Despre Romulus si Remus la englezi, si un pic despre Brutus la romani

27 Sep

Incep prin a spune ca ma bucur de evolutia accesarilor si comentariilor de pe blogul meu! Mai  putini curiosi (si mai putini de la presa), mai putine injuraturi, comentarii mai putin pasionale si mai apropiate de ceea ce intentionez eu cu adevarat – sa scriu neconstrans de limitele normale, logice si inevitabile, ale discursului politic. Chiar am citit toate comentariile (desi inca nu reusesc sa ma mobilizez sa si raspund la ele) si zau ca multe idei si critici chiar sunt foarte ok! Sper sa am parte de asa ceva si in viitor.

Azi nu vreau sa scriu nimic de Basescu (desi imi vine sa-i strang de gat toate slugile de la TVR care au intrerupt cursa de Formula 1 ca sa-l bage pe el in direct, sa zica nimic). Dar n-am chef de el si basta.

Pt mine evenimentul cel mai interesant al week-endului l-a reprezentat alegerea lui Ed Miliband ca lider al Laburistilor Britanici. Nu am ascuns niciodata faptul ca Tony Blair este modelul meu contemporan de politician, dar foarte rar am ocazia sa spun cat de mult imi place Partidul pe care l-a condus atatia ani si care, iata, tocmai va fi condus de cel mai tanar lider din istorie. Iar povestea e chiar captivanta. Si daca imi permit sa fac o paralela pana la un punct intre el si mine, va rog sa nu o luati ca aroganta, infumurare etc.; e doar ca sa explic interesul meu urias in ceea ce va face el.

Ed are 40 ani (socant pt un popor si o democratie atat de consolidata, cam la fel de socant ca la noi, care nu suntem deloc asa).  A intrat in Parlament in 2005 (sunt mai vechi decat el cu 4 luni in meseria asta); a studiat la Corpus Christi College din Oxford (la o strada distanta de Exeter College pe unde am trecut si eu un pic); a devenit ministru cu portofoliul Energiei si Schimbarilor Climatice in 2008 (si aici sunt un pic in avans, eu am fost ministru in 2004, iar partea din 2009 mai bine nu vorbesc de ea pentru ca mi-e jena); a fost mereu criticat pentru ca era in acelasi Guvern cu fratele sau (ma rog, cu socrul nu stiu daca suna mai bine sau mai rau); a fost un protejat al ultimului Prim Ministru Laburist – Gordon Brown (extrem de apreciat si respectat, ca si Adrian Nastase, dar invins la vot);  a castigat competitia pt sefia Partidului la mustata – 50,6 % din voturi fata de contracandidatul sau care a luat, logic, 49,3. Hop, aici e partea cea mai tare si se opreste  paralela mea; contracandidat, marele favorit si  mostenitorul tronului era nimeni altul decat David, fratele mai mare al lui Ed!

David Miliband, in 2007, la 41 de ani cel mai tanar Ministru de Externe al Marii Britanii,  a fost considerat, in mod incontestabil,  viitorul lider al laburistilor la momentul incheierii epocii Blair – Brown. Tocmai in acest scop, apreciatul David a refuzat o megafunctie la nivel european – vicepresedinte al Comisiei Europene si, practic, Ministru de Externe al UE. Ramasi in ultima secunda fara un candidat serios, englezii au gasit o solutie de urgenta in Doamna Ashton; dar ce frumos gest sa renunti la o functie sigura, bine platita, de maxima expunere si basca fara mari batai de cap ca sa fii liderul Opozitie. E adevarat ca in UK asta inseamna chiar  Shadow Prime Minister (ceea ce in sistemul nostru politic e cel putin hazardat). Dar, oricum, gestul e mai mult decat laudabil!

Si au venit alegerile. Asa cum se asteptau, Laburistii au pierdut, Brown s-a retras cu demnitate, de bunavoie (deh, Partid serios, cine pierde pleaca – e simplu!). David Miliband s-a pregatit sa devina lider si sa inceapa batalia cu Primul Ministru Conservator – un alt David, Cameron insa. Dar, surpriza, s-a trezit cu un contracandidat – fratele mai mic Ed. Si gluma s-a ingrosat cand mezinul a inceput sa adune tot mai multi sustinatori. Bref, s-au anuntat rezultatele finale si Ed, la minima diferenta, i-a luat fata lui David. Suna ca in legenda lui Romulus si Remus (fara sange, din fericire), mai ales ca toata lumea recunoaste ca fratele mai mare are dreptate, dar votul e vot! Sigur ca explicatiile vor urma, la fel si actiunile pe care Ed le va intreprinde din noua pozitie, dar nu ma pot opri sa gandesc ce telenovela ar fi fost in Romania daca o poveste similara ar fi avut loc. Ii tin pumnii lui Ed sa reuseasca, o sa ne intalnim la viitoarea reuniune a liderilor PES de la Bruxelles si sunt tare curios daca imi va lasa impresia pe care o are despre el fostul lider englez Neil Kinnock  – “un tip care are capacitatea de a-i inspira si mobiliza pe ceilalti”!

Daca tot am facut paralela cu Roma Antica sigur ca ajung si pe la noi, urmasii Romei. Am declarat de multe ori, referindu-ma la relatia mea cu Adrian Nastase, ca mie imi place de Octavian si nu de Brutus! Nu a bagat nimeni in seama asemenea comparatii, fie pur si simplu din ignoranta, fie din faptul ca la noi daca nu esti Brutus cand ai ocazia lumea te crede prost. In politica noastra fiul paricid e regula. Sunt mandru ca eu sunt o exceptie si am invatat asta de la altii aflati in aceeasi situatie. Nu l-am criticat niciodata pe Adrian Nastase pentru ca nu a candidat in 2005 impotriva lui Ion Iliescu (desi clar ar fi fost mult mai bine pentru Partid decat ce a iesit). Dimpotriva, l-am apreciat pentru ca nu a acceptat sa fie Brutus si il respect cu atat mai mult pentru asta. Anul acesta, inainte de Congres, multi mi-au spus sa candidez, ca oamenii asteapta o mare schimbare; le-am explicat tuturor ca nu voi candida impotriva lui AN, nu neaparat din obligatie fata de ce a facut pentru mine (sunt multi altii care au datorii chiar mai mari si nu au intarziat sa bage cutitele). Era vorba de respectul  fata de mine insumi, de valorile pe care nu le vad compensate de nicio functie. Pana la urma lucrurile s-au asezat de la sine iar rezultatul il cunoasteti. Am ras copios cand dupa Congres au venit unii la mine sa-mi explice cum pot eu sa scap de Nastase la Consiliul National si ce mult voi castiga din asta. Mai bine ca nu ma cunosc acesti oameni. In discursul de la Consiliu am spus clar pe cine sprijin si m-am bucurat ca oamenii l-au votat pe AN pt o functie  meritata si din care ma ajuta foarte mult! Iar dorinta de a fi pe bune un fel de Octavian care aplica si razbunarea, dar mai ales duce un proiect urias la bun sfarsit, pot sa o marturisesc macar aici pe blog.

Si pentru ca nu ma pot abtine chiar de tot, inchei bineinteles cu intrebarea – ce facem cu Nero asta al nostru care deja ne-a dat foc la cetate? Ne facem datoria de cetateni sau nu?

67 Responses to “Despre Romulus si Remus la englezi, si un pic despre Brutus la romani”

  1. McGogoo September 27, 2010 at 3:51 am #

    well,
    ai inceput misto.
    scuze de per-tu dar aici in blogosfera nu exista functii politice. ne purtam mai familiar. nu folosim pronumele de reverenta. suntem mai englezi. asta apropos de tema articolului.

    dupa expirmare nu cred ca scrie altcineva in locul tau. stiu destui politicieni care nu scriu ei. sau scriu si ei si altii.

    bafta

    • gelu September 27, 2010 at 3:09 pm #

      Mineriada politista a lui Basescu!!! Mitingul a fost tinut la indicatiile exprese ale lui Traian prin cozile lui sereriste din Politie tocmai pentru a pune batista pe tambal vis-a-vis de furtul voturilor din Parlament comis de Roberta Anastase si pentru a-l demite pe Blaga. Securistul bisnitar Traian impuscand astfel doi iepuri dintr-o lovitura.

      • Daniel Anton September 30, 2010 at 7:44 pm #

        Gelule, văd că în opinia ta, mineriada asta, “a lui Băsescu” seamănă ca două picături de apă cu o altă mineriadă celebră: cea “a lui Petre Roman”, care a dat jos Guvernul Roman. Poate că ai dreptate. Depinde numai cu ce ochi o priveşti şi cu ce ochelari. De cal?

    • liliana October 14, 2010 at 5:00 pm #

      Buna ziua,ma numesc dinu liliana si vreau sa va spun ca va admir curajul si eu personal cred ca veti fi urmatorul persedinte.Sunt si eu membra PSD si totodata sunt secretara la organizatia OFSD locala Ticleni Gorj,sunteti cel mai tare.

  2. Revizorul tehnic de trenuri September 27, 2010 at 6:28 am #

    CONFESIUNI PREZIDENŢIALE

    „La Cotroceni sunt un vremelnic chiriaş”,
    Palatul blestemat nu-l părăsesc, fiind un laş.
    Dar nu-nţeleg de ce-s somat să ies afară,
    Pentru motivul pueril că-s… javră ordinară…

  3. kn September 27, 2010 at 7:04 am #

    hehehe
    al nost’ este nero cu fisa de post a lui caligula.
    :)))

  4. kn September 27, 2010 at 7:06 am #

    vp,
    sunt votant pnl.
    dar tu devii simpatic.🙂
    so…
    succes.

    • Doina Zahan September 27, 2010 at 8:40 am #

      Cred ca fiind prea carismatic, d-l va reusi sa atraga multi de la dreapta la stanga.

  5. mariana September 27, 2010 at 7:32 am #

    ” iar partea din 2009 mai bine nu vorbesc de ea ca mi-e jena ”
    Tocmai de asta ma temeam.
    Ca sa fi in tabara pedelistilor , din punctul meu de vedere, ori esti prost si le crezi minciunile, ori ai interese personale si n-ai principii. Dumneavoastra de ce va jenati?
    V-am spus ca mie mi-e greu sa trec cu vederea tocmai acea perioada. N-am treaba cu PSD-ul. DUMNEAVOASTRA m-ati dezamagit atunci.

  6. Spartacus September 27, 2010 at 7:50 am #

    Super tare!
    De mult nu am avut in politica un lider care sa tine cont de principii si onoare. Tine-o tot asa.
    YOU’RE SIMPLY THE BEST!!!

  7. Spartacus September 27, 2010 at 7:55 am #

    Blaga out! Tinand cont ca el controleaza mai multi parlamentari PDL din Ardeal asta nu ne mareste sansele la Motiune/suspendare?:D

  8. r September 27, 2010 at 7:57 am #

    D-le Ponta,
    D-vostra (parlamentarii) va faceti datoria si il suspendati, si apoi noi ne facem datoria si ne prezentam la vot sa validam acest lucru…A

  9. Rapsod September 27, 2010 at 8:01 am #

    REFLECŢIILE PULIMII

    “Roberta Anastase navetista
    Pe Buc.-Ploieşti” vă face cu batista.
    Servită de-o armată de „pulane”,
    Cum cere eticheta, la marile cucoane

    Costisitoarele servicii !!!
    Te costă mult, popor, aceste vicii,
    Când tu te târâi pe afară,
    Ca să plăteşti o altă javră ordinară.

    O hoaţă, şi de demoni blestemată,
    Această “cameristă” cocoşată.
    Pensionari în cârje, o ţară înglodată
    -n datorii aşteaptă să fi detronată…

  10. silavaracald September 27, 2010 at 8:55 am #

    Mă bucur că ai ales să faci parte dintre noi și în domeniul blogeritului. Sinceritatea și dezinvoltura ta ma încântă, așa că a devenit deja o obișnuință să-mi beau cafeaua de dimineață, ”cu tine”.
    Rapotarea la istorie, că-i antică sau contemporană, nu face decât să te ajute să evoluezi politic, dar și ca om.
    Chiar dacă nu voi comenta la fiecare postare, fii sigur că ești citit cu plăcere.
    Să ai o zi bună!🙂

  11. Bibliotecaru September 27, 2010 at 9:23 am #

    Eu credeam că ne veţi vorbi despre evoluţia politică în cazul declarării stării de urgenţă.

    * sa dispuna depunerea temporara a armelor, munitiilor si materialelor explozive aflate asupra populatiei si sa procedeze la cautarea si ridicarea lor; la incetarea masurii exceptionale, acestea vor fi inapoiate celor in drept sa le detina; sa dispuna inchiderea temporara a societatilor care comercializeaza arme si munitii si sa instituie paza acestora;

    * sa limiteze sau sa interzica circulatia vehiculelor sau a persoanelor in anumite zone ori intre anumite ore si sa elibereze, in cazuri justificate, permise de libera circulatie;

    * sa efectueze perchezitii oriunde si oricand este nevoie;

    * sa efectueze razii;

    * sa exercite in mod exclusiv dreptul de a autoriza desfasurarea adunarilor publice, a manifestatiilor sau marsurilor;

    * sa evacueze din zona supusa regimului starii de asediu sau de urgenta persoanele a caror prezenta nu se justifica;

    * sa dirijeze persoanele evacuate sau refugiate pe directiile si in zonele stabilite si sa tina evidenta acestora;

    * sa protejeze informatiile cu caracter militar destinate a fi comunicate prin mass-media; informatiile cu privire la starea de asediu sau la starea de urgenta, cu exceptia celor referitoare la dezastre, se dau publicitatii numai cu avizul autoritatilor militare; mijloacele de comunicare in masa, indiferent de natura si de forma de proprietate, sunt obligate sa transmita, cu prioritate, mesajele autoritatilor militare, la cererea acestora;

    * sa dispuna inchiderea temporara a unor statii de distribuire a carburantilor, a unor restaurante, cafenele, cluburi, cazinouri, sedii ale asociatiilor si ale altor localuri publice;

    * sa suspende temporar aparitia sau difuzarea unor emisiuni ale posturilor de radio ori de televiziune;

    * sa dispuna rationalizarea alimentelor si a altor produse de stricta necesitate;

    * sa emita ordonante militare;

    * sa interzica circulatia rutiera, feroviara, maritima, fluviala si aeriana pe diferite rute;

    * dreptul de a ordona unitatilor Ministerului de Interne competente sa efectueze retineri pe timp de 24 de ore. Arestarea persoanei retinute se poate face pe baza mandatului dat de procurorul delegat.

  12. Silviu cel necajit September 27, 2010 at 9:53 am #

    Victor, faceţi ceva! nu lăsaţi pe trădătorii ăia -spionu’ lu’peşte(Diaconescu) şi generalu’ de mucava( Oprea) să preia nişte ministere cheie. E strigător la cer! n-au nici măcar legitimitate, plus că toţi din siguranţă şi apărare îi urâm, îi respingem, şi avem şi de ce… Nu lăsaţi să scape ciudata aia de Roberta, că are tupeu de gipsy, crede că este imună la infinit. S-o creadă ea! Sper să-i mai potoliţi- când veniţi la putere – şi pe cei din servicii, şi-au încălcat de mult statutul, şi jurământul etc. Cu respect,

  13. ali September 27, 2010 at 10:21 am #

    Va scriu pur si simplu un mesaj,pe care sper ca il veti citi…sunt foarte dezamagit de aceasta clasa politica ,de toata clasa politica ,nu mai am incredere in absolut nici un politician dar singura mea rugaminte este urmatoarea:va rog din suflet sa faceti ceva pentru schimbarea puterii actuale deoarece efectiv nu mai suport sa vad atata prostie la televizor,nu mai suport ideea asta ca ne conduce niste manelisti analfabeti care nu stiu macar sa tina un discurs inteligent.Sunt constient ca poate nimeni nu va face mare lucru pentru noi oamenii de rand dar pentru demnitatea noastra de romani macar vrem sa stim ca suntem reprezentati si condusi macar de niste oameni inteligenti care stiu sa lege trei cuvinte,stiu sa dea un raspuns inteligent,stiu sa fie diplomati cum de fapt trebuie sa fie un politician.V-am scris dumneavoastra deoarece consider ca macar aveti aceste calitati si pentru ca m-am saturat sa vad niste discursuri cu care , cred cei de la putere ca mai pot prosti pe cineva si ca lumea se mai “hahaieste” la glumele unui betivan,va spun eu ca oamenii sunt cu foamea in gat si nu mai prind prostiile astea nici macar la cei cu un coeficent redus de inteligenta.
    Oricum acestea sunt niste aspecte pe care cred ca le constientizati si dumneavoastra destul de bine,nu e cazul sa le mai dezvolt .
    Va multumesc mult si sper sa va implicati cu incredere , si pentru noi ,pentru ca ne-am saturat sa fim tratati ca niste gunoaie si inca mai mult de atata capul acestei tari sa creada ca efectiv toti romanii sunt la fel de redusi in gandire ca si el,urat si injositor,am ajuns sa regret ca m-am nascut intr-o tara asa frumoasa dar cu asa reprezentanti.

    • Vlad September 27, 2010 at 12:03 pm #

      Initial nu ma gandeam sa raspund, dar consider ca este necesar.
      Desi nu cred ca esti una dintre persoanele care l-a votat pe actualul, actualul a preluat puterea tocmai pentru ca oamenii spun ca nu au incredere in toata clasa politica, asfel s-au lasat pacaliti de doua ori de hahaielile ilustrului. Parerea mea este ca inainte de a nu avea incredere in niciun politician sa stim ce a facut inainte, prin performantele pe care le-a realizat. Astfel daca o sa faci o paralela intre actualul si AN o sa vezi o diferenta de 100 de clase la capitolul ce facuse inainte de a ajunge presedinte si ce a facut AN in timpul cat a fost Prim ministru.
      Nu va mai lasati inselati de comentariile de la televizor, nu conteaza din ce parte, cautati invatati si VOTATI, faptul ca nu se merge la vot este mai rau decat daca votezi cu persoana gresita.

  14. Mr B September 27, 2010 at 10:34 am #

    mai scurt octaviane-victore, ca n-avem timp de memorii. mai la obiect daca se poate

  15. dany September 27, 2010 at 10:44 am #

    imi place modul tau de a gandi si mai ales deciziile pe care le-ai luat de cand esti presedinte psd care sunt corecte, tocmai de aceea mi se/s-a parut ciudata decizia de a te alia cu pdl in 2009, nu stiu ce ai avut in cap in momentul ala, daca il ascultai pe AN ce bine era… vezi ca AN are cea mai buna gandire in domeniul strategiei politice si economice din toata politica noastra, asa ca e bine sa fi atent la ce spune

  16. Marcus September 27, 2010 at 10:53 am #

    La Tepe Cu Ei!

    Mai exista-n blogosfera pupatori de cur basesc
    Ce ma-njura cu ocara cand pe chiomb il bestelesc.
    Disperati, far-de busola, ticalosi si derbedei
    Ce se vor aparatorii de nebun si-ai sai misei.

    Lumea lor, o lume stramba, cu minciuna temelie,
    Sta-ntr-o rana, sta sa cada, cu ei sus pe nasalie.
    Perspectiva este sumbra pentru idolul lor drag
    Pe care intreg poporul si-l doreste sus, in streang.

    Dup-atatea nefacute, batjocura si dezmat
    Veni clipa judecatii, orice-nvat are dezvat.
    Tepele ce juruit-a pentru-a termina coruptii
    Le vom folosi acuma pentru el si coana Nutzy.

    Papagalii si macacii ce si-au imitat odoru’
    Vor avea aceeasi soarta cu iubit conducatoru’.
    Vantu’ semanat de chiombu’ cu samanta de scandal,
    Devenit-a azi furtuna, pentru ei, taifun fatal.

    Boborenii ies in strada, regasindu-si demnitatea
    Confiscata de Basescu care le doreste moartea.
    Regasiti azi ca natiune ne vom bate ca si unu’,
    Sa dam jos aceasta sleahta si sa mazilim nebunu’.

    • Daniel Anton September 28, 2010 at 10:06 am #

      @MARCUS, dacă azi poţi să-l beşteleşti pe “chiomb”, atunci ar trebui să ştii că tocmai “Chiombul” ţi-a dat acest drept. Aşadar, să-l “beşteleşti”, dar şi să-i “muţumeşti”. Pentru corectitudine! Pe vreme Guvernului Năstase nu ai avut acest drept. Îţi mai aminteşti ce a păţit Mugur Ciuvică pentru nişte biete armaghedoane? A fost arestat la ordinul lui Adrian Năstase. Acum, găseşti armaghedoane la tot pasul, încât nimeni nu le mai ia în seamă. După cum vezi, lucrurile s-au schimbat radical în timpul “Dictaturii” Chiombului. Orice neavenit îşi poate permite acum să-l jignească public pe Preşedintele României, fără a se teme că va fi băgat la zdup.
      Pentru răspuns, îţi mulţumesc anticipat.

      • Marcus September 28, 2010 at 5:40 pm #

        Daniel Anton: Neamule, Basescu nu mi-a dat mie niciun drept, ci Constitutia Romaniei imi da acest drept. Daca tu esti prost si habar n-ai de drepturile tale, cel putin abtine-te sa te faci de ras in public. Chestia cu neavenitul, iar nu tine, am fost colegi de facultate, el un mediocru, eu la panoul de onoare🙂 , asa ca, usurel cu pianu’ pe scari, locul este stramt. Singura mea nedumerire consta in faptul ca nu stiu unde va gaseste, nea, ca tare incuiati si dupa chipul si asemanarea lui va potriveste si va da drumul din lant pe diferite bloguri.
        sa fii iubit
        marcus

  17. maia_home September 27, 2010 at 11:41 am #

    ACUM E TIMPUL SA FACEM CEVA,MAI TARZIU O SA FIE MAI GREU DACA NU INPOSIBIL.pUR SI SIMPLU IMI ESTE GROAZA CAND MA GANDESC CA MULTI AMARATI(DIN CE IN CE MAI MULTI)NU O SA APUCE PRIMAVARA. CEI CARE NU MOR DE MOARTE BUNA,SE SINUCID SE DISPERARE….HAI,NE MAI AUZIM….

  18. Vlad September 27, 2010 at 12:04 pm #

    D-le Ponta,

    Cred ca acest tip de blog este chiar cu mult mai bun decat unul politic. Desi unele subiecte cu privire la strategia PSD este bine sa le abordati si pe blog.

    Felicitari.

  19. Ice September 27, 2010 at 12:36 pm #

    Interesanta paralela cu Roma antica. Si asemanarea lui Nero cu Base. Doar ca povestea acestui Nero contemporan de pe meleagurile noastre nu se poate incheia la fel cu cea a imparatului roman🙂.
    Cat despre simtul datoriei, eu personal intotdeauna am crezut…si cred in continuare…ca acesta este dezvoltat la noi, doar ca prin actiunile clasei politice din ultima decada, a cam amortit. Insa acum ne aflam intr-un moment de cumpana si toti trebuie sa ne mobilizam pentru a iesi din mocirla in care am intrat.

  20. Brutus September 27, 2010 at 12:37 pm #

    O analiza, sa zic asa… Puteti publica sau nu, randurile astea. E adevarat ce scrie Coja?

    La miting, polițiștii au strigat la Cotroceni „Afară din țară, Javră ordinară!”

    Acum, când anii de preșidenție ai lui Băsescu se dovedesc a fi nu numai ani pierduți, ci și anii cei mai păguboși din istoria noastră, întrebarea care bântuie dureros prin mintea noastră este cum de a ajuns un asemenea individ să conducă o țară! Să ne conducă pe noi, românii, care nu suntem chiar ultimii proști de pe planeta asta!… Pentru acest accident deopotrivă rușinos și catastrofal, aud felurite explicații, începând cu defecțiunile sistemului așa zis democratic și terminând ezoteric prin invocarea ghinionului nostru românesc, atât de activ în ultima sută de ani!

    Stupoarea cea mai mare o stârnește faptul că înainte de a fi ales președinte de țară, individul avea cel mai greu dosar penal la tribunal, pentru mari și bine cunoscute prejudicii aduse economiei naționale, în principal pentru dispariția flotei, la care s-ar adăuga dezastrul din CFR, început tot sub oblăduirea sa. Și multe altele! Ce i-a împiedicat pe magistrați să-și facă datoria față de noi, păgubiții, și față de infractor? În principal a contat protecția acordată de așa zișii săi adversari, deoarece dosarul flota ar fi tras în adâncurile temniței și pe câțiva parlamentari și lideri sau sponsori ai PSD, în frunte cu cel chiar poreclit Șpagă! Nici nu știu exact cum îl cheamă, Miki sau Niki, dar Șpagă în orice caz! Așa îl știe toată lumea bună din jungla numită clasa politică din România. Într-o lume de șpăgari să-ți iasă porecla de Șpagă, asta spune multe… Deci, dacă Băsescu a ajuns președinte, iar nu după gratii, o contribuție importantă a fost adusă de complicitatea sa cu inși de aceeași teapă din tot arcul guvernamental! Cu PSD în frunte!

    Trec peste alte explicații, inclusiv peste cea mai inteligentă, formulată de tînărul Victor Ponta: au furat mai mult decât noi! Formulă absolut memorabilă, care mi-a atras prima oară atenția asupra persoanei. Promite, mi-am zis…

    Pe acest subiect știam multe despre inventivitatea fostului marinar, vestit în toată flota românească pentru abilitatea de a corupe vameșii din portul Constanța, Anvers etc. A știut să fure și la alegerile pentru primărie, a făcut-o și în 2004, dar mai ales în 2009. Adică a știut să corupă!…

    În legătură cu PSD aș mai avea de subliniat ceva, un aspect pe care presa noastră, inclusiv cea anti-Băsescu, s-a făcut că nu-l vede: mi s-a părut tare suspectă în 2009 ieșirea PSD de la guvernare cu două luni înainte de alegerile din noiembrie 2009. Au cedat astfel ministerul de interne, l-au făcut plocon adversarilor, iar apoi au jucat comedia protestelor publice față de furturile de la urnă săvârșite cu implicarea ministerului de interne… Mircea Geoană s-a lăsat prostit – nici nu era prea greu de prostit, prostit de colegii săi de partid, și a rupt coabitarea cu PDL într-un guvern care asigura PSD-ului ministerul de Interne, minister care deține cheia urnelor! Cum să mai câștigi în aceste condiții?! Cine a decis ieșirea PSD din primul guvern Boc? A fost ori prost făcut grămadă, ori vîndut Băsescului! Adică cumpărat!…

    Devenea astfel evidentă dorința unor lideri PSD ca Mircea Geoană să piardă alegerile cu orice preț, chiar și cu prețul a încă 5 ani de destrăbălare și dezbrăcinare la Cotroceni și în toată țara! Dezastrul economic se zărea cu ochiul liber, dar nici asta nu conta pentru strategii PSD! Conta doar îndepărtarea lui Geoană din fruntea PSD, nicidecum că urmau astfel alți cinci ani de preșidenție deșucheată! Căci întreb: dacă PSD a avut dovezi că Băsescu și gașca au furat la alegerile din 2009, cum au mai avut obraz să-l trateze pe șeful lor ca pe un învins?!… În fața lui Dumnezeu și a alegătorilor români, Mircea Geoană a câștigat alegerile din 2009, dar le-a pierdut prin neglijența sau trădarea colegilor din PSD, unii dintre ei extrem de activi în favoarea Băsescului. Dețin probe!…

    Nemernicul de Adrian Severin, coleg de cabinet cu Băsescu în guvernul de trădare națională care s-a vândut Ucrainei, a sărit primul la gâtul lui Geoană, candidatul învins de Băsescu prin uz de fals, stabilind el, trădătorul de Țară Adrian Severin, că Mircea Geoană, îuvins în competiția electorală, nu mai poate să rămână președinte al PSD!

    PSD a știut cel mai bine că Băsescu se pregătește să fure din nou la alegeri, a știut și costul: peste un miliard de euro pregătiți de Băsescu pentru coruperea celor ce primeau prin lege pâinea și cuțitul alegerilor. Bani dirijați la secțiile de votare, la Biroul Electoral Central, la Curtea Constituțională etc. PSD ar fi putut concepe o strategie care să împiedice acest furt, sau măcar să-l limiteze, astfel încât, în final, cu tot cu voturile furate Băsescu să nu atingă pragul de 50%… Dar PSD nu a făcut nimic din ce trebuia! Astfel că noi, cei supărați până la Dumnezeu că ne-am pricopsit din nou cu Băsescu, nu pe Băsescu trebuie să-l înjurăm. Ce vină are Băsescu că este cum este, că mai mult nu-l duce mintea, că nu l-a învățat nimeni cum se ține cuțitul și furculița, măcar când ai oaspeți la masă! Că-i pute gura sau picioarele! Etc., etc. Nu-i el de vină! Vinovați (1) suntem noi care l-am votat, chiar dacă voturile curate nu depășeau 50%, vinovați (2) sunt cei care, prin obstrucționarea legii, i-au permis infractorului să candideze, vinovați (3) sunt cei care nu l-au împiedicat să fure voturi și, în final, să câștige prin fraudă alegerile! Adică cine? PSD în primul rând! Căci – să nu uităm: pe vremea când justiția asculta de comanda PSD, dosarul Flota a naufragiat prin subsolurile prăfuite ale dosarelor puse la conservat…

    Nu mai vorbesc de (4) vinovăția istorică a liberalilor, cea din 2004, când știau bine pe cine susțin la preșidenție, dar mirajul guvernării era precumpănitor față de distrugerea Țării. Ducă-se toată România, cu români cu tot, dacă e să piară cu noi la guvernare!, și-au zis urmașii Brătienilor. Din fericire însă, Tăriceanu s-a ținut tare și nu i-a făcut jocul Băsescului. Abia cu Boc prim ministru s-a dezlănțuit fiara din Băsescu, monstrul marin!

    ….Firește, spun lucruri cunoscute. Le repet ca să nu ne amăgim cu iluzia că PSD & PNL ar fi alternativa salvatoare la actuala guvernare. Nu! Dacă am ajuns unde suntem, „meritul” este deopotrivă al tuturor guvernanților care s-au succedat ori s-au înlocuit unii pe alții, prin rotație democratică, la furăciuni și abuzuri. Firește, nici asta nu este o noutate pentru românii cu cap pe umeri!…

    Însă mă bag și eu în vorbă în măsura în care bag de seamă că s-a vorbit prea puțin sau chiar deloc de vinovăția numitului Crin Antonescu pentru situația penibilă și disperată în care ne aflăm: Băsescu președinte al României!… Pentru a doua oară!…

    Căci corect este să ne întrebăm și de ce nu a câștigat Mircea Geoană alegerile! De ce? Din mai multe motive, iar principalul motiv, cred eu, poartă numele de Crin… Ins mediocru, fără nicio performanță profesională sau de alt soi, ajuns prin nerozia colegilor de partid președinte la PNL, lui Crin Antonescu nu i s-a părut nimic nefiresc dacă va candida din partea liberalilor români! Candidat, vezi Doamne!, al Brătienilor, la funcția de președinte al României!… A luat în calcul, foarte serios, ideea că i s-ar potrivi să fie președintele României! Nici mai mult, nici mai puțin!…

    E drept, de când a ajuns președinte unul ca Băsescu, nu cred că mai există individ în România care să nu poată spune „dar de ce n-aș fi și eu președintele României, căci aș fi unul mai bun decât actualul?!” Așa s-o fi socotit și nesocotitul de Crin! Și iată-l pe Crin Antonescu candidat! Degeaba au parafat liberalii o înțelegere cu PSD, iar Crin Antonescu cu Mircea Geoană, să facă front comun împotriva Băsescului! Înaintea primului tur, împotriva tuturor sondajelor și a evidențelor, lui Crin i s-a năzărit că ar putea ajunge el în turul doi, în locul lui Mircea Geoană, și în final președinte, în locul lui Băsescu. Drept care fantoșa liberală nu a avut altă grijă în campania electorală, inclusiv în confruntarea finală a celor trei principali candidați, decât aceea de a-l ataca mișelește pe …Mircea Geoană! Și s-a priceput unde să lovească! Și s-a priceput să fie și convingător pentru naivi! Nota bene: Atunci, în primul tur, ținta atacurilor lui Crin nu a fost Băsescu, ci Mircea Geoană, colegul de alianță! Atunci, în primul tur, a pierdut Mircea Geoană avansul confortabil pe care îl putea avea față de Băsescu în turul doi! L-a pierdut pe mâna – mai bine spus pe gura cea slobodă și imatură a Crinului. Altminteri, cu sprijinul real al liberalilor, Mircea Geoană putea câștiga chiar din primul tur! Mai exact spus, atacat ca lumea și de Crin Antonescu, Băsescu putea să piardă din primul tur!

    Dinaintea turului doi, anunțul ipochimenului Crin Antonescu că-și îndeamnă susținătorii să-l voteze de-acum pe Mircea Geoană, adică pe cel pe care până deunăzi îl făcuse albie de porci, a avut efect invers, căci a sunat ca un afront pentru cei care îl votaseră pe liberalul lui pește. Cei mai mulți, anti-Băsescu convinși, scârbiți de piruetele lui Crin, au renunțat să se mai prezinte la vot. Dacă ar fi avut de ales, în primul tur, între Băsescu și Geoană, ei l-ar fi votat pe Geoană fără nicio ezitare. Amestecul Crinului în ecuația electorală le-a tulburat însă percepția corectă a realității. Sătui de politicianismul ieftin al preferatului lor, din lehamite, acei alegători anti-Băsescu au ieșit din joc. Exact ce-și dorea Băsescu!… Așa zisul electorat al lui Crin Antonescu, prin reținerea de la vot în turul al doilea, a înclinat balanța spre Băsescu, făcându-l pe acesta să se apropie de 50% și să-i fie mai ușor să fure cât îi mai trebuia. Este marele serviciu pe care i l-a făcut Crin Antonescu lui Băsescu!…

    Să fie clar: vina este și a lui Crin Antonescu dacă îl avem din nou președinte pe Traian Băsescu! E timpul să ne dăm seama! Dacă putem numi o persoană cea mai vinovată de prezența lui Băsescu la Cotroceni pentru al doilea mandat, acea persoană este Crin Antonescu!

    Ion Coja

    Buriaș, august 2010

    • Daniel Anton September 28, 2010 at 10:22 am #

      @BRUTUS, vă întreb: Aţi fi fost mai mulţumit, dacă la ultimile alegeri prezidenţiale ar fi ieşit câştigător Mircea Geoană, preşedintele PSD, ceea ce, desigur, ar fi dus la numirea lui Cătălin Voicu la cârma MAI şi, implicit, la refacerei „Reţelei” despre care vorbea el? Nu ştiu dacă dvs aţi fi profitat de acest lucru, dar cu siguranţă ar fi profitat oameni precum Maleficul la care Geoană s-a relaxat în noaptea premergătoare confruntării cu contracandidaţii săi la Preşedinţie.
      Aş dori să cunosc opinia dvs.

  21. Pupaza din tei September 27, 2010 at 12:48 pm #

    @Victor,

    Gandeste-te daca este cazul sa mentii comentariul lui @gelu, de la 12:25 pm. Este interesant ce ne comunica, dar nepotrivit cu blogul tau.
    Nu se face!

    • Daniel Anton September 28, 2010 at 10:31 am #

      @PUPĂZĂ DIN TEI, completaţi cererea dvs şi cu @Daniel Anton, de la minute diferite. Dacă îmi permiteţi, v-aş întreba: Cumva, Victor Ponta şi-a făcut blog pentru a-i servi ca oglindă fermecată, care să-i amintească în fiecare dimineaţă cât e de frumos?

      • Maria September 28, 2010 at 11:00 pm #

        aah, pupaza din tei , ne intalnim din nou. Vad ca v-ati pastrat obiceiurile de anonimitatea ca blogger si continuati sa argumentati pe doua nume diferite. Brav de pica.

  22. miha-ela September 27, 2010 at 1:55 pm #

    Personal, nu-mi place Tony Blair, care este considerat un mincinos, chiar la el acasă. A treia cale l-a dus într-o fundătură, de unde chiar bravul şi competentul G. Brown n-a putut să iasă. Prefer social-democraţia de tip nordic pe care o consider mai aproape de zona socială decât laburismul cu iz de liberalism.

    • Doina Zahan September 27, 2010 at 4:03 pm #

      Tony Blair intotdeauna a fost iubit de englezi, ceea ce nu se poate spune despre Gordon Brown. Dovada e si longevitatea lui in functia de premier.

  23. Grădinariu September 27, 2010 at 2:04 pm #

    Într-adevăr, loialitatea e o calitate importantă în viaţa de zi cu zi şi nu văd de ce n-ar fi şi în politică, atâta vreme cât persoana căreia îi eşti loial îţi împărtăşeşte mai degrabă opiniile decât o parte din avuţia publică.

  24. alecu September 27, 2010 at 2:18 pm #

    Domnule Ponta, mi-e frica de un razboi civil, pentru ca Nero nu vrea sa lase puterea. Va spun ca o cunostinta imi spunea ca singura ca singura speranta e sa avem niste colonei ca Papadopoulos, Makarezos si Pattakos. Nu sunt adeptul unei lovituri de stat militare, dar disperarea la care se va ajunge va provoca tulburari sociale serioase. Iran e o societate foarte tanara si astfel studentii au iesit in strada sa-l dea jos pe Ahmadinejad. La noi tinerii sunt plecati la munca in strainatate. Prin vot il dam jos de-abia peste 2 ani… prea mult…

    • Daniel Anton September 28, 2010 at 2:12 pm #

      @alecule, dumneta propui dictatura unor colonei, ca singura soluţie de mai bine. La ce colonei te referi? Cumva la coloneii şi generalii din colecţia dlui Sorin Ovidiu Vîntu? Dacă la ei te referi, s-ar putea ca ideea să fie oportună, având în vedere că fostul preşedinte Nicolae Ceauşeşcu a fost dat jos chiar de aceştia.

  25. corbalb September 27, 2010 at 3:49 pm #

    nimic din ceea ce ai descris nu se va putea intampla pe Dambovita, nu din cauza telenovelelor ulterioare( caci gura lumii nu mai sperie pe nimeni pe aci’), ci pentru ca, pe la noi, oamenii s-au lepadat de multa vreme de idealuri si principii marete, pentru ca pe la noi competitia si-a pierdut de prea multa vreme rolul si scopul, pentru ca pe la noi cultura individului s-a scuturat frunzeste, batuta de vantul mediocritatii si al oportunismului…
    generatia ta, generatia noastra are asteptari, are sperante, dar are atat de multa dezamagire si a neincredere incat va fi foarte, foarte greu sa mai vada in cineva adevaratul lider!
    eu sper cu tarie ca aceste ganduri pe care le impartasesti cu noi sa te construiasca liderul unei generatii, sper ca modelele pe care le descrii sa-ti calauzeasca traiectoria politica si mai sper ca niciodata sa nu negociezi asteptarile celor care spera in tine…
    …cu sinceritate.

  26. corbalb September 27, 2010 at 3:51 pm #

    generatia ta, generatia noastra au sperante* iertare pentru dezacord

  27. Spartakus September 27, 2010 at 4:15 pm #

    Pacat ca nu aveti vocatia dialogului, domnule Ponta. Pentru moment, chiar crezusem ca o aveti. Ce vreti, am si eu naivitatile mele…

    • Doina Zahan September 27, 2010 at 6:57 pm #

      sper, totusi, sa revenim vreodata la sentimente mai bune.

    • Spartacus September 27, 2010 at 7:05 pm #

      poate nu o observi tu:D

    • Victor Ponta September 27, 2010 at 11:43 pm #

      Zau ca imi place foarte tare sa dialoghez! Nu reusesc sa acopar ca timp aceasta dorinta si, iata, raspunzand la provocarea ta tocmai i-am nedreptatit pe toti ceilalti!

      • Spartakus September 28, 2010 at 1:09 pm #

        Domnule Ponta, nu nedreptatesti pe nimeni daca raspunzi la intrebarea mea – pentru ca era o intrebare, nu o provocare. Majoritatea celor care intra aici o fac sa ca te laude si ii vei avea alaturi cata vreme vei fi in frunte. Nu e deci nici o pierdere daca nu le raspunzi prompt: tot aici vor fi si maine, precum catelul ala fidel de la sediul PDL, al carui nume imi scapa acum.
        Voiam doar sa spun ca am postat ieri un comentariu care nu continea jigniri, injuraturi si alte lucruri nedemne, ci doar constatarea trista ca dumneata, desi jurist, nu l-ai inteles deloc pe Brutus. Brutus nu este fiul paricid, asa cum spui, ci unul dintre cei mai apreciati romani, exemplu de noblete, daruire si sacrificiu de sine. Este omul care a pus onoarea si Republica mai presus de respectul si iubirea fata de presupusul lui tata – Cezar. A fost chiar capabil sa-l ucida pe Cezar pentru a salva Republica – se poate imagina un personaj mai idealist si mai romantic? Iar dumneata il tratezi ca pe un marunt criminal, un fel de Nutu Camataru pe Via Appia. Nu toti cei care ucid sunt criminali, caci asta inseamna ca in toata lumea se ridica degeaba statui eroilor pentru libertate.
        Si-ti mai spuneam, domnule Ponta, in mesajul care mi-a fost sters probabil de un administrator prea zelos, ca ai fi crescut de o mie de ori in ochii mei daca i-ai fi “ucis” – metaforic vorbind – pe Cezarii din partid, pentru a-ti salva patria. Nu e nici o rusine, in politica, sa te desparti de cei care te-au sprijinit sa ajungi in varf, cata vreme dorintele lor devin contrare binelui public. Esti chiar mandatat sa o faci, pentru ca scopul scuza mijloacele si fii sigur ca nu te va condamna nimeni pentru asta, ci dimpotriva. Alegerea drumului sinuos al lui Augustus – in opinia mea si nu doar a mea unul dintre cei mai perfizi lideri ai Romei – nu mi se pare o solutie demna de un radical, cum te simt ca esti, domnule Ponta. Mai aproape ti-e firea rebela a lui Brutus, dar nu e de ajuns: trebuie sa dovedesti ca ai si nobletea lui.

      • Victor Ponta September 28, 2010 at 3:28 pm #

        Asta chiar e o polemica extrem de incitanta, in primul rand pt ca o port cu o persoana care evident stie despre ce vorbeste ( sunt bucuros ca am astfel de cititori ai blogului meu); in al doilea rand pt ca de 2000 de ani exista aceasta dilema, despre alegerea facuta de Brutus si despre cum trebuie catalogat! Eu personal nu cred ca exista un singur raspuns adevarat, ci doua, in functie de scara valorilor pe care fiecare dintre noi o are! In sensul asta si dvs si eu avem dreptate pt ca prioritizam diferit, in functie de propria conceptie, valorile afectate si respectiv aparate de Brutus! Singurul punct in care putem sa cadem de acord este cel al realitatii obiective – care au fost urmarile faptelor celor doi – Brutus nu doar a platit cu onoarea si viata dar nici nu a salvat Republica; Octavian a pus bazele unui imperiu care, incluzand si forma bizantina, a mai durat 1500 de ani, cu influente esentiale asupra istoriei!

  28. Marius September 27, 2010 at 5:03 pm #

    Daca dvs sunteti Octavian (Augustus, primul imparat roman) cine este Marc Antoniu?

  29. Marcus September 27, 2010 at 5:31 pm #

    Comunicat

    Administratia Prezidentiala este imputernicita sa dea urmatorul comunicat:

    Avand in vedere situatia creata la Ministerul Administratiei si Internelor, dupa demonstratia cadrelor in fata Palatului Cotroceni, insotita de scandari gen: “iesi afara, javra ordinara!” si de manifestari reprobabile, gen aruncat sapca scoasa din uz catre gardul prezidential, plus flegme in aceeasi directie situatie care a dus la demisia fostului ministru, d-l Blaga, si tinand cont pe de-o parte o noua mainfestatie a organelor de ordine politienesti planificata pentru data de 07.10.2010, data care se suprapune peste sedinte de tragere in toate unitatile politienesti, pentru detensionarea situatiei create cat si pentru indeplinirea obiectivului tragerilor de antrenament d-l presedinte, Basescu Traian, a hotarat:

    Art.1 Pe data de 07.10.2010 se va organiza la Palatul Cotroceni, un mare concurs national de tragere la tinta cu pistoletul din dotarea fortelor de ordine politiensti din tara noastra.

    Art. 2 Traditionala tinta piept va fi inlocuita cu poza d-lui presedinte fata/profil, fiecare participant, dupa consumarea concursului, avand posibilitatea sa ia tinta cu punctajul realizat acasa spre a se lauda la vecini (tintele contin si autograful d-lui presedinte)

    Art. 3 Premiile vor fi urmatoarele;

    Premiul I- o duzina de fotografii surprinzand-o pe d-na E.U. nud (pozitiile vor avea si text cu legenda), in timpul desfasurarii unor activitati generatoare de placere d-lui presedinte

    Premiul II- o duzina de fotografii surpinzand-o (in copilarie) pe d-na A.B. executand un numar de streaptease (pana la chilotei), in beneficiul d-lui presedinte

    Premiul III- o duzina de fotografii surpinzand-o pe d-na R.A. nud (cu text explicativ al pozitiilor), in timpul prestarii unor favoruri sexuale in folosul comunitatii, prin parcari si toaletele de la noul loc de munca.

    Mentiune- o duzina de fotografii surprinzand-o pe d-na Pora nud, in timpul satisfacerii unor placeri sexuale de una singura (nu s-a gasit niciun amator pentru o poza mai de Doamne Ajuta!, la propunerea facuta, toti cei intrebati fugind ca dracu’ de tamaie).

    Consileri prezidential
    A.Tucal

  30. vasile September 27, 2010 at 6:59 pm #

    Domnul Ponta, ar trebui ca cineva de la PSD sa ia atitudine impotriva lui Tokes care a declarat ca vrea autonomie pt. Bihor si Satu-Mare. Cred ca in situatia actuala unitatea tarii e in pericol. Il suspectez pe tokes ca e agent kgb( ca si pe basescu).

  31. justitiaru September 27, 2010 at 7:05 pm #

    D-le Ponta
    Salut debutul dv pe taramul comunicarii pe net cu potentialii votanti.
    Doresc sa semnalez ca sint extrem de nenultumit de lipsa de determinare,de coeziune si de rafinament a partidelor de opozitie,lacune pe care Traian Basescu si acolitii sai corupti(dar abili si chiar sofisticati) le-au exploatat si le exploateaza inca cu succes pentru a-si mentine dominatia si pentru a consuma resursele unei Romanii din zi in zi mai amarate.
    As avea o mica sugestie cu caracter general pt.dv:
    ganditi si actionati cit mai discret si comunicati mediei numai ceeace este strict necesar pentru a obtine avantaje politce.Cu alte cuvinte evitati sa va mai demascati planurile !
    Succes !

    • Doina Zahan September 27, 2010 at 10:02 pm #

      Planurile trebuiesc comunicate aliatilor pentru ca ei sa fie constienti de directia ce trebuie urmata. Liderul nu-si poate tine secreta viziunea, daca vrea urmaritori. E atat de simplu.

  32. JeuneSD September 27, 2010 at 8:02 pm #

    Daca dreapta europeana a reusit sa atraga foarte multi votanti transformandu-se din popularo-liberala in populisto-oportunista ( in legatura cu populismul de dreapta cred ca nu are sens sa ocup spatiu dezvoltand, el e evident; cat despre oportunism, va redau replica unui profesor de-al meu, caruia, in timpul unui examen, ii explicam eu cum, odata cu criza mondiala — si cu esecul statului neoliberal —, propunerile stangii s-au transformat din Cenusareasa gandirii economice in Alba ca Zapada* : “Da, folosim solutii de stanga pentru a salva dreapta.” ) sentimentul meu este ca stanga va redeveni puternica tocmai pentru ca pare sa fi inteles nevoia de actualizare, de renovare in sensul reintoarcerii, recladirii pe principiile definitorii ale social-democratiei si laburismului progresist, dar avand in acelasi timp un spirit novator.
    Dovada par sa fie Ed Miliband, Martine Aubry, si, de ce nu, Partidul Democrat din SUA, cu a sa competie interna intre o femeie si o persoana de culoare.
    Iar in Romania, Victor Ponta.

    Numai bine!

    *fara legatura cu sondajele fantoma ale consilierului Lazaroiu.

  33. Ram0na September 27, 2010 at 8:03 pm #

    da!

  34. brebu September 27, 2010 at 8:59 pm #

    @victor
    CITAT: “Am ras copios cand dupa Congres au venit unii la mine sa-mi explice cum pot eu sa scap de Nastase la Consiliul National si ce mult voi castiga din asta.”

    ar fi interesant pentru societate sa stim cine sunt acesti indivizi. astfel de oameni nu au ce cauta in politica. fara “coloana” nu se poate construi nimic stabil in tara asta. vina politicienilor nostri este ca nu respecta regulile, legile, se intorc, sunt smecheri, dau pe la spate, fara cuvant, fara principii, invartesc. vina societatii nostre este ca smecherii, nu valorile sunt la putere. dn. ponta – cautati sa introduceti aceste principii in viata politica romaneasca. sper sa nu acceptati “negocierile” pe la spate in locul principiilor si regulilor. ce-mi dai ca sa-ti dau trebuie sa dispara din societatea noastra. cat despre cei care v-au spus acele lucruri dupa Congres, tineti minte. vor musca din nou! si noi societatea ar trebui sa-i stim ca sa ne ferim.

  35. ellasarya September 27, 2010 at 9:36 pm #

    Eu zic să mergeţi pe lozinca “nicio zi fără Băsescu” pentru ca ziua în care vom spune “toate zilele fără Băsescu” să vină cât mai repede!

  36. Ramgă September 27, 2010 at 9:55 pm #

    Motto: “N-aveţi nici o scăpare până nu prezentaţi în CSAT raportul cu privire la evenimentele din 24.09.2010”

    Proaspăt eliberat din armată, odată ajuns acasă, m-am pus la patru ace, şi prezent la primul bal de la căminul cultural, am eliberat energii acumulate cât adâncurile Vrancei, dansând cu destule fete, pe sărite, ca după o vreme să mă apropii mai mult de una, în special la tangouri. Fierbea sângele, iar hormonii făcând tumbe m-au puse în situaţia s-o aud pe partenera de dans interogându-mă „dacă nu sunt la securitate”, întrucât a detectat corp tare în zona buzunarului stâng de la pantalonii mei. Dând vina pe tangou, am mai mărit distanţa, dar tot recidivând…
    ………………………………………………………………………………………
    Oare Palatul Cotroceni să fi provocat în 24.09.2010 excitarea în masă a celor 6000 de tineri poliţişti, de aşa manieră încât „javra ordinară” să fi confundat umflarea pantalonilor acestora cu presupuse arme de foc utilizabile la o lovitură de stat ? Tot ce se poate…Dar cu raportul cum rămâne ?

  37. Vasile Roaita September 27, 2010 at 10:18 pm #

    Prietene,
    ai prea multe probleme, frustrari, necunoscute…

    Daca il suspendati pe Basescu, in locul lui vine Geoana…Asta ti-ar slabi puterea in partid!

    Daca stai prea aproape de PNL si grabesti alegerile anticipate, chiar si prezidentiale, il faci mare pe Crin Antonescu…

    In partid, asa cum puncta Javra Ordinara, esti in linia a doua; senatorii de drept sunt Nastase si Iliescu!

    In alegerile care se desfasoara in tara, PDlul castiga in linie; alegerile uninominale au regula lor; conteaza mai mult individul decat partidul…La Baia de Arama ati pierdut pentru ca ati avut un candidat slab; ati girat acest candidat si cred ca ati gresit…

    Treziti-va! Lasati politica de opereta!
    Restructurati-va organizatiile judetene, orasenesti, locale!

    Eu locuiesc in judetul pe care il girati si, care daca ar fi fost condus inteligent, coerent ar fi obtinut 80%…
    Noi suntem satui de cate induram de 6 ani; de compromisul dintre liderii PSD si cei ai sindicatului lui Condescu; de modul in care s-au negociat colegiile in alegerile parlamentare; de girarea unor lideri incapabili cum este ( a fost ) seful campaniei electorale a lui Geoana in jumatatea de judet in care locuiesc…

    Daca nu va treziti, va priveste!
    Veti ingropa PSD ul pentru multi ani!

    Lasati frustrarile, fobiile si deschideti partidul; eliminati din randurile lui oamenii incapabili, veleitari care au ca singur argument vechimea in partid!

    Daca organizatia Gorj este condusa asa, nu vreau sa ma gandesc cum este in Ardeal! Unde PDL ul defileaza fara opozitie!

    In calitate de presedinte de partid veti fi raspunzator pentru toate esecurile si nu veti beneficia de nici un gram din succesele lui…Sau, cel putin, asa ar fi constructiv!

    Dati coerenta, sunstanta acestui blog sau inchideti-l!

    Numai bine!

    V R

    P S Rolul meu a fost, intotdeauna, sa trag sirena!

  38. Viorica Buda September 27, 2010 at 10:37 pm #

    Va urmarim la B1 ,sinteti bun. Felicitari.
    Va rugam sa scrieti pe blog la ce emisiuni participati,(de nu primeam un telefon,nu schimam pe B1 nici din gresala).

  39. gelu September 27, 2010 at 10:48 pm #

    Chioru cere raportul la plesneala. Cu ajutorul mitingului a scapat de Blaga s-a pus capacul in mass-media romaneasca pe furturile Robertei la votarea Legii Pensiilor.

  40. ps September 27, 2010 at 11:09 pm #

    ce facem cu NERO, raspunsul vine mereu de la general.astept

  41. Viorica Buda September 27, 2010 at 11:15 pm #

    D-l presedinte ,am crezut ca ramineti si peste noapte la B1.S-a indragostit Moraru de d-voastra.Ati fost la inaltime,(sa fiu sincera ,nu am avut emotii ,ma steptam sa va descurcati asa).Nu i-a fost usor Morarului in seara asta.

  42. justitiaru September 27, 2010 at 11:23 pm #

    D-le Ponta
    V-am urmarit la B1.Ati fost fost tot timpul pe faza cu replica oportuna, dar mai ales cu siguranta si relaxarea ilustrate prin tonul (usor ironic) adecvat. Moraru v-a retinut peste program pentru ca era frustrat ca nu poate sa va puna in duficultate. Dupa ce ati facut o demonstratie de comunicare, Basescu(daca v-a urmarit)realizeaza ca va avea cu dv personal o problema.

  43. miha-ela September 27, 2010 at 11:29 pm #

    Cine vrea să ştie ce gândesc englezii despre Tony Blair ar face bine să-i întrebe pe studenţii englezi dejamăgiţi, cărora le-a vâdut gogoşi înainte de ajunge la putere de fiecare dată. Si mai sunt şi alte aspecte ce ţin de politica internaţională unde a dovedit acelaşi tip de comportament.

  44. Daniel Anton September 28, 2010 at 9:46 am #

    Dle Ponta, vorbind “Despre Romulus si Remus” , faceţi per blog o menţiune interesantă. Vă citez: “Azi nu vreau sa scriu nimic de Basescu (desi imi vine sa-i strang de gat toate slugile de la TVR care au intrerupt cursa de Formula 1 ca sa-l bage pe el in direct, sa zica nimic). Dar n-am chef de el si basta”. În legătură cu această afirmaţie, vă întreb:
    – Dacă “slugile de la TVR” ar fi intrerupt cursa de Formula 1 ca să vă bage pe dvs în direct, iar nu pe Presedintele Romaniei, v-aţi fi strâns singur de gât? Gestul s-ar fi repetat şi in cazul in care cursa de Formula 1 s-ar fi interupt nu pentru dvs, ci pentru presedintele Senatului?
    Mulţumesc, dacă îmi veţi răspunde.

  45. Adelina September 28, 2010 at 9:26 pm #

    Stimate domnule Ponta….va cer permisiunea sa va spun pe nume, sa ma adresez cu “draga Victor”, pentru ca suntem pe blogosfera…fara insa sa uitam de respectul cuvenit unui dialog.
    Ceea ce am apreciat la dl Adrian Nastase a fost faptul ca a dat o sansa unor tineri bine pregatiti sa intre in partid si, la vremea respectiva, sa ocupe functii publice de conducere…..
    Nu ar fi rau sa ne uitam si azi in jurul nostru si sa privim cati tineri bine pregatiti sunt someri ori zac in deznadejde pentru ca nimeni nu-i vede, nu le da o sansa…….pentru ca modelul de reusita sociala care s-a impus in Romania este cel al toapei care are mai degraba tupeu, decat competenta si respect…..Din pacate, au fost incurajate si prezentate ca exemple, atata in media, cat si in politica, mai degraba aceste “ tipologi” de exprimare sociala a obrazniciei si marlaniei. Cred ca social democratia din Romania poate aduce in discursul public ideea constructiei unei noi generatii, care nu va mosteni cultul aprentei si nici secularele “fonduri fara fond”….. Nu aud insa acest mesaj in discursurile politicinilor romani. Nu se intreaba nimeni de viitorul acestei tari in sensul responsabilizarii noii generatii. TSD-ul, din pacate, de cand ati trecut la seniori, e palit. Nu este niciun reprezentant social democrat vizibil in media si in spatiul public romanesc. Iar daca se duc la emisiuni TV, nu au mesaj….nu au un proiect social adresat tinerilor….

    Care ar fi, in opinia dvs., mesajul central adresat de noii generatii?

    Multumesc si succes in ceea ce v-ati propus

  46. Maria September 28, 2010 at 10:54 pm #

    Domnule Ponta, mi se pare ca scrieti intr-un mod infantil si comercial. Care va sa zica va faceti reclama. Eu una sunt apolitica astfel puteti fii sigur ca aceasta opinie se bazeaza exclusiv pe citirea blogului dvs. Ne spuneti ca nu vreti sa il injunghiati pe Nastase, pe Cezar. Ce sa intelegem de aici?
    Ca Nastase nu o duce prea bine si ca e “old news”? Stim asta. Noutatea pe care o aflam din expunerea dvs e ca si dvs credeti asta. Ca va laudati ca nu il injunghiati cand aveti posibilitatea. Poate chiar regretati. Ca va bateti pe spate spunandu-va” Bun baiat, ce bun baiat sunt ca nu ii sutez una cainelui astuia”. Banuiesc ca domnul Nastase va este recunoscator pentru aceasta favoare.
    Mi se pare infantil ca dvs ca politician ati discutat aceasta problema pe un blog public in modul in care ati discutat-o.
    De asemenea infantil e modul in care abordati subiectul boemului nostru presedinte; oarecumva mai intelectualiceste dar cu nimic superior. V-as citi cu mai mare placere daca nu v-ati decide in fiecare post sa ne amintiti de dumnealui si prostiile pe care le face/ spune.
    Nu va contrazic nici in ceea ce priveste principiile dvs ( desi comparatiile sunt cam trase de par…), care sunt admirabile, nici in felul in care va ganditi la domnul nostru presedinte, dar trebuie sa intelegeti ca de la dvs asteptam mai mult decat ne aratati ca puteti. Ca blogger si ca politician. Si serios, mai munciti la capitolul modestie.

  47. un membru October 11, 2010 at 11:48 am #

    Domnule Presedinte, din moment ce suntem un/singurul partid de stanga si vrem sa fim in trendul S&D, permiteti-mi o propunere de adaugat la brosura noastra(eventual in completare la pct.45):
    * Institutiile statului vor utiliza formate digitale de stocare a datelor numai daca acestea au sursa deschisa, fiindca accesul cetatenilor la informatia publica trebuie sa fie GRATUIT. Orice aplicatie cumparata de institutiile publice trebuie sa fie insotita si de codul-sursa, deoarece statul nu isi permite sa fie client-captiv al unei firme private, iar documentele publice arhivate trebuie sa fie accesibile si urmasilor nostri peste 100-200 de ani.
    Cu deosebita stima,

Leave a Reply

