti in ce directie sa duceti Romania.
    Succes!

    • de acord November 5, 2011 at 1:25 pm #

      Comentariul de mai sus este o ironie….chiar nu te duce capul?????Vai, vai cum te contrazici ……………RUSINICA

  17. Andrei November 3, 2011 at 6:17 pm #

    Nu stiu daca este mai penibil sa te lauzi cu niste dezastre sau sa fii un dezastru( PDL). Oricum, campania electorala a devenit o intrecere intre silicoane(Mazare-Udrea) sau cine injura mai bine.

  18. justitiaru November 3, 2011 at 7:00 pm #

    D-le Ponta
    Dezertrea d-lui Piedone in tabara UNPR este un esec major insuportabil pentru USL. Este simplu sa-l acuzi pe Piedone , dar asa cum ma exprimam inca din momentul anuntarii candidaturii D-lui Oprescu din partea USL in pofida opozitiei PC ,aceasta controversa nerezolvata contine germenul autodistrugerii USL.
    Va spun in fata fara ocolisuri: acest mod de a conduce coalitia USL este lipsit de orice sansa. Daca nu aveti puterea sa creati o asociere politica intre prieteni(cu opinii diverse) si nu intre concurenti la “ciolan” mai bine lasati-o balta .Lasati toate umorile personale si incercati sa va reinventati.Nu va ganditi nici o clipa la vreun job ci numai la misiunea de a crea unitate intr-o diversitate de personalitat umanei.Aveti o sarcina f. grea dar poporul va va fi recunoscator daca veti reusi mult mai mult decat cei din propriul partid.
    Dv reprezentati o mare speranta ,poate unica ,in actuala conjunctura. Nu lasati sa “moara speranta”

  19. Manole Benieamin November 3, 2011 at 7:13 pm #

    Domnule Presedinte Victor Ponta,
    Oare orgoliul si demnitatea va permit sa va intalniti fata in fata cu presedintele si secretarul celui mai necajit Sindicat al agricultorilor din Romania? Noi nu va cerem decat o intalnire, departe de camerele de luat vederi. Doar o intalnire intre niste oameni care pun la inima soarta acestei tari. Poate ca impreuna, cine stie, mai putem face ceva bun. Speranta moare ultima. Cu stima.

    • Despina November 3, 2011 at 7:50 pm #

      Un argument suplimentar pentru atitudinea ta este un titlu din “Wall
      Street Journal”: GRECII LE ARATA EUROCRATILOR CINE A INVENTAT DEMOCRATIA!

      Despina

  20. Un om Revoltat November 3, 2011 at 8:11 pm #

    La fel ca si sefu ei care e “ cel mai iubit lider european´´ incearca si cred ca a si reusit sa ne terfeleasca natia. Ma felicit ca am reusit sa plec dinn tara si sper ca in scurt timp sa imi aduc si familia.
    Domnule Presedinte Ponta nu am mai intrat de mult pe blogul D-voastra fiindca am luat o decizie de a ma rupe complect de Romania, dar cind am citit ineptiile pe care le-a declarat aceasta inculta, din punct de vedere politic, am inceput sa fumeg, si intreb :
    Cit mai aveti de gind sa ii lasati sa isi bata joc de Poporul Roman?
    Nu va ginditi cit aveti de tras sa spalati rusinea care o vor lasa astia pe obrazul Tarii?
    Nu sunt un om de stinga sunt de dreapta dar cind aud de grecia imi scot palaria. Tot respectul pentru Poporul Grec. Mi-as fi dorit sa ma fi nascut in Grecia.

    P.S. Sa-i trimeteti o coroana din partea opozitiei miine lui basescu

  21. un cititor November 3, 2011 at 8:34 pm #

    Pana la urma nu se mai face referendum. S-a razgandit. Ei, acum ce mai zici dle Presedinte? Tot fan Papandreou ramai?

    http://www.nytimes.com/2011/11/04/world/europe/greek-leaders-split-on-euro-referendum.html?_r=1&hp

  22. murfy November 3, 2011 at 8:36 pm #

    Pe aceleasi coordonate ale gindirii pragmatice ma aflu si eu
    asemeni d-lui PONTA si in totala contradictie cu toti ceilalti
    clevetitori. Situatia trebuie judecata cum decit astfel pe fata ascultindu-ti poporul- cu luciditate si nu doar cu maxima supusenie. Cinste acestor conducatori ce nu-si sacrifica
    poporul cum face al nostru *matrod*.

  23. Black Rose November 3, 2011 at 8:54 pm #

    Ludovic Orban
    UNPR se transforma in uniunea infractorilor scapati de inchisoare. Ce poate sa ii determine pe niste primari sau parlamentari sa se inscrie intr-un partid care nu exista in sondajele de opinie decat in marja de eroare? Eu nu imi pot imagina decat 3 raspunsuri posibile: fie sunt scapati de problemele de natura penala, fie sunt ofiteri acoperiti sau colaboratori, fie primesc o spaga consistenta. Pentru exemplificare, enumar cateva personaje inrolate in potera lui Gabi Oprea: Florin Pandele, primar de Voluntari, implicat in dosarul Flota, alaturi de Basescu, si in alte n dosare imobiliare; Antonie Solomon, primar de Craiova, tinut la “mititica” 5 luni si jumatate si eliberat inainte de a-si pierde mandatul; Dan Morega, deputat de Gorj, condamnat de instanta de fond; Piedone, cu carnet de conducere luat la Pitesti si cu mari probleme de taiat feliile de “cascaval”; Neculai Ontanu, clientul preferat al lui Udrea; Nicolae Dragu, primar de Calarasi, cercetat in mai multe dosare nefinalizate nici cu NUP nici cu trimiterea in instanta; Mircea Gutau, fost primar in Rm. Valcea, condamnat pentru acte de coruptie, posibil candidat; si multe alte zeci de primari din localitati mai mici. Este evident ca ” soldatelu` de plumb” nu poate realiza acest lucru fara sprijinul direct al lui Basescu, obtinut via Udrea.

  24. CALIMAN EUGEN-analist de provincie November 3, 2011 at 9:13 pm #

    Situatia este mai incurcata decit pare,in ciuda incercariilor de simplificare.Grecii s-au imprumutat peste capacitatea de restituire a banilor,UE nu poate permite dezintegrarea sa,care ar incepe cu refuzul alinierii la disciplina financiara si iesirea Greciei din Club.
    Premierul grec este lipsit de sustinere politica si a trebuit sa recurga la “sustinerea populara”(prin referendum),iar grecii ies prost in orice situatie,fie ca platesc fie ca refuza,bancile au imprumutat intr-o veselie si ar trebui sa fie lasate sa piarda ele.Dar banii nu sint ai lor ci ai deponentilor si de aceea Statul finanteaza/recapitalizeaza bancile.
    Pina la urma va iesi sau nu Grecia din UE,se va desfiinta sau nu Euro,politica-i politica si Udrea trebuie sa combata pe socialisti,socialistii pe ea,s.a.m.departe.
    Asa ca si d-l Ponta are dreptate…

  25. Rapsod November 3, 2011 at 9:22 pm #

    CA UN BIDON TURTIT
    arată scorpionul Jon* la cei 60 de ani fără 160 minute.

    Ce-ţi doresc eu ţie dulce Românie :
    Să trăieşti o viaţă fără datorie şi fără stafie !
    Să-ţi dispară pata cea portcalie de pe pălărie,
    Udrea şi cu Boc meargă pe pustie…
    Doamne fă să fie !

  26. Andrei November 3, 2011 at 9:41 pm #

    Eu nu votez dinozauri de dreapta sau de stinga.Si nici partide de pensionari. Sau destrabalati.

  27. Reni November 3, 2011 at 9:50 pm #

    Excelent !! Felul in care priviti lucrurile confirma alegerea mea si ma fac mindru de conducerea PSD. Pct. 4 reprezinta cel mai onest manifest politic si dovada unui patriotism autentic

  28. Reni November 3, 2011 at 10:23 pm #

    Tot aud cum companiile de stat de tip Hidroelectrica sunt bugetari…de pe la presa. Eu zic sa le privatizam pe toate, unii din cei de acolo se vor bucura, ca doar salariile de la Eon si CEZ, GDF, Enel sunt mai mari decit cele de la stat (a se citi dublu). Vad ca Antena 3 se arata ingrijorata, poate Dl. Voiculescu spera ceva de bine cu ceva contracte…mai ales acum cum pleaca si miraculosul Piedone la UNPR (cel cu 4 carnete de sofer). Paguba in ciuperci !

  29. anghel badea November 3, 2011 at 10:34 pm #

    @D-le Ponta,va felicit pentru curajul pe care-l aveti si-l sustineti pe premierul Papandreou,sigur,acest blog este frgventat si de mult oponenti ai D-stra,dar sa nu abandonati lupta,chiar si cu udrea,oameni normali va sustin si va asigur ca nu sunt putini.
    Tineteo tot asa,succes!!

  30. despre Grecia si democratie November 3, 2011 at 11:01 pm #

    Dati-mi voie sa va amintesc ca atunci cand grecii au inventat democratia nu exista inca socialism.
    Cat despre al 14-lea salariu, numarul imens de bugetari si munca in dorul lelii, nu le-a inventat dreapta, ci predecesorii actualului premier. Tot socialisti.
    Iar masurile pe care trebuie sa le adopte Grecia nu ii privesc doar pe greci. Domnul Papandreou ar fi trebuit sa organizeze referendum in intreaga Uniune Europeana si in toate tarile care au imprumutat Grecia. Daca tot vorbim de democratie….

  31. Paul November 4, 2011 at 2:12 am #

    Despre Papandreou se spune ca ar fi spion american….
    In consecinta, cred ca face jocul marilor puteri si ca nu-i prea pasa de poporul grec si de interesele nationale.
    Chestia cu “referendumul” e apa de ploaie… Sigur nu e ceea ce pare! Poate chiar s-a inteles cu Sarkozy si Merckel sa creeze aceasta diversiune ca sa-i potoleasca pe grecii protestanti!!!

  32. justitiaru November 4, 2011 at 8:44 am #

    D-le Ponta
    Schimbati “macazul”, cat mai este timp si numiti in fruntea USL persoane fara interese partizane in cadrul aliantei, nealiniate politic cu PSD,PNL,PC care sa conduca conform interesului general , adica al victoriei in alegeri. Este cred deja evident ca actuala alianta este net inferioara “proiectului Johanis” , care nici ea nu a fost suficienta pentru inlaturarea actualului regim. Revin pentru a suta oara cu propunerea cooptarii d-lui Petre Roman si numirea domniei sale ca presedinte USL:in paralel cu consituirea unui PD alternativ care sa atraga elementele cinstite din coalitia puterii.
    Cat timp puteti asista fara reactie la constituirea atator grupari politice diversionisite de inspiratie cotrocenista care deja va erodeaza puternic sondajele . Conceptual strategic si tactic sunteti tot timpul multi pasi in urma lui Basescu.Mai multa initiativa, mai mult curaj,mai multa viziune. Sunteti o persoana f.tanara pt. politica si de mare viitor cu conditia sa nu cautati avantaje imediate.Renuntati la posturi iluzorii in favoarea altor personalitati politice care sa largeasca USLCooptati membri Casei Regale,cooptati orice personalitate care poate aduce o contributie.Remediati urgent gafa cu Piedone.
    Hai ca se poate !

    .

  33. basil November 4, 2011 at 1:03 pm #

    Pot sa inteleg propunerea lui Papandreou pentru un referendum. Totusi, etse morala o asemenea propunere? Ce ce nu a consultat Papandreou poporul si cand a facut imprumuturile? Grecia nu este la prima isprava de acest gen. A huzuri pe banii altora nu este moral. Incapacitatea politicienilor greci, inclusiv a lui Papandreou, a dus Grecia in aceasta situatie.

  34. Andrei November 4, 2011 at 1:43 pm #

    Au vrut euro si au primit un faliment fabricat de bancherii de la FMI si UE.

  35. Aurora Soare November 4, 2011 at 2:02 pm #

    Da, aveti dreptate si Papandreou a avut dreptate, mai ales ca nu stim daca nu cumva nu i s-au impus conditii secrete, pe care tot Grecia va trebui sa le indeplineasca, dar pana la urma santajul a fost prea mare si prea pe fata ca sa mai poata face ceva…si uite asa nu mai face niciun referendum si risca sa isi piarda si functia, ca sa vina un om de paie in locul lui…
    Domnule Ponta, ati scris acest articol din inima juristului desavarsit care sunteti…vorbiti de drept, de dreptate de corectitudine…dar uite ca pana la urma politica bate dreptul…
    Dreptul lui de a organiza referendumul, suveranitatea Greciei, democratia, ce idei frumoase…
    Dar, totusi, ma intreb, daca organiza referendumul si grecii votau NU, ce se intampla atunci? era mai bine, era mai rau?

  36. ion adrian November 4, 2011 at 6:26 pm #

    Bancul spus de Nasul presedintelui Basescu de ziua lui in 4 noiembrie 2010 in pauza emisiunii de la B1.
    Presedintele nu-l stia.

    “Cica Obama, Medvedev si Basescu obtin o audienta la Sfintul Petru, intr-o incercare disperata sa-si rezolve niste probleme.
    Obama: Sfinte Petru, ajuta-ma te rog sa salvez America de la prabusirea economica, sa salvez poporul american!
    Sfintul Petru, dupa o ora de consultari cu Ingerii: Draga Obama, am o veste buna si una proasta! Vestea buna e ca America va fi salvata dar, din pacate, nu in timpul mandatului tau!
    Medvedev: Sfinte Petru, ajuta-ma sa ridic Rusia, sa devina din nou o mare putere mondiala!
    Sfintul Petru, dupa 2 ore de consultari: Dragule Medvedev, e ca si rezolvata chestiunea Rusiei, dar, imi pare rau, nu in timpul mandatului tau!
    Basescu: Sfinte Petru, eu nu vreau decit sa stirnesc coruptia din Romania!
    Sfintul Petru, dupa 3 zile de gindire: Traiane, treaba se va rezolva… DAR… nu in timpul mandatului meu!!! “🙂 ))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

  37. Andrei November 4, 2011 at 6:50 pm #

    Care sint conditiile secrete pe care FMI le impune Romaniei? Daca Serbia intra in UE cit din contributia Romaniei ajunge la Belgrad?

  38. Bibliotecaru November 4, 2011 at 7:14 pm #

    Şi totuşi marii licurici sunt mai puternici decât licuricii cei mici… Banii iau toate hotărârile importante.

  39. Bibliotecaru November 4, 2011 at 7:24 pm #

    @ basil
    Faceţi o comparaţie între împrumuturile Greciei în ultimii 5 ani şi împrumuturile României în aceiaşi perioadă. S-ar putea să fiţi surprins de rezultat. George Papandreou este premier din 2009. Observaţi banii împrumutaţi de domnia sa comparativ cu banii împrumutaţi de domnul Boc. Şi ţineţi seama şi de faptul cu PIB-ul Greciei este cam dublu decât al României… dacă nu mă înşel.

  40. gigi November 4, 2011 at 7:53 pm #

    Aceasta “doamna ” , tupeista, are pretentia sa fie si conf. la facultatea se stiinte politice,isi da si doctoratul si nu stie lucruri simple ,comportindu-se ca o precupeata .Are ea habar ce inseamna familia Papandreu in Grecia ,ce nume ilustru si ce au insemnat tatal si bunicul lui in politica din Grecia .Este prea mult sa cerem acestei aventuriere(probabil de aia se intelege bine cu aveturierul basescu) sa cunoasca politica , stie sa se ratoiasca ca si seful ei la oricine are o parere pa care limitele lor culturale , profesionale ii
    impiedica sa le inteleaga .In alta ordine de idei cred ca e necesar sa luati atitudine ferma impotriva lui basescu ptr.atacul mirsav asupra justitiei in ansamblul ei mizind pe minciuna si manipulare.Este cel mai evident motiv de suspendare al acestui pseudopresedinte care dezbina si in final a rascolit societatea creind haos si saracie.Cred cae timpul sa fiti mai fermi si incisivi,ptr.ca vad ca deja incearca sa induca faptul ca ei vor cistiga ,obisnuind lumea cu frauda pe care o pregatesc.

  41. skorpion November 5, 2011 at 9:12 am #

    referendumul din anul de gratie 2009 din Romania a decis:

    – parlament unicameral
    – maxim 300 parlamentari

    si ce ati facut pentru punerea in practica???????????????

    NIMIC, ZERO BARAT!

  42. santinela November 5, 2011 at 9:20 am #

    Ei uite ca Papandreu asta nu a avut chiar asa mare curaj.S-a dat repede pe brazda.Toti,dar absolut toti ajungem la mina celor mari.Este inevitabil.Ramine problema sa sti cum sa -i abordezi pe astia in folosul tau.Timpitul de Basescu a reusit sa se certe cu toti !
    Daca accepti un sfat Victore.Nu-l mai ridica in slavi pe acest Papandreu si guvernul lui.Din 2009 trebuia sa faca ceva.La romani perceptia este ca grecii se lafaie si pe banii nostrii pe care-i varsam la UE.Si asta enerveaza.

  43. Iluminatu November 5, 2011 at 9:12 pm #

    PICĂTURA CHINEZEASCĂ

    Pe nesimţite, China cumpără pământul ;
    O prorocire Biblică, o ştie numai Sfântul,
    Poate şi păcătosul Jon*cu ochii de calmuc,
    Mai cunoscut de toţi ca Preşedintele Flaimuc.

    El ce-a minţit în plen jurând pe Sfânta Carte
    Că nu lovise pruncul, de Iad va avea parte ;
    O bestie bolnavă pornită să distrugă ţara
    Până să-i moară viaţa, că nu apucă primăvara.

    „Nota de plată”? ironie, e pe puţin ctastrofală,
    Jon* a curmat atâtea vieţi, făcând din asta fală.
    Ca bun creştin l-aş pune după gratii să trăiască
    Doar ascultând superba picătura chinezească.

  44. moromete November 5, 2011 at 10:47 pm #

    Incet dar sigur acesti buimaci si hulpavi conducatori ai Romaniei de azi ne vor pune sa tragem fortat la jugul unui regim tiranic – despotic – criminal.
    Incet , incet – asupritorul regim securist al lui Traian distrugatorul v-a calca in piciare prin frauda – muzica etnoprigonita si plase incarcate cu iluzii – acest popor de
    *mamaligari* – la care orice taiere chiar si a capetelor plecate
    nu mai produce demult RAZVRATIRE. Suntem un popor de *mameluci*
    care ne meritan SOARTA — cu asa halal de conducatori.
    Daca nu ne razvratim – trebuie sa fugim din calea acestei HOARDE de praduitori -care pentru propriile orgolii si interese
    toaca gramezi de bani ….bani care se aduna mereu la DATORIA
    GENERATIILOR VIITOARE – din cauza PROSTIEI si NEGHIOBIEI conducatorilor de azi. CE VIITOR NE MAI ASTEAPTA ??!!!..ce patimi!!

  45. Florea Dumitrescu November 6, 2011 at 9:00 pm #

    SCRISOARE DESCHISĂ
    Partea a II – a

    DOMNULUI LEONARD ORBAN,
    MINISTRUL AFACERILOR EUROPENE

    FAPTE ŞI NĂRAVURI REPROBABILE

    Reluăm discuţia despre „încântarea” dvs. de a fi fost ascultat şi consultat de domnul Băsescu. Alţii nu au avut acest mare noroc, dacă am da crezare celor afirmate de dvs.
    Am aminti aici că noi, ca şi alţi economişti, am făcut propunerea ca în vremuri de criză cumplită „să fie numit un prim-ministru cu pricepere în ale economiei”.
    Domnul Băsescu a optat pentru „un filosof neincadrabil”, (după expresia domniei sale folosită pentru absolvenţii universităţilor româneşti) şi în acelaşi timp un jurist care se comportă ca un fals jurist, gata în orice clipă să calce în picioare Constituţia şi legile ţării, hotărârile instanţelor judecătoreşti, fără nicio ezitare. Îl descalifică total faptul că a înlăturat Parlamentul – puterea legislativă – şi a adoptat peste 15 legi de bază – prin asumare directă a răspunderii guvernului şi faptul că refuză să pună în aplicare sute de mii de hotărâri judecătoreşti. În aceste condiţii, ce stat de drept mai este în România, domnule ministru?
    În Guvern au fost recrutaţi oameni fără nici un fel de competenţă în domeniile respective şi, mai ales, incapabili să asculte „specialiştii”.
    Lista celor incompetenţi şi nepotriviţi, promovaţi în guvern, este lungă, prea lungă. De altfel, mulţi au fost schimbaţi foarte repede, ca oalele la foc.
    Domnul Băsescu s-a dovedit a fi un mare „specialist” în etichetări, discreditări, ostracizări, condamnări, reveniri.

    DOJENI DE TĂTUC. RECRUTĂRI. ETICHETĂRI. OSTRACIZĂRI. CONDAMNĂRI. REVENIRI.

    Începem cu unele fapte mai recente.
    Pe unul, încriminat iniţial de domnul Băsescu ca „şef de mafie” (nu simplu mafiot), l-a recrutat în Guvern, l-a aşezat peste armata română, i-a creat tot felul de „privilegii”, încălcând grav Constituţia ţării. Dosarul, cu averile colosale ale acestui personaj dobândite în anii tranziţiei, este pus la adăpost de cercetările DNA şi ANI. Nu se poate nimeni atinge. Este apărat de domnul Băsescu.
    Pe altul, căruia domnul Băsescu i-a spus că se află întotdeauna „unde pică banu” (când se afla în altă tabără), l-a luat consilier personal la Preşedinţie, l-a dat afară brusc într-o zi (când a deranjat un aliat UDMR), apoi l-a numit ministru al muncii (de unde l-a dat afară după trei luni, pentru că a vorbit ce nu trebuia despre partidul de suflet al domnului Băsescu), iar acum tot îl „mai consultă” în înfiinţarea de noi partide şi mişcări populare (cu emblema înregistrată de fica sa la OSIM, la îndemnul tatălui).
    Pe unul, care i-a condus toate campaniile electorale şi i-a organizat partidul, l-a silit să demisioneze, l-a retrogradat la gradul de „caporal” şi l-a zvârlit ca pe o măsea stricată şi periculoasă.
    Pe alţii, care l-au stânjenit în acţiunea sa de a face cadou unei firme străine – aurul din subsolul ţării – i-a acuzat vehement de „laşitate”.
    Să revenim în timp, la începuturi.
    Pe unul, fost prim-ministru fesenist l-a „convins”, vărsând lacrimi la televizor, să se prefacă a fi „bolnav”, să se dea la o parte şi să-l lase pe domnia sa să aspire la scaunul prezidenţial; apoi l-a determinat să spargă PNL şi, deşi şi-a jucat bine rolul de unealtă, nu a mai putut accede la înaltele funcţii din stat.
    Pe altul, care a pus umărul puternic al PNL la câştigarea fotoliului prezidenţial de către domnul Băsescu, l-a proscris când nu s-a mai supus orbeşte ordinelor sale de a-şi da demisia şi de a face alegeri anticipate şi l-a calificat ca „un prim-ministru catastrofal”.
    Pe unul, care i-a asigurat cu grupul său „majoritatea” în Parlament în 2004, la scurt timp l-a declarat „soluţie imorală”, l-a ostracizat ca „mogul” şi de atunci îl poartă prin procese să-l scoată „turnător” la securitate, care ar fi făcut poliţie politică.
    Pe altul, care i-a finanţat campania electorală prezidenţială (în 2004), ulterior (când acesta şi-a schimbat poziţia) domnul Băsescu l-a etichetat „mogul”, l-a arestat preventiv, i-a instrumentat procese care durează, l-a afurisit în faţa ţării cu vorbele „să-ţi fie ruşine, Patriciu”.
    Pe unul, care i-a finanţat campania electorală prezidenţială (în 2004), l-a sprijinit cu televiziunea, l-a scos „om politic al anului”, cu care s-a întâlnit într-o parcare, când acesta şi-a schimbat poziţia – domnul Băsescu l-a etichetat „mogul”, l-a arestat şi i-a instrumentat mai multe procese.
    Am putea continua şi cu alte cazuri. Nu vrem să amintim aici „frumoasele cuvinte” rostite la adresa foştilor săi consilieri prezidenţiali (A. Pleşu, A. Săftoiu, C. Săftoiu, R. Weber şi alţii).
    Nu este loc aici să arătăm ce „încântătoare” caracterizări a făcut domnilor Stolojan şi Isărescu când i-au fost adversari politici (în campania din anul 2000). O vom face separat.
    Aceasta este mocirla politică în care se scăldă clasa politică românească.
    Toate acestea vi le spunem, domnule ministru, ca să ştiţi ce vă aşteaptă: domnul Băsescu avea nevoie de un „ţap ispăşitor” pentru neutilizarea fondurilor europene alocate României de către U. E. şi v-a găsit disponibil pentru acest rol.
    Pe fratele dvs. l-a gratulat în fel şi chip, cu tot felul de învinuiri, cu dorinţa de a-l subordona şi supune. Poate reuşeşte acum, cu sprijinul dvs. preţios.
    Noi vă căutăm o scuză – în faptul că aţi lipsit din ţară „un număr de ani” – deşi putem fi uşor combătuţi în această privinţă.

    CÂTEVA ATENŢIONĂRI Noi, care nu am lipsit din ţară, trebuie să vă spunem deschis, domnule ministru, că avem parte de un regim dictatorial de 7 ani, de un stat infestat cu multe relaţii de tip mafiot, în care corupţia şi criminalitatea înfloresc pe scară întinsă.
    Din această cauză marile puteri europene, Franţa şi Germania, nu au fost de acord să ne permită participarea deplină şi egală la spaţiul Schengen. Iar cei vinovaţi – ministrul de externe, ministrul de interne şi ministrul justiţiei împreună cu domnul Băsescu nu şi-au dat demisia pentru acest eşec ruşinos. Acest fapt ar trebui să vă fie cunoscut, deoarece reprezintă o condamnare a corupţiei şi criminalităţii din România din partea marilor puteri din Uniunea Europeană.
    Să vă fie clar că aţi devenit guvernant în regimul dictatorial Băsescu şi noi suntem datori să vă atenţionăm cum funcţionează acest regim. Domnul Băsescu şi protejaţii săi (cel puţin pentru o perioadă de timp) nu au nicio răspundere pentru ce se petrece în această ţară.
    Alţii sunt vinovaţii.
    Cade răspunderea numai pe cei căzuţi în dizgraţia domnului Băsescu, care sunt etichetaţi, ostracizaţi, izgoniţi de domnia sa.
    În ce vă priveşte sunteţi la început de drum ca ministru pentru afacerile europene. Aţi aflat direct din gura domnului Băsescu un mare neadevăr: vinovaţi de neutilizarea fondurilor europene gratuite – sunt „nişte funcţionari”. Nici domnia sa, nici domnul Isărescu, nici domnul Boc, nici miniştrii din guvern nu au nicio vină, nicio răspundere, ca şi când „nişte funcţionari” ar conduce ţara.
    De aceea, vrem să vă subliniem că regimul Băsescu a ridicat un munte de minciuni, de mizerii, de denaturări, de intoxicări.
    Acum vă cheamă să puneţi şi dvs. umărul la acest munte de minciuni pentru a ascunde vinovăţia şi răspunderea guvernanţilor.
    Ascultându-vă intervenţiile publice, constatăm că aţi început să intraţi în acest joc al denaturărilor şi ne pare rău pentru dvs.
    Ca membru al guvernului, sunteţi politician, orice vorbe aţi spune că nu sunteţi înscris în PDL, partidul domnului Băsescu. Faceţi politica domnului Băsescu. Aici nu este loc „să o întoarceţi”. Să sperăm că nu vă veţi identifica total cu unii „pedelişti” (care au parte de oprobiul public).
    Acest minister în care aţi fost numit s-a creat la o recomandare venită din exterior. Judecând după atribuţiile stabilite acestui minister, dreptul de a decide a rămas în alte părţi, la doamna Udrea, la doamna Boagiu, la alţi miniştri. Deci, regimul avea nevoie de un paravan, nu de un om competent, cu pricepere în acest domeniu, cu voinţa de a schimba lucrurile în bine.
    În intervenţiile dvs. publice, v-aţi ferit să răspundeţi direct la întrebările care vi s-au pus despre faptele de corupţie în acest domeniu, despre gravele încălcări, despre blocarea absorbţiei fondurilor europene de către guvern. Dumneavoastră aţi vorbit de „neregularităţi”, acolo unde de fapt sunt chestiuni cu caracter penal. Nu mai are nevoie nimeni de „înfrumuseţări” în acest domeniu. Este vorba de prea multe miliarde de euro neutilizate, din care multe vor fi în final pierdute.
    Cetăţenii acestei ţări aşteaptă o informare corectă din partea dvs. ca nou ministru şi nu cocoloşirea abaterilor şi deficienţelor grave în acest domeniu. În intervenţiile dvs. publice ne-aţi informat că vi s-a dat dreptul „să faceţi propuneri” pentru sancţionarea celor care nu-şi îndeplinesc sarcinile de serviciu. Iar noi aşteptam să aveţi dreptul de dispoziţie pentru a aplica măsuri practice, energice, fie ele şi radicale, dacă este cazul. Altminteri veţi ajunge să ţineţi discursuri penibile ca şi domnii Băsescu, Isărescu şi Boc în aceste probleme grave ale ţării.

    O CIFRĂ CARE CONDAMNĂ NEGLIJENŢA GUVERNANŢILOR.
    Ne-am bucurat că la întrebarea ce vi s-a pus de moderatorul emisiunii – aţi răspuns că este vorba de fonduri europene gratuite alocate României – în sumă de 34 de miliarde euro.
    Vă informăm că de la o vreme domnii Băsescu şi Isărescu nu mai pronunţă această cifră de 34 de miliarde de euro. De ce le displace această cifră?
    Domnul Băsescu, în campania electorală şi în multe alte ocazii, în discursurile sale propagandistice a vânturat această cifră până la saturaţie.
    De la o vreme nu o mai pronunţă deloc. De ce, se întreabă oamenii?
    Pentru că regimul său dictatorial nu a întreprins măsuri practice, responsabile, pentru utilizarea acestor fonduri şi se face vinovat în faţa poporului român de această mare neglijenţă în serviciu. Noi, ca şi alţi specialişti, vom trata şi vom scrie de zeci, de sute şi mii de ori despre aceste 34 de miliarde de euro neutilizate la timp – în proporţii extraordinare – despre faptul că regimul dictatorial Băsescu le-a dat cu piciorul, în vremuri de criză cumplită pentru poporul român.
    Reţineţi, domnule ministru, că în schimb acest regim iresponsabil, în aceste vremuri grele de criză, a luat măsuri aberante şi criminale împotriva celor care trăiesc din muncă, a celor săraci, prin tăieri masive de pensii, tăieri de salarii, tăieri de alocaţii pentru copii. A distrus sistemul public de sănătate, a distrus şcoli.
    Ca economişti, care am stat aplecaţi asupra fondurilor europene alocate ţării noastre, v-o spunem deschis că ne-am lovit de faptul că nici guvernul, nici ministerele nu au făcut publice – în mod sistematic – datele concrete despre utilizarea efectivă a fondurilor europene, despre absorbţia efectivă a banilor de la Comisia Europeană.
    Chiar şi noi, în analizele noastre am prezentat cifre de utilizare mult mai mari decât în realitate. Oficialii au întreţinut o stare de confuzie în această privinţă – oferind date despre documentaţiile şi proiectele depuse de judeţe şi nu despre banii absorbiţi efectiv de la Comisia Europeană. Noi considerăm că este o urgenţă ca ministerul dvs. – dacă este serios şi responsabil – să dea comunicate oficiale – pe fiecare categorie de fonduri în parte şi pe ani – cu cifre concrete privind absorbţia banilor în mod efectiv de la Comisia Europeană. Este nevoie de transparenţă în această privinţă şi nu de cocoloşirea deficienţelor.
    Ce am aflat precis în privinţa absorbţiei banilor de la Comisia Europeană?
    Ce s-a scris în documentele oficiale întocmite de FMI (nu în scrisorile de intenţie semnate de domnul Isărescu şi de ministrul finanţelor) şi în cele două scrisori oficiale ale Preşedintelui Comisiei Europene, domnul J.M. Barroso, trimise guvernului Boc.
    În aceste documente oficiale se spune direct că s-au absorbit sume sub 3% ( 576 milioane euro) din cele 19,2 miliarde de euro cât reprezintă fondurile structurale şi de coeziune alocate României. Aceasta este o situaţie condamnabilă, fără drept de apel. Nu există niciun fel de scuze pentru domnii Băsescu, Isărescu şi Boc, care s-au dovedit incapabili să ia măsuri practice, organizatorice şi administrative, în acest domeniu.
    Cetăţenii români aşteaptă comunicatele dvs. oficiale corecte şi cinstite.

    6 noiembrie 2011

    Grupul de Iniţiativă „Reînnoirea”
    Florea Dumitrescu
    Gheorghe Stroe
    Cristian Apostol

    • moromete November 8, 2011 at 9:24 pm #

      CINSTE VOUA !

  46. Andrei November 6, 2011 at 9:55 pm #

    50+1+indecenta=esec=regionalizare. Cinea regizat indecenta?

  47. Iluminatu November 7, 2011 at 6:13 am #

    ® FRICA DE ADEVĂR

    Frica de adevăr conduce România
    Unui popor ce-l domină mânia,
    Aceeaşi frică ce conduce-ntreaga lume ;
    Alte concluzii sunt doar simple glume.

  48. Gabriela Savitsky November 8, 2011 at 10:43 am #

    Retragerea sa de pe scena politică în acest mod – prin propunerea unui referendum – reprezintă un gest politic responsabil. La început şi eu m-am entuziasmat dar, pe măsură ce s-au derulat evenimentele, am înţeles că Papandreou nu vrea să gireze soarta Greciei în acest moment. Cine ştie care sunt condiţiile “ştergerii” unei jumătăţi din datorie…

Trackbacks/Pingbacks

  1. Grecia – Guvern de uniune nationala… « Motanul Incaltat - November 7, 2011

    […] lui prin care intentiona sa organizeze referendumul a fost laudat aici, la noi, de liderul PSD, Dl. Victor Ponta. Ce concluzie putem trage din ceea ce s-a intamplat […]

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: