5+5. Propunerile opozitiei pentru bugetul din 2012

27 Oct

Va propun cateva masuri punctuale prin care, daca guvernul actual le-ar sustine, chiar s-ar relansa crearea de noi locuri de munca si cresterea economica. Le vom sustine la dezbaterea pe buget, si nu o vom face doar noi, ci si reprezentantii mediului economic si ai investitorilor din Romania.

5 masuri prin care cream locuri de munca si relansam rapid economia (care implica anumite cheltuieli bugetare)

  1. Reducerea CAS (in principiu, varianta propusa in viziunea economica a USL).
  2. Reducerea TVA (inceperea reducerii esalonate a TVA, pentru a se reveni spre 19%).
  3. Introducerea unei scheme speciale de TVA pentru agricultura, care sa determine scaderea acesteia pentru produse agricole.
  4. Respectarea legii actuale in ceea ce priveste indexarea pensiilor cu rata inflatiei + 50% din cresterea salariului mediu pe economie.
  5. Mentinerea cotei de cofinantare de la buget pentru proiectele derulate cu fonduri europene.
5 masuri care ar aduce venituri suplimentare la buget:
  1. Reducerea cu 50% a cheltuielilor cu bunuri si servicii, pentru oprirea risipei actuale.
  2. Blocarea cheltuielilor de partid – suspendarea programului national de dezvoltare a infrastructurii si a altor cheltuieli similare, care nu se fac decat prin clientela de partid.
  3. Obligarea primului-ministru de a nu mai folosi fondul de rezerva al guvernului decat pentru situatii de urgenta (catastrofe naturale), in locul alocarii de fonduri primarilor puterii.
  4. Sa se mentina actuala contribuite la pilonul 2 de pensii (pensiile administrate privat).
  5. Stimularea de atragere de fonduri europene, care sa completeze fondurile interne si care sa ajunga in economie pentru crearea de noi locuri de munca.
Reluam recomandarea pe care i-am transmis-o lui Emil Boc de a initia rapid un dialog tripartit (Putere-Opozitie-BNR) pentru definirea clara a masurilor necesare evitarii unei noi crize in Romania. Exista solutii, dar este nevoie doar de vointa politica a celor care ne guverneaza de a tine cont de ceea ce restul societatii ii transmite.

34 Responses to “5+5. Propunerile opozitiei pentru bugetul din 2012”

  1. Pagadel Nedelcu October 27, 2011 at 5:20 pm #

    ok

    • ion November 1, 2011 at 9:12 am #

      O alta masura pentru buget ar fi taierea indemnizatiilor “revolutionarilor” si marirea , cu acesti bani, salariilor si pensiilor.
      Multumesc

  2. Florin Muresan October 27, 2011 at 7:15 pm #

    Aceste masuri ar trebui implementate de astazi…de ieri cel tarziu…dar cine sa faca aceastea… boc…basesxcu…?! Cu fiecare secunda de guvernare a acestor indivizi noi ne afundam si mai adanc in groapa…riscand sa ne impotmolim acolo pe foarte multi ani. Sa nu uitam sa adaugam la aceste masuri si recuperarea miliardelor de euro spoliate de baietii destepti din bugetul statului cu acceptul tacit al acestuia !!! Cu dobanda…

  3. Razvan October 27, 2011 at 7:50 pm #

    Extraordinar…ma intreb care sunt sursele de finantare……….?!?
    Ma indoiesc ca le ai…Eu propun sa schimbi titlul postarii in
    5+5. Populismele opozitiei pentru bugetul din 2012

    • ZOE, fii barbata ! October 28, 2011 at 8:24 am #

      @Razvan
      Iar eu ma îndoiesc, ca tu ai înteles despre ce e vorba.
      Sa schimbe titlul, “aprob pozitiv” în 4 (BUBA) + toata pleiada portocalie de agramati, analfabeti si lipsiti de logica elementara ! Orice ar face Opozitia, pentru voi înseamna populism. Iar ce face odioasa putere, pentru noi înseamna genocid si nu avem de gând sa o mai toleram ,
      punct !

    • justitiaru October 28, 2011 at 9:07 pm #

      Mai Razvane puiule
      solutia finantarii programekor USL este simpla ca buna ziua :
      1)din banii pe care ii delapideaza mafia portocalie prin contracte umflate pentru clientela voastra,
      2)din evaziunea fiscala institutionalizata avand scopul de a umple pusculita de partid,
      3)din proiectele finantate exclusiv din ratiuni electorale si nu din ratiuni economice.
      E clar,ti-ai notat ?

  4. Xulescu October 27, 2011 at 7:59 pm #

    Exista o solutie: nationalizarea.

  5. ion October 27, 2011 at 9:36 pm #

    Dar marile pierderi din societatile cu capital de stat nu va spun nimic? Acolo sun banii furati de la romani. Ma asteptam la propuneri mai inteligente.

  6. nicolae75 October 27, 2011 at 9:38 pm #

    Toate bune, am trai si noi mai bine, macar cu TVA mai mic, insa cum naiba aducem bani la buget. E adevarat, poate se creaza locuri de munca, insa astea vin pe termen mediu si lung, in timp ce incasarile la buget sunt pe termen scurt. Din ce vad prin toata lumea, taxele cresc, nu scad, statele au nevoie mare de bani, urgent. Nu cred ca masurile sunt aplicabile.

  7. cristi October 28, 2011 at 1:43 am #

    Pilonul 2 de pensii ar trebui sa dispara, nu doar sa se mentina si in nici un caz sa creasca asa cum e planul. A fost o idee proasta de la inceput si a ramas o idee proasta. Ma refer desigur la obligativitatea contribuirii la pensii private cu o parte din contributia la pensia de stat; pilonii astia sunt de fapt un plan pentru privatizarea sistemului de pensii.

  8. VladM October 28, 2011 at 8:23 am #

    Asa cum a spus si Ion ma steptat si la alte masuri.
    Nu inteleg cum indexarea pensiilor si cresterea lor cu 50% ar stimula economia. Probabil prin consum, care se presupune ca va creste. In afara de impactul social cu care sunt deacord, sa nu ma intelegeti gresit pensionarii au pensii mici si sunt deacord ca trebuie marite. Consumul este o parte importanta in stimularea economiei, dar sa avem in vedere stilul romanului de a consuma, si care se bazeaza pe urmatoarele idei:

    1. Produsele produse in romania, nu sunt bune!
    2. Cat se poate de mult second hand (din afara)

    probabil ca mai sunt si altele, dar acestea doua duc consumul catre produse importate si nu produse local, si catre produse de o calitate mai indoielnica. Astfel eu cred ca consumul in Romania este mai nefast dezvoltarii economiei decat relansarii ei.

    Ca sa trec mai departe,
    as fi vrut sa vad printre propuneri si una in care producatorii locali sa aiba avantaje fiscale fata de servicii, si de speculatorii financiari, de exemplu reduceri de taxe pentru firmele productive si cresterea lor in domeniile neproductive (exceptand alimentatia care are si asa taxe mari)

    Da TVA-ul trebuie sa revina la 19% iar pentru produsele alimentare de baza acesta trebuie scazut la 5% (astfel vom avea preturi mai competitive cu cele din UE).

    scaderea CAS-ul la angajator nu va produce neaparat noi locuri de munca, deoarece chiar daca angajatorii vor dispune de bani mai multi acestia nu vor fi directionati catre angajari. Scaderea CAS-ului trebuie sa vina cu unele obligatiuni din partea firmelor, adica de a investi acei bani in dezvoltare nu in dividente.

    Cat despre propunerile pentru cresterea veniturilor la bugetul de stat o propunere importanta ar fi fost incercarea de reducere a evaziunii fiscale si a muncii la negru. Pe scurt acestea se pot realiza in primul rand prin cointeresarea clientului final pentru a declara suma totala cheltuita. Sa dau un exemplu din domeniul constructiilor, si anume cointeresarea clientului final de a cere factura pe lucrarea realizata, care in prezent nu exista. Astfel la ridicarea unei case, daca eu cer factura pentru toate lucrarile voi avea un cost suplimentar de 24% fara insa a avea nici un beneficiu, si atunci de ce sa cer factura pe toate serviciile de constructie? Garantie? Pai in caz de litigiu, mai trebuie sa platesc bani in plus in justitie si oricum dureza vreo 10 ani pana sa-mi recuperez banii. Ne luand facutra de la firma de constructii aceasta are un castig nedeclarat, si poate sa plateasca oamenii la negru! ar mai fi exemple de dat.

    D-le Ponta, as dori sa vad mai multe solutii, si explicate mai bine, si as dori sa le vad pe Blog, multe persoane nu au timpul necesar sa studieze propunerile dsv de pe site-ul PSD-ului

  9. florin October 28, 2011 at 9:07 am #

    Domnule Victor Ponta,
    Cred ca propunerile sunt utile, dar unele pot da “roade” imediat. Va propun cateva:
    – oprirea imediata a oricaror incercari de privatizare a bogatiilor solului si subsolului. Cuprul, aurul, argintul, carbunele s.a. sa le vanda statul roman nu hotii. S-a raspandit o vorba ca statul ar fi un prost administrator. Nu e asa! Trebuie pusi in functii numai oameni corecti, performanti care sa nu fie cumparati de toti nenorocitii;
    – impozitarea suplimentara a sectorelor: financiar(capital-bancar) si telecomunicatiilor;
    redistribuirea sarcinilor fiscale prin impozitarea sectorelor “performante” genul celui energetic, unde niste unii cumpara energia ieftin si o vand scump;
    – despre agricultura nu spunem nimic? Lasam in continuare mafia sa importe si sa controleze piata produselor agricole fara sa ii deranjeze nimeni? Nu mai zic de masuri care sa duca la dezvoltarea sectorului agricol.
    -cat despre coruptia din vami,de unde nu ajunge la bugetul statului nici macar un sfert din valoarea marfurilor intrate in Romania?
    – oprirea imediata o oricaror investitii in parcuri, patinoare si aranjamente florale si transferul acestor bani, inclusiv din fondurile de cheltuieli in investitii in autostrazi.

    • ZOE, fii barbata ! October 28, 2011 at 10:45 am #

      @florin
      Toate astea le stim si noi. Dar poate face cineva, ceva cât timp sunt sacalii la putere ?! Când USL va prelua puterea, atunci putem sa venim
      cu astfel de cereri.
      Tu nu vezi ca orice ar întreprinde USL si oricât de constructiv ar fi se loveste de zidul portocaliu ?! Nu vedem cu totii, cum schizofrenia joaca
      alba-neagra cu poporul?!

  10. fault October 28, 2011 at 10:01 am #

    CA DE LA FIU LA TATĂ

    – Tăticule, eu care ţi-am împrumutat ţara (cum zise mai ieri Ultimul Mihai) pot să ştiu când mi-o restitui ?
    – Asta e bucătărie de familie, copile !
    – O fi, dar prea miroase a rântaş ars…

  11. Stan Gradinaru October 28, 2011 at 11:14 am #

    Pertinente si la obiect aceste prouneri! Printre propunerile avansate de Dv. , nu se regasesc si urmatoarele:
    A. Sanctionarea cheltuirii netransparente a fondurilor publice si a celor provenite din surse externe si interne;
    Domnule Ponta, vă apreciez pentru criticile documentate ce le formulaţi la adresa guvernanţilor !
    Printre criticile cele mai frecvente ce le formulaţi Dv. dar, şi alţi critici ai guvernării, se numără şi alocarea şi cheltuirea netransparentă a banilor publici. Criticaţi Dv. si ceilalţi, pe bună dreptate dar, cei criticaţi, fac urechea toacă, şi îşi văd, mai deoarte de treabă: cheltuiesc banii publici, fără să fim consultaţi, în prealabil, aşa cum prevede legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională, aşa cum le dictează interesele personale şi de grup mafiot. Din cele constatate, reiese că aceste critici, nu sunt eficinte; că acest mod acţiune, nu este cel adecvat şi se impune, cu necesitate, un alt mod de abordare.
    Dacă admitem concluzia logică că, în esenţă, sunt nişte infractori ar trebui să sesizăm organele de urmărire penală! Dacă se pune problema probelor, acestea se găsesc, din abundenţă, pe paginile web a oricărei instituţii si autorităţi publice: începand cu cele centrale şi terminând, cu cele locale. Mă surprinde faptul că nu va folosiţi de aceste date pentru a sesiza organele de urmărire penală.
    Ca exemple ce se gasesc, din belsug pe site-urile autoritatilor si institutiilor publice, va evidentiez urmatoarele:
    1) Guvernul, prin Ministerul de Finante, în data de 03.08.2011 pe site-ul: mfinante, pagina Transparenţă decizională, pune în discuţie publică rectificările la bugetul de stat şi a asigurărilor sociale de stat şi, tot, în aceiaşi zi, prin nerespectarea procedurilor prevăzute la art. 6 din legea nr. 52/2003, guvernul aprobă ordonanţele nr. 10 şi 11 de rectificare a celor două bugete.
    2) Consiliile judeţene şi locale, urmând exemplul guvernului, procedează în acelaşi mod netransparent de alocare şi cheltuire a banului public!
    B. Reducerea evaziunii fiscale si muncii la negru prin implicarea responsabila a organelor de control si a societatii civile.

  12. justitiaru October 28, 2011 at 12:01 pm #

    D-le Ponta
    Actionati imediat impotriva lui Miron Cosma. Logo-ul PSDM poate genera la vot confuzie cu cel al PSD. Cereti ajutorul celorlalte partide social -democrate europeene impotriva acestei manevre marsave initiate in mod evident de la Cotroceni care intineaza prestigiul acestei miscari politice la nivel european. Infractorul Miron Cosma are dreptul de a fi ales in parlament ?!

    • ZOE, fii barbata ! October 28, 2011 at 3:33 pm #

      @justitiaru
      Adica, tu te pui cu “Luceafarul Huilei” mai ?! Stii tu ca-Cosma Miron e cel mai tare din parcare, când parcarea e goala, desigur ?! Pai daca vrea el partid în batatura, i-se face partid în batatura , mai tovaraselule
      mai ! Politichia marinareasca/piratereasca , sa iei de la saraci sa dai bogatilor . Si te asigur ca unde e Cosma sunt multi amarâti, vai mama lor, asa ca-Cosma are pe cine prosti, si-i va prosti pâna vor vota portocaliu. La fel ca si DD cu PP-ul lui, Jiji cu oile lui ratacite, Partideaua(de sex poate) Brunetelor si mai nou, relicva PNTCD, toate astea se vor uni în curând în cuget si simtiri , cu asa numita miscare populara, mai nepopulara ca oricând!

      • justitiaru October 28, 2011 at 5:40 pm #

        @ZOE, fii barbata !
        Basescu actioneaza “ciupitativ” pe principiul sanatos “pic cu pic se face snop” asa ca nici o actiune a lui nu trebuie neglijata.Unde mai pui ca “luceafarul” a atacat public la A3 acuzand PSD ca uzurpator al PSDM ! Daca iti imaginezi ca o asemenea atitudine sfidatoare nu va avea acoperire din partea justitiei personale a lui Basescu gresesti.
        Actualul joc politic este asemanator unui joc de tenis:-daca nu dai inapoi “mingea” care este trimisa in terenul tau ai pierdut un punct..
        Meciul de tenis se castiga (sau se pierde” punct cu punct !

      • ZOE, fii barbata ! October 29, 2011 at 10:24 am #

        @justitiaru
        Ca asa e în tenis, nu ?!

  13. silviu din Transilvania October 28, 2011 at 12:04 pm #

    Toate bune si frumoase d-le Ponta, insa atita vreme cit “butoanele” decizionale se afla si ramin la mina acestui Regim Tradator si Antinational al carui Nas este T.Basescu, sansele ca aceste masuri si altele asemanatoare care ar putea ajuta la redresarea generala sa fie aplicate sint egale cu zero !

    Asadar Salvarea Romaniei si a noastra a celor care vietuim inca in ea consta in capacitatea noastra de a-l inlatura pe T.Basescu si Camarila sa !

    Apropo, nu vi se pare ciudat d-le Ponta ca Romania are mereu nevoie sa fie Salvata ?!
    Ba de Ceausescu, ba de Iliescu, ba de Nastase, ba de Basescu !
    Nu vi se pare ciudat aproape miraculos cum “Salvatorii” devin, se dovedesc intr-un timp f.scurt, mult mai Corupti, mult mai Incompetenti, mult mai Tradatori fata de Interesul National decit cei pe care cu totii impreuna i-am inlaturat tocmai invocind nevoia de Cinste, Patriotism, Onoare, Umanism, Credinta in Dumneazeu samd, in numele a tot ce este bun si Sfint ?!

    Dupa ultima Eliberare sau Salvare in numele Dreptatii si al Adevarului toata tevatura a degenerat intr-un Balci infect al carui Bulibasa s-a dovedit a fi acest Monstru Diabolic care se numeste T.Basescu.
    Acest Pseudo-Presedinte al Romaniei transformat in dictator, impreuna cu intregul aparat de Stat pe care in mare masura a reusit sa-l corupa si sa si-l subordoneze, ne duce la pieire si ne trage dupa el si Camarila sa intr-o prapastie din care nu cred ca Romania va mai putea iesi vreodata !
    Cred din ce in ce mai mult ca aceasta este o misiune pe care o are de la neprietenii Romaniei, nu pot sa cred ca singura cauza sa fie doar prostia, aceea de a desfiinta statul national-suveran roman in schimbul argintilor bine stiuti !

    De ce aceste fenomene nu se intimpla in Polonia, sau Ungaria, sau chiar in Bulgaria ?
    Nu sinteti de acord ca aceste tari si natiuni isi respecta mult mai mult Patria, Natiunea, Istoria, Inaintasii, sau pe Dumnezeu ?!
    Nu vi se pare ca actuala clasa politica si-a dovedit limitele si ca nu este capabila sa impuna in societate solutiile corecte si necesare ?
    Nu credeti ca ar trebui gasita o alta formula sau oferta catre Natiune care sa schimbe radical datele problemelor si in consecinta solutiile ?!

    Aceleasi fenomene, aceeasi stare de decadere intr-o cloaca mizerabila in care misunau personaje obscure cu interese obscure in stil pur bizantino-balcanic, unde boierimea Principatelor Romane, la fel ca si demnitarii de azi alesi de poporul uitat de ei imediat ce se vad ajunsi in posturile grase aducatoare de bogatii, puneau interesele personale inaintea intereselor Tarilor si Popoarelor lor !

    Aceasta stare a generat necesitatea aducerii pe Tronul Romaniei a unui domn strain de toate acele interese meschine dar si de acele mentalitati. Rezultatul se cunoaste, Carol I a reusit sa ridice Romania din noroiul intrigilor sterile, a coruptiei etc si sa o aduca in randul natiunilor Europene civilizate si respectate !
    Este cred evident pentru toata lumea ca Romania are azi ca si atunci nevoie de o asemenea solutie.
    O Romanie care se va afla sub patronajul unei persoane ca MS Regele Mihai I, si al principiilor morale cu care operaza, ne va ajuta in mod sigur sa iesim cu totii din criza morala in care ne aflam, ne va ajuta sa indepartam toate aceste gozuri ale societatii romane care au ajuns sa conduca azi Romania !
    Sistemul Clientelar care functioneaza in toate compartimentele societatii noastre – vedem cum prin Daniel a fost contaminata insasi BOR de patima banului cu intentia mascata de a darima inca un pilon de baza al Natiunii Romane: credinta in Dumnezeu si in biserica Ortodoxa – a permis asadar ca nulitatile si mediocritatile imorale sa ne inunde si sa ocupe toate functiile publice fiind numite acolo doar pe criteriul subordonarii orbesti fata de Nasul lor T.Basescu ajuns la rindul sau in mod fraudulos in virful ierarhiei !

    Revenind la nevoia permanenta de salvare a noastra si a Romaniei, parerea mea este ca daca USL va lasa rezolvarea acestei probleme doar pe seama unor Alegeri Electorale controlate de Basescu si sitemul sau corupt si de infractiune organizata, unde alde Roberta sau M.Opris sau Bakonski vor avea posibilitatea sa numere voturile cetatenilor romani atunci trebuie sa ne recunoastem de pe acuma invinsi.
    In 2009 am asistat deja la o asemenea parodie de alegeri democrate.
    Cu aceleasi metode au fost cistigate dupa razboi alegerile patronate si numarate de catre bolsevicii romani patronati de Stalin !
    Cine or fi oare Patronii lui Basescu si al Gastii lui ?!
    Nu credeti ca daca s-ar afla acest adevar ar fi un avantaj pentru opozitie dar mai ales pentru Romania ?!
    Intrebare ajutatoare: Cui vrea sa dea, sa instraineze T.Basescu Aurul, Argintul, Cuprul si alte zacaminte naturale ale Romaniei ?
    Pe mana cui vrea sa le dea si pentru ce ?!

    In fine cred ca o Monarhie Constitutionala care sa ne ajute sa spalam imaginea Romaniei si Natiunii in lume, care sa ne ajute sa revenim la reperele unei morale crestine corecte si santoase, impreuna cu un Guvern USL ar putea fi solutia corecta si de necesitate vitala pentru Romania !

    • ZOE, fii barbata ! October 28, 2011 at 3:09 pm #

      @silviu din Transilvania
      Mi-a placut comentariul tau si nu e prima data când sunt de acord cu tine.
      Cu un singur lucru te contrazic, daca Regele Mihai ar avea acum
      50-60 de ani, ar fi poate salvarea noastra reala. La vârsta sa,
      Dumnezeu sa-l tina în viata, te gândesti ca într-o zi te trezesti cu Duda
      la domnie ! Ori noua nu ne trebuie asta, suntem Republica si asa vom ramâne !
      O zi frumoasa sa ai !

      • silviu din Transilvania October 30, 2011 at 5:16 pm #

        Multzam pentru referirile faine la si despre modul in care vad si abordez eu viata cu tot ce apartine de dinsa !
        Aceeas parere o am si eu pentru multe din judecatile si analizele tale pe care am reusit sa le citesc.

        De buna seama ca imi dau seama de piedicile care stau in calea revenirii la Monarhie in Romania, inteleg ca data fiind varsta MS Regele Mihai nu poate fi vorba de prea multi ani, de foarte mult timp pe care l-ar mai avea Regele la dispozitie, timp in care pe tron fiind sa poata domni si sluji interesele Statului si al Natiunii !
        Eu vad insa Casa Regala si ca pe un Brand si ca pe un bun, o avere Nationala, poate la fel de valoroasa in acest moment precum sint Zacamintele Aurifere.Ag, samd din Apuseni, zacaminte care acum sint pe cale sa fie praduite de Basea impreuna cu ciracii lui.
        Sint convins ca un Sef al Statului si un guvern responsabili nu ar permite instrainarea acestor bogatii naturale.
        Regele nu ar avea nevoie, asa cum are T.Basescu, sa-si cumpere protectori in schimbul acestor bogatii cedate gratuit, care sa-l mentina pe el si Camarila sa la putere, Protectori care sa-i salveze de la condamnarea la inchisoarea pe care faptele lor o impun !
        Regele ar pastra si folosi aceste resurse pentru folosul si binele Romaniei !
        Stii de bunaseama ca Regatul Norvegiei, atunci cind au mai descoperit inca un zacamint mare de petrol, si-a premiat cu un premiu substantial fiecare concetean, si ca foloseste acele bogatii in folosul Intersului National ?!
        Daca vom privi mai cu atentie modul in care functioneaza Monarhiile Constitutionale s-ar putea sa constatam ca acolo exista mul mai multa democratie, adica participarea fiecarui membru al societatii la luarea deciziilor sau participarea la venituri, sau acces la bunastare, sanatate, educatie pentru toti, mai multa democratie decit chiar in SUA tara care se revendica a fi un model pentru altii in democratie !
        Putem sa vedem aceasta stare si in Suedia, in Olanda, in Belgia,in Spania ca sa nu mai vorbim de Marea Britanie unde O. Cromwel a facut corectiile necesare in atitudinea Caselor Regale chiar inaintea Frantei !
        Sigur ca nu putem uita momentele negre, de decadere de la misiunea lor data de Dumnezeu capetelor incoronate, aceea de a-si conduce supusii cu blindete, intelepciune, dreptate si cu credinta fata de Dumnezeu Cel prin Voia caruia au fost unsi Regi pe tronurile lor !
        Degenerarea si indepartarea de la misiunea lor divina si abordarea relatiilor cu supusii lor intr-un mod despotic si tiranic, asa cum vedem ca avanseaza pe aceasta directie tot mai mult T.Basescu si Camarila sa, a facut sa se ajunga la ghilotinarea lor, a Regilor si al Camarilei nobiliare la 1789 in Franta si mai tirziu la Revolutiile din 1848 !
        Asadar cred ca orice Republica sub forma celor citeva variante de combinatii politice pe care le-am putea avea, avind in vedere putreziciunea paienjenisului de combinatii transpartinice si securistice, (pacatul lor capital nu este acela ca fura, ca sint hoti si ca urmaresc doar imbogatirea lor personala, ci acela ca sint aproape cu totii profund ANTINATIONALI SI CA SUBMINEAZA DIRECT SAU INDIRECT INTERESUL, ECONOMIA NATIONALA !!!) condusa de un Presedinte ca T.Basescu sau de E.Udrea pe care T.B. vrea s-o “udreasca” la Cotroceni in locul lui iar el dupa modelul Putin sa fie mai departe “jucator” ca Prim Ministru, nu va putea fi niciodata atit de “re publica” in sensul real al cuvintului si nici atit de democrata cum ar putea fi azi, acum la inceput de mileniu 3, o Monarhie Constitutionala !
        Casele Regale si-au invatat lectia si au inteles unde au gresit !
        Ciocoii nostri politici nu sint capabili de asemenea performanta, nu au educatia necesara, nu au Caracterul potrivit, Sufletul lor nu este suficient de evoluat ca sa inteleaga si sa actioneze in acest sens benefic general !
        Cat depre Pricipele R. Duda, sa stii ca un om cu un caracter ca al lui (din cite am reusit sa observ pina acum), nu mi-ar displace in rolul de Print Consort al Reginei Margareta a Romaniei !
        Nu crezi ca aceasta Casa Regala impreuna cu un Guvern USL ar avea mai multe sanse sa ne scoata pe toti din rahatul in care ne-au adus toti acesti borfasi si nulitati patentate care ne conduc azi ?!
        Azi cind cetatenii romani de onoare, demni, mandri cu dragoste de Tara, Popor si de Dumnezeu nu se mai regasesc in rindurile acestei Natiuni din care am ajuns sa ne rusinam ca facem parte, sa ne rusinam de neputinta noastra de a indeparta de la putere acest regim Satanic care acum loveste si destabilizeaza chiar si BOR !
        Care Regim prin T.Basescu a reusit sa pangareasca cu prezenta si cu vorbele lui Canonizarea lui A.Saguna !
        Care a reusit sa compromita aceasta Canonizare transformind-o intr-un ritual pagan a lui Bachus, unde crucifixurile lui Daniel si al intregului sobor de preoti au fost inlocuite de Tirsul lui Dionisos !
        Poza de grup in care T.Basescu ca un veritabil Scaraotchi este inconjurat de o turma de Tapi Barbosi, preoti decazuti, tradatori ai Legilor Lui Dumnezeu care il slujesc de acum doar pe Basescu cel pacatos si vandut Idolilor, ne da masura decaderii si compromiterii Bisericii noastre Ortodoxe Romane cea care de milenii a fost mereu un stilp al dainuirii noastre ca popor !
        Traian Basescu a reusit cu Siritul sau Malefic sa distruga, sa destabilizeze si acest “Pilon” !
        Asa ca una peste alta “Zoe, fii barbata ! “, stam prost !
        Foarte Prost !
        Sa ai o zi la fel de frumoasa dar mai ales sa auzim de bine !

  14. Xulescu October 28, 2011 at 12:23 pm #

    Daca dupa acest recensamint facut in bataie de joc ai intr-o localitate 30 la suta maghiari fata de 60 la suta acum 10 ani, cei din udmr nu pot veni cu 60 la suta votanti.

    • ZOE, fii barbata ! October 28, 2011 at 3:13 pm #

      @Xulescu
      Te-a lovit recensamântul în etnie ?!

  15. Xulescu October 28, 2011 at 6:04 pm #

    Petru Zoe: Sa vorbesti asa dupa regionalizare si dupa urmatoarele alegeri cind toti alearga dupa procentele celor din udmr. Fara resentimente.

    • ZOE, fii barbata ! October 29, 2011 at 10:21 am #

      @Xulescu
      Mäi baiete, cu ciucurii de la bete, nu fi naiv ! UDMR -ul dupa alegeri, nu va mai face nici cât doua cepe degerate, altii vor înclina balanta victoriei. De câte ori a fost invitat UDMR-ul de catre USL sa paraseasca “Titanicul”, puterii si sa se alature USL -ului ?! Dar ei, parsivi ca întotdeauna, nu se-ndura de ciolan. Le-a spus-o si Antonescu de atâtea ori, ca va sosi momentul când va fi prea târziu sa se lepede de vremelnica putere si atunci degeaba vor cauta pe la usile USL-ului, acestea vor fi ferecate si îsi vor primi lectia – tot fara resentimente !

  16. cosmin October 28, 2011 at 10:50 pm #

    Nu sunt aceste niste propuneri care sa redreseze economia Romaniei care este dominata de coruptie si interese personale. Companiile de stat genereaza anul pierderi de milioane de euro din cauza managementului defectuos. Si domnule Ponta ar trebui sa va legati si de salariile nesimtite ale deputatilor si senatorilor care sunt cu adevarat exagerate asa cum sunt per total cheltuielile pe care parlamentul le genereaza..Nu vi se pare ca sunt cam multi ??? ce ziceti de statisticile urmatoare :
    CHELTUIELI

    Camera Deputaţilor:
    cheltuieli totale: 20.777.520 euro, din care:
    indemnizaţii: 7.825.250 euro
    combustibili: 444.211 euro
    protocol: 38.215 de euro
    telefoane : 96.000 de euro

    Senat:
    cheltuieli totale: 16.355.000 de euro, din care:
    indemnizaţii: 2.356.263 de euro
    combustibili: 703.750 euro.
    protocol: 226.500 de euro
    telefoane: 43.000 de euro

    137 de senatori au consumat benzină pentru 7 milioane km in 2010
    5.333 de euro lunar a costat un deputat în 2010

    Salarii
    Adomniţei Cristian Mihai 7.178 €/luna
    Arion Viorel 6.570 €/luna
    Balan Ioan 6.104 €/luna
    Béres Ştefan Vasile 7.664 €
    Botiş Ioan-Nelu 8.154 €
    Călian Petru 8.448 €
    Ghiţă Cornel7.165 €
    Ghiţă-Eftemie Stelian 5.980 €
    Ghiveciu Marian 5.678 €
    Giurgiu Mircia 7.264 €
    Gliga Vasile Ghiorghe 6.530 €
    Göndör Marius-Sorin 6.430 €

    Prima data cu aceste probleme trebuie sa incepeti.Sunt foarte multe primarii de comune de orase care ies pe pierdere,sunt companii de stat care genereaza pierderi si avem un parlament care genereaza multe cheltuieli.

  17. Florea Dumitrescu November 1, 2011 at 2:47 pm #

    SCRISOARE DESCHISĂ
    DOMNULUI LEONARD ORBAN,
    MINISTRUL AFACERILOR EUROPENE

    Ca economişti, ca finanţişti, cu o experienţă îndelungată în probleme macroeconoice, ne-am simţit datori să elaborăm şi să publicăm o serie de analize şi de studii, pe care le-am trimis tuturor autorităţilor. Autorităţile nu numai că nu ne-au ascultat, dar nu ne-au dat nici măcar un semn formal că le-au primit.
    Am urmărit cu interes intervenţiile dumneavoastră publice şi vă vom explica de ce – în această scrisoare deschisă.
    Am rămas uimiţi de declaraţiile dumneavoastră (din 14 octombrie a.c. la televiziune), potrivit cărora domnul Băsescu vă ascultă şi vă consultă. Noi, ca şi alţi economişti, vă putem da numeroase exemple de propuneri ce i s-au făcut, dar pe care nu le-a ascultat, după cum vom relata mai departe.
    Reţinem că aţi fost „încântat” de modul cum vă ascultă domnul Băsescu. Să vă credem?
    Acum, când aţi devenit guvernant, am considerat potrivit să aflaţi un punct de vedere critic al socetăţi civile la adresa guvernării la care v-aţi asociat.
    ASOCIEREA V-aţi asociat la regimul dictatorial Băsescu, care avea nevoie de o personalitate, din afara partidului sau de suflet, asupra căruia să arunce toată răspunderea pentru neutilizarea fondurilor europene de 34,8 miliarde de euro, mai ales pentru ce nu s-a făcut în aproape cinci ani de când am aderat la U.E.
    Considerăm necesar să vă informăm că în ACTUL DE ACUZARE POLITICĂ a regimului dictatorial – ce se va întocmi de societatea civilă – această problemă a neglijenţei în serviciu a guvernanţilor care a cauzat neutilizarea fondurilor europene nerambursabile alocate României – în proporţii extraordinare – se va înscrie ca un capăt de acuzare de o gravitate excepţională, fiind vorba de fonduri gratuite acordate de Uniunea Europeană şi refuzate de guvernanţii români prin comportamentele lor iresponsabile.
    INFORMAŢII UTILE PENTRU UN NOU MINISTRU. Vă precizăm că în ACTUL DE ACUZARE POLITICĂ, alături de alte probleme, vor fi incriminate uriaşele pierderi de resurse financiare şi risipirea unor fonduri de zeci şi zeci de miliarde de euro şi supraîndatorarea ţării în cei peste şapte ani de regim dictatorial, astfel:
    A. ZECI DE MILIARDE DE EURO – „nemobilizate” şi „nevăzute” de domnii Băsescu, Isărescu şi Boc – reprezentând: 1) pierderile de resurse din buget datorită evaziunii fiscale şi contrabandei criminale – care au ajuns la un nivel de 15-20 de miliarde de euro pe an (în cei şapte ani de regim dictatorial aceste pierderi s-au ridicat la 50-60 miliarde de euro); 2) pierderi de resurse din buget datorită „cotei unice” pe profit şi pe venitul persoanelor fizice la nivel de 3-4 miliarde de euro pe an (în cei şapte ani de regim dictatorial – circa 21-28 de miliarde de euro); 3) bani risipiţi şi cheltuiţi neraţional de guvernanţi din bugetul ţării la nivel de 5-10 miliarde de euro în anii de criză (mai ales la „bunuri şi servicii”, la „investiţii în infrastructuri neproductive” şi la „cheltuieli speciale”); 4) neutilizarea de fonduri europene nerambursabile în cei aproape cinci ani în sumă de 13-14 miliarde din cele 34,8 miliarde de euro alocate României de UE pe 7 ani (2007-2013).
    B. SUPRAÎNDATORAREA ŢĂRII. Datoria externă a ţării a urcat la peste 100 miliarde de euro (din care circa 80% au fost create în cei 7 ani de regim dictatorial 2005-2011).
    Datoria suverană (de stat) a sporit extraordinar, la circa 49 miliarde de euro (de la 70,2 miliarde lei în 2008, la 207,5 miliarde lei în 2011, o creştere de 2,9 ori).
    În cei trei ani de criză economică domnii Băsescu, Isărescu şi Boc au mărit datoria ţării cu peste 30 de miliarde de euro şi nu se ştie pe ce s-au cheltuit.
    Această MOŞTENIRE MONSTRUOASĂ de zeci şi zeci de miliarde de euro – o lasă domnii Băsescu, Isărescu şi Boc generaţiilor viitoare, copiilor, nepoţilor şi strănepoţilor noştri.
    Degeaba, domnule ministru, aţi ieşit la televiziune să afirmaţi că nu sunteţi de acord cu poziţia fratelui dvs., care în Parlament s-a abţinut de la vot în cazul aprobării numirii dvs. ca ministru. Ştia fratele dvs. – de ce s-a abţinut. Probabil nu dorea să fiţi o victimă sigură a acestui regim dictatorial iresponsabil.
    Toate cele de mai sus – au provocat şi vor provoca mulţi ani de acum înainte – MARI SUFERINŢE poporului muncitor, condamnat la sărăcie, mizerie, foame şi frig, la grăbirea morţii în rândurile pensionarilor şi ale oamenilor săraci.
    „ŢEPELE” DIN PIAŢA VICTORIEI, proiectate de domnul Băsescu pentru alţii, îl aşteaptă pe domnia sa şi pe adepţii săi pentru marile nenorociri provocate ţării, inclusiv pentru neutilizarea fondurilor europene gratuite – în anii de criză cumplită – din totalul de 34,8 miliarde de euro alocate României pe şapte ani (2007-2013).
    Nu v-am dori, domnule ministru, să vă aflaţi în Piaţa Victoriei, la locul de condamnare ales cu grijă de domnul Băsescu.
    UN ŢAP ISPĂŞITOR. Conform practicilor regimului dictatorial, domnul Băsescu avea nevoie să arunce răspunderea pe cineva, atras din afara partidului său, pentru ce nu au făcut domnii Băsescu, Isărescu şi Boc – în vederea mobilizării şi utilizării fondurilor europene gratuite în cei aproape cinci ani trecuţi de la aderarea noastră la U.E. şi v-a găsit pe dvs. Aţi fost destinat acestui scop. Aveau nevoie de UN ŢAP ISPĂŞITOR, pentru a-şi apăra propria piele. Au calculat că îi costă mai puţin politic, pe domniile lor, fiind cunoscută atitudinea şi dispreţul lor pentru specialişti.
    Deci, veţi lua asupra dvs. ce nu au făcut în cei aproape cinci ani de zile – domnii Băsescu, Isărescu şi Boc, fiind vorba de cinci ani pierduţi, de fonduri europene de miliarde de euro pierdute, deoarece este greu de imaginat că se mai pot mobiliza şi utiliza 28-29 de miliarde de euro în cei peste doi ani rămaşi (până în 2013). Iar ameninţările cu pierderea unor fonduri importante din această sumă totală sunt tot mai numeroase şi intense din partea unor personalităţi autorizate, după cum vom relata mai departe.
    Aceasta este PERSPECTIVA ce vă aşteaptă, pe care v-a oferit-o cu „generozitate” domnul Băsescu: să vă târâţi cum puteţi în faţa destinului!
    O ALTĂ SPERANŢĂ BĂSESCIANĂ. Spărgătorul de partide Băsescu, prin corupţie politică, şi-a pus o mare speranţă în dvs. Marele strateg vrea să spargă pentru a treia oară PNL. A găsit deja unii amatori, dar doreşte şi un personaj de mai mare notorietate, ca ruptura să fie mai profundă şi mai dureroasă. Prin dvs. vrea să se folosească de fratele dvs., deputatul Ludovic Orban. Este cazul să facem puţină istorie, cu o incursiune în cei şapte ani de regim dictatorial Băsescu.
    Vă reamintim că prima spargere a PNL a reuşit-o, prin uneltirea cu fesenistul Stolojan şi cu Flutur. A doua spargere a PNL a reuşit-o prin corupţie politică, prin desprinderea unor traseişti politici ca grup de parlamentari „independenţi” (de peste 10 deputaţi şi senatori). Acum încearcă a treia spargere a PNL. Vom trăi şi vom vedea, cum intraţi în acest joc de spargere de partide.
    Aţi văzut cât de strălucit, prin corupţie politică, a izbândit domnul Băsescu să spargă PSD – prin uneltire cu dezertori politici, traseişti politici – în frunte cu Gabriel Oprea, Cristian Diaconescu şi Marian Sârbu. Aceştia s-au desprins ca un grup de parlamentari „independenţi” (de peste 20 de deputaţi şi senatori), cărora domnul Băsescu le-a creat tot felul de „privilegii”, contrar Constituţiei şi regulamentelor parlamentare. Din respect pentru democraţie – pe aceşti traseişti politici, oameni lipsiţi de demnitate şi morală, trebuia să-i trimită să-şi dea demisia imediat din Parlament, deoarece aceştia au intrat în Parlament pe alt program, nu pe programul partidului domnului Băsescu. În felul acesta, s-a săvârşit un furt de voturi, au fost înşelaţi alegătorii. Iar noi, alegătorii, condamnăm categoric acest traseism politic, acest furt de voturi, promovat de spărgătorul de partide Băsescu; această practică criminală conduce la denaturarea sistemului nostru de democraţie, la batjocorirea voinţei alegătorilor, la crearea unei „false majorităţi” în Parlament, contrar voinţei electoratului, sub patronajul spărgătorului de partide Băsescu. Aceasta reprezintă o culme a corupţiei politice, a criminalităţii politice, la care a ajuns regimul dictatorial Băsescu şi pe care societatea civilă o condamnă cu toată fermitatea.
    Dumneavostră, domnule ministru, care aţi trăit un număr de ani în ţările democratice – conştientizaţi în ce stare de decădere a fost împinsă democraţia în România prin corupţia politică practicată de spărgătorul de partide Băsescu?
    În dorinţa de a vă preveni ce vă aşteaptă, suntem datori să ne referim la năravurile dominante în regimul dictatorial din România, la profunda criză moral-politică care a cuprins societatea românească, în special clasa politică, aşa cum vom relata în partea finală a scrisorii noastre.

    *
    * *

    În mod natural, trebuie să vă credităm ca pe un politician de bună credinţă, cu bune intenţii, care dispune de o anumită expertiză, de informaţii privind regulile şi practicile din Uniunea Europeană, ceea ce vă permite să aveţi o contribuţie pozitivă.
    Dorim să clarificăm cu dvs. câteva probleme esenţiale. Vom formula ÎNTREBĂRILE NOASTRE, la care aşteptăm răspunsuri profesionale în spiritul transparenţei necesare într-o democraţie europeană.

    ÎNTREBĂRILE NOASTRE. ÎNTREBĂRILE MILIOANELOR DE CETĂŢENI.
    Am dori, domnule ministru Leonard Orban, să aveţi amabilitatea să răspundeţi cinstit şi corect la întrebările noastre, care sunt şi ale cetăţenilor acestei ţări – în legătură cu utilizarea fondurilor europene nerambursabile alocate României de Uniunea Europeană – ca fonduri post-aderare.
    Întrebările noastre ţintesc aflarea adevărului: despre dimensiunea acestor fonduri europene gratuite, despre aşezarea lor pe ani şi pe categorii de fonduri, despre cauzele neabsorbirii efective a acestora în cei aproape 5 ani care au trecut de la aderare, despre efectele nenorocite pentru ţară a neaccesării în anii stabiliţi a acestor fonduri gratuite, despre fondurile care nu mai sunt disponibile din cauza întârzierilor, a neglijenţelor şi nerespectării procedurilor UE, despre cei cinci ani pierduţi şi despre zecile de miliarde pierdute din cauza neglijenţei în serviciu a guvernanţilor, despre ce se mai poate întreprinde în ultimii doi ani şi două luni care au mai rămas pentru absorbire.
    Desigur, trebuie spus tot adevărul despre vinovăţia şi răspunderea guvernanţilor şi despre necesitatea sancţionarii acestora de către poporul român.
    Este vorba de fonduri nerambursabile, gratuite, care nu mai trebuie restituite şi pentru care nu se plătesc dobânzi; este vorba despre ajutoare acordate de UE României – refuzate de guvernanţii români, despre partea generoasă a aderării noastre la UE şi care este înlăturată din vina exclusivă a guvernanţilor români inconştienţi şi iresponsabili, a domnilor Băsescu, Isărescu şi Boc.
    Totodată, trebuie să spulberăm minciunile, denaturările, dezinformările şi intoxicările făcute de guvernanţi în această problemă şi care produc mari daune poporului român, de zeci de miliarde de euro.
    Vom întreba şi vom scrie de zeci, de sute şi de mii de ori despre aceste fonduri europene gratuite, deoarece neaccesarea lor are la origine criminalitatea politică, cu consecinţe dezastruoase în aceşti ani de criză groaznică – peste care nu se poate trece cu vederea, deoarece efectele sunt monstruoase şi se reflectă în sărăcirea milioanelor de români care trăiesc din muncă – în tăierea pensiilor, în tăierea salariilor, în tăierea alocaţiilor pentru copii, în tăierea banilor pentru sănătate şi şcoli, în accelerarea morţii pensionarilor şi a oamenilor săraci din această ţară tristă.
    Este timpul să se spună întreg adevărul, domnule ministru Leonard Orban, despre neglijenţa în serviciu cu caracter criminal a guvernanţilor, acum, când au mai rămas doar doi ani şi două luni din cei şapte ani pe care i-am avut la dispoziţie pentru accesarea acestor fonduri gratuite, a acestor ajutoare generoase. Trebuie să sosească ceasul socotelilor!
    PRIMA ÎNTREBARE Este obligatoriu ca noi să întrebăm pe guvernanţii noştri de cele 34,8 miliarde de euro, fonduri post aderare nerambursabile, alocate de Uniunea Europeană pe perioada de 7 ani (2007-2013), chiar dacă domnilor Băsescu, Isărescu şi Boc nu le mai face plăcere să se discute această cifră totală. Cetăţenii români sunt interesaţi de aceste uriaşe fonduri – în legătură cu care aceşti domni politicieni au dat dovadă de neglijenţă în serviciu şi nu au întreprins măsuri practice, organizatorice şi administrative, pentru utilizarea miliardelor repartizate în primii patru ani (2007-2010) şi în anul 2011.
    Ne-a bucurat faptul că dvs., domnule ministru, la întrebarea moderatorului de televiziune – aţi rostit cifra totală de 34 miliarde de euro.
    Noi considerăm, domnule ministru, că aţi putea face un serviciu ţării – dacă aţi da un comunicat oficial al ministerului dvs. – în care să confirmaţi – cifrele totale aprobate de Uniunea Europeană pe categorii de fonduri şi cu eşalonarea pe ani – pentru cunoaşterea adevărului.
    Cu sprijinul unor specialişti, care au urmărit de la început, cu grijă şi rigoare, această problemă a fondurilor europene nerambursabile, noi am intrat în posesia alocărilor iniţiale, care prezintă un mare interes pentru societatea civilă.
    În mai multe analize şi studii publicate ne-am referit la aceste cifre iniţiale, pe total şi pe categorii de fonduri, cu eşalonare pe ani. Le redăm din nou în această scrisoare, întrucât sunt esenţiale pentru clarificarea situaţiei.
    FONDURI POST-ADERARE (2007-2013).
    EŞALONAREA INIŢIALĂ

    2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 Total
    I Fondurile pe categorii
    din care: 2.034 3.756 4.778 5.252 5.667 6.052 6.435 33.974
    1 Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR)
    653
    857

    1.150
    1.380
    1.518
    1.617
    1.776
    8.951
    2 Fondul de Coeziune
    (FC) 445 638 858 1.030 1.109 1.193 1.278 6.551
    3 Fondul Social European (FSE) 233 358 493 580 626 691 703 3.684
    4 Fondul European pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală (FEADR)

    0

    1.146

    1.442

    1.359

    1.358

    1.359

    1.356

    8.020
    5 Fondul European de Garantare Agricolă (FEGA)
    688
    735
    805
    867
    1.017
    1.150
    1.277
    6.539
    6 Fondul European de Pescuit (FEP) 15 22 30 36 39 42 45 229
    II Alte fonduri 909
    TOTAL GENERAL 34.883

    Rezultă că din totalul de 34,8 miliarde de euro – pentru fondurile structurale şi de coeziune s-au alocat iniţial 19,2 miliarde de euro, pentru agricultură şi dezvoltare rurală, garantare agricolă şi pescuit s-au alocat iniţial 14,8 miliarde de euro şi pentru alte fonduri 0,9 miliarde de euro.
    V-am fi recunoscători, domnule ministru Leonard Orban, dacă în comunicatul oficial al ministerului dvs. aţi publica – cifrele actualizate – privind cele 34,8 miliarde de euro, cu desfăşurarea pe categorii de fonduri şi cu eşalonarea pe ani.
    Acestea ar constitui un instrument de cunoaştere, extrem de necesar pentru orientarea şi mobilizarea societăţii civile în direcţia utilizării acestor fonduri europene nerambursabile oferite României de Uniunea Europeană pentru perioada 2007-2013.
    Este timpul, domnule ministru Leonard Orban, să faceţi ordine în ce priveşte cifrele privind fondurile europene nerambursabile post-aderare şi să informaţi corect societatea civilă.
    A DOUA ÎNTREBARE Ar fi extrem de util, domnule ministru Leonard Orban, ca printr-un comunicat oficial al ministerului dvs. să confirmaţi că pentru perioada de patru ani (2007-2010) alocările iniţiale de fonduri europene nerambursabile pentru România au reprezentat 15,8 miliarde de euro, cu repartizarea pe cele 6 mari fonduri şi pe ani, cum reiese din tabelul nostru de mai sus (din care pentru fondurile structurale şi de coeziune s-au alocat 8.7 miliarde de euro, iar pentru agricultură şi dezvoltare rurală, garantare agricolă şi pescuit s-au alocat iniţial 7.1 miliarde de euro).
    Pentru perioada de cinci ani (2007-2011) alocările iniţiale totale de fonduri au fost 21,5 miliarde de euro (din care pentru fonduri structurale şi de coeziune – 11,9 miliarde de euro, iar pentru agricultură şi dezvoltare rurală, garantare agricolă şi pescuit 9,5 miliarde de euro).
    Ar fi necesar, de asemenea, ca în comunicatul dvs. oficial să arătaţi în mod concret cifrele privind absorbţia efectivă de bani de la Uniunea Europeană (sumele efectiv rambursate) în fiecare din cei 4 ani (2007-2010) şi în anul 2011 – pe cele 6 mari fonduri şi concret pe ani.
    În urma evaluărilor noastre din trecut (probabil exagerate în ce priveşte sumele luate în calcul ca utilizate, absorbite) ţinând seama de unele date operative publicate de biroul de presă al guvernului în 2010 – în analizele şi studiile noastre anterioare am estimat – în mod optimist – că au rămas neutilizate în primii patru ani 10-11 miliarde de euro (din cele 15,8 miliarde de euro repartizate iniţial pentru 2007-2010).
    Acum – tot optimist – estimăm că, în cei aproape cinci ani trecuţi de la aderare (avem şi peste zece luni din 2011) – putem să ne referim la o estimare de neutilizare a fondurilor europene de cel puţin 13-14 miliarde de euro (din cele 21,5 miliarde de euro alocate iniţial pe anii 2007-2011), dacă avem în vedere blocajele făcute de guvernanţi, despre care vom vorbi mai departe.
    Suntem gata să revizuim aceste cifre estimate de neutilizare, după ce, domnule ministru, veţi oferi opiniei publice – printr-un comunicat oficial – cifre actualizate privind absorbţia, cum v-am propus mai înainte.
    Până atunci, aceste neutilizări de 10-11 miliarde de euro în cei patru ani (2007-2010) sau de 13-14 miliarde de euro în cei cinci ani (2007-2011) sunt imputabile direct guvernanţilor pentru neglijenţele în serviciu ale acestora, în primul rând domnilor Băsescu, Isărescu şi Boc şi ar putea fi înscrise întocmai în ACTUL DE ACUZARE POLITICĂ – din partea societăţii civile.
    Vă rugăm, domnule ministru, să ne confirmaţi sau să infirmaţi această neutilizare estimată de fonduri europene nerambursabile, cu cifre şi argumentele dvs. – pentru primii cinci ani.
    Impactul negativ al acestei neutilizări enorme îl regăsim în fiecare din anii 2007-2010 şi 2011 – în deficitele bugetare sporite ale fiecărui an, în mărirea extraordinară a datoriei externe şi a datoriei suverane a ţării şi în faptul că guvernanţii au recurs (afirmând că „nu avem bani”) la măsuri barbare şi criminale împotriva pensionarilor, salariaţilor, copiilor, milioanelor de săraci, în anii grei de criză pe care o parcurgem. Cele 13-14 miliarde de euro neutilizate nu erau bani? De ce au rămas „nevăzute” şi „nemobilizate” de domnii Băsescu, Isărescu şi Boc?
    Aceasta este învinuirea pe care societatea civilă o aduce guvernanţilor neglijenţi şi iresponsabili, domnilor Băsescu, Isărescu şi Boc.
    A TREIA ÎNTREBARE. Confirmă domnul ministru Leonard Orban – CRITICA SEVERĂ formulată de reprezentanţii FMI în documentele oficiale (în documentul de aprobare a Acordului cu FMI (2011-2012), la pag. 14, pct.2 şi de Preşedintele Comisiei Europene, domnul J.M. Barroso în cele două scrisori oficiale adresate guvernului Boc – pentru faptul că în cei patru ani de la aderare s-au folosit sub 3% din fondurile europene structurale şi de coeziune în sumă totală de 19,2 miliarde de euro (pentru întreaga perioadă 2007-2013). Aceasta înseamnă – în sumă absolută – o absorbţie de numai 573 milioane de euro în cei patru ani (2007-2010).
    Confirmă domnul ministru Leonard Orban, faptul că din suma totală de 19,2 miliarde de euro (pentru 2007-2013), pentru primii patru ani (2007-2010), era repartizată iniţial suma de 8,7 miliarde de euro? Iar pentru primii cinci ani 11,9 miliarde de euro?
    Ce soartă vor avea miliardele de euro neutilizate din fondurile structurale şi de coeziune în cei cinci ani trecuţi de la aderare?
    În intervenţia dvs. la televiziune, domnule ministru, aţi afirmat că la zi, deci inclusiv în anul 2011 (din care au trecut zece luni) absorbţia fondurilor ar fi „îmbunătăţită” la 3,7% din totalul alocat (sau 706 milioane de euro). Deci, în aproape cinci ani de la aderare avem această realizare „măreaţă”. Putem fi satisfăcuţi de prestaţia guvernanţilor noştri – a domnilor Băsescu, Isărescu şi Boc?
    Desigur, această cifră de 3,7% (706 milioane de euro) este în contradicţie flagrantă şi supărătoare cu zecile de miliarde de euro despre care vorbesc domnul Boc, doamna Udrea şi alţi miniştri care se refereau în mod intenţionat la cu totul altceva şi anume la valoarea proiectelor şi documentele depuse de cei din judeţe şi nu la absorbţia fondurilor, la sumele efective încasate de România de la Comisia Europeană (sumele efectiv rambursate).
    Ca să semene confuzie totală, a ieşit la televizor (în ziua de 24 octombrie a.c.) domnul Băsescu, cu minciuna că s-au absorbit 14,7% (nu 3,7%), încurcând lucrurile şi considerând absorbite şi sumele pentru care nu s-au făcut „facturări” (după expresia domniei sale) la Comisia Europeană şi lăudând – total nejustificat – documentaţiile şi proiectele care zac în cadrul ministerului doamnei Udrea. Domnul Băsescu refuză să înţeleagă că bani absorbiţi sunt cei încasaţi efectiv de la Uniunea Europeană. Cu asemenea denaturări şi afirmaţii iresponsabile nu se pot îndrepta lucrurile în România. Acesta este „modelul” minciunilor debitate de toţi guvernanţii.
    Când vor catadixi aceşti guvernanţi să se refere la absorbţia banilor în mod efectiv de la UE – cum fac reprezentanţii FMI şi Preşedintele Comisiei Europene, domnul J.M. Barroso?
    Mai există, domnule ministru Leonard Orban, vreo speranţă ca aceşti politicieni români să informeze corect cetăţenii acestei ţări şi să abandoneze această practică profund dăunătoare a minciunilor şi a dezinformărilor?
    Îi puteţi ajuta prin poziţia dvs. corectă şi cinstită?
    A PATRA ÎNTREBARE Abordând realist situaţia, pe baze practice, cât din cele 34,8 miliarde de euro alocate României – vor rămâne în final (până în 2013) neutilizate?
    Are guvernul nişte socoteli făcute? Care vor fi efectele? Conform regulilor din UE, câte din aceste fonduri se vor pierde, nu vor mai fi disponibile pentru România?
    Vă rugăm, domnule ministru Leonard Orban, cu expertiza domniei voastre, să încercaţi să daţi un răspuns, dar mai ales, să-i atenţionaţi pe domnii Băsescu, Isărescu şi Boc.
    Deci, în aproape cinci ani s-au utilizat şi s-au absorbit efectiv câteva miliarde de euro; cum se va absorbi în următorii doi ani şi două luni care au rămas (2012-2013) – diferenţa de 28-29 de miliarde de euro?
    Ce minuni se vor face de către guvernanţii Băsescu, Isărescu şi Boc? Desigur, dincolo de minciunile şi dezinformările cu care au intoxicat societatea românească până acum.
    Puteţi, domnule ministru Leonard Orban, să ne spuneţi ce minuni se vor face şi ce speranţe mai sunt?
    A CINCEA ÎNTREBARE. În presă au apărut informaţii disparate, potrivit cărora – în urma abaterilor şi neregularităţilor – România a fost sancţionată de Comisia Europeană, cerându-i-se să restituie sume importante – de zeci de milioane de euro – atât la fondurile structurale şi de coeziune, cât şi la fondurile pentru agricultură. Ar fi vorba, deci, de zeci sau chiar sute de milioane de euro de restituit.
    Societatea civilă este interesată să afle de la dvs., domnule ministru Leonard Orban, – printr-un comunicat oficial – cazurile de restituire a fondurilor către Comisia Europeană, sumele concrete şi care sunt guvernanţii care se fac vinovaţi de aceste pierderi de fonduri.
    Comisia Europeană – în urma unor verificări în câteva judeţe în acest an – a comunicat blocarea decontărilor la programul operaţional respectiv (un fond de circa 800 milioane de euro). Puteţi, domnule ministru Leonard Orban, să daţi opiniei publice din România informaţii mai concrete, despre ce sume blocate de Comisia Europeană este vorba şi când şi în ce condiţii se va produce deblocarea?
    Domnii Băsescu şi Boc au mers mai departe. Au oprit (în luna iulie) trimiterea la Comisia Europeană a cererilor de rambursări la fondurile structurale şi de coeziune. Au dispus, totodată, să fie finanţate din bugetul de stat cheltuielile respective, mărind astfel deficitul bugetar (unde banii nu ajung pentru acoperirea celorlalte cheltuieli curente).
    Cum apreciază domnul ministru Leonard Orban această măsură de blocare dispusă de domnii Băsescu şi Boc, care contravine flagrant preocupării de absorbire efectivă a fondurilor europene? Este o măsură raţională? Cât ne costă această măsură? Cât de mari sunt aceste sume care atacă deficitul bugetar în acest an, mărindu-l? Cât timp va opera această blocare dispusă de domnii Băsescu şi Boc?
    Vă rugăm, domnule ministru Leonard Orban, să daţi un comunicat oficial în care să aduceţi clarificările necesare la toate problemele de mai sus şi să arătaţi impactul acestora asupra absorbţiei fondurilor europene gratuite şi asupra înrăutăţirii deficitului bugetar şi a datoriei suverane a ţării.
    A ŞASEA ÎNTREBARE. Consideră domnul ministru Leonard Orban că avertismentele date guvernanţilor români de personalităţi cu autoritate în domeniu au o bază reală în ce priveşte posibilitatea de a se pierde fonduri europene importante din cele alocate României din cauza întârzierilor şi nerespectării condiţiilor şi procedurilor stabilite de Comisia Europeană?
    Domnul Jeffrey Franks, şeful delegaţiei FMI în România, şi-a exprimat „îngrijorarea” şi a evocat „posibilitatea” ca o parte din fondurile alocate să nu mai fie disponibile pentru România.
    Cităm: „Suntem îngrijoraţi de absorbţia fondurilor europene. Vrem să depunem tot efortul pentru a îmbunătăţi atragerea acestor finanţări şi vrem să lucrăm împreună cu guvernul pentru găsirea unei strategii. Principala provocare este ca banii să fie folosiţi, înainte să înceteze să fie disponibili pentru România.”
    Domnul J.M. Barroso, Preşedintele Comisiei Europene, a atenţionat guvernul României, prin două scrisori oficiale cu privire la slaba utilizare a fondurilor structurale şi de coeziune, prin nivelul de absorbţie de sub 3% din fondurile totale alocate.
    Într-o conferinţă de presă, domnul Dacian Cioloş, Comisarul european pentru Agricultură atragea atenţia că „utilizarea ineficientă a fondurilor europene destinate agriculturii ar putea conduce la pierderea unor surse importante de bani de la Uniunea Europeană”.
    Chiar şi dvs. domnule ministru, fost comisar european, într-un interviu acordat recent (la 12 octombrie a.c.) aţi subliniat faptul că nu trebuie „să ne punem sub risc major de dezangajare”, adică de pierdere a fondurilor UE la sfârşitul anului următor. De asemenea, aţi avertizat că din cauza gradului scăzut de absorbţie, Comisia Europeană „poate decide tăierea din suma alocată României şi că ar putea fi afectată şi viitoarea alocare financiară pentru bugetul aferent perioadei 2014-2020. Da, rată redusă de absorbţie ar putea fi un argument în defavoarea noastră.”
    Care sunt evaluările globale pentru cei şapte ani (2007-2013), domnule ministru, şi dacă pot fi făcute publice, pentru a nu mai induce în eroare cetăţenii acestei ţări?
    Cât de mari sunt răspunderile domnilor Băsescu, Isărescu şi Boc în faţa poporului român pentru aceste neglijenţe în serviciu?
    În final, ar putea fi vorba de o neabsorbire efectivă de fonduri europene gratuite de 20-25 miliarde de euro până în anul 2013 din suma totală de 34,8 miliarde de euro?
    ACTUL DE ACUZARE POLITICĂ al societăţii civile ar putea să cuprindă această estimare globală?
    Marile minciuni şi neglijenţe ale guvernanţilor români în ce priveşte neabsorbirea fondurilor europene gratuite de zeci de miliarde de euro trebuie să fie sancţionate sever de milioanele de oameni aruncaţi de acest regim dictatorial în sărăcie şi mizerie, în foamete şi frig.
    ( Va urma )
    1 noiembrie 2011

    Grupul de Iniţiativă „Reînnoirea”
    Florea Dumitrescu
    Gheorghe Stroe
    Cristian Apostol

Trackbacks/Pingbacks

  1. Care sunt cele 10 propuneri ale Opozitiei pentru bugetul din 2012 | Xnews – Stiri in pas cu actualitatea - October 27, 2011

    […] PSD Victor Ponta a postat, joi, pe blogul personal, zece masuri economice prin care, spune el, "daca guvernul actual le-ar sustine, chiar s-ar […]

  2. Reverse24.info - Care sunt cele 10 propuneri ale Opozitiei pentru bugetul din 2012 - October 27, 2011

    […] PSD Victor Ponta a postat, joi, pe blogul personal, zece masuri economice prin care, spune el, "daca guvernul actual le-ar sustine, chiar s-ar […]

  3. Care sunt cele 10 propuneri ale Opozitiei pentru bugetul din 2012 | icecrash.ro - October 27, 2011

    […] PSD Victor Ponta a postat, joi, pe blogul personal, zece masuri economice prin care, spune el, "daca guvernul actual le-ar sustine, chiar s-ar […]

  4. Care sunt cele 10 propuneri ale Opozitiei pentru bugetul din 2012 | Romania Online - October 28, 2011

    […] PSD Victor Ponta a postat, joi, pe blogul personal, zece masuri economice prin care, spune el, "daca guvernul actual le-ar sustine, chiar s-ar […]

  5. 10 stiri esential Hotnews | www.10stiri.ro - October 28, 2011

    […] cele 10 propuneri ale Opozitiei pentru bugetul din 2012 Liderul PSD Victor Ponta a postat, joi, pe blogul personal, zece masuri economice prin care, spune el, "daca guvernul actual le-ar sustine, chiar s-ar […]

  6. Care sunt cele 10 propuneri ale Opozitiei pentru bugetul din 2012 | Ziare net - Stiri din presa - October 28, 2011

    […] PSD Victor Ponta a postat, joi, pe blogul personal, zece masuri economice prin care, spune el, “daca guvernul actual le-ar sustine, chiar s-ar […]

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: